Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Forum home

Customs and culture

Travelling to Germany (Bavaria) and Switzerland without Covid vaccination

Topic

Travelling to Germany (Bavaria) and Switzerland without Covid vaccination

Comment

I don't have either Covid vaccine (medical reasons) meaning I've not been able to go back to my second home country since Covid broke out. I have been made aware that there are no longer any Covid checks/tests required to enter Germany.

I am going to bring a doctor's letter and certificate of recovery within the last 6 months just in case I am asked, but does anyone have any real-life experiences of recently entering Germany from abroad to ease my anxieties and before I spend a lot of money on my trip? Is anything checked? I'm also probably going to go over the border to visit friends in Switzerland if anyone has experience there.

I'm from the UK.

Thank you!

Author anothertranslator (1326057) 23 Sep 22, 12:20
    Comment
    Darüber kannst du dich beim Auswärtigen Amt unter dem Suchbegriff "Einreise nach Deutschland" informieren.
    https://www.auswaertiges-amt.de/de/ReiseUndSi...
    #1Author fehlerTeufel (1317098) 23 Sep 22, 13:35
    Comment

Aus dem Link (und einer suche dort) entnehme ich, dass es momentan keine Einschränkungen gibt, weder bei der Einreise nach Deutschland noch in die Schweiz.

Es gibt wohl noch Einschränkungen für Einreisen aus Virusvariantengebieten, aber da gibt es aktuell keine ausgewiesenen Länder, die das betreffen würde. Kann sich natürlich jederzeit ändern, also kurz vorher nochmal nachschauen.

Aber von kritischen Mutationen würde man ja sowieso hören.

#2Author Dodolina (379349)  23 Sep 22, 13:53
    Comment

Ich bin im August letztmals aus dem Nicht-EU-Ausland nach Deutschland eingereist. Niemand hat nach irgendwelchen Nachweisen gefragt.

#3Author Selima (107) 23 Sep 22, 14:26
    Comment

Ich bin am 3. August In Frankfurt mit einem Flug von São Paulo​ angekommen. Niemand hat Impfnachweise oder Testergebnisse verlangt.

#4Author Wachtelkönig (396690) 23 Sep 22, 18:53

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt