Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Topic

TESO #75

Comment
    Strive and strive .
    Die Zahl 75 birgt wirklich wenig Interessantes.
    Also werfen wir einen Blick zurück auf das ereignisreiche Jahr 1975:

The year 1975 was declared International Women's Year by the United Nations.

1. Januar: In der Bundesrepublik Deutschland wird kraft Gesetzes das Volljährigkeitsalter von 21 auf 18 Jahre gesenkt. Mit dieser Gesetzesänderung werden somit alle in den Jahren 1954 bis 1956 Geborenen auf einen Schlag volljährig.

Work is abandoned on the British end of the Channel Tunnel.

January 10 – Japanese soldier Teruo Nakamura surrenders on the Indonesian island of Morota.

11. Februar: Die britischen Conservatives wählen mit Margaret Thatcher erstmals eine Frau zur Parteivorsitzenden.

February 21 – Watergate scandal: Former United States Attorney General John N. Mitchell, and former White House aides H. R. Haldeman and John Ehrlichman, are sentenced to between 30 months and 8 years in prison.

The Rocky Horror Show opens on Broadway in New York City with 4 performances.

24. April: Geiselnahme von Stockholm: Ein RAF-Kommando Holger Meins überfällt die deutsche Botschaft in Stockholm.

August 15 – The Birmingham Six are wrongfully sentenced to life imprisonment in Great Britain.

Rembrandt's painting "The Night Watch" is slashed a dozen times at the Rijksmuseum in Amsterdam.

30. April: Der Vietnamkrieg endet mit der Einnahme Saigons durch die kommunistischen Streitkräfte. Die Regierung von Südvietnam kapituliert bedingungslos, die letzten Amerikaner waren am Tag zuvor während der Operation Frequent Wind evakuiert worden

11. Juli: Aus der Volksrepublik China wird das Entdecken einer Terrakottaarmee beim Mausoleum Qin Shihuangdis mitgeteilt.

14. September: In der Siedlung Te Hapua beginnt auf der Nordinsel Neuseelands der Māori-Landmarsch. Mit der 29 Tage dauernden Aktion protestieren die Nachkommen der Ureinwohner gegen Enteignungen, Landnahme und Verkäufe von Māori-Land.

October 1 – Thrilla in Manila: Muhammad Ali defeats Joe Frazier in a boxing match in Manila, Philippines.

19. November: Im Kernkraftwerk Gundremmingen kommt es zum ersten tödlichen Betriebsunfall in einem deutschen Atomkraftwerk. Bei Reparaturarbeiten verbrühen sich zwei Schlosser an austretenden Dämpfen.

In Deutschland wird das Material für die Produktion des 5-D-Mark-Geldstücks von Silber auf eine Stahl-Legierung umgestellt, weil erstmals die Produktionskosten höher waren als der Gegenwert des fertigen Produkts.

Lyme disease first recognised at Lyme, Connecticut.

Peter Gabriel departs Genesis, and is replaced on lead vocals by drummer Phil Collins.

Das Unternehmen Microsoft wird von Bill Gates und Paul Allen gegründet.

75 – nichts Interessantes? Na, immerhin war Warison am 9. Dezember 75 cm groß.

Für den letzten Faden haben wir gut einen Monat gebraucht. Es gab Überschwemmungen und massenhaft Schnee, Tauwetter und wieder Schnee und zwei Geburtstage.
    Jetzt liegen wieder 300 postings vor uns, ein weiterer Geburtstag und wer weiß was für Wetter. Also schreibt recht fleißig auf, was bei Euch los ist, TESOs und alle, die Ihr in diesem Faden vorbeischaut.

Strive and strive!

AuthorEmil 14 (299747) 14 Dec 10, 02:06
    Comment
    Good morning people, a very happy Tuesday to one and all. Thank you for the new home Emil. I wasn't whether or not to start here or in the old one....but you can read that Ichose this one. :) It's all white again here after a 2 day respite from the 'orrible stuff.
    #1Authormykl (442296) 14 Dec 10, 06:08
    Comment
    Good morning all!

Thank you for the new home, Emil! I was just building one, too...
    I had an idea but I think I could use it for the next thread as well, with a little changing. *geheimnisvoll sei* ;-)

Carly, and yesterday I forgot to say: I really hope your shoulder will get better soon!
    Maybe you should go to a doctor, it might be something serious...
    #2Authordragonfly70 (672923) 14 Dec 10, 07:18
    Comment
    Mornin' Libby, thak goodness we don't have to clear snow anymore. We 'gave' the path sweeping/clearing jobs to a private firm last year.
    #3Authormykl (442296) 14 Dec 10, 07:35
    Comment
    Hi mykl, that's very clever!

Here's not much new snow, but we still have enough of the old...
    Yesterday I not only had to defrost the car windows but also the rear Stoßstange to be able to open the Kofferraum... :-( Hmpf.
    #4Authordragonfly70 (672923) 14 Dec 10, 07:42
    Comment
    Libby, it's only possible due to being in 'high density' housing. Which is a polite way of saying we're packed tighter than cattle, but there's enough to share out the costs and make it workable.
    #5Authormykl (442296) 14 Dec 10, 07:50
    Comment
    Moin, All!

Thanks for the new home, Emil - boyyyyyyy, does that make me feel OLD - I turned 20 on that very same day, and will soon be "hitting 60" :-((

1. Januar: In der Bundesrepublik Deutschland wird kraft Gesetzes das Volljährigkeitsalter von 21 auf 18 Jahre gesenkt. Mit dieser Gesetzesänderung werden somit alle in den Jahren 1954 bis 1956 Geborenen auf einen Schlag volljährig.

Snow, snow and more snow - and I have to venture down the mountain this afternoon to pick up granddaughter and drive her to "Krippenspiel" rehersal.

Libby, NO, not anything serious with my shoulder - just an overdose of shovelling - same thing happens to the left one, when I lug all the heavy grocery bags up 2 flights of stairs, rather than carrying them up one at a time :-))
    #6AuthorCarly-AE (237428) 14 Dec 10, 10:59
    Comment
    Moin!

Hier ist noch Suppe von easy.

Gut, dann merken wir uns, dass Libelle die #76 eröffnet.

Ja, Carly, 1975 war wirklich erstaunlich. Besonders überrascht war ich, die Geschichte von dem Japaner in der Liste zu finden. Ich erinnerte mich wohl noch an das Ereignis, aber ich hätte es niemals zeitlich einordnen können.
    #7AuthorEmil 14 (299747) 14 Dec 10, 12:48
    Comment
    Huch, hier versteckt ihr euch :)
    #8Authoreasy (238884) 14 Dec 10, 12:57
    Comment
    War so einsam in der 74, und Suppe war auch keine mehr da. Kein Wunder, wenn Ihr euch alle schon hier rumtreibt. Seit wann werden denn Fäden hier nicht mehr zu Ende gesponnen?
    <*ts ts ts*>

Libelle: 76 war ein gaaaaaaaaaaaaaanz wichtiges Jahr. Jedenfalls für mich. Ohne die 76 (und damit auch ohne die 75) säße ich jetzt nicht hier. :)
    #9Authoryytsunamiyy (341657) 14 Dec 10, 12:58
    Comment
    Glad you all cleaned house - spared me using my shoulder :-))

Stimmt, Emil! Daran kann ich mich auch gut entsinnen, aber daran denkt man "tausend Jahre" später garnicht. Ich weiß noch, wie er dort mit seiner Flagge am Strand stand - und hatten sie nicht erzählt, daß er garnicht wußte, daß der Krieg vorbei war??
    #10AuthorCarly-AE (237428) 14 Dec 10, 13:11
    Comment
    *schnupper* Suppe? Oh, lecker! Thank you very much, easy! :-)))
    *suppeschlürf*
    #11Authordragonfly70 (672923) 14 Dec 10, 14:00
    Comment
    Juhuu..
    Oh, hier gibt es was zu Essen! Lecker!

Danke für den neuen Faden..

Wenn ich mich recht erinnere, sind meine Eltern seit 75 "zusammen", womit dann auch die Grundvoraussetzung für meine Existenz gelegt wurde.
    Meine Mam ist offiziell auch nie volljährig geworden.. Als sie 18 war, wurde man mit 21 volljährig und als sie 21 wurde, war man schon mit 18 volljährig.. Erklärt manches ;)
    #12AuthorWaringham (384862) 14 Dec 10, 14:05
    Comment
    Es schneit und schneit... der Schulbus meiner Tochter kam eine halbe Stunde später zu Hause an, weil unterwegs mehrere Unfälle waren. Nur gut, dass der Bus keinen Unfall hatte!
    Jetzt warte ich noch auf den Bus, der meinen Sohn nach Hause bringt, der sollte eigentlich auch schon seit 20 min hier sein...

Ich war vorhin auch mit dem Auto unterwegs, konnte meist nur so 40 kmh fahren, weil sonst das Auto schön hin- und herdriftete. Abenteuerlich! Ich habe gerade beschlossen, heute nicht mehr Auto zu fahren.

Ah, jetzt ist er da! *beruhigt sei* :-)
    #13Authordragonfly70 (672923) 14 Dec 10, 14:13
    Comment
    4y, mit dem Jahr haben wir was gemeinsam :)
    Hier auf den Straßen ist es echt auch mal fies glatt.
    #14Authoreasy (238884) 14 Dec 10, 15:32
    Comment
    Glad your children made it safely home, Libby!

I got up and down the mountain OK, too - just slid a tiny bit, once, BUT right after that slight skid, dumb, stupid, idiotic ME did NOT see the UPS (white) truck coming up the lane where I wanted to turn right (down hill)...he had the right-of-way, and I just saw him at the very split last second - otherwise would have ploughed right into him.
    #15AuthorCarly-AE (237428) 14 Dec 10, 16:43
    Comment
    Good morning people, a very happy Wednesday to one and all. Libby, I'm very glad I don't live in your little bit of Germany....I'm too lazy to ride up and down the side of mountains on my bike and you have too much snow. :)
    #16Authormykl (442296) 15 Dec 10, 06:24
    Comment
    Good morning all!

Carly, gut, dass dir nichts passiert ist!

mykl, I have to admit, it has its disadvantages... ;-)
    But it's so nice to have nature all around, and I wouldn't like to live in a big city with nothing than buildings to look at. If I could choose I would like to have more options of public transport, so I could get to Hannover or elsewhere more easily, and wouldn't be so dependent on a car.
    #17Authordragonfly70 (672923) 15 Dec 10, 07:40
    Comment
    Hi Libby, I've only got buildings to look at and my little bit of NRW isn't even a big city. :(
    #18Authormykl (442296) 15 Dec 10, 07:49
    Comment
    Yes, but you can manage without a car, so every place has its pros and cons...
    #19Authordragonfly70 (672923) 15 Dec 10, 08:10
    Comment
    *bitter laugh* Libby, I HAVE to manage without a car, it's not exactly a lifestyle choice, but more the choice of my bank manager.
    #20Authormykl (442296) 15 Dec 10, 08:56
    Comment
    Ok, sorry, bad example... *hangs head*
    #21Authordragonfly70 (672923) 15 Dec 10, 09:11
    Comment
    Schnee, schnee, schnee..in rauhen Mengen..
    *ganz leise jubel*

Habe grade Warison durch die Schneewehen geschoben, jetzt wacht er so langsam wieder uaf und ich muß eilen.. Her master's voice: Uääääh!

*leaves pile of snow, hugs and kisses and departs*
    #22AuthorWaringham (384862) 15 Dec 10, 15:49
    Comment
    Hi, All! Started snowing again, right when I had gotten (safely) down the mountain to my Nachhilfeschüler (who lives at the top of a VERY steep slope). Left there at 16;00 and had actually wanted to go to town, look for tree and a couple of presents I still need - but decided to just stock up on food - good thing, roads were BAD on the way home.

Wari, Thank you ever so much for your Christmas card - and especially for the picture of His Royal Highness :-)) He is sooooooooooooooooooooo darling!!!
    #23AuthorCarly-AE (237428) 15 Dec 10, 17:31
    Comment
    Good morning people, a very happy Thursday to one and all.
    #24Authormykl (442296) 16 Dec 10, 06:11
    Comment
    Good morning all!

I haven't got interesting news to tell, I'm afraid. But maybe it's good, because there are no bad news either... ;-)
    #25Authordragonfly70 (672923) 16 Dec 10, 07:47
    Comment
    Hi, All!

Waiting for all H*** to break lose up here...winds are picking up, the birds seeking shelter, Kimmy-cat (currently) content to taking a cat-nap, rather than prowling around outside. My son already had to shovel snow this a.m. - no matter what, I HAVE to get down to the valley tomorrow to get my Christmas tree!!

Libby, stand gestern in der Zeitung, daß man hier in VIER verschiedene "Schlagplätze" mit dem Förster zusammen Weihnachtsbaum aussuchen, fällen kann - glaube morgen. pssstt "news" ist stets im Singular..No news, is good news :-)
    #26AuthorCarly-AE (237428) 16 Dec 10, 13:14
    Comment
    "news" ist stets im Singular. Thank you, Carly! I hope I will keep that in mind...

It's a little bit far just to get a Christmas tree, I'm afraid... ;-)
    I still need one, though...
    #27Authordragonfly70 (672923) 16 Dec 10, 13:35
    Comment
    Moin!
    Hier ist noch alles ruhig - vom Wind abgesehen.
    Nach dem Niederschlagsradar zu urteilen, sollte es so innerhalb der nächsten Stunde losgehen. Ich bin gespannt, habe mir aber schon vorgenommen, das Auto heute abend stehen zu lassen.
    #28AuthorEmil 14 (299747) 16 Dec 10, 14:04
    Comment
    Aha! Leise rieselt der Schnee ...
    #29AuthorEmil 14 (299747) 16 Dec 10, 15:02
    Comment
    Leise rieselt es leider NICHT - sondern "blizzard-artig" - und heute tut zum ersten Mal seit Tagen mein Schulter nicht mehr weh. Better go check whether I need to shovel snow in my living room...
    #30AuthorCarly-AE (237428) 16 Dec 10, 15:26
    Comment
    Ja, jetzt hat es hier auch etwas zugelegt.
    Aber der Verkehr rollt noch sehr flüssig.
    #31AuthorEmil 14 (299747) 16 Dec 10, 15:40
    Comment
    Hier ist schon alles ZU - und das in 15 Minuten. Jemand vom Tal hat in der Zwischenzeit angerufen, dort noch nix angekommen.
    #32AuthorCarly-AE (237428) 16 Dec 10, 16:00
    Comment
    Hier ist zwar ordentlich Schneegestöber, aber ich weiß nicht genau, ob das 'neuer' Schnee ist, oder ob der Wind den 'alten' durch die Gegend wirbelt...
    #33Authordragonfly70 (672923) 16 Dec 10, 16:04
    Comment
    And there's the first (idiot) neighbor outside shovelling snow in a blizzard...my daughter just called to say it took her thirty minutes to drive 3 kms!!!
    #34AuthorCarly-AE (237428) 16 Dec 10, 16:28
    Comment
    Ich glaube, dann würde ich lieber alle Termine absagen und zu Hause bleiben...
    #35Authordragonfly70 (672923) 16 Dec 10, 16:31
    Comment
    Ein großes Schneefallgebiet zieht gerade über myklland hinweg und wird wohl so in zwei, drei Stunden in ESW ankommen.
    Hoffentlich muss er nicht gerade jetzt den Heimweg antreten.
    #36AuthorEmil 14 (299747) 16 Dec 10, 16:42
    Comment
    Das hoffe ich auch... *daumendrück*
    #37Authordragonfly70 (672923) 16 Dec 10, 16:51
    Comment
    Das hoffe ich auch!! Aber hier ist es doch schon angekommen - oder kommt noch was? Und, kaum hat der Idiot sein Gehweg geschaufelt, war es schon wieder zu. Dagegen hat der Wind, die Hälfte von meinem für mich gekehrt :-))
    #38AuthorCarly-AE (237428) 16 Dec 10, 17:01
    Comment
    Hihi, wie schön! Du musst ja schließlich auch mal Glück haben! :-))
    #39Authordragonfly70 (672923) 16 Dec 10, 17:05
    Comment
    Libby, meine Tochter hat alle andere Termine für heute abgesagt, d.h., Englisch für Kinder fällt flach - aber als sie heute Mittag beim Kurs war, schien noch die Sonne.
    #40AuthorCarly-AE (237428) 16 Dec 10, 17:10
    Comment
    Ja, wenn es einen so überrascht, ist das blöd...
    Gut, dass sie dann noch heil nach Hause gekommen ist!
    #41Authordragonfly70 (672923) 16 Dec 10, 17:12
    Comment
    Ja, weil sie wohnt zwar im Tal, ABER auf dem sogenannten "Milchberg" - die meistens NICHT geräumt wird und sehr steil ist. Meine Enkelin ist mit einer Freundin nach der Schule nach Hause gefahren (sie wohnt in "die hessische Schweiz"), und meine Tochter sollte sie jetzt abholen - Mutter rief an und meinte, "Du bleibst da - ich bringe sie, denn ich habe Schneeketten"

edit: And I just heard that many schools in our region will be closed tomorrow.
    #42AuthorCarly-AE (237428) 16 Dec 10, 17:19
    Comment
    So, es schneit fies. Aber ich gehe jetzt nach draußen.
    Hoffentlich sehe ich AI.
    Tschüss!
    #43AuthorEmil 14 (299747) 16 Dec 10, 17:45
    Comment
    Hoffentlich siehst Du was???
    #44AuthorCarly-AE (237428) 16 Dec 10, 17:49
    Comment
    Wollte ich auch gerade fragen...
    #45Authordragonfly70 (672923) 16 Dec 10, 18:00
    Comment
    Good morning people, a very happy Friday to one and all. Uiieee, worra lorra snow ! :(
    #46Authormykl (442296) 17 Dec 10, 06:24
    Comment
    Good morning mykl, I guess it took you a while to get to work then...

Just saw this: related discussion: Quotes of the day 28 - #3
    #47Authordragonfly70 (672923) 17 Dec 10, 06:56
    Comment
    Hi Libby, yep, it took about twice as long as usual, but I left earlier to make sure I got here on time. My bike has an advantage over a car in this weather....I'm not fast enough for it to be dangerous. *g*
    #48Authormykl (442296) 17 Dec 10, 07:03
    Comment
    True... *g*

Yesterday I didn't move my car, but I'll have to in the afternoon today... *sigh*
    I think I should start shovelling soon...
    #49Authordragonfly70 (672923) 17 Dec 10, 07:12
    Comment
    Moin!

Most drivers around here aren't fast enough to be dangerous, either. No problems in my village yesterday. Baby is going by sledge as of yesterday afternoon. Hope it will stay cold (just cold, please, below zero, please) until X-Mas. There'll be no need of more snow, please, just let it stay..
    We'll see..

Hope you're all doing /driving fine and wish you a wonderful Friday!
    #50AuthorWaringham (384862) 17 Dec 10, 07:18
    Comment
    I wish you the same, Wari! :-)
    #51Authordragonfly70 (672923) 17 Dec 10, 07:24
    Comment
    Hi/Bye Wari, a pity that warison isn't quite old enough to 'appreciate' the white stuff, but he will be next year. :) Wari, yours and my little bit of Germany is quite flat, it's exactly the opposite where Libby lives. Even the cows have two legs shorter than the others so that they can stand 'level'. :)
    #52Authormykl (442296) 17 Dec 10, 07:29
    Comment
    Hihi, genau, mykl, und beim Fußballspielen ist hier auch immer einer im Nachteil... *gg*
    #53Authordragonfly70 (672923) 17 Dec 10, 07:43
    Comment
    *laughs* I still rmember our school's football pitch, with about a 15% slope. We would always try to play uphill in the first half 'cause by the second half we were too tired to run uphill. :)
    #54Authormykl (442296) 17 Dec 10, 07:48
    Comment
    Very clever! :-)
    #55Authordragonfly70 (672923) 17 Dec 10, 07:50
    Comment
    Moin, All!

Glad you made it to work O.K., mykl - my son said that several of his colleagues had to spend the night at the company because the A4 was blocked both ways.

Tons of snow deposited overnight - downstair's neighbor shovelled - all's I have to now do is free car + driveway.

Got a "lovely" Christmas present from the ARGE - when I lost my job and had to opt for either becoming self-employed or Hartz-IVler, the ARGE offered an optional unemployment insurance for 17,93 euros per month, which would provide me with about 1400 euros unemployment benefits, should my "business" fail - this was later raised to 18,23 (about). WELL, von der Kuh, in her wisdom, created a new law, without really informing those to whom it will apply (I just got the notification/bill today, had to research the actual details): Beiträge VERDOPPLEN sich ab 2011, und VERVIERFACHEN sich ab 2012. Sonderkündigungsrecht only till March 2011 - thereafter, you are "Zwangsversichert" for FIVE years, and contributions to increase annually - Schlag ins Geschicht. I can't take much more...

#56AuthorCarly-AE (237428) 17 Dec 10, 12:01
    Comment
    Hi Carly, that's not very good news...and they wonder why people prefer to be 'unemployed' and work on-the-side in the black economy. They're going to drive a lot of self-employed into the unemployment market because they can no longer afford to work. :(
    #57Authormykl (442296) 17 Dec 10, 12:47
    Comment
    Exactly, mykl - because as self-employed, you also pay double health insurance, as in: Arbeitgeber and Arbeitnehmer-Anteile.
    #58AuthorCarly-AE (237428) 17 Dec 10, 12:51
    Comment
    Moin all!

Wollen sie einfach nur mehr Geld einsammeln, oder wollen sie die Selbständigen aus der Arbeitslosenversicherung drängen, Carly? Und warum?
    #59AuthorEmil 14 (299747) 17 Dec 10, 14:31
    Comment
    Libby, I keep remembering I want to give you my receipe for Yorkshire pudding at work. And then I go home and forget it again till the next day AT WORK! =) Sorry. I'll manage eventually...
    Hi, my dears. Bye, my dears. (busy as usual...)
    #60Authoreasy (238884) 17 Dec 10, 14:37
    Comment
    Emil, wurde wohl 2005 oder 2006 auf freiwillige Basis eingeführt. Es ist zwar freiwillig, ABER Du mußt dafür ein Antrag bei der ARGE stellen, und die ARGE stimmt entweder zu, oder auch nicht. Bei mir haben sie zugestimmt. Die Beiträge werden NICHT nach eigentlichem Verdienst erhoben, sondern für alle Einzahler sind sie gleich. Was mir aber auch erst heute richtig bewußt wurde, ist daß man in eine von vier Gruppierungen eingestuft wird - meine Gruppierung ist die höchste, aber da dieser fast auf den Pfennig genau mit meinem früheren Verdienst übereinstimmte, habe ich mir dabei nichts gedacht. Heute durch Recherche erfahren, die Eingruppierung ist nach Deinem "Bildungsstand" - ich wurde als Akademiker(in) eingestuft, weil Dolmetscher-Diplom. Macht sich jemand OHNE Ausbildung selbständig, bekommt er für den gleichen Beitrag nur 565 Euro.
    von der Kuh will vermutlich wie blödman Rösler nur mehr Geld einsammeln - sie müssen doch schließlich "sparen"

Edith: ich hätte auch freiwillig in die Rentkassen einzahlen können - 80 Euro pro Monat, UM nach 10 Jahren eine "Rentensteigerung" von ganze 4.50 pro Monat zu erhalten. Als ich am Telefon die "Renteberaterin" sagte: da stimmt aber die Preis/Leistungsverhältnis ganz und garnicht, meinte sie: Dazu darf ich mich nicht äußern - und hat aufgelegt.
    #61AuthorCarly-AE (237428) 17 Dec 10, 15:58
    Comment
    Hi, Carly, Emil, easy!

Carly, das klingt ja echt blöd... :-(

easy, kein Problem, ich warte... ;-)

#62Authordragonfly70 (672923) 17 Dec 10, 18:36
    Comment
    -14 °C - nur, weil es so schön zu meinem Namen passt.
    #63AuthorEmil 14 (299747) 18 Dec 10, 23:41
    Comment
    Hi, Emil!! Keine Ahnung wie kalt es hier ist - aber eisig!! Und angeblich sollte das Wetter sich doch heute beruhigen...VON WEGEN! Es hat den ganzen Tag geschneit, kein Pflug ist vorbei gefahren, ich konnte NICHT ins Tal fahren. Habe aber heute zum ersten Mal Bilder online gestellt...sie sind ca. 49 - 50 Jahre Alt, und der eine zeigt meine Mutter mit meiner Schwester bei "Springtime in Alaska" - das andere bin ich :-) http://www.flickr.com/photos/57177628@N07/
    #64AuthorCarly-AE (237428) 18 Dec 10, 23:48
    Comment
    Toll, Carly! Das muss ich vielleicht auch mal machen. Ich habe mich aber noch nicht damit beschäftigt, wie das geht und ob es auch sicher (anonym) ist.
    Inzwischen ist es noch ein Grad weiter runter.
    Ich war heute mit dem Auto unterwegs (ging gut), und als ich zuhause ankam funkelten auf einer verschneiten Wiese Hunderte von Diamanten im Mondlicht - sehr schön!
    Aber eben auch ziemlich kalt.

&#0027;
    #65AuthorEmil 14 (299747) 19 Dec 10, 01:04
    Comment
    Good morning!

Wünsche euch allen einen schönen 4. Advent!

Emil, ich muss zugeben, sooo kalt war es bei uns gestern nicht... nur so -3, -4° um ca. 21 Uhr.
    #66Authordragonfly70 (672923) 19 Dec 10, 08:20
    Comment
    Hi, All! Auch von mir ein schönen 4. Advent - hat noch mal heftig geschneit, morgen soll's weiter gehen, ABER ich muß doch irgendwie wieder in die Stadt fahren können. Bin heute Mal kurz durch's Höllental gefahren, kaum noch 2 Spuren, Schneepflug ist seit vorgestern nicht mehr an uns vorbeigefahren. Bei meiner Sohn ist es ganz schlimm - er muß jeden Schaufel über die Straße tragen, und es dort "deponieren", weil auf seiner Seite nirgendswo ein Ablagerplatz ist.

Emil, es gibt 4 Optionen - der einleitende Text war "Nur Sie können diese Bilder anzeigen" - ich dachte, damit wäre gemeint "freischalten, damit jemandem kucken kann" - habe den Link zuerst unter den "Schön" Faden gestellt, aber KEINE konnte sie sehen, bis ich auf "Jeder" geklickt habe. Also, doch sehr geschutzt. Innerhalb flickr kann man wohl auch "Freunde/Famile" haben :-))

Nur Sie (Privat)
    Ihre Freunde
    Ihre Familie
    Jeder (Öffentlich)

#67AuthorCarly-AE (237428) 19 Dec 10, 13:39
    Comment
    Good morning!

Another 20cm snow. I really don't know where to shovel all the stuff. :-(
    And it's still snowing...
    #68Authordragonfly70 (672923) 20 Dec 10, 08:30
    Comment
    Good morning people, a very happy Monday to one and all. There's alot of that 'orrible whit stuff here as well. For the first time in 4 years I walked to work this morning. :(

The roads are polished ice with about 20 cms of ice/snow on top. The paths are unpassable (for a bike) and the roads are no better.

So, we're busy busy busy, I'll pop in again this afternoon (if I get the chance)
    #69Authormykl (442296) 20 Dec 10, 09:52
    Comment
    Moin, All! Same here - snow plough finally came through, BUT the street is now a solid sheet of ice, and it deposited the makings of at least 10 snowmen onto my sidewalk - boulder-sized balls of snow. I do NOT know how I'm going to get the thousands of last-minute things done for Christmas...
    #70AuthorCarly-AE (237428) 20 Dec 10, 09:57
    Comment
    Moin all!

Ich sehe im Westen hellblauen Himmel. Sowas Kitschiges!!!

Hihi!!
    #71AuthorEmil 14 (299747) 20 Dec 10, 15:55
    Comment
    Hi Emil and Carly, the sun has been shining most of the day, but the ground is so frozen that it's only probably managed to polish the roads even more than they were.
    #72Authormykl (442296) 20 Dec 10, 16:41
    Comment
    -19 °C - na dann Gute Nacht!
    #73AuthorEmil 14 (299747) 21 Dec 10, 01:15
    Comment
    Good morning!

Emil, that's cold...
    #74Authordragonfly70 (672923) 21 Dec 10, 07:05
    Comment
    Moin!
    ... und jetzt gibt es eine weitere Packung Schnee!
    #75AuthorEmil 14 (299747) 21 Dec 10, 11:58
    Comment
    Hallo Emil!

Hier hat es noch gar nicht aufgehört zu schneien...
    #76Authordragonfly70 (672923) 21 Dec 10, 12:06
    Comment
    Hallo Libby, Emil, Alle!

Hier auch nicht - ich weiß nicht, wie ich Weihnachten Essen auf dem Tisch bringen soll, wenn es nicht ENDLICH aufhört!! Neulich stand in der Zeitung, daß die Stadt ihr Winterdienste aus Kostengründen einschränken wird. Ein Paar Tage später, ermahnt sie ihre Bürger, ihre Räumpflichten wahrzunehmen. Gerade im Radio gehört, ein Grund für die chaotische Verhältnisse auf den Autobahnen: Hessen hat 400 Stellen im Winterdienst gestrichen!!!
    #77AuthorCarly-AE (237428) 21 Dec 10, 12:24
    Comment
    Moin moin all
    Carly, I have the opposite problem down here I don’t now how to get enough people round the table to eat all the food I have (I have smaller children than the turkey I have sitting in the beer cellar of my local pub, the oven is big enough oven but he won’t fit in my fridge), my Father in-law decided that it would be warmer in Italy and my Father has had his flight here this afternoon cancelled due to the f****ng moron running BAA yet again has been caught out by the fact that it could snow in Dec. ! So we are down to 10 with a 12kg bird to eat and as we are flying (and considering my track record this year with travelling that will be the next chaos) on the 28th we won’t be able to eat turkey leftovers for the next two weeks ;-) So if any of you have nothing better to do and fancy a trip down south (or up north in your case Isi) for Christmas lunch (including Yorkshire puddings and the Queens speech) let me know.
    I will take this opportunity to wish you all a Merry Christmas and a Happy New Year, as I have a sneaking suspicion that I may spend the next couple of days driving to the UK to pick up my Dad in time for the 25th.
    #78AuthorVileness fats (241697) 22 Dec 10, 10:40
    Comment
    Moin all, hello Vf!
    Ich will versuchen, mich heute nach Hause durchzuschlagen. Leider ist das die falsche Richtung, Vf, und ich muss dahin, denn ich bringe dieses Jahr den Weihnachtsbaum mit. Ich werde wohl noch ein bisschen für das Packen brauchen und schaue später noch mal rein, aber ich wünsche Euch allen schon jetzt Frohe Weihnachten. Hoffentlich bringt der Weinachtsmann jedem ein Päckchen, das ihm/ihr Freude macht!
    #79AuthorEmil 14 (299747) 22 Dec 10, 11:10
    Comment
    Hello all!

Vf, I would love to help you eat your turkey, but I fear my family wouldn't let me... ;-)

We have some 'family visiting business' to do and will spend some time on the road, starting at the 25th...

In case I don't 'see' you any more, I wish all of you a peaceful merry Christmas and a happy new year!
    #80Authordragonfly70 (672923) 22 Dec 10, 11:18
    Comment
    Moin!
    Just sent out my X-Mas email.
    For those whose address I haven't got:
    Merry Christmas and a wonderful New Year!
    #81AuthorWaringham (384862) 22 Dec 10, 11:27
    Comment
    Thank you, Wari, I wish you the same! :-))
    #82Authordragonfly70 (672923) 22 Dec 10, 11:34
    Comment
    Moin, All!

Vf, Is your father stuck at the airport??? Or "just" had his flight cancelled??

This past year has confirmed my suspicions - we have a bunch of CORRUPT IDIOTS running the world - just now heard that "zum wohle des Volkes" taxes on many food products and "Heizöl" are to be increased. And look how efficiently they've managed current weather conditions...but global warming here we come (heard the head of "deutsche Wetterdienst" declare yesterday: Wir können das Wetter nicht 3 Stunden im Voraus vorhersagen"

Wishing you all a very Merry Christmas and Happy New Year!!
    #83AuthorCarly-AE (237428) 22 Dec 10, 12:03
    Comment
    No, luckily enough he is at home, but that is the last place I wanted him to be, we decided that celebrating Xmas in the UK without her Mother being with us would not be a happy affair and that we would celebrate here to take his mind off it, now we have a worse case scenario not only is he more than likely going to have to celebrate Xmas in the UK without Mum he’s also going to be alone ! *putsonharddonebymoaningheadon* Oi ref, what have I done to piss you off this year ? or did you just figure it started out shity so why not end it that way! Do me a favour and find some other mug to s**t on next year. Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ! *rantover*
    #84AuthorVileness fats (241697) 22 Dec 10, 12:58
    Comment
    Vf, I am soooooooooooooooooo sorry to hear that - NO FAIR!!
    #85AuthorCarly-AE (237428) 22 Dec 10, 13:41
    Comment
    Vf, that is bad, it's really not fair!
    I don't know what to say, I can't offer a brilliant solution either, I just hope you will find a way...
    Are there any friends your father could possibly stay with if there's no way for him to get here or for you to get there?
    #86Authordragonfly70 (672923) 22 Dec 10, 13:50
    Comment
    Wie süß, Wari! :-))
    Besonders das letzte... :-)))
    #88Authordragonfly70 (672923) 22 Dec 10, 14:19
    Comment
    Ach wie süß!!!!!!!!
    #89AuthorCarly-AE (237428) 22 Dec 10, 14:21
    Comment
    Unfortunately I’ve run out of plan B`s for this year, I have had to come up with so many I´m all out, I’ve spoken to him and he seems OK about it and has had a couple of offers to join people, I think I am the person that it has effected the most, as it will be the first time in 45 years that I won’t be able to spend Christmas with my parents, either through a bad decision by the ref concerning my Mother or a poxy 10cm of snow. I heard earlier the British army offered to help the BAA by supplying troops to help clear the snow but Colin Matthews turned them down, presumably to save face (which incidentally is the same face I would like to meet down a dark ally), We will get there two days later and will have to eat a second Turkey I guess, anyway I´m going to take a chill pill now and concentrate on making the most of Christmas for my family here and make it up to my Dad when we get there !
    #90AuthorVileness fats (241697) 22 Dec 10, 14:28
    Comment
    Vf, Could we perhaps line up a bunch of those faces and give their cheeks a GOOD SMACK, as in smack some sense back into them???

Ever since we moved to this region (in 1979), I've gone home on the 27th (which was my Dad's birthday), originally with my children, and now my granddaughter. But, if I shouldn't be able to make it this year, due to weather, at least my mother won't be alone, as my sisters and their families live in the Taunus Mountains, too. And one right downstairs.
    #91AuthorCarly-AE (237428) 22 Dec 10, 14:54
    Comment
    That´s the down fall of being an only child I quess !
    #92AuthorVileness fats (241697) 22 Dec 10, 15:02
    Comment
    Chill pill sounds good... Try to enjoy Christmas despite all this sh**!
    #93Authordragonfly70 (672923) 22 Dec 10, 15:06
    Comment
    So viel süß, Wari :)

Ich wollte eigentlich heute nach Hause fahren. Und eigentlich erst heute, weil gestern Auffangstationsweihnachtsfeier war, sonst wär ich schon am Wochenende heim gefahren. Statt dessen bin ich dann (what's new?) am Sonntag abend krank geworden. Und war nicht auf der Wiehnachtsfeier. Und hoffe, dass ich dann wenigstens morgen heim kann. Hrmpf! Hatte ja auch nur schon letztes Weihnachten Fieber und Bronchitis. Dann machen wir daraus doch einfach mal ne Tradition! *ZETER*

Aber ich war ja jetzt auch tatsächlich schon mehrere Monate nicht mehr krank. Ist meine Garantie schon abgelaufen oder kann man mich noch umtauschen?
    #94Authoreasy (238884) 22 Dec 10, 17:57
    Comment
    I´m gonna need two chill pills if this carries on ! Having got home I thought I would check on the BA site if they had got their s++t together and low and behold they have put on more flights, meaning I could rebook the flight that was cancelled this afternoon for tomorrow afternoon (oh glee! at last I thought a bit of good news, UNTILL I read the warning they gave out for his return flight on Monday "Subject to possible disruption" so with the fact that we are planning on flying over the next day what are we going to do if his return flight get cancelled and we have to leave ? The outcome of this is that we have decided that the risk of not being to be able to send 10 days with him in the UK outweighs the possiblity of him spending 3 days here! I have found out since that he is going to be invited to someone he is very fond of for Xmas lunch so at least that is one thing off my mind :-),but even so I will still be putting in an offical complaint by the big ref (when I find out his email address) for unfair play and uneven distribution of stress. Carly just send me a list of people and I´ll go postal :-)
    p.s. just this second Colin(I need sacking) Matthews has just said he won´t stand down but will sacrifice his yearly bonus ! Which is a same as he would have needed the money to buy plasters(bandaid)if I get to meet him down that dark ally. Ahhhhhhh where´s those pills ?
    #95AuthorVileness fats (241697) 22 Dec 10, 18:08
    Comment
    *sends family size package of chill pills to Vf*
    #96Authordragonfly70 (672923) 22 Dec 10, 18:19
    Comment
    Vf, Sounds like he's in cahoots with Murkel, von der Kuh, Westerwave & Co. KG.

My tree at least got delivered today - son-in-law will put it up sometime tomorrow. And no matter WHAT the weather might be, I HAVE to get to the valley tomorrow!! Ever since my children were babes in arm, we've celebrated Christmas "American style" as in Santa comes on the 25th - and that was also the day for roast, ham, game whatever meal. On the 24th, I made a "kalte Buffet" with deviled eggs, ham rolls, fine cold-cut platter (roast beef, Krüstebraten, etc.), cheese platter, vegetable platter with dip, on and on - this tradition is now on the 25th, and you canNOT stock up on that type of stuff 2 weeks ahead of time...

OH and it's Greece that's raising taxes on foodstuffs and heating oil...:-)

edit: Ach, easy!! Hoffe auch, daß Du Heim kannst - GUTE BESSERUNG, und ein frohe Weihnachten!
    #97AuthorCarly-AE (237428) 22 Dec 10, 19:02
    Comment
    Oops, sorry, easy, I didn't see you...
    Gute Besserung auch von mir!

Und ich fürchte, Einzelanfertigungen sind vom Umtausch ausgeschlossen... ;-)
    #98Authordragonfly70 (672923) 22 Dec 10, 19:23
    Comment
    Guten Morgen!

*auchmalwiederreinschau*
    Ich wollte euch doch wenigsten noch frohe Weihnachten (im Schnee) wünschen und einen guten Rutsch (aber nicht wörtlich nehmen!) ins nächste Jahr!

Easy, ich drücke die Daumen, dass Du schnell wieder auf die Beine kommst und noch nach Hause fahren kannst.
    Irgendwie braucht Dein Immunsystem ein Update, es scheint nicht so wirksam zu sein wie es sollte. Vielleicht kannst Du das ja nachbessern lassen, Umtausch wird ja nicht gehen, wie die Drachenfliege schon anmerkte ;-)
    #99AuthorMafi (236280) 23 Dec 10, 09:39
    Comment
    Hello all!

Mafi, dir auch frohe Weihnachten und einen guten Rutsch! :-)
    #100Authordragonfly70 (672923) 23 Dec 10, 13:30
    Comment
    Hello, All!!

Mafi, Wishing you and yours a very Merry Christmas and Happy New Year!

Got down and back up the mountain, fridge is stocked to overflowing, now off to tidy things up :-))
    #101AuthorCarly-AE (237428) 23 Dec 10, 14:58
    Comment
    So, tree's up and thawing all over the place - have placed towels/bedding around the bottom, and hope they soak up all the thawed snow :-))
    #102AuthorCarly-AE (237428) 23 Dec 10, 17:46
    Comment
    Mafi und da dachte ich mit so komischen Updates fängt man sich erst recht die Viren und bugs ;o)

Bin zuhause. War ne scheiß Fahrerei, aber alles gut gegangen. Nur fertig wie Brot...
    Schöne Weihnachten euch allen, my dears
    *heaps of mistletoe-Bussis dalass (mit Gesichtsmaske)*
    #103Authoreasy (238884) 23 Dec 10, 22:23
    Comment
    So glad you made it home, easy (even if you DID virtually pass on your bronchitis to me :-)) Weiterhin Gute Besserung, Frohe Weihnachten!
    #104AuthorCarly-AE (237428) 23 Dec 10, 23:16
    Comment
    Good morning people, a very happy christmas to one and all. As with every year I'm happy that this part of the year is nearly over. I wish everyone fun and may your Gods go with you.
    #105Authormykl (442296) 25 Dec 10, 08:45
    Comment
    Good morning people, a very happy Monday to one and all. Phew! It was hard work walking to work this morning, I think the town has given up trying to keep the roads/paths clear of snow. I think a pair of snow shoes would be the best way to get around at the moment. :(
    #106Authormykl (442296) 27 Dec 10, 05:41
    Comment
    Moin, All!

OMG!! mykl, Here I am feeling a bit sorry for myself because I cannot go visit my mother together with granddaughter as planned (TOO MUCH SNOW + got a bad cold), and poor you out in the wee hours of the morn braving your way to work. Here in our region, they haven't given up - they've just either quit entirely, or only do main roads (to save on costs). My daughter also lives at the top of a hill - her street is one of those designated to NOT be cleared.
    #107AuthorCarly-AE (237428) 27 Dec 10, 13:06
    Comment
    Hi Carly, it's not just the town, but also the majority of the private households aren't clearing 'their' part of the pavements either. There's nowhere to put the snow!!
    #108Authormykl (442296) 27 Dec 10, 13:18
    Comment
    Hi, mykl - Well, as I already stated here somewhere, the Gemeinde has cut-back on their own clearing efforts to save costs, but at the same time "die Bürger ermahnen, ihre Räumpflichten wahr zunehmen" - and NOPE, nowhere to put the snow (at least for the driveway part). I have to separately carry each shovel-full and deposit it on the lawn, which is already packed sky-high.
    And in today's newspaper, the front-page article was about all the Gemeindes getting together, forking out about 230,000 euros for a local company to develop a "Klimaerwärmung-Strategie" - ha ha ha - now we know where the money saved on the condition of our globally warmed streets has gone. Though, they naturally called it Klimawandel - can't go wrong, can you?
    #109AuthorCarly-AE (237428) 27 Dec 10, 13:29
    Comment
    *sigh* The countries in northern Europe just aren't equiped to handle a long hard winter, it's not not just 'us' that are suffering from the 'orrible white stuff.
    #110Authormykl (442296) 27 Dec 10, 13:40
    Comment
    Yeah, mykl, I know it's not just us - and feel silly complaining when you have to walk through all that stuff - but, anybody with a lick of sense KNOWS you do NOT handle it by firing 400-500 of your "Räumdienst" personnel as they did here in Hessen.
    #111AuthorCarly-AE (237428) 27 Dec 10, 13:45
    Comment
    *laughs* some Spanish family firm that no-one had ever heard of bought ALL the English airports in 2006 for the cut price of around 10 Billion. They have TWO snowploughs in action this winter at the Worlds busiest airport - heathrow. TWO!! Now the Govt is talking about buying them back for about 4 times the cost. :(

So, home time, enjoy your day Carly. :)
    #112Authormykl (442296) 27 Dec 10, 14:04
    Comment
    Yeah, mykl - that's why such people (politicians) "earn" huge sums of money, because they are oh so business-smart :-)) Wishing you the same, and hope you had a lovely Christmas :-)
    #113AuthorCarly-AE (237428) 27 Dec 10, 14:06
    Comment
    Good morning people, a very happy Tuesday to one and all.
    #114Authormykl (442296) 28 Dec 10, 05:58
    Comment
    Hello all!

We just came back from our Christmas Rallye (visiting my parents on Saturday and then my husband's family on Sunday). Driving to the Ruhrgebiet on Sunday wasn't funny, there were parts of the Autobahn that were really bad (icy and slippery). Driving home today was okay.

mykl, were you able to go to work by bike today?
    I spent the last days in Dortmund, and I thought of you... There was quite a lot of snow (not compared to here *g*, but compared to the last years), and they really didn't clear the streets very well there.
    #115Authordragonfly70 (672923) 28 Dec 10, 18:12
    Comment
    Good morning people, a very happy Wednesday to one and all.

Libby, I've been on foot/bus for the last couple of weeks. It's just too risky on the bike. The paths can't be used and the roads are narrow and slippery.
    #116Authormykl (442296) 29 Dec 10, 09:33
    Comment
    Hi mykl *waves*, that's true, it's dangerous...
    I hope the snow will vanish soon so you can get to work by bike again. *daumendrück*
    #117Authordragonfly70 (672923) 29 Dec 10, 12:13
    Comment
    Ta Libby, I hope it goes away soon too AND stays away.
    #118Authormykl (442296) 29 Dec 10, 12:27
    Comment
    ME TOO!!!!!! Another article in today's paper about the "mountains of snow" people are positioning right and left on the streets, when in the process of clearing sidewalks - "Bisher ist es NICHT gesetzlich festgelegt, wer diese Bergen zu räumen hätte"...wanna bet that the Gemeinde will quickly pass a law stipulating that the Bürger not only have to clear the walkways, BUT also haul the snow off - while they yet again save costs by reducing their own Räumdienst??
    Kimmy-cat was sooooooooo cute this morning - ran outside, saw one patch of snow-free driveway, flopped down and started rolling back and forth like "spring is in the air" :-))

Still in the clutches of an horrific cold...
    #119AuthorCarly-AE (237428) 29 Dec 10, 12:35
    Comment
    Moin, all!
    Heute und morgen soll es doch ein paar Stunden Sonne geben.
    Wo bleibt die?
    #120AuthorEmil 14 (299747) 29 Dec 10, 12:59
    Comment
    Hi Emil *whispers* Err, the sun's here, that's why it's not there. *looks up at blue sunny cloudless sky*
    #121Authormykl (442296) 29 Dec 10, 13:04
    Comment
    Hi Emil and Carly!

Hier ist strahlend blauer Himmel und Sonne, richtig tolles Wetter... :-))

http://harzcam.de/cam8/
    #122Authordragonfly70 (672923) 29 Dec 10, 13:05
    Comment
    Hier NICHT! http://www.naturpark-mkw.de/webcam

Cold, cold, cold - foggy, just miserable weather...and I've got to find the strength to go out, try to pry car from frozen solid block, get down mountain and stock up on food, again.
    #123AuthorCarly-AE (237428) 29 Dec 10, 13:14
    Comment
    Na, wenn sich schon mal zwei über ihr Wetter freuen könne, sind die Verhältnisse ja überdurchschnittlich!
    #124AuthorEmil 14 (299747) 29 Dec 10, 13:28
    Comment
    Emil, I don't recall writing that I was HAPPY about the weather. Blue skies or not we're still knee deep in that 'orrible white stuff. :=)
    #125Authormykl (442296) 29 Dec 10, 14:04
    Comment
    Yeah, and a couple of minutes ago, I thought I had gotten up enough energy to go out and try to liberate my car...guess what? Frau Holle is at it AGAIN!! :-(((((
    #126AuthorCarly-AE (237428) 29 Dec 10, 15:15
    Comment

Brrr, it's < a href="http://en.wikipedia.org/wiki/Brass_monkey_(colloquial_expression) brass monkey weather out there today, -11 with freezing fog, very unpleasant. :(
    #127Authormykl (442296) 30 Dec 10, 06:15
    Comment
    Naja, I nearly got the hyperlink right, but it works. Leo won't let me back in so that Edith can change it.
    #128Authormykl (442296) 30 Dec 10, 08:08
    Comment
    So! Poets day!

I wish everyone a peaceful start into the new year, have fun and may your Gods go with you.

Bis next year.
    #129Authormykl (442296) 30 Dec 10, 11:35
    Comment
    Have a wonderful start into the new year!
    May some of your dreams and wishes come true (as did some of mine this year :))
    May you stay healthy!

Love, Wari und Co
    #130AuthorWaringham (384862) 30 Dec 10, 17:53
    Comment
    Hallo my deary-dears :)
    Have a lovely evening and giggle into the new year:
    http://www.youtube.com/watch?v=WxUulGkLu4I&fe...
    BBFN
    *leaveshugepileofhugsandkissesandgiggles*
    #131Authoreasy (238884) 31 Dec 10, 16:49
    Comment
    I got this wish yesterday and would like to share it with you:

Ich wünsche Euch viel Zeit zum Ausruhen und Genießen
    zum Kräfte sammeln für ein gutes, neues Jahr.
    Ein Jahr ohne Kopfweh und ohne Seelenschmerz.
    Ein Jahr ohne Sorgen,
    mit soviel Erfolg, wie man braucht, um zufrieden zu sein
    und soviel Stress, wie man verträgt, um gesund zu bleiben.
    Mit so wenig Ärger wie möglich
    und soviel Freude wir möglich,
    um 365 Tage glücklich zu sein.

Happy New Year! :-)
    #132Authordragonfly70 (672923) 31 Dec 10, 23:22
    Comment
    Beautiful, Libby :)

Happy New Year, Everybodsies

and of course Happy Birthday, Carly!!!
    #133Authoreasy (238884) 01 Jan 11, 00:39
    Comment
    Happy birthday, Carly! :-))
    #134Authordragonfly70 (672923) 01 Jan 11, 00:49
    Comment
    Frohes Neues Jahr allerseits und
    Alles Gute zum Geburtstag, Carly!
    #135AuthorEmil 14 (299747) 01 Jan 11, 02:53
    Comment
    Happy New Year, Everybody!! And many thanks for your birthday wishes!

Beautiful, Libby!
    #136AuthorCarly-AE (237428) 01 Jan 11, 16:06
    Comment
    Happy New Year and Happy Birthday, Carly!
    (Besser spät als nie)

Ein schöner Neujahrswunsch, libby.
    Schade, dass wir uns (noch) nicht kennen gelernt haben, aber Zwergie war echt schlecht drauf am Mittwoch- weiß jetzt auch warum- die unteren Schneidezähne spitzen durch. Autsch!
    #137AuthorWaringham (384862) 01 Jan 11, 20:21
    Comment
    Hi all!
    I hope the new year started well and peacefully for you!
    Oder muss es 'has started' heißen...? Das werde ich nie lernen... :-(

Wari, I would have loved to meet you and Warison, but I'm sure we will make it next time! :-)
    Die Zähne können echt fies sein...
    #138Authordragonfly70 (672923) 01 Jan 11, 21:15
    Comment
    Hi, All!

Am soon off to visit my mother/sisters - will be back on Tuesday. Had a GRAND birthday, but today started off with NO HEAT...looks like landlord "forgot" to order oil...
    #139AuthorCarly-AE (237428) 02 Jan 11, 11:24
    Comment
    Moin all!

Da war heute ein bisschen Sonnenschein - völlig unverhofft, tse.

Wenn die Heizung zu lange ausfällt, ist das wieder mal ein Grund zur Mietminderung.
    Und in der Heizperiode zu teuer eingekauftes Heizöl braucht man sich auch nicht gefallen lassen. Der Vermieter muss sparsam mit dem Heizkostengeld der Mieter umgehen.

#140AuthorEmil 14 (299747) 02 Jan 11, 13:30
    Comment
    Good morning people, a very happy new year to one and all.
    #141Authormykl (442296) 03 Jan 11, 09:13
    Comment
    Moin all!

Gestern Nacht hatten wir einen Dachlawinenabgang von zutiefst tirolerischen Ausmaßen.
    #142AuthorEmil 14 (299747) 03 Jan 11, 12:27
    Comment
    Tach Emil, that wont happen here, we've got a flat roof.
    #143Authormykl (442296) 03 Jan 11, 12:31
    Comment
    Hallo ihr!

Ich wäre froh, wenn wir eine Dachlawine hätten und das Zeug vom Dach verschwinden würde...
    Durch dieses blöde Tauwetter zwischendurch ist das Dach und die Dachrinne komplett dick vereist, und dadurch staut sich das Wasser auf dem Dach hoch und drückt ins Haus. :-(
    Nachdem wir vor Weihnachten schon mal im Bad Wasser hatten (ich weiß, das ist grundsätzlich nicht schlecht, aber es sollte nicht unbedingt von der Decke tropfen *g*), ist jetzt in einem der Kinderzimmer auf der anderen Hausseite die Wand nass. :-(((
    Wo es ging, haben wir schon mal das Eis auf dem Dach so gut es geht mit Besen und Schaufel weggestochert, aber an die meisten Stellen kommen wir eben nicht so gut dran. Grmpf!
    #144Authordragonfly70 (672923) 03 Jan 11, 19:48
    Comment
    Good morning all!
    #145Authordragonfly70 (672923) 04 Jan 11, 08:01
    Comment
    Good morning people, a very happy Tuesday to one and all.

Libby, that doesn't sound very good at all. Ironically, I saw a report yesterday evening that the Dachdeckers in Dortmund have full work books with similar snow/ice damage to houses, but it's too dangerous to send their workers up onto the roofs so they remain in 'winter unemployment'. :(
    #146Authormykl (442296) 04 Jan 11, 08:12
    Comment
    Hi mykl *waves*, that's indeed ironic...
    We just hope it won't get worse.
    #147Authordragonfly70 (672923) 04 Jan 11, 08:24
    Comment
    Hallo und ein frohes und gesundes neues Jahr allerseits!

Edith fragt, ob bei Euch das Navigations-Menu rechts auch so merkwürdig mit durchge"ix"ten Bildchen aussieht
    #148Authoryytsunamiyy (341657) 04 Jan 11, 08:51
    Comment
    Moin moin 4Y, *waves* a very happy new year to youu too. My navigation menu is fine (IE8)
    #149Authormykl (442296) 04 Jan 11, 09:04
    Comment
    jetzt ist es bei mir auch wieder gesund - hatte sich der Löwe vielleicht nur mal verschluckt. :)
    #150Authoryytsunamiyy (341657) 04 Jan 11, 10:08
    Comment
    Moin all!

Habe gerade einen Blick auf die Sonnenfinsternis geworfen.
    Immer wieder erstaunlich, wie hell die nicht abgedeckte Sonnenscheibe ist.
    Mit bloßem Auge kann man das gar nicht von der vollen Sonne unterscheiden.

Gleich anschließend fiel wieder ein bißchen Schnee, damit die Dachdecker auch garantiert in ihren Stuben bleiben können. Die Lawine gestern war übrigens gar nicht so groß. Da ist noch genug Potential für ein halbes Dutzend weiterer auf dem Dach. Die Eis- und Schneeschichten haben sich übereinander geschoben wie bei Caspar David Friedrich.
    #151AuthorEmil 14 (299747) 04 Jan 11, 10:51
    Comment
    Good morning people, a very happy Wednesday to one and all. Emil, the heavy cloud cover didn't go away until after lunch time and by then the eclipse had been and gone. :(
    #152Authormykl (442296) 05 Jan 11, 08:12
    Comment
    Good morning all!

The same here... :-((
    #153Authordragonfly70 (672923) 05 Jan 11, 08:25
    Comment
    Hallo Tesos!

Und ein verspätetes frohes neues Jahr euch allen!
    #154AuthorMafi (236280) 05 Jan 11, 11:30
    Comment
    Moin all!

Das tut mir Leid, mykl und Libelle! Heute würde man hier auch nichts sehen.
    (Wenn das kein Trost ist!)
    #155AuthorEmil 14 (299747) 05 Jan 11, 11:31
    Comment
    Moin, All!

Got back safe and sound from the Taunus Mts., PLUS to a "heated" apartment.

While listening to the radio yesterday morning, the one announcer asked the other "Seen any sun today?", to which she replied "Nee, stecke noch im Finsternis" - and I thought they were joking about the sun FINALLY showing its face after a 4-week absense. Am rather ticked off that there was no mention of this eclipse weeks in advance, as for all the others in the past. At least not on any news/radio (and my radio is on all day). Had heard in advance about the eclipse of the moon, and that it wouldn't be visible here in Germany. I'm one of those people who stay up till all hours to watch eclipes, "Sternschnuppen," ect. And missed this one, which we could have seen!!
    #156AuthorCarly-AE (237428) 05 Jan 11, 12:17
    Comment
    Thank you Mafi, a very happy new year to you too.

Hi Carly and Emil *waves to all* happy to hear that you've got heating again, it's not exactly the weather to be running around in T shirt and shorts. :)
    #157Authormykl (442296) 05 Jan 11, 12:27
    Comment
    Happy new year everybody!
    #158AuthorGaleazzo (259943) 05 Jan 11, 12:30
    Comment
    Nice to see you Galeazzo, I hope everything went well in your new year.
    #159Authormykl (442296) 05 Jan 11, 13:24
    Comment
    Hello all!
    Horrible time... My cat is dying...

Libby, your Yokrshire Pudding recipe!
    (makes about 8)
    125 g flour
    300 ml milk
    1/4 tsp salt
    1 egg
    about 40 g (or more) dripping

Heat the dripping in Yorkshire Pudding tray (or muffin tray) in 230 °C pre-heated oven. Fat should be at hazing point, before you pour in the batter and bake it on middle shelf for 20-25 minutes until well risen and brown.
    Batter: put flour and salt into a deep basin. Make a well in the centre and drop in egg, add sufficient liquid to incorporate all the flour (about 4 tblsps). Beat until smooth. Add the remainder of the milk gradually, beating all the time until the surface is covered with tiny air bubbles. Pour in hot tray.
    yummy :) enjoy!
    #160Authoreasy (238884) 05 Jan 11, 14:35
    Comment
    Hi Isi, we're ALL dying, from the moment we're born. What counts is the time between the former and latter. You cat's been lucky enough to have a loving family and somewhere to live, not sth that is universally the 'norm'.
    #161Authormykl (442296) 05 Jan 11, 14:44
    Comment
    Hi myklchen.
    Yes, we are, but he is in the final stages. And I have decided something I never thought I would ever do: I took time off work and am watching, easing what can be eased, but he is not in pain, he is not feeling sick, i.e. he is not suffering, he has just stopped eating and is very weak. So I will try to let him die in his own pace. But I have everything here to end it in a second if he should start to suffer.
    #162Authoreasy (238884) 05 Jan 11, 14:50
    Comment
    easy, thank you very much! :-))) Maybe I'll try it this afternoon...
    I'm sorry about your cat. But mykl is right, he is lucky to be with someone who cares for him.

BTW, that's a nice thought, mykl...
    #163Authordragonfly70 (672923) 05 Jan 11, 14:55
    Comment
    ...and not every cat's lucky enough to have a vet as its 'mum' either. *sigh* We should all be so lucky
    #164Authormykl (442296) 05 Jan 11, 14:55
    Comment
    Libby, if you try them, do leave some here for us, so we can try them ;)

Mykl, but my vet's brain is quarrelling with my mum's brain every other minute ;)
    #165Authoreasy (238884) 05 Jan 11, 14:58
    Comment
    Shhhh Libby, don't tell anyone. It'll ruin my street cred as a 'nasty bugger'.

Ahh Isi, *knuddel* we all have conflicts of the heart/head. I'm sure that your cat will get the best decision.
    #166Authormykl (442296) 05 Jan 11, 15:05
    Comment
    Don't worry, mykl, if I told the people around me, they most probably would say: Who is mykl??
    *gg*
    #167Authordragonfly70 (672923) 05 Jan 11, 15:13
    Comment
    Hmm, that would make a good 'chorus' for a song...

*sings*

Mykl ?? Who the f**k is mykl.

:=))
    #168Authormykl (442296) 05 Jan 11, 15:19
    Comment
    Actually, that was what I thought... *gg*
    #169Authordragonfly70 (672923) 05 Jan 11, 15:26
    Comment
    Also, ich habe das Zeug jetzt im Ofen, ich bin aber noch nicht so überzeugt davon, dass das auch was wird... *gespannt abwart*
    #170Authordragonfly70 (672923) 05 Jan 11, 16:08
    Comment
    Heut kommt auf Vox um 17.00h bei Menschen, Tiere und Doktoren angeblich wieder was über die Auffangstation. Ob ich dabei bin, weiß ich nihct. Ich habe in letzter Zeit immer eher versucht, den Kameras auszweichen ;)
    #171Authoreasy (238884) 05 Jan 11, 16:44
    Comment
    Das Geheimnis ist der ätzend heiße Ofen, Libby ;)

Myklchen, wie hast du dieses schräge Grinsen hingekriegt?!
    #172Authoreasy (238884) 05 Jan 11, 16:45
    Comment
    Back again! I used a muffin tray, so here they are: *puts a big bowl of 'Yorkshire pudding muffins' on the table*
    They look very delicious (in case you can't see them *gg*), and the children and I like them, but maybe we are not very demanding. ;-)
    Wenn ich jetzt noch wüsste, wie sie schmecken sollen...

easy, ich würde sagen, die eine Klammer ist kursiv.
    #173Authordragonfly70 (672923) 05 Jan 11, 16:48
    Comment
    *mampf* Lecker! :-))) Ich glaube, sie sind ganz gut gelungen...
    Daran könnte ich mich gewöhnen! Vielen Dank noch mal, easy! :-)))
    #174Authordragonfly70 (672923) 05 Jan 11, 16:57
    Comment
    Oh, yummyumm :) Well done, Libby :)))
    #175Authoreasy (238884) 05 Jan 11, 17:09
    Comment
    So, der erste Arbeitstag in diesem Jahr ist geschafft.

Bis demnächst! *wink*
    #176AuthorMafi (236280) 05 Jan 11, 17:43
    Comment
    It's easy Isi :)

Take a smiley with a double 'mouth'..... :-)) use italics for the first part o the smiley with 1 mouth :-)), then use bold for the whole smiley (inclusive the italics brackets)... :-))
    #177Authormykl (442296) 05 Jan 11, 20:52
    Comment
    mykl, you are so ... so creative!
    #178AuthorEmil 14 (299747) 05 Jan 11, 21:30
    Comment
    Just got this sent to me :-)
    A husband takes his wife to play her first round of golf.

The wife promptly whacked her first shot right through the window of the biggest house adjacent to the course.

The husband cringed, "I warned you to be careful! Now we'll have to go up there, find the owner, apologize and see how much
    your lousy drive is going to cost us."

So the couple walked up to the house and knocked on the door.

A man's voice said, "Come on in."

When they opened the door they saw the damage that was done. Glass was all over the place, and a broken antique bottle
    was lying on its side near the broken window.

A man reclining on the couch asked, "Are you the people that broke the window?"

"Uh, yeah, sir.. We're sure sorry about that," the husband replied.

"Oh, no apology is necessary. Actually I want to thank you. You see, I'm a genie, and I've been trapped in that bottle for a
    thousand years. Now that you've released me, I'm allowed to grant three wishes.. I'll give you each one wish, but if you
    don't mind, I'll keep the last one for myself."

"Wow, that's great!" the husband said. He pondered a moment and blurted out, "I'd like a million dollars a year for the rest of my life."

"No problem," said the genie. "You've got it, it's the least I can do. And I'll guarantee you a long, healthy life!"

"And now you, young lady, what do you want?" the genie asked.

"I'd like to own a gorgeous home complete with servants in every country in the world," she said.

"Consider it done," the genie said. "And your homes will always be safe from fire, burglary and natural disasters!"

"Now," the couple asked in unison, "what's your wish, genie?"

"Well, since I've been trapped in that bottle and haven't been with a woman in more than a thousand years, my wish is to have sex with your wife."

The husband looked at his wife and said, "Gee, honey, you know we both now have a fortune, and all those houses. What do you think?"

She mulled it over for a few moments and said, "You know, you're right. Considering our good fortune, I guess I wouldn't mind, but what about you, honey?"

"You know I love you sweetheart," said the husband. "I'd do the same for you!"

So the genie and the woman went upstairs where they spent the rest of the afternoon enjoying each other in every way..

After about three hours of non-stop sex, the genie rolled over and looked directly into her eyes and asked, "How old are you and your husband?"

"Why, we're both 45," she responded breathlessly.

"NO SHIT." He said, "Forty-five years old and both of you still believe in genies?"

Not at all funny though, is what my downstairs neighbor told me: They were WITHOUT HEAT for two days!!!

#179AuthorCarly-AE (237428) 05 Jan 11, 23:17
    Comment
    Ooch, ich habe bis zur letzten Zeile an den Flaschengeist geglaubt!

Heute Nacht wird's wärmer, Carly. Ein Temperatursprung von rund 10 Grad.
    #180AuthorEmil 14 (299747) 06 Jan 11, 00:25
    Comment
    Good morning people, a very happy Thursday to one and all. Nice one Carly, I'll have to remember that one. I've got the bald head as a start. :)
    #181Authormykl (442296) 06 Jan 11, 08:12
    Comment
    Good morning!

Carly, that's great... :-)))
    #182Authordragonfly70 (672923) 06 Jan 11, 08:49
    Comment
    Good morning, all!
    #183AuthorEmil 14 (299747) 06 Jan 11, 10:28
    Comment
    Moin, All!

Yeah, supposedly warmer and going to thaw - woke up to about 5 inches of new snow, and Frau Holle still shaking out her feather beds...haven't yet rushed out to fulfill my "Räumpflicht"...shame on me!

mykl, Right - should be a snap :-))) *zumir...daisywarnen...zumir* :-)
    #184AuthorCarly-AE (237428) 06 Jan 11, 12:24
    Comment
    Hello, Libby, Emil and Carly *waves* I'm not at all jealous that it's still snowing where you are Carly. In my little bit of NRW it's raining and thawing. :)
    #185Authormykl (442296) 06 Jan 11, 12:33
    Comment
    Lucky you!! Though, it does seem to be thawing a bit on Frau Holle's side of the mountain...no such luck with my sidewalk...where to put the stuff is beyond me, and I really do NOT feel like shovelling.

Children are so "sweet" at times - both of mine have worked out that Mommy is turning into a recluse because she's terrified of driving, and is thus getting out of the house less and less. They will NOT listen to my reasons (Höllental + Deppen auf der Straße + icy roads, as opposed to just snowy ones). :-))
    #186AuthorCarly-AE (237428) 06 Jan 11, 12:42
    Comment
    Carly, I've seen The Life of Brian and you can't be a recluse/hermit....long white beards are compulsory. *gg*
    #187Authormykl (442296) 06 Jan 11, 12:49
    Comment
    LOL! Exactly, mykl...and I'm also having trouble convincing them that I'm NOT terrified of driving, and that Mommy can TO drive...just because unlike them, I'm not "into" speeding :-))
    #188AuthorCarly-AE (237428) 06 Jan 11, 12:53
    Comment
    Carly, most of us 'slow down' with age...and not just when we're driving. :)

...and a nice lizardy story...

http://www.independent.co.uk/news/uk/this-bri...
    #189Authormykl (442296) 06 Jan 11, 14:32
    Comment
    Good morning people, a very happy Friday to one and all.
    #190Authormykl (442296) 07 Jan 11, 08:03
    Comment
    Good morning, all!

Wet, wet, wet... I just hope it will be above 0° long enough to melt the ice on our roof.
    #191Authordragonfly70 (672923) 07 Jan 11, 08:09
    Comment
    Moin!

Da regnet es die ganze Zeit, und es ligt immer noch so viel Schnee herum!
    Aber jetzt können wir uns ja alle ganz italienisch fühlen.
    #192AuthorEmil 14 (299747) 07 Jan 11, 11:04
    Comment
    Moin!

We had horric winds last night, some of the white stuff is gone, wet as all heck - was at my daughter's yesterday afternoon, when it started thawing/raining - their drainpipe is still frozen solid (inside) so all the rain was running off onto their balcony. Have opened many windows and finally getting some fresh air into my place!

Emil,
    Aber jetzt können wir uns ja alle ganz italienisch fühlen. ???
    #193AuthorCarly-AE (237428) 07 Jan 11, 12:27
    Comment
    Emil, das verstehe ich jetzt auch nicht...

Carly, wenn es nur der Balkon wäre... bei uns läuft es ins Haus. :-((
    #194Authordragonfly70 (672923) 07 Jan 11, 12:36
    Comment
    Oh je, Libby! Hilft Dir zwar nicht, aber bei meinem Sohn auch - die haben im Treppenhaus ca. 5 Eimer aufgestellt!
    #195AuthorCarly-AE (237428) 07 Jan 11, 12:39
    Comment
    Ein gaaanz müdes und falsches Wortspiel wegen der italics, Carly und Libelle.
    #196AuthorEmil 14 (299747) 07 Jan 11, 12:46
    Comment
    Ach soooooo! *vonderleitunghüpf* :-)
    #197Authordragonfly70 (672923) 07 Jan 11, 12:50
    Comment
    Ach sooooo, darüber habe ich erst nach dem Posten gelesen, und leider seit ihr (und ich) noch gerade - obwohl ich Cache geleert und Refresh getätigt habe.

Edith: Lesen muß man schon können - Doris schreibt eindeutig: Cache-Leeren + Strg. / F5...ich hatte nur die Refresh Taste getätigt :-)
    #198AuthorCarly-AE (237428) 07 Jan 11, 12:51
    Comment
    Hi Carly, Libba 'n' Emil, *waves* maybe the new look names will reduce the amount of nick-napping that's been on the increase in the last few months.
    #199Authormykl (442296) 07 Jan 11, 14:44
    Comment
    Hi, mykl! Yeah, let's hope so...and I furthermore hope that LEO can somehow initiate legal proceedings against these yuckos! We've been stuck in peasoup-thick fog all day.
    #200AuthorCarly-AE (237428) 07 Jan 11, 15:21
    Comment
    so, another week full of toil over - have a most pleasant weekend all of you and keep your swimsuits ready for the coming floods :)
    #201Authoryytsunamiyy (341657) 07 Jan 11, 15:31
    Comment
    Hi 4y!

If we have Hochwasser here (at about 500m), it's really bad, I guess... ;-)
    #202Authordragonfly70 (672923) 07 Jan 11, 15:48
    Comment
    Hi 4Ys! Wishing you a nice weekend, too.

I have absoulutely NO energy today, cannot motivate myself to do a single thing, but sit here...and now just read that tomorrow they'll be picking up Christmas trees...mine's still fully decorated, about 2.20 meters tall, extremely "bushy" shedding needles, and I daren't even contemplate what the living room/stairwell will look like when I drag it to the yard. Well, I've got till at least 1 p.m. tomorrow afternoon :-))
    #203AuthorCarly-AE (237428) 07 Jan 11, 15:53
    Comment
    Legal actions? What's wrong? Hi all, my cat is still alive. Or still dying, depends onthe way you look at it.
    It's almost spring-like here. I must admit, and I never thought I'd ever say this: I am so sick of the snow! It was lovely for Christmas, etc, but now that's over. Spring, please!
    #204Authoreasy (238884) 07 Jan 11, 16:32
    Comment
    Hi, easy! You must have "missed" all the Nick-Klau creeps popping up here in LEOLand for the past few weeks/months. Posting horribly racist/porno junk in all the threads, and then using the regular's (unregistered) nicks to continue their perverted "conversations"...that lead to LEO being closed for unregistered users from 17:30 till the next morning, SOOOOOO these creeps started registering, BUT with stolen nicks - in the former font, it was hard to distinguish between l, i, L, I.

As long as she's in no pain, and not suffering...she's got you right by her side, and no matter WHAT scientists say, pets do TO both feel and give love!!

Still sitting here NOT taking down Christmas tree...
    #205AuthorCarly-AE (237428) 07 Jan 11, 16:42
    Comment
    Hi Carly, right, thanks :)
    No I actually missed that. I read about it somewhere, but hadn't quite seen the dimensions it had taken on.
    And of course they give love. My Silvester starts purring everytime he sees me :)
    #206Authoreasy (238884) 07 Jan 11, 17:12
    Comment
    From somewhere, I actually managed to find the energy to "undecorate" my Christmas tree - will save taking it out and battling pine needles till tomorrow :-)
    #207AuthorCarly-AE (237428) 07 Jan 11, 22:59
    Comment
    Ich weiß nicht, ob ich Dir jetzt gratulieren soll, Carly. Immerhin, Du hast es geschafft! Der Baum hier bleibt noch ein Weile stehen. Ich habe gesehen, dass es sogar noch Kerzen zu kaufen gibt. Mal sehen ...

#208AuthorEmil 14 (299747) 07 Jan 11, 23:33
    Comment
    Emil, ich würde es auch noch stehen lassen wollen, ABER sie werden morgen direkt vorm Haus abgeholt. Sonst müßte ich es mit meinem kleinen Clio ins Tal zum Bauhof schaffen - und dafür ist mein Auto einfach zu klein :-)) Als ich noch im Tal wohnte, "residierte" mein Weihnachtsbaum über's Winter auf's Balkon - die Vögel haben sich darüber immer sehr gefreut! Dann wurde es für's Osterfeuer auch kostenlos entsorgt.
    #209AuthorCarly-AE (237428) 07 Jan 11, 23:37
    Comment
    Ja, die sperrigsten Zweige werden abgeschnitten, damit man besser manövrieren kann, und dann geht es zum Osterfeuer.

Mir ist eine kleine Geschichte eingefallen, nicht so witzig wie die vom Flaschengeist,
    aber bevor ich sie vergesse und man am Wochenende gar nichts zu Lesen hat ...
    Sie heißt:

Voll ins Fettnäpfchen

Es geschah an einem dieser kalten Tage vor Weihnachten, und ich war mit der Freundin im Café verabredet. Als es Zeit war aufzubrechen, fing ich an zu überlegen, welche Mütze ich aufsetzen sollte. Die Schirmmütze quetscht die Haare nicht so, ist aber nicht richtig warm. Die Strickmütze kann ich auch über die Ohren ziehen, dafür sind hinterher die Haare angedrückt. Und die Freundin würde bestimmt sofort anfangen, in meinen Haaren herumzuwuscheln, um sie "wieder ein bisschen unordentlicher" zu machen.
    Da es ein besonders kalter Tag war, entschied ich mich schließlich doch für die Strickmütze und ging los.
    In den Straßen herrschte die übliche vorweihnachtliche Geschäftigkeit. Es schneite ein wenig, aber ich hatte es nicht weit. Als ich das Café erreichte, war die Freundin schon da. Sie saß an einem der hinteren Tische. Ich klopfte noch ein paar Schneeflocken von der Jacke, ging zu ihr und nahm die Mütze ab.
    "Du hast ja total angeklatschte Haare!" Oh weh, sie sprang auf, streckte die Hand aus und begann sofort meine Haare durcheinander zu wuscheln.
    Die Bedienung war an den Tisch getreten. Ich fragte sie, "Wuscheln Sie ihrem Freund auch immer gleich die Haare?"
    Sie antwortete, "Ich habe gar keinen Freund."
    Ich sagte, "Der Glückliche."

#210AuthorEmil 14 (299747) 08 Jan 11, 00:07
    Comment
    Moin!

Thanks for sharing, Emil :-))

Brilliant sun, and much of the white stuff GONE, at least on the lawns. Up to this year, I always had a willing male family member/neighbor to take out the Christmas tree. Was wondering how to "unlock" the lever on the tree stand, gave it a nudge, tree fell over, taking stand with it, which emptied water all over the place - it's amazing how about 1.5 liters of water can disperse...anyway, managed to get it downstairs, without tumbling down, myself :-))

#211AuthorCarly-AE (237428) 08 Jan 11, 13:59
    Comment
    Good morning people, a very happy Monday to one and all.
    #212Authormykl (442296) 10 Jan 11, 06:13
    Comment
    Moin!

Na, hier ist ja viel los! Und der arme mykl bleibt den ganzen Vormittag ohne Antwort.
    Der Schnee war doch eigentlich ganz schön ...
    #213AuthorEmil 14 (299747) 10 Jan 11, 12:39
    Comment
    Moin, mykl, Emil and All!

Still fogged in here, but apparently brilliant sun in the Taunus mountains and Erfurt region.

Emil, jein - wenn es nur den Boden bedecken würde, und ich nicht tonnenweise schaufeln müßte :))
    #214AuthorCarly-AE (237428) 10 Jan 11, 12:45
    Comment
    Hi Emil, it's not as if I spend the whole day staring at the Leo screen waiting for sth to happen. *gg*
    #215Authormykl (442296) 10 Jan 11, 12:47
    Comment
    LOL - nope, every now and then, you have to wait for a free screen - OR, you've got one, but too much "Azubi company" in the room :-))
    #216AuthorCarly-AE (237428) 10 Jan 11, 12:49
    Comment
    What a happy thought - another week ahead of us. :(

What do the new nicks in italics actually signify? That we are known and trusted members? Or does that simply make it easier to distiguish "I" and "l" and such so we don't get them spammers as much?
    #217Authoryytsunamiyy (341657) 10 Jan 11, 13:01
    Comment
    Hier ist es eigtentlich nicht nebelig, aber was einer der Nachbarn da aus seinem Schornstein entweichen lässt, trübt die Sicht schon ganz schön ein.

Ja, Letzteres, 4y.
    #218AuthorEmil 14 (299747) 10 Jan 11, 13:06
    Comment
    Hi Carly and 4Y *waves*

4Y, it's to try and curb the enthusiasm of the nick-nappers.
    #219Authormykl (442296) 10 Jan 11, 13:09
    Comment
    So! Home time again. I wish everyone a pleasant afternoon/evening, have fun and may your Gods go with you.
    #220Authormykl (442296) 10 Jan 11, 13:39
    Comment
    (;_;)

Ich habe gerade mein Katertierchen eingeschläfert.
    #221Authoreasy (238884) 10 Jan 11, 18:49
    Comment
    Ach, easy...das tut mir aber so leid!
    #222AuthorCarly-AE (237428) 10 Jan 11, 18:53
    Comment
    Danke. War auch schrecklich... (für mich, nicht für ihn)
    #223Authoreasy (238884) 10 Jan 11, 19:25
    Comment
    I too would have wished for a happier ending Isi, but it doesn't get much better than being with those that love you.
    #224Authormykl (442296) 10 Jan 11, 19:39
    Comment
    Danke, myklchen.
    And I'm very grateful to him. For apart from being the miost affectionate, friendliest cat I've ever met, he has taught me a lot... professionally speaking.
    #225Authoreasy (238884) 10 Jan 11, 19:43
    Comment
    Good morning people, a very happy Tuesday morning to one and all.
    #226Authormykl (442296) 11 Jan 11, 06:10
    Comment
    Good morning, all!

easy, das tut mir leid... :-(

%&/§"@$%?&Auto!!!
    Yesterday it somehow got rid of its Kühlwasser. Obviously it decided not to need it any more. But it was wrong...
    Now I'm waiting for the mechanic's call.
    #227Authordragonfly70 (672923) 11 Jan 11, 08:21
    Comment
    Good morning Libby, that wasn't very nice or helpful of your car. :(
    #228Authormykl (442296) 11 Jan 11, 08:24
    Comment
    You can say that again!
    It really could have shown a bit more respect and gratitude... ;-)
    #229Authordragonfly70 (672923) 11 Jan 11, 08:27
    Comment
    The mechanic has just called. Fortunately only a tube is broken. But, of course, not one of those you can reach easily... ;-)
    #230Authordragonfly70 (672923) 11 Jan 11, 10:46
    Comment
    Libby, they're 'hoses' in English, like the garden hose pipe. :)

http://www.howstuffworks.com/cooling-system.htm

Glad to hear that it's nothing too serious though.
    #231Authormykl (442296) 11 Jan 11, 10:53
    Comment
    Thank you, mykl, I wasn't sure about the word. *wieder was gelernt hab* :-)

Yes, I'm glad too! It will be fixed by(?) this afternoon.
    #232Authordragonfly70 (672923) 11 Jan 11, 11:07
    Comment
    Moin!

Arme easy!

Ich habe auch 'was gelernt. Mit den Kühlschläuchen hatte ich auf Englisch noch nichts zu tun.
    Mich nervt der Keilriemen.
    #233AuthorEmil 14 (299747) 11 Jan 11, 13:18
    Comment
    Moin, All!

I hate contradicting mykl, but that company I worked for on site in KS supplies all kinds of "tubes" for the automotive industry, including coolant tubing :-))

http://www.classictube.com/products_aluminum.asp
    #234AuthorCarly-AE (237428) 11 Jan 11, 13:33
    Comment
    Hi Emil und Carly!

Carly, die aus deinem Link sind aber Rohre aus Metall.
    Der, der bei unserem Auto kaputt war, ist ein Schlauch aus Gummi.
    Ist das vielleicht der Unterschied?
    #235Authordragonfly70 (672923) 11 Jan 11, 16:59
    Comment
    Hi guys,
    no-one around?
    #236Authoreasy (238884) 12 Jan 11, 13:57
    Comment
    Doch, aber nur still und leise im Hintergrund.

Das mit Deinem Katerchen tut mir leid! :-(
    #237AuthorGaleazzo (259943) 12 Jan 11, 14:00
    Comment
    Bin auch da, aber ebenfalls nur im Hintergrund lesend.

Bist du jetzt wieder im Süden easy?
    #238AuthorMafi (236280) 12 Jan 11, 14:06
    Comment
    Auch da, auch still und leise.
    Beileid zu Deinem Kater..aber er ist jetzt an einem besseren Ort!
    *festdranglaub*
    #239AuthorWaringham (384862) 12 Jan 11, 14:07
    Comment
    Danke Euch =)
    Ist schon ziemlich leer in meiner Wohnung jetzt... (ja, Warim ich glaubs ja auch, manchmal... Habe sicherheitshalber gesagt, er soll meinen Papa von mir grüßen...)
    Ja, ich bin wieder im Süden.
    Dieses Grau da draußen, ohne Weiß, heißt das, dass der Winter jetzt vorbei ist? *hoff*
    #240Authoreasy (238884) 12 Jan 11, 14:25
    Comment
    Hm, wegen mir könnte das Grau das bedeuten. Aber ich glaube noch nicht so recht dran, dass es das jetzt war. Es ist ja erst Mitte Januar, wo sonst der Winter erst anfing.
    #241AuthorMafi (236280) 12 Jan 11, 14:49
    Comment
    Tja, Mafi, das fürchte ich eben auch. Hie in München haben wir ja manchmal im April noch Schnee :P
    #242Authoreasy (238884) 12 Jan 11, 15:39
    Comment
    Moin all!

Das habe ich gestern gefunden und teile es mal ...
    Good Shepherd

Off-line bis Sonntag.
    Bye
    #243AuthorEmil 14 (299747) 12 Jan 11, 15:44
    Comment
    Schnee im April gibt es nicht nur in München, easy.
    Hatten wir irgendwann auch schon mal, braucht aber kein Mensch, finde ich.
    #244AuthorMafi (236280) 12 Jan 11, 16:02
    Comment
    So, bald ist FA. Bis demnächst!
    #245AuthorMafi (236280) 12 Jan 11, 17:09
    Comment
    Good morning all!

6° and rain... but there's still a lot of snow (and ice).
    Last year I found the last snow remains at some shadowy place in the forest in June!

Gute Besserung, mykl, get well soon!
    #246Authordragonfly70 (672923) 14 Jan 11, 07:02
    Comment
    Moin moin all

A belated Happy New Year to one and all (better late than never as they say, or would happy Easter be more fitting considering the date?).
    My trip to the UK ended in the chaos that I have now come to expect (in fact this time it developed into a right royal f**k up)so I ended up having to stay a week longer than planned and have now returned to a huge pile of work that needs doing :-(
    #247AuthorVileness fats (241697) 14 Jan 11, 07:54
    Comment
    Happy New Year, VF.
    Morgähn
    #248Authoreasy (238884) 14 Jan 11, 10:44
    Comment
    Huhu! Is anybody here?
    #249Authordragonfly70 (672923) 17 Jan 11, 12:08
    Comment
    Hallo allerseits!

Na, großartig! Jede Menge Mist abzuarbeiten und 'ne Erkältung obendrein!
    Aber es scheinen ja einige andere mehr sich schon länger nicht gemeldet zu haben ...
    #250AuthorEmil 14 (299747) 17 Jan 11, 19:44
    Comment
    Hi, All!

Dann hat wohl Erkältungen die TESOs alle voll erwischt - ich kriege meine seitdem 22.12 nicht los, auch wenn es besser geworden ist.

Und mykl ist wohl auch erkrankt, ja???

Und dann noch Schnee für Donnerstag angesagt...NEEEEEE!!!

Belated Happy New Year, Vf! What happened???

Unser Tal ist auch geflutet durch Thuringer Schneeschmelz...
    #251AuthorCarly-AE (237428) 17 Jan 11, 22:56
    Comment
    Moin moin all

Carly, my father decided in his infinite wisdom that he didn’t need to go to the doctor about his cough and before you could say “wow that’s a nasty cough” it developed into broncal pneumonia resulting in him spending a week in an intensive care ward at the (not so local, since the they closed down all the hospitals) hospital. Not wanting to leave him in hospital I was forced to stay on a week to get him back on his feet, he recovered well with the use of intravenous antibiotics and oxygen, but they wouldn’t release him until we had oxygen fitted at home for him as he has damaged his lungs through years of heavy smoking (take heed Carly), as with most thing connected with having something organised through the NHS it was going to be a long process (7-10 days), meaning another week there. To cut a long story short with my powers of persuader (flirting with the right nurses) I had him put on the emergency list and had it fitted within 4 hours (proving again, it´s not what you know but who). He is now doing well and I think he has learned a valuable lesson, but it wasn´t the start to the new year I had hoped for
    #252AuthorVileness fats (241697) 18 Jan 11, 07:40
    Comment
    Moin.

Mich gibt's noch, but I'm really busy at the moment, so I find it hard to find time for LEO.
    Now, I'm going to put baby in his buggy, go out with the dogs and afterwards, there's "Eltern-Kind-Kreis" in our church.
    Carla is in heat as of today, so we'll need to "organize" her mating with the to-be-father of her puppies...
    Well, well, well.. I'm really exited how that will work out. Baby, puppies, the adult dogs.. At least, it's only 8-10 weeks..then you can sell them (the puppies..Will keep the baby, though)..

Have a wonderful week!
    #253AuthorWaringham (384862) 18 Jan 11, 08:00
    Comment
    Good morning, all!

Vf, I really hope the year will be better than it had started for you...
    But it's good your father is doing well now.

Wari, nice to hear from you! :-)

Gute Besserung an alle kranken TESOs!
    #254Authordragonfly70 (672923) 18 Jan 11, 08:38
    Comment
    Moin all!
    So eine Lungenentzündung ist wirklich nicht der beste Start ins neue Jahr.
    Gut, dass sie das so schnell in den Griff bekommen haben.
    Ja, Waringham, unbedingt das Baby behalten!
    Das Wetter ist auch wieder super: Grauregen!
    #255AuthorEmil 14 (299747) 18 Jan 11, 12:13
    Comment
    Although with some babies (me for example) it would be easier to keep the puppies and sell the baby.
    #256AuthorCeeJayThe1 (764057) 18 Jan 11, 12:15
    Comment
    Hi CJT, welcome. Do we know you yet?
    Wari, puppies and a baby? Is yomething MISSING in your life? *g* I would never have the nerve for puppies... But I'd never have the nerve for babies, either, I guess ^^
    #257Authoreasy (238884) 18 Jan 11, 15:21
    Comment
    I don't think that you know me yet. I stumbled into this thread earlier
    #258AuthorCeeJayThe1 (764057) 18 Jan 11, 15:22
    Comment
    Hello Emil, CJ, and easy!

easy, I don't think you would need more nerves for puppies than for little crows *gg*.
    As for babies... well, it takes more time until they're grown up... ;-)
    #259Authordragonfly70 (672923) 18 Jan 11, 20:39
    Comment
    Good morning people, a very happy Wednesday to one and all. Libby, youre still a young mum, but ask your own mum, in the eyes/mind of a mum 'her' children NEVER grow up. :=)
    #260Authormykl (442296) 19 Jan 11, 08:10
    Comment
    Good morning, all!

Hi mykl *waves*, nice to have you back! :-)

Speaking of 'back'... Winter's back as well: It's snowing :-((
    #261Authordragonfly70 (672923) 19 Jan 11, 08:19
    Comment
    HI Libby, you mean it stopped snowing at some time in your little bit of Germany! *surprisedsei* *g*
    #262Authormykl (442296) 19 Jan 11, 08:52
    Comment
    *g* Oh yes, mykl, the last days it rained (which is not nice either, but at least some of the snow and ice vanished).
    #263Authordragonfly70 (672923) 19 Jan 11, 08:56
    Comment
    Moin all!

Ach, Ihr hattet noch Schnee, Libelle?
    Ich habe mir am Wochenende klargemacht, dass ich an der Weser noch kein richtig katastrophales Hochwasser erlebt habe. Kann auch so bleiben ...
    #264AuthorEmil 14 (299747) 19 Jan 11, 11:59
    Comment
    Hallo Emil!
    Ja, trotz Tauwetter war noch genug Schnee übriggeblieben. Und jetzt kommt wieder noch was dazu...
    #265Authordragonfly70 (672923) 19 Jan 11, 12:55
    Comment
    Hi Emil, with our 75 meters above sea level we shouldn't be getting too much snow in the near future - I hope.
    #266Authormykl (442296) 19 Jan 11, 12:57
    Comment

Grrr, I should have kept my mouth shut, it snowed last night. :(

The 'good' news is that the heavy rain this morning is washing it away fairly quickly.
    #267Authormykl (442296) 20 Jan 11, 07:15
    Comment
    Good morning, all!

The snow plough just came by...
    It's been just a few cm so far, but more is forecast...
    #268Authordragonfly70 (672923) 20 Jan 11, 07:23
    Comment
    Moin!

We got more of that horrible white stuff, streets were covered last night/this morning, but are now thawing - I gotta get down to the valley, come what may...my son's turning THIRTY tomorrow, and I at least need to get a fancy card to deposit money in (he expressly stated: brauche nur Geld :-)).

Just finished the first part of a very interesting, but horrific translation - German and French "bunt durcheinander gemischt" chock full of titles, and the names of cities, events, universities, etc. all demanding an English translation.

Will "relax" with a short sauna instruction manual, only four PowerPoint slides...
    #269AuthorCarly-AE (237428) 20 Jan 11, 11:05
    Comment
    Hi Carly *waves*

*chuckle* You've got a strange way of relaxing, you should visit the sauna not translate about one.
    #270Authormykl (442296) 20 Jan 11, 11:16
    Comment
    Moin!

Viel lässt sich ja auch durch Imagination erreichen.
    #271AuthorEmil 14 (299747) 20 Jan 11, 12:56
    Comment
    Hi Emil, I keep (day) dreaming about having enough money to stop working, but it doesn't really get me very far. :)
    #272Authormykl (442296) 20 Jan 11, 13:00
    Comment
    And I dream about getting a full-time job, ensuring a steady source of income :-)) PLUS, having enough money to one day afford a "get away" house (cottage) located on a beach :-))
    #273AuthorCarly-AE (237428) 20 Jan 11, 13:13
    Comment
    Mhm, that would be nice too *adds near beach 2nd home to day dream* :=)
    #274Authormykl (442296) 20 Jan 11, 13:15
    Comment
    Vf, So sorry to hear that about your father, but glad that he's doing alright, now. I can just SEE you flirtin' with the right people :-))

Well, rather than start right in with the sauna thingy, I fled my office and went to the valley for a couple of hours. Got back, did translation, sent it off, and just now received an e-mail from customer: "Where's the translation into French?"...UHHH???? From German into French?? NO WAY!! The last time (about 6 weeks ago), he even asked me whether I knew anyone for G > F - and he has her contact data. I've written him that I am NOT qualified to do that :-)
    #275AuthorCarly-AE (237428) 20 Jan 11, 23:15
    Comment
    Hallo ihr Lieben!
    *in die Runde wink*

Bin eigentlich müde, kann aber nicht schlafen (weiß selbst nicht so genau, warum). Also hab ich mal geschaut, wer sonst noch so wach ist, und nachdem ich hier ein paar gute alte Bekannte lese... ;)

Carly, diese Sauna-Geschichte scheint eine Lebensaufgabe zu werden? *g*
    Die sollten dir wenigstens einen Bausatz schenken, damit du dich von dem Trauma erholen kannst! (Aufbauen könntest du sie ja wahrscheinlich mittlerweile selbst, oder? ;))
    #276Authorminima (507790) 20 Jan 11, 23:48
    Comment
    Hey, minima! Tja, seit gut drei Jahre bin ich im "Sauna Geschäft" aber ohne Wari, Vf, mykl und Emil hätte ich die Dinger NIE zusammen gebaut bekommen...wenn er mir ein Bausatz schenken täte, drucke ich die Anleitung meinem Schwiegersohn und Sohn in die Hände, und sie sollen loslegen!! Jawohl! Mama hat gesprochen! :-)

Und jetzt muß ich ins Heierbettchen.

#277AuthorCarly-AE (237428) 20 Jan 11, 23:55
    Comment
    *lol*
    Sag Bescheid, wenn die Einweihung der Sauna ansteht! :)

Na, dann werd ich mich auch mal in Richtung Bettchen begeben...
    Gute Nacht!
    #278Authorminima (507790) 21 Jan 11, 00:19
    Comment
    Good morning people, a very happy Friday to one and all. *laughs* You tell 'em Carly ! *gg*
    #279Authormykl (442296) 21 Jan 11, 07:02
    Comment
    Good *yaaaawn*ing...
    #280Authordragonfly70 (672923) 21 Jan 11, 07:10
    Comment
    Moin Libby, *chuckle* are the nymphlinge runnin' you ragged ??
    #281Authormykl (442296) 21 Jan 11, 07:13
    Comment
    They are doing their best, at least...
    Thank you, mykl, that will become my favourite phrase! ;-)
    #282Authordragonfly70 (672923) 21 Jan 11, 07:28
    Comment
    And don't "worry," Libby - they continue to run you ragged, even when they've already left home :-)) In a rush, gotta bake a cake for my son's birthday....see what I mean :-))

Oh, got a call from the sauna guy...he had just assumed I'd pass the translation on to the French contact...Männer :-))
    #283AuthorCarly-AE (237428) 21 Jan 11, 10:58
    Comment
    Thanks, Carly, that gives me hope! ;-)
    #284Authordragonfly70 (672923) 21 Jan 11, 11:44
    Comment
    Hope ?? *g* Nope, you've got OPTIMISM Libby. :=)
    #285Authormykl (442296) 21 Jan 11, 12:25
    Comment
    Moin!

Männer - hope - OPTIMISM
    Das habe ich doch jetzt so richtig verstanden, oder?
    #286AuthorEmil 14 (299747) 21 Jan 11, 14:30
    Comment
    #287Authoreasy (238884) 22 Jan 11, 15:59
    Comment
    :-))))) The one helping out at the printing machine looks soooooooo much like my beloved Cally-cat did.
    #288AuthorCarly-AE (237428) 22 Jan 11, 16:20
    Comment
    What did I miss?!
    Cally-Cat DID?!!!!
    #289Authoreasy (238884) 22 Jan 11, 17:05
    Comment
    OHHH, sorry for upsetting you, easy - Cally ("calico cats = dreifarbige Katzen) was my faithful companion for almost 17 years - she's the one I had to have put to sleep. And after almost 3 catlless years, my children gave me Kimmy as my Christmas present.
    #290AuthorCarly-AE (237428) 22 Jan 11, 17:25
    Comment
    Oh, sorry. But both two-syllables ending on y starting with a k-sound. That's TOO CONFUSING FOR ME ;)
    #291Authoreasy (238884) 22 Jan 11, 18:15
    Comment
    Moin!

Ich finde solche Filme ja immer auch ein bißchen respektlos.

In irgendeinem Song der Popgeschichte ist doch von einem calico dress die Rede.
    Ich habe Bob Dylan in Verdacht, komme aber nicht drauf.

Wollte sich Libelle um den nächsten Faden kümmern?

Edith meint, das Kleid kommt in Sara (Desire) vor. Ja, so ist es.

#292AuthorEmil 14 (299747) 22 Jan 11, 19:08
    Comment
    *reinwink*
    *michumdennächstenfadenkümmerngeh* :-)
    #293Authordragonfly70 (672923) 22 Jan 11, 19:16
    Comment
    Ha, das war prompt!
    Ich bin schon gespannt.
    Kommt der Plan vom letzten Mal zur Anwendung?
    #294AuthorEmil 14 (299747) 22 Jan 11, 19:19
    Comment
    Mit leichten Veränderungen, Emil...
    Ich hoffe, es gefällt euch!

Please follow me: related discussion: TESO #76 - Rider and Dragon
    #295Authordragonfly70 (672923) 22 Jan 11, 19:30
    Comment
    Hmm, Libelle, ich habe schon mal reingelinst.
    Ich finde es sehr nett in der neuen Stube, aber ich fürchte, der Text könnte Probleme machen, weil der Autor noch nicht lange genug bzw. überhaupt noch nicht tot ist.
    Vermutlich wird das Zitat wegeditiert werden.
    #296AuthorEmil 14 (299747) 22 Jan 11, 20:13
    Comment
    Es ist ja nur ein kleiner Ausschnitt, ich dachte immer, das wäre dann kein Problem, nur bei vollständigen Texten... :-(
    Meinst du, ich soll es lieber löschen?
    #297Authordragonfly70 (672923) 22 Jan 11, 20:23
    Comment
    So, ich hab's noch mal geändert, ihr könnt jetzt umziehen!
    #298Authordragonfly70 (672923) 22 Jan 11, 20:43
    Comment
    Noch mal ein Schild aufstellen, und dann gehe ich schlafen...

Da geht's lang -> related discussion: TESO #76 - Rider and Dragon

Gute Nacht, ihr Lieben! :-)
    #299Authordragonfly70 (672923) 22 Jan 11, 21:38
    Comment
    *Lichtaus*
    #300Authoreasy (238884) 23 Jan 11, 00:27
    This thread has been closed.

•  
  •  
  •  
  •  
  •