Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Topic

TESO #52 - 52 Girls

Comment
    52 Girls - song by the B 52’s
    http://www.youtube.com/watch?v=rJgvJvIo2-U
    The B-52’s sind eine US-amerikanische Rockband aus Athens (Georgia). Seit 2008 schreibt die Band ihren Namen ohne Apostroph, also the B-52s. Der Name leitet sich von einem Südstaatenspitznamen für die hochtoupierten und dann mittels Haarspray in Form gehaltenen Bienenkorb- bzw. Beehive-Frisuren der beiden Sängerinnen ab.

U.S. Route 52 that runs from South Carolina to North Dakota
    The piano has 52 white keys
    The approximate number of weeks in a year is 52.
    The number of cards in a standard deck of playing cards, not counting Jokers or advertisement cards
    The name of a practical joke card game 52 Pickup
    The code for international direct dial phone calls to Mexico
    Manhattan's 52nd Street between 5th and 7th Aves was known as Swing Street during the 1930s and 1940s

Die Bundesautobahn 52 (Abkürzung: BAB 52) – Kurzform: Autobahn 52 (Abkürzung: A 52) – ist eine an der niederländischen Grenze in Niederkrüchten-Elmpt (Kreis Viersen) beginnende Bundesautobahn im Westen Nordrhein-Westfalens, die bis Düsseldorf in West-Ost-Richtung verläuft, von dort bis Gelsenkirchen in Südwest-Nordost-Richtung.

We come from here
    related discussion: TESO #51 - "Come in Number 51, Your Time is Up"
    where we discussed colour preferences and tennis grunts
    http://www.youtube.com/watch?v=ACuqiobrjH8
    AuthorEmil 14 (299747) 26 Jun 09, 11:12
    Comment
    Morning Emil, thank you for the new thread. Why are there only approximately 52 weeks in a year. I thought the number was accepted as fairly standard. *gg*
    #1Authormykl (442296) 26 Jun 09, 11:18
    Comment
    Hi mykl, I shortened/changed the respective line from wikipedia.
    Here's the full text:
    The approximate number of weeks in a year. 52 weeks equal 364 days, while the tropical year is 365.24 days long. According to ISO 8601, most years have 52 weeks while some have 53.
    #2AuthorEmil 14 (299747) 26 Jun 09, 11:30
    Comment
    Huch, that was fast :)

Well, I'm off to Frankfurt in a bit, wish me luck, wish me a good voice, wish me a benign audience, please :)
    #3Authoreasy (238884) 26 Jun 09, 11:57
    Comment
    wish, wish, wish... :-)

Wird schon klappen!
    #4AuthorMafi (236280) 26 Jun 09, 12:03
    Comment
    Alles Gute, easy!
    #5AuthorEmil 14 (299747) 26 Jun 09, 12:13
    Comment
    Isi, Frankfurt ? singing or talking ?*gg* Just tell the audience I'll be round for a "quiet word" if they don't behave themselves. *gg*
    #6Authormykl (442296) 26 Jun 09, 12:21
    Comment
    Moin! Danke für den neuen Faden, Emil!

easy: Ganz vorsichtig: *wish wish wish*

Wishes needed thought. She was never likely to say, out loud, 'I wish that I could marry a handsome prince,' but knowing that if you did you'd probably open the door to find a stunned prince, a tied-up priest and a Nac Mac Feegle grinning cheerfully and ready to act as Best Man definitely made you watch what you said.

Habe grade die Dachkante und die Satellitenschüssel freigeschnitten..den halben Baum gefällt. Egal, ich mag ihn eh nicht..Eine Magnolie..nur schön, wenn sie grad mal blüht..den Rest des Jahres nur ätzend. Wenn das mein Garten wär, käm sie weg und was Nützliches hin.. Noch eine Walnuß oder eine Kirsche oder so.. Den Rest des Tages bewege ich mich nur noch am Boden.. ich hasse Leitern. Wenigstens konnte ich zum Großteil im Baum rumklettern..nur der Hund (der Riesen-Rüpel-Welpe) lag immer genau da, wo ich Äste abwerfen wollte.. Und das Brennholz muß ich jetz auch umstapeln, weil der Polter eingekracht ist.. Oh Mann..
    Aber jetzt geht's erstmal auf Hunderunde und anschließend mit der Dackeline zum TA, Blutabnahme für gentest..
    Wie gut, daß ich heut frei hab :)

Euch noch weiterhin frohes Schaffen und ein tolles Wochenende!
    #7AuthorWaringham (384862) 26 Jun 09, 12:46
    Comment
    Got back right before the thunder and lightning started, but not soon enough to avoid corkscrew-Carly effect...naturally, just washed my hair yesterday, so it was BOUND to rain :-))

mykl, It's a good thing that my "Parkscheibe" somehow fell out of side-door pocket onto the floor, or I would never have seen it - will get it off tomorrow.

edit on: Thanks for the new home, Emil!! When I read The B-52’s sind eine US-amerikanische, my first thought was of the B-52 bombers, not a rock band :-))
    #8AuthorCarly-AE (237428) 26 Jun 09, 14:25
    Comment
    Yes Carly, although it wouldn't have been a really BIG deal. Ta.
    :=)
    #9Authormykl (442296) 26 Jun 09, 14:31
    Comment
    Yipee ! Home time. Have a super weekend.
    #10Authormykl (442296) 26 Jun 09, 14:58
    Comment
    Same to you, mykl!!!
    #11AuthorCarly-AE (237428) 26 Jun 09, 15:14
    Comment
    Ich mache mich auch gleich auf den Heimweg.
    Bis demnächst mal wieder!
    *wink*
    #12AuthorMafi (236280) 26 Jun 09, 15:55
    Comment
    Allen nachträglich ein schönes Wochenende!

Ja, Carly, das lag nahe. Aber nachdem ich im letzten Faden schon einen Flugzeugtyp aufgelistet hatte, wollte ich das nicht schon wieder tun (schon allein, um nicht den Eindruck zu erwecken, das sei eine meiner Obsessionen).
    Komischerweise hatte sich bei mir unausrottbar tief die Vorstellung eingefressen, dass ihr gelbes Album (tatsächlich: "The B 52's") "Millionaires and Teddy Bears" heißen würde, welches aber von Kevin Coyne ist.

So, ich muss jetzt erst mal weg - die Körbe rufen.
    #13AuthorEmil 14 (299747) 26 Jun 09, 18:44
    Comment
    Also wenn sonst keiner will, nehme ich natürlich die Gelegenheit wahr!
    #14AuthorEmil 14 (299747) 27 Jun 09, 00:07
    Comment
    Wollte gerade mich ausloggen, Emil :-)) Schönes Wochenende - und Glückwünsch zu "14" :-))
    #15AuthorCarly-AE (237428) 27 Jun 09, 00:10
    Comment
    Huhu,
    danke für die wishwishwishes
    bin wieder da, habs überlebt, war auch gut, alles wunnabar, sozusagen :)

So, jetzt gleich hoffentlich auf aufs Tollwood.

La'ers

(Ach, Wari, Magnolien find ich auch doof. Walnuß ist toll, die Blätter riechen so gut! Außerdem braucht ein Garten eine Mispel, eine Quitte, einen Weißdorn, einen Ilex, einen Holzapfelbaum und eine Reneclaude ^^)
    #16Authoreasy (238884) 27 Jun 09, 17:24
    Comment
    Glad to hear that all went well, easy :-))

Had a harrowing experience today - saw an obviously neglected 3-year-old boy, and it being Saturday, you can't find any official help. He was out all by himself in the street, with only extremely dirty and urine-soaked pajama bottoms on, bare-footed, no top - filthy. Heard that his mother has six children from six different fathers, supposedly a "Betreuer" and that all children are neglected - that they're seen roaming the streets until all hours - in desperation I called the "telefonische Seelsorger" - she recommended calling the police, did so, police: Well, what are we to do about matters....
    #17AuthorCarly-AE (237428) 27 Jun 09, 21:30
    Comment
    What?! Jeez! What are THEY supposed to do about it? Collect the boy, take him home, confront the mother and inform the authorities? Just as a thought.
    Awful, Carly!
    #18Authoreasy (238884) 27 Jun 09, 23:29
    Comment
    Moin!
    easy, I even asked whether they (the police) didn't have an emergency number for the youth authorities - no. If it had been a neglected/homeless cat/dog, you could have gotten some week-end help.
    #19AuthorCarly-AE (237428) 28 Jun 09, 09:10
    Comment
    Hallo Carly!
    Ja, es gibt furchtbare Dinge in diesem Land.
    Die Polizei könnte wahrscheinlich wirklich nicht mehr tun als den Kleinen wieder zuhause abzuliefern.
    Und um die Leistungsfähigkeit der Jugendämter scheint es oft ja auch (aus welchen Gründen auch immer) nicht besonders gut bestellt zu sein.

Vielleicht scheint im Tatort-Krimi in solchen Fällen die Realität auf: wenn es da ein "Problemkind" gibt, nimmt es die Kommissarin mit zu sich nach Hause.
    #20AuthorEmil 14 (299747) 28 Jun 09, 14:36
    Comment
    Ja, Emil - das stimmt, aber es geht mir so an die Seele, und ich hätte keine Ruhe, wenn ich nicht das Jugendamt anrufen täte. Auch wenn ich heute beim Kinderfest im Ort der Junge anständig angezogen gesehen habe - weit und breit kein Spur der Mutter, seine "große" Geschwister haben "aufgepaßt". Gehört habe ich, daß 2x im Monat jemand vorbeischaut - und seitdem dies passiert, laufen die Kinder wenigstens nicht mit verfilztem Haar rum - aber ich ertrage sowas nicht, wenn ich sehe, wie Kinder vernachlässigt werden.
    #21AuthorCarly-AE (237428) 28 Jun 09, 19:44
    Comment
    Good morning people, a very happy monday to one and all. Tja, an eventful time Carly, there are things that happen here in Germany that you wouldn't believe possible.
    #22Authormykl (442296) 29 Jun 09, 06:46
    Comment
    Good morning, my dears.
    And see you later.

(Today I hate Mondays)
    #23Authoreasy (238884) 29 Jun 09, 07:19
    Comment
    Mornin' Isi, I know how you feel today. I'm completely lacking in all forms of work motivation. :(
    #24Authormykl (442296) 29 Jun 09, 07:36
    Comment
    Moin!
    Ich habe auch keine Lust - wahrscheinlich ist das Wetter schuld.
    Da heisst es durch Kampf ins Spiel finden!
    #25AuthorEmil 14 (299747) 29 Jun 09, 09:31
    Comment
    Moin!
    Immerhin haben wir alle zusammen keine Lust..
    #26AuthorWaringham (384862) 29 Jun 09, 11:29
    Comment
    Hi Wari and Emil, it's an 'orrible day at work as well. Our programmer is on holiday and we've got BIIIIIIG problems, so we had to call in a Fremdfirma and that means no LEO (they've gone to lunch at the moment) *looking foreward to finishing work today*
    #27Authormykl (442296) 29 Jun 09, 11:47
    Comment
    Moin! Habe auch kein Lust - es ist schwül hoch Drei, Zahnarzt Termin hinter mir...würde mich aber liebend gerne, über die Arbeit beschweren - dazu müßte erst etwas auf mein Tisch landen.
    #28AuthorCarly-AE (237428) 29 Jun 09, 13:02
    Comment
    Hi, Carly.. Still gotta send you the next HPs.. Try and get them off on Friday..together with the DVDs, so you can try to watch them before the next part starts in the cinemas (July, 16th, I think)
    #29AuthorWaringham (384862) 29 Jun 09, 13:28
    Comment
    Hi Wari, No rush :-)))

Just got this sent to me - too good NOT to post :-))

Marriage is a relationship in which one person is always right, and the other is usually the husband.

When our lawn mower broke and wouldn't run, my wife kept hinting to me that I should get it fixed. But, somehow I always had something else to take care of first: the truck, the car, e-mail, fishing, always something more important to me.
    Finally she thought of a clever way to make her point. When I arrived home one day, I found her seated in the tall grass, busily snipping away with a tiny pair of sewing scissors.
    I watched silently for a short time and then went into the house. I was gone only a few minutes. When I came out again I handed her a toothbrush. "When you finish cutting the grass," I said, "you might as well sweep the driveway."
    The doctors say I will walk again, but I will always have a limp .
    #30AuthorCarly-AE (237428) 29 Jun 09, 14:13
    Comment
    :)))
    #31AuthorWaringham (384862) 29 Jun 09, 14:16
    Comment
    Dudel-dudel-du

Brain seems to have melted away. Gonna do some shopping (groceries again) now and will then enjoy the weather under some nice shady trees. See you all tomorrow (lab work in the morning..none in the afternoons this week..then, the sun is full on the lab windows and I cannot concentrate when it is that hot ..and wear goggles and gloves and..)

Have a wonderful evening!
    #32AuthorWaringham (384862) 29 Jun 09, 18:40
    Comment
    Byeeeee, Wari - Wishing you the same - and I wouldn't mind it being warm (finally), but does it have to turn muggy and humid at the same time???
    #33AuthorCarly-AE (237428) 29 Jun 09, 18:48
    Comment
    Hallo Ihr beiden!
    Ich hatte mich in den Wald verdrückt, und, obwohl ich es am Morgen auch schwül fand, war der Boden dort knochentrocken.
    Hier soll es zunächst auch keine Gewitter geben.
    #34AuthorEmil 14 (299747) 29 Jun 09, 19:00
    Comment
    Hi Emil! Hier sieht es auch nicht nach Gewitter aus, aber das kann sich ruck-zuck ändern. I called over "half" of Germany today, trying to find someone who felt responisble for helping those poor children. Finally found two very helpful and sympathetic people - and both promised to take matters immediately into their hands, one even said that if at all possible (legally), he would let me know the outcome.
    #35AuthorCarly-AE (237428) 29 Jun 09, 19:10
    Comment
    Das war sehr nett von Dir, Carly!
    #36AuthorEmil 14 (299747) 29 Jun 09, 19:12
    Comment
    Emil, ich bin einfach entsetzt, weil ich heute Mittag selbst zum Jugendamt gegen 12:00 gefahren bin (mach Zahnarzt). War geschlossen. Nach Hause im Internet nachgeschaut: Sprechzeit Mo - Fr. von 8:30 - 9:30!!. Ich dachte, ich sehe nicht richtig - dann habe ich in Berlin beim Kinderschutzbund angerufen, sie gaben mir der Nummer von Kasselzweigstelle - Sprechzeit Mi u. Do. von 8-9. Wieder Berlin, dann Landesstelle Hesen - da traf ich endlich die erste - sie hatte eigentlich bereits Feierabend, aber leitete bereits per e-Mail Schritte ein. Dann fand ich endlich einer in ESW, der persönlich die Info weiterleiten wollte. Beiden habe ich gesagt, wenn es um ein Hund oder Katze gehandelt hätte, hätte ich auch am WE jemandem erreicht. Emil, wenn Du den Kleinen gesehen hättest - die Bilder folgen mir immernoch - sowas erbärmliches. Mein Mutterherz hätte ihm am liebsten gleich ins Auto gepackt und nach Hause gebracht.
    #37AuthorCarly-AE (237428) 29 Jun 09, 19:21
    Comment
    Good morning people, a very happy tuesday to one and all. *sigh* The programmers are coming back to make sure that everyting that they did yesterday is still working. *heul* Why can't they come when I'm done so that I can get a bit of Leo time in.
    #38Authormykl (442296) 30 Jun 09, 06:30
    Comment
    Moin!
    Poor mykl..
    #39AuthorWaringham (384862) 30 Jun 09, 07:46
    Comment
    *mykleinPäckchenleohugsnkisseszumÜberlebenschnür*
    Good morning and see you later
    #40Authoreasy (238884) 30 Jun 09, 08:47
    Comment
    *sneaks in*
    Mornin' Wari and Isi *waves* Mmmmm, thanks for the hugs and kisses, one can never have too many of those.*g* "They're" having a coffee/ciggy break at the moment.
    *sneaks out*
    #41Authormykl (442296) 30 Jun 09, 09:41
    Comment
    We've just "heard" that Kurzarbeit is fron the table until september, then it will be reviewed again.
    #42Authormykl (442296) 30 Jun 09, 09:59
    Comment
    Moin!
    Gestern abend haben wir einen jungen Mauersegler aufgelesen und heute in die Auffangstation gefahren. Nichts im Vergleich zu Carlys Einsatz.
    #43AuthorEmil 14 (299747) 30 Jun 09, 10:38
    Comment
    Mykl.. so it's been put off for some time at least..better than nothing.

Emil: Eine gute Tat bleibt eine gute Tat..egal wie klein oder groß sie ist.
    #44AuthorWaringham (384862) 30 Jun 09, 10:51
    Comment
    Moin!

Emil, sehe ich auch genauso wie Wari - einzige Unterschied ist, Du hast sofort jemand finden können.
    #45AuthorCarly-AE (237428) 30 Jun 09, 12:47
    Comment
    Ziemlich traurig, wenn für einen - Verzeihung - blöden Vogel schneller und einfacher Hilfe zu finden ist als für ein Kind.
    #46AuthorIgelin DE (467049) 30 Jun 09, 15:54
    Comment
    Ja, Igelin - und ich darf garnicht drandenken, wie sein 1 Jahre alter Bruder aussehen mag. Alle "Organisationen" fragte auch, ob sie meine Nummer/Name haben dürften, oder ob ich anonym bleiben will - ich habe gesagt, auf gar kein Fall will ich anonym bleiben.
    #47AuthorCarly-AE (237428) 30 Jun 09, 16:04
    Comment
    Carly, es ist auch richtig, dass du drangeblieben bist!

Die gute Sache ist: Jugendämter kümmern sich mehr als früher um "Problem-Familien"... Die schlimme Sache ist: Sie haben längst nicht genug Leute.

Und am schlimmsten sind die Nachbarn, die nichts mitbekommen (wollen)...
    #48AuthorIgelin DE (467049) 30 Jun 09, 16:17
    Comment
    Naja..ganz ehrlich liegt der Fall des Kindes schon schwieriger.. schließlich hat es Eltern und so, die theoretisch ein Recht haben, daß das Kind bei Ihnen bleibt und so.. Ein Vogel ist herrenlos und kann einfach so mitgenommen werden. Stellt Euch nur vor, Carly hätte den Kleinen einfach mit zu sich nach Hause genommen und gesund gepflegt..
    Andereseits ist doch Dein "Kaff" nicht soo groß.. Also keine Großstadt, wo alle weg gucken?! Oh Mann.

Eine meiner Tanten arbeitet beim Kinderschutzbund..Allerdings in Ahrensburg..bißchen weit weg für Deine Zwecke..

Aber die Leute sind auch echt komisch..in Hannover läuft grade ein wilde Diskussion darüber, wie die Polizei ihre Hunde erzieht.. und auch die Jäger.. Wenn man in bestimmten Situationen absoluten gehorsam braucht, bleibt es halt nicht bei Leckerlies.. Ein Mitjäger hat deswegen schon Ärger mit dem Tierschutz, weil er seinem Hund eine gelangt hat, als der hinter einem Reh hinterher wollte..

Die spinnen, die Römer.
    #49AuthorWaringham (384862) 30 Jun 09, 16:34
    Comment
    Ja, als ich endlich mit dem vom Jugendamt gesprochen habe, habe ich auch erwähnt, wie schlecht sie mit Personal ausgestattet wären. Die "Mutter" wird bereits vom Jugendamt betreut, aber im Sinne von 2 angemeldete Besuche pro Monat - dann sind sie angezogen und sauber. Der Junge hat solch leere, traurige Augen - irgendwie merkt er schon, daß sein Welt nicht in Ordnung ist.
    #50AuthorCarly-AE (237428) 30 Jun 09, 16:37
    Comment
    Natürlich ist es bei Kindern schwieriger. Und im Normalfall ist das auch gut so!

Eltern haben natürlich ein Recht auf ihre Kinder. Kinder andererseits haben ein Recht auf ihre Familie. Aber eben auch ein Recht auf Schutz und Gesundheit (psychische und physische). - Es ist eine Gratwanderung für die Leute der Jugendämter.
    #51AuthorIgelin DE (467049) 30 Jun 09, 16:40
    Comment
    Oh je, Wari - da müßte ich auch sofort Kimmy-cat weggenommen bekommen, denn auch sie hat schon ein kleiner Klaps bekommen :-))

In dem "Kaff" gingen sie davon aus, daß das Jugendamt eingeschaltet ist.

Abgesehen von seinem Zustand, fand ich es einfach erschreckend, daß man an einem WE für Tiere sofort Zuständige hätten finden können, aber nicht für Kinder.
    #52AuthorCarly-AE (237428) 30 Jun 09, 16:45
    Comment
    DOH!
    Leo zickt wieder ganz gehörig mit mir rum.

Ist echt krass, dass auch die Jugendämter nur so komische Sprechstunden haben...

Schön für den Mauersegler, Emil =)
    #53Authoreasy (238884) 30 Jun 09, 16:49
    Comment
    easy! *hug*

Es finden sich ja auch weitaus mehr freiwillige Helfer bereit, mal einen Hund vom Tierheim auszuführen, als sich um Menschen zu kümmern..
    Wobei es mir zugegebenermaßen auch leichter fällt, mich um einen fremden Hund zu kümmern als um einen fremden Menschen.
    #54AuthorWaringham (384862) 30 Jun 09, 16:52
    Comment
    Hey, Wari
    *hugback*
    Ja, mir fällt es auch leichter, mich um Tiere zu kümmern. Ist halt auch weniger gefährlich ;o)
    (Kind, sprich nicht mit fremden Menschen!) *g*
    Ich hoffe, ich kann hier heut bald raus. ist das ekelhaft heiß heute...

edit: Hah! Habt ihr DAS gesehen?
    Beitrag 55 um 16:55h *stolzsei*
    #55Authoreasy (238884) 30 Jun 09, 16:55
    Comment
    Fein, easy.. Ob wir so konditioniert/erzogen sind? Kind, sprich nicht mit fremden Menschen! Guck da nicht hin, das geht uns nichts an usw usf?

Aber ich empfinde Menschen auch eher als gefährlich als Tiere.. vor allem in Rudeln, Rotten oder wie das wohl heißen mag.. (Horde?)

Habe uns eben ein Eis geholt..
    *gemischtes Eis für alle hinstell*
    #56AuthorWaringham (384862) 30 Jun 09, 17:13
    Comment
    OHHHHHHHH Danke! Ein Wohltat, Wari :-))
    #57AuthorCarly-AE (237428) 30 Jun 09, 17:15
    Comment
    Oh, EIS!!!
    *ka-doink*
    Danke und tschüss :)
    #58Authoreasy (238884) 30 Jun 09, 17:22
    Comment
    Bin auch weg!
    Tschü-hüüs!
    #59AuthorWaringham (384862) 30 Jun 09, 18:02
    Comment
    Byeeeeeee, Wari - wünsche Dir/uns allen etwas Abkühlung heute Abend, aber OHNE Gewitter, bitte :-)
    #60AuthorCarly-AE (237428) 30 Jun 09, 18:05
    Comment
    Good morning people, a very happy wednesday to one and all. Carly, your card has arrived per snail mail, thank you. *bows graciously* I'll be glad when this weeks over, I don't like having visitors at work :(
    #61Authormykl (442296) 01 Jul 09, 06:02
    Comment
    Moin, everybody!
    Warm again..and damp :(
    #62AuthorWaringham (384862) 01 Jul 09, 08:37
    Comment
    Morning all,
    it's sunny and presumably jungle-ish outside. Am juat going now and am still trying to tell myself it won't be so bad. Oh the joys of working with reptiles where the lamps produce ever higher temperatures, the humidity is close to 100% on such days and the reptiles are EXTREMELY agile, mobile, and the nasty ones especially aggressive. Oh, joy.
    #63Authoreasy (238884) 01 Jul 09, 09:30
    Comment
    Moin!

mykl, Glad it got there!

Won't be here long, because my daughter has to work "aus der Reihe" and I'm going to pick up Chiara at the bus stop, then "eat out" at McDonald's (which is a treat), then homework, then riding lessons - nice and cool in the stables, and my air-conditioner works again :-))

easy, I feel for you!!

Wari, Thanks again for the tip-off about Sandra looking for someone to proofread her Master's thesis - we start today :-))) Well, more like tomorrow since I'll be gone...
    #64AuthorCarly-AE (237428) 01 Jul 09, 10:18
    Comment
    Hello, everybody!
    Mehr als ein schlaffes Winken ist leider nicht drin.
    #65AuthorEmil 14 (299747) 01 Jul 09, 14:31
    Comment
    *schlaff zurückwink*
    *weiter vor mich hin schmelz*
    #66AuthorWaringham (384862) 01 Jul 09, 14:41
    Comment
    Ist das eigentlich "ein schlaffes Winken" oder "ein schlappes Winken" oder beides?
    Ich kann das heute gar nicht auseinanderhalten.
    #67AuthorEmil 14 (299747) 01 Jul 09, 14:47
    Comment
    Ähm? *kopfkratz* Keine Ahnung..
    #68AuthorWaringham (384862) 01 Jul 09, 14:49
    Comment
    Wenns nicht so heiß wär, würde ichzeternd im Viereck hüpfen und über den computer schimpfen, der mich immer wieder stundenlang bei leo nicht reinlässt. Bin ich eigentlcih allein mit diesem Problem? Server nicht gefunden...?
    #69Authoreasy (238884) 01 Jul 09, 16:30
    Comment
    Ach easy.. nicht hüpfen bei der Hitze. In meinem Büro ist jetzt endlich Schatten, so dass wir die Fenster aufgerissen haben und ich einen Schal umhab..gegen Zug.

Habe kein Problem mit LEO..
    #70AuthorWaringham (384862) 01 Jul 09, 16:57
    Comment
    ..und mache ich Feierabend..und gehe in Ice Age 3.. zur Abkühlung.
    #71AuthorWaringham (384862) 01 Jul 09, 17:35
    Comment
    Just got back - Chiara was a joy the first hour, or so, then cranky as all heck - but then, Oma wasn't much better :-))) Was very pleased to have just now heard from the Landeskinderschutzbund - here's what they had to say:

Sehr geehrte Frau Carly,

Ihre telefonische Nachricht haben wir erhalten und bedanken uns für Ihr Engagement und Einschreiten.

Das Jugendamt ist normalerweise verpflichtet einen Notdienst einzurichten. Sollte dieser nicht erreichbar sein, können Sie sich jederzeit an die Polizei wenden, die einer solchen Meldung unverzüglich nachgehen muss. Dies hat Ihnen ja auch die Notfallseelsorge mitgeteilt. Sollte die Polizei nichts unternehmen, können Sie sich an die Dienstaufsicht wenden.

Es ist bedauerlich, dass solch unprofessionelles Verhalten trotz der dramatischen Fälle von Kindeswohlgefährdungen noch immer vorkommen.

Wir werden mit Ihrem Einverständnis Ihre Meldung schriftlich an die Leitung des Jugendamtes des Werra Meißner Kreises Frau Friedrich weiterleiten. Wir haben darin anregt, dass das zuständige Polizeipräsidium klären sollte, wie die Polizei in solchen Fällen vorgehen muss. Das zuständige Polizeipräsidium und die dazu gehörigen Jugendämter sowie Notaufnahmeeinrichtungen sollten ein abgestimmtes Verfahren festlegen, um bedrohten Kindern sofort helfen zu können und die Wachsamkeit der Bürger und Nachbarn nicht „ins Leere“ läuft.

Bitte senden Sie uns doch noch Ihr Einverständnis, damit wir dem Jugendamt Ihren Namen mitteilen können.

I think someone's going to be in big-time trouble at the Polizeistation!! Should "a next time" happen, bet whomever will receive some action, rather than a bored "Was sollen wir denn tun"!!
    #72AuthorCarly-AE (237428) 01 Jul 09, 17:59
    Comment
    GOOD!!!
    I'm off in a bit, too. See you
    #73Authoreasy (238884) 01 Jul 09, 18:28
    Comment
    Hi Carly!
    Wenn sie wüsste, wie ihre Oma die Verwaltungen aufmischt,
    würde sie sich überlegen, ob cranky da das richtige Verhalten ist.

See you, easy!
    (No problem with LEO here either)
    #74AuthorEmil 14 (299747) 01 Jul 09, 18:32
    Comment
    Hi Emil! Ich hoffe nur, daß diese Kinder geholfen werden - und der Brief gibt mir die Hoffnung, daß sie vorhaben, energisch vorzugehen :-)) Tja, wenn sie älter ist, kann ich es ihr erzählen - aber ein fürsorglicher Ader hat sie auch - es gibt ein Mädchen mit autistischen Zügen, die aber beim Musik/Tanzen aufblüht. Chiara sorgt stets dafür, daß dieses Mädchen ein "Tanzpartner" hat - oder nimmt sie einfach an der Hand, und führt sie in den Kreis hinein.

#75AuthorCarly-AE (237428) 01 Jul 09, 18:41
    Comment
    Ja, am wichtigsten ist natürlich, dass für den Kleinen und seine Geschwister etwas Positives herauskommt.
    #76AuthorEmil 14 (299747) 01 Jul 09, 18:46
    Comment
    Good morning people, a very happy thursday to one and all. Glad to see that sth. happened Carly, try not to get pulled over by the police. They may recognise your name and say "aren't you the one who got us in big-time trouble at the Polizeistation ?" *gg*
    #77Authormykl (442296) 02 Jul 09, 06:27
    Comment
    Moin!
    Carly, that's wonderful.
    Mykl, do you really think they might react that way? Should that happen, the best way would be to contact the BLÖD Zeitung. They have a lot of power in things like these.. My Mom-in-law once used them to get information neither the police nor anybody else wanted to give her (long time ago, but my father-in-law was on a business trip when they hijacked the Landshut.. and she didn't know whether he was on that flight or not. After contacting the airline, the airport and the police - and non of them giving her the information- she contacted the BILD.. and half an hour later she knew he was on a different flight)
    #78AuthorWaringham (384862) 02 Jul 09, 07:59
    Comment
    Moin!

mykl, My mother said almost the exact same thing this morning :-))

Just got this:

Sehr geehrte Frau Carly,
    ich habe soeben Rückmeldung von der zuständigen Dame, im Werra-Meissner-Kreis bekommen, dass sie die Meldung von Kindesvernachlässigung an den zuständigen Bearbeiter gegeben hat. Dieser hat zugesagt, dass er sich umgehend über die Umstände des Kindes, der Kinder, informieren und handeln wird.

Wir danken Ihnen für Ihre Offenheit und Aufmerksamkeit in dieser Angelegenheit.

Am beginning to have hope that they might actually get some help.
    #79AuthorCarly-AE (237428) 02 Jul 09, 11:54
    Comment
    Hi, Caryl..keep us posted.

I'll be off soon, going home in an hopefully air-conditioned train.. Tomorrow we'll be having a BBQ at hubby's workshop to celebrate its 10th anniversary. I'm really proud of him.

Hope you all are having a wonderful rest of week and weekend, too. Try not to melt away, but enjoy the sun..it looks like it will not last that long until the next thunderstorm..

*leaves hugs and kisses and deprts*
    #80AuthorWaringham (384862) 02 Jul 09, 12:42
    Comment
    Bye, Wari! Wishing you a grand weekend, too - when you have a moment, what workshop??
    #81AuthorCarly-AE (237428) 02 Jul 09, 12:43
    Comment
    Emil, I just saw your "52 pick-up" - my Daddy pulled that one on me when I was about 5 or 6 years old :-))
    #82AuthorCarly-AE (237428) 02 Jul 09, 15:52
    Comment
    Hello everybody!
    Carly, I didn't know exaxtly what '52 pick-up' was, so you could have played that trick on me until a few minutes ago!
    But thanks to Wikipedia, I won't get tricked by that one any more!
    HAHAHA!
    http://en.wikipedia.org/wiki/52_Pickup
    #83AuthorEmil 14 (299747) 02 Jul 09, 17:34
    Comment
    Emil, Now if I had known that, I would have kept my mouth shut and played it with you at our next LEO-Treff :-))
    #84AuthorCarly-AE (237428) 02 Jul 09, 17:38
    Comment
    Ja, aber dass Du es überhaupt in Erwägung gezogen hast ... !
    #85AuthorEmil 14 (299747) 02 Jul 09, 17:57
    Comment
    Wieso, es macht doch Spaß :.)) - I could play it with my granddaughter tomorrow - she's spending the night :-)
    #86AuthorCarly-AE (237428) 02 Jul 09, 17:58
    Comment
    Oh, ich kenn das als 32-Heb-auf :)
    Du nicht, Emil?

Hello my deary-dears. Won't have time to stay, have to pack some stuff, I'll have to work for RC for the next 3 days. Hooray. Money. Urgh. Work. ;o)
    #87Authoreasy (238884) 02 Jul 09, 19:32
    Comment
    Ein spätes Moin allerseits!
    Nein, easy, 32-Heb-auf kannte ich auch nicht - sonst hätte es bei mir vielleicht klick gemacht.
    #88AuthorEmil 14 (299747) 03 Jul 09, 15:31
    Comment
    Heute wurde der zweite Mauersegler eingesammelt.
    I am pretty sure mykl is enjoying a fantastic concert tonight ...
    #89AuthorEmil 14 (299747) 04 Jul 09, 00:44
    Comment
    Na, hier wird ja gepostet, was das Zeug hält.
    Ich fühle mich schon wie ein Alleinunterhalter.
    http://www.youtube.com/watch?v=YuALrwme4F0
    #90AuthorEmil 14 (299747) 05 Jul 09, 23:57
    Comment
    Hi Emil!!! Jaaaaa - ist merkwürdig still hier - aber easy ist doch 3 Tage für RP unterwegs, wir haben hier unser alljährlichen Johannesfest - gefeiert habe ich bis jetzt noch nicht, da meine Enkelin von Freitag auf Samstag hier war, und heute zwar zum Rummelplatz aber es war einfach viel zu warm - morgen Abend evtl. zum Feuerwerk - I LOVE fireworks!!!
    #91AuthorCarly-AE (237428) 06 Jul 09, 00:02
    Comment
    Hi Carly!
    Morgen wird es wohl etwas kühler sein.
    Hauptsache, es funkt kein Gewitter dazwischen!
    #92AuthorEmil 14 (299747) 06 Jul 09, 00:16
    Comment
    Wäre nicht so schlimm, wenn es dieser hohe Luftfeuchtigkeit nicht gäbe - normaleweise ist für's Johannesfest stets Regen angesagt, und früher sind wir eine gefühlte "knietief" durch's Matsch am Rummelplatz durchgelaufen - aber zwischenzeitlich haben wir geteerte Wege :-)
    #93AuthorCarly-AE (237428) 06 Jul 09, 00:22
    Comment
    Good morning people, a very happy monday to one and all. I WAN'T RAIN ! and I wan't it now, I don't mind the sun (too much), but I hate the high humidity. :(
    #94Authormykl (442296) 06 Jul 09, 08:14
    Comment
    Moin, mykl (and All)!

YEah, but even when it rains, it seems to just steam things up even more!! This humidity is debilitating! Many thanks for letting us know you took the day off :-)))
    #95AuthorCarly-AE (237428) 06 Jul 09, 09:13
    Comment
    Hi Carly, it's just sapping my energy to do anything :( Showers only last about 15 minutes until I start sweating again and I just can't "handle" high humidity. It used to cause me to "fall over" as my blood pressure sank,(working in a non "air conditioned"
    environment) but these days it's just uncomfortable. :(
    #96Authormykl (442296) 06 Jul 09, 09:21
    Comment
    It's raining, it's pouring, the old man is snoring.
    He went to bed and he bumped his head
    And couldn't get up in the morrr ning :-)

Yeah, mykl - My doctor used to call me the "Scheintote" because I have such low blood pressure - but the rain's actually cooling things down!!!
    #97AuthorCarly-AE (237428) 06 Jul 09, 10:21
    Comment
    *looks at clear blue sky outside*
    *deep sigh*
    *sulk*
    WILL AUCH REGEN HABEN !
    #98Authormykl (442296) 06 Jul 09, 10:37
    Comment
    I'd like to lend you mine - well, for at least 20 minutes - as long as it takes me to get to the store and back :-)) Closes at 12:00 on Mondays.
    #99AuthorCarly-AE (237428) 06 Jul 09, 10:40
    Comment
    *chuckle* I think that 20 minutes would be too little, we need a couple of hours to cool things down here.
    #100Authormykl (442296) 06 Jul 09, 10:42
    Comment
    Moin!
    mykl.. I thought you were affected by what happened in DD or Essen at the weekend but it seems you were lucky.. http://www.sueddeutsche.de/85M38x/2955813/Dre...

We had a thunderstorm with high winds and rain on Friday evening.. and it really cooled the air down a bit..So, we could sleep at last..
    #101AuthorWaringham (384862) 06 Jul 09, 10:45
    Comment
    Same here, cooled off when it started, now all is steamy - got the fan blowing again :-) OHHH, sh*** clear blue skies out the other window.
    #102AuthorCarly-AE (237428) 06 Jul 09, 10:45
    Comment
    Hi Wari, I wasn't in Unna this weekend so I don't know if it rained here (I didn't ask). I "saw" a little bit of rain on friday afternoon for about 5 minutes, just enough to make matters worse.
    #103Authormykl (442296) 06 Jul 09, 10:48
    Comment
    Hi Wari!

They kept forecasting rain/thunder storms for the weekend, but we never got any. Still raining here, and cooling off a bit - my son just called, said it was only 20°C in Bad H...
    #104AuthorCarly-AE (237428) 06 Jul 09, 11:22
    Comment
    #105AuthorCarly-AE (237428) 06 Jul 09, 13:11
    Comment
    Moin allerseits!
    Also hier ist es heute eigentlich ganz erträglich mit dem Wetter (ohne viel Regen).
    Das Regenradar zeigt, dass Wolken im Anmarsch auf Unna sind.

#103: "... I wasn't in Unna this weekend ..."
    ... und hast das verpasst?
    http://www.lindenbrauerei.de/index.php?id=3
    Ich bin sprachlos!
    #106AuthorEmil 14 (299747) 06 Jul 09, 14:26
    Comment
    *hihi*
    #107AuthorWaringham (384862) 06 Jul 09, 14:31
    Comment
    Hi Emil, it's no big deal, I've seen them all at one stage or another. The last time that Bernard Allison came, we had a couple of beers in his hotel room afterwards.
    #108Authormykl (442296) 06 Jul 09, 14:46
    Comment
    Oh, another Groupie.. tsts..
    #109AuthorWaringham (384862) 06 Jul 09, 14:52
    Comment
    Yep, gropie mykl *gg* . So people, my time is just about done for today. I wish everybody a super evening, have fun and may your Gods go with you.
    #110Authormykl (442296) 06 Jul 09, 15:29
    Comment
    By, mykl.. Enjoy th day..and have a safe and dry ride home..
    #111AuthorWaringham (384862) 06 Jul 09, 15:33
    Comment
    Ich schätze, der Regen braucht noch gut eine Stunde bis Unna.
    #112AuthorEmil 14 (299747) 06 Jul 09, 15:43
    Comment
    Don't think he'll need that long from work to home.. ;)
    #113AuthorWaringham (384862) 06 Jul 09, 15:55
    Comment
    Ich denke auch, dass er es geschafft haben wird.
    #114AuthorEmil 14 (299747) 06 Jul 09, 16:15
    Comment
    So, ich sag dann auch schon mal tschüss für heute.. Bis morgen!
    #115AuthorWaringham (384862) 06 Jul 09, 18:02
    Comment
    Tschüss, Waringham!
    #116AuthorEmil 14 (299747) 06 Jul 09, 18:47
    Comment
    Hello my dear tesoids,
    am back. Friday was horrible, Saturday I saw a dog suffocating and during the two nights I slept next to a church bell that let me know every quarter of an hour that it was still there. Today was stressful, RC "boss" asked why the Friday guys had given me a bad feed-back (must be the first one ever, since she has never called me before), but I could explain that since they were AWFUL!
    so, am in a horrible mood. At least it was pouring with rain today. On and off. See you tomorrow.
    #117Authoreasy (238884) 06 Jul 09, 20:47
    Comment
    Pooooor easy!!! Personally, I lived next door to a church for 10 years, and always LOVED hearing the bells ring - live next door to one now, too :-)) Had a lovely time with Chiara today - Balletvorführung for parents/grandparents and then off to the fair grounds we went. Towards the end, we got caught in a cloudburst, but even that was fun :-)
    #118AuthorCarly-AE (237428) 06 Jul 09, 22:44
    Comment
    Good morning people, a very happy tuesday morning to one and all. Hang on in there Isi, one day you'll remember your Munich days and laugh (I hope) *hugs Isi*. *laughs* I say often enough that you should be careful what you wish for. Well, it rained here in Unna at last, it started just as I left work (got soaked) and stipped as I got home. I got changed and left again for an appointment in Unna, it started raining again (got soaked again), it stopped about 5 minutes after I got to Unna. Went to friends (dried out), left around 8pm and yep, you guessed it, it rained again and continued through most of the night. Sometimes I think that Petrus has a twisted sense of humour.
    #119Authormykl (442296) 07 Jul 09, 06:55
    Comment
    Moin!

easy..try to keep your chin up! At least you've got us supporting you! *hug*

mykl..well..Petrus has a really twisted sense of humor..or did you affront him by any chance? I got home before it really started to rain here, just(only??) a few drops hit me..

We have a grandfather clock that keeps ringing every half an hour.. I find it reassuring in a way.. Got used to it.
    #120AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 07:56
    Comment
    Moin Wari, I don't think I've upset him. *g* Just lucky I guess. I used to have a grandfather clock and I loved just "chilling out" on a sunday afternoon listening to it tick and chime.
    #121Authormykl (442296) 07 Jul 09, 08:07
    Comment
    Morning and thanks :)))
    Am in a rush, still at home, couldn't get out of bed this morning, too tired. Oh, i like churchbells ringing, but NOT if they are ten meters away from you, at the same level, and you can even hear the "Anschlagsmechanismus", and that every quarter of an hour =)
    see you
    #122Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 09:31
    Comment
    Mornin' Isi, have fun and we'll see you later.
    :)
    #123Authormykl (442296) 07 Jul 09, 10:12
    Comment
    Moin! All h*** is about to break loose, here.

mykl, Bet you remember this song: http://www.youtube.com/watch?v=f3tlIMJ9bK0&fe...

My grandfather's clock
    Was too large for the shelf,
    So it stood ninety years on the floor;
    It was taller by half
    Than the old man himself,
    Though it weighed not a pennyweight more.
    It was bought on the morn
    Of the day that he was born,
    It was always his treasure and pride;

But it stopped short
    Never to go again,
    When the old man died.
    Ninety years without slumbering,
    Tick, tock, tick, tock,
    His life seconds numbering,
    Tick, tock, tick, tock,
    It stopped short
    Never to go again,
    When the old man died.
    #124AuthorCarly-AE (237428) 07 Jul 09, 11:36
    Comment
    Hi Carly *waves* I haven't seen/heard that song in about 30 odd years.
    #125Authormykl (442296) 07 Jul 09, 12:09
    Comment
    *wavesback* - Meant to commiserate with your "imperfect" timing of cloudbursts, yesterday - Murphy's law at its best!!

I loved that song as a child, and then then older you got, the more it dawned on you, just how sad it is.
    #126AuthorCarly-AE (237428) 07 Jul 09, 12:19
    Comment
    Carly, our perceptions of a lot of things change as we get older *gg*
    #127Authormykl (442296) 07 Jul 09, 12:26
    Comment
    Don't they just :-)))
    #128AuthorCarly-AE (237428) 07 Jul 09, 12:26
    Comment
    Hello again, had never heard that song (still haven't *g* as I can't listen to music right now)
    it's raining again :)))
    #129Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 13:23
    Comment
    No rain up here, but nice gray clouds running across the blue very fast. I love it windy!
    #130AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 13:34
    Comment
    Yesterday, my daughter and her husband-to-be posted the bans - Even though I could never get American citizenship for my children, somewhere along the line, German authorities had documented their nationality as "deutsch/amerikanisch" - now the Standesbeamte insists on contacting the "Ausländerbehörde" to see whether they have ever heard of my children!!
    #131AuthorCarly-AE (237428) 07 Jul 09, 13:36
    Comment
    rofl
    Aber sie haben DEUTSCHE Staatsangehörigkeit, oder??? Was soll das denn?
    #132Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 14:10
    Comment
    easy, da bin ich echt überfragt, denn Beide haben ohne "Aufstand" als Kinder ihre Reisepässe bekommen, und mit 16 Jahren die "Erwachsenen-Pässe" - now she's 31 years old, and they've finally gotten around to contacting the Ausländerbehörde :-)) Reminds me of the paperwork filled out for "Kindergeld" - where they ask "Wie lange lebt er/sie bei Ihnen" (this is followed by the question as to your relationship to child - MOTHER) - I always wrote: Seit ihre Geburt...
    #133AuthorCarly-AE (237428) 07 Jul 09, 14:14
    Comment
    Tja Carly, what you couldn't manage through normal means is now irreversable due to an administration cock up.
    #134Authormykl (442296) 07 Jul 09, 14:15
    Comment
    *hihi*
    #135AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 14:24
    Comment
    Moin!
    Hier herrscht Ordnung!
    Damit das mal klar ist!
    #136AuthorEmil 14 (299747) 07 Jul 09, 14:26
    Comment
    Zucht und
    hast du vergessen, Emil ;)
    #137Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 14:29
    Comment
    Ich dulde in diesem Faden keine Verbesserungen!
    #138AuthorEmil 14 (299747) 07 Jul 09, 14:34
    Comment
    Hi Emil, pity, you'll get them anyway. *g*
    #139Authormykl (442296) 07 Jul 09, 14:35
    Comment
    *lach*
    Na, dann dulde Du mal nicht.. ;)
    #140AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 14:37
    Comment
    Emil, ob Du sie duldest ist Dein Problem - hinnehmen wirst Du sie müssen :-))
    #141AuthorCarly-AE (237428) 07 Jul 09, 14:42
    Comment
    ... kam es im TESO-Faden zu einer überraschenden Frontenbildung ...
    #142AuthorEmil 14 (299747) 07 Jul 09, 15:06
    Comment
    Fronten? Wo denn?
    *verwirrt umschau*
    #143AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 15:12
    Comment
    *auchsuchendumherblick*
    keine Ahnung, Wari.
    Vielleicht meint Emil, dass wir ihm grad auf den Zehen stehen?
    *Füßenochbequemerzurechtrück*
    #144Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 15:15
    Comment
    *chuckle* I'm not getting mixed up in this, I'm going home. I wish evertybody a pleasant afternoon/evening. Have fun and may your Gods go with you.
    #145Authormykl (442296) 07 Jul 09, 15:17
    Comment
    Bye, myklchen
    *bussishinterherwerf*
    #146Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 15:24
    Comment
    Bye, mykl. As there's nothing to get mixed up in, that won't be a problem..
    #147AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 15:27
    Comment
    Bye, mykl - wishing you a rain-free ride home !
    #148AuthorCarly-AE (237428) 07 Jul 09, 15:28
    Comment
    Isn't it just lovely? the window is open and i'm actally COLD *froi*
    #149Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 15:29
    Comment
    YEAH!!! And last night, I could even enjoy my heating pad - and now have a sweater on!!!
    #150AuthorCarly-AE (237428) 07 Jul 09, 15:34
    Comment
    I want to drink hot cocoa, wrap myself in a blanket, watch DVDs and bake christmas cookies ;o)
    #151Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 15:38
    Comment
    easy..just wait 8 more weeks, then you'll be able to buy X-mas cookies in all the shops..
    #152AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 15:42
    Comment
    yes, that's right :)
    Anyway, christmas is not what it used to be =(
    Back to work, easy, NOW!
    #153Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 15:57
    Comment
    Well..strange time to discuss Christmas..but I think it is what you make of it. But I understand what you mean.. There are dates that get changed forever..
    #154AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 16:00
    Comment
    Yep, and I'm beginning to wonder if something is at long last catching up with me. i feel worse than a year ago :(
    Oh, well, have I mentioned that I want chocolate NOW?! AND cookies. And cake... and icecream. And no, it's not PMS ;o)
    #155Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 16:04
    Comment
    Kann ich Dir ein Stückchen Baumkuchen abgeben, easy?
    Ich habe eben beim Bäcker auch beschlossen, dass es wieder kühl genug für etwas Schokoladiges ist.
    #156AuthorEmil 14 (299747) 07 Jul 09, 16:11
    Comment
    Oooooh Baumkuchen...
    #157AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 16:12
    Comment
    ohhhhhhhhhhhhhhhh :) Au ja, danke, Emil :))) aber bitte mit Vollmilchschokolade und einem GROSSEN Glas Vollmilch zum Stippen :)
    #158Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 16:14
    Comment
    Uhh, da müsste ich jetzt noch mal losgehen.
    Ich bin kein großer Milchtrinker.
    Aber tea's ready!
    #159AuthorEmil 14 (299747) 07 Jul 09, 16:21
    Comment
    Ach, auch in tee kann man stippen :)
    Dankeschön.
    (Ich mag Kuhsaft sonst auch nur zum Reintunken oder in Form von kakao)
    (ich glaub jetzt muß ich in realiter zum Bäcker laufen *sabber*)
    #160Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 16:24
    Comment
    Gestern habe ich ein "Flyer" über ein Verkaufswagen, der jeden Dienstag unsere Straße beehren wird - OH MANN - sowas habe ich seit den 90igern nicht mehr gesehen - er hatte alles von Wurst, über Kuchen (LECKER, habe ich gekauft), abgepackter Käse, frische Thürigner-Bratwürste (auch gekauft) und sogar Nudeln und Gewürze - also ein "Mini-Supermarkt" - für's erste Kauf gab's auch ein 750-g Brot umsonst.
    #161AuthorCarly-AE (237428) 07 Jul 09, 16:32
    Comment
    Ja, Carly, solche Rollenden Supermärkte gibt es in unserer Gegend auch.
    Außerdem kommen Bäcker und sogar ein Fisch-Auto.
    Muss ja auch sein, denn es sind nicht alle mobil.

Beim Supermarkt im Hauptort der Gemeinde kann man aber auch anrufen und bekommt seine Sachen dann gebracht.
    #162AuthorEmil 14 (299747) 07 Jul 09, 16:57
    Comment
    Emil, ja, an der Uni kam fast täglich eine vorbei - und wir hatten auch hin und wieder ein Bäckerwagen in meiner letzten Wohnort, aber sowas habe ich lange nicht gesehen - hier in diesem Kaff gibt's sogar ein Edeka :-)
    #163AuthorCarly-AE (237428) 07 Jul 09, 17:02
    Comment
    In unserem Kaff gibt es neben Edeka und Penny zwei Bäcker, einen Schlachter..und trotzdem einen Wagen vom Bäcker, vom Fischhändler und natürlich den Eiswagen.. apropos Eis..
    #164AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 17:20
    Comment
    rofl
    ich will auch Eis!
    #165Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 17:27
    Comment
    Eis ist auch nur Kuhsaft ...
    #166AuthorEmil 14 (299747) 07 Jul 09, 17:49
    Comment
    Muß man die Kuh dafür entsaften?
    #167AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 17:54
    Comment
    Nee, mit Schokolade abfüllen und dann ab ins Gefrierraum :-)
    #168AuthorCarly-AE (237428) 07 Jul 09, 17:59
    Comment
    gröl

ich mach mich vom Acker. Muß noch anderswo Viecher versorgen.
    Tschüssi
    #169Authoreasy (238884) 07 Jul 09, 18:07
    Comment
    Na, ich glaube, wir sollten mal bei Langnese fragen, wie die das machen.
    Tschüss easy!
    #170AuthorEmil 14 (299747) 07 Jul 09, 18:13
    Comment
    Tschüss, easy. Bin auch schon fast weg! Schönen Abend allerseits!
    #171AuthorWaringham (384862) 07 Jul 09, 18:28
    Comment
    Good morning people, a very happy wednesday to one and all. *chuckle* All thoughts on chocolate - again.
    Anybody fancy a job as a witch...
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-11980...
    *departs, whistling innocently*
    #172Authormykl (442296) 08 Jul 09, 06:54
    Comment
    Moin!
    What a great job offer! Where do you always find stuff like that, mykl..
    #173AuthorWaringham (384862) 08 Jul 09, 08:35
    Comment
    Hi Wari, I could hardly avoid it. It's in just about all the English daily papers.
    #174Authormykl (442296) 08 Jul 09, 09:05
    Comment
    *ka-doink*
    ME!
    *ka-doink*
    PICK ME!
    (I want to be the cat *g*)
    Morgähn allesamt. Leo macht schon wieder Zicken...
    #175Authoreasy (238884) 08 Jul 09, 09:56
    Comment
    Perhaps you should write to them.. We could all give them every reference they might need. But one look at you should suffice..
    #176AuthorWaringham (384862) 08 Jul 09, 10:05
    Comment
    But one look at you should suffice..
    I take that as a compliment ;o)
    Would I be allowed to keep snakes and toads do you think? ;)
    Right, am off Nachbehandeln now. CU
    #177Authoreasy (238884) 08 Jul 09, 10:31
    Comment
    G'day Isi, wouldn't the toads only last up to the point where the snakes see them ?? *gg*
    #178Authormykl (442296) 08 Jul 09, 10:36
    Comment
    Moin! Incanting...boil, boil, trouble and toil....

It goes without saying that had the witch been a male, then the legend would be the "warlock of Wookey Hole," and NOT the witch!!!
    #179AuthorCarly-AE (237428) 08 Jul 09, 10:59
    Comment
    Morning Carly, *chuckle* with all these volunteers we could start our own coven. *gg*
    #180Authormykl (442296) 08 Jul 09, 11:04
    Comment
    So people, it's just about time for me to go home again. I wish evverybody a super afternoon/evening and until the next time, viel Spaß am Leben.
    #181Authormykl (442296) 08 Jul 09, 14:50
    Comment
    Byyyyyyyyye mykl, Wishing you the same, and I'm almost off to take my granddaughter to riding lessons.
    #182AuthorCarly-AE (237428) 08 Jul 09, 14:52
    Comment
    Bye, mykl..have a dry ride home..
    And Carly, I hope the lessons take place indoor(s)?
    #183AuthorWaringham (384862) 08 Jul 09, 15:03
    Comment
    Bye, mykl :)
    Yes, a coven. What a brilliant idea ,o)
    #184Authoreasy (238884) 08 Jul 09, 15:04
    Comment
    The word was originally a late medieval Scots word (circa 1500) meaning a gathering of any kind, according to the Oxford English Dictionary. It derives from the Latin root word convenire meaning to come together or to gather, which also gave rise to the English word convene. The first recorded use of it being applied to witches comes much later, from 1662 in the witch-trial of Isobel Gowdie, which describes a coven of 13 members.
    #185AuthorWaringham (384862) 08 Jul 09, 15:49
    Comment
    Oh. Didn't mean to shock you by providing that knowledge..
    #186AuthorWaringham (384862) 08 Jul 09, 16:48
    Comment
    Hi, Waringham!
    I won't be shocked - I'm not a witch.
    http://www.youtube.com/watch?v=WKd8zm-q6OM
    #187AuthorEmil 14 (299747) 08 Jul 09, 18:03
    Comment
    Wasn't shocked, thought it was very interesting, Wari :)
    But I was busy... and I hope to be off soon. C U
    #188Authoreasy (238884) 08 Jul 09, 18:09
    Comment
    Yep, the lessons are in the riding stable - and GOOD thing, since it poured rain :-))

Great song, Emil - can't recall when I last heard that one!!!
    #189AuthorCarly-AE (237428) 08 Jul 09, 18:24
    Comment
    Am off now after an interesting talk about leather..
    #190AuthorWaringham (384862) 08 Jul 09, 19:08
    Comment
    Talk about an intriguing "half sentence" :-)) You just left us dangling in mid-air, Wari!!
    #191AuthorCarly-AE (237428) 08 Jul 09, 21:53
    Comment
    Good morning people, a very happy thursday to one and all.
    #192Authormykl (442296) 09 Jul 09, 06:55
    Comment
    Moin!
    Half sentence? It was about leather.

Happy Thursday, everybody.
    #193AuthorWaringham (384862) 09 Jul 09, 08:30
    Comment
    Moin wari, the weekend rapidly approaches *g*
    #194Authormykl (442296) 09 Jul 09, 09:10
    Comment
    Well..the time of the week when I finally get some real work done approaches..
    #195AuthorWaringham (384862) 09 Jul 09, 10:21
    Comment
    Moin!

Wari, Not often, but every now and then, something rings the "dirty mind" in me: http://thumbs2.modthesims.info/img/2/6/9/8/7/... :-))

#196AuthorCarly-AE (237428) 09 Jul 09, 10:35
    Comment
    Carly !! Showing us your latest collection from your wardrobe ?? *gg*
    #197Authormykl (442296) 09 Jul 09, 10:43
    Comment
    Now, how'd you guess, mykl??? :;-))
    #198AuthorCarly-AE (237428) 09 Jul 09, 10:46
    Comment
    Great piece, Carly...
    #199AuthorWaringham (384862) 09 Jul 09, 10:56
    Comment
    #200Authormykl (442296) 09 Jul 09, 11:17
    Comment
    OHHHHHHHH aren't they beautiful!!!!
    #201AuthorCarly-AE (237428) 09 Jul 09, 11:20
    Comment
    That's amazing!

*edit 13:04* So, das war's für heute. Wünsche Euch einen schönen Rest-Donnerstag, freitag und ein tolles Wochenende. Bis Montag wieder hier..

*leaves a pile of hugs and kisses*
    #202AuthorWaringham (384862) 09 Jul 09, 11:47
    Comment
    Have a super weekend wari, see you next week. *hugs back*
    And a sobering story for any chocaholics out there.
    #203Authormykl (442296) 09 Jul 09, 13:39
    Comment
    So, it's time for me to go home as well now. I wish everyone a super evening.
    byyyyyyyyyyyeeeeeeee
    #204Authormykl (442296) 09 Jul 09, 14:56
    Comment
    Well you all left early today. Carly, my mind was turned in the same direction ;o)
    Stunning fields. And horrible story. i've never liked Hersheys...
    #205Authoreasy (238884) 09 Jul 09, 19:52
    Comment
    'n Abend! Hallo, easy!

Er ist ja immerhin nicht am Schokoladeessen gestorben.
    Immerhin interessant zu wissen, dass die Behälter so weit offen stehen, dass ein großer Mann hineinfallen kann. Sicher fallen auch ab und zu kleinere Dinge hinein, deretwegen die Maschine nicht abgestellt wird ...

Gelegentlich musst Du mir nochmal sagen, wie man einen link mit Text verbindet, mykl.
    Sieht doch gleich viel eleganter aus!

#206AuthorEmil 14 (299747) 09 Jul 09, 20:48
    Comment
    Hi easy and Emil! Yeah, I'd like to know how that's done, too :-))

Ich dachte mich trifft der Schlag als ich heute mit der Bundesrentenamt gesprochen habe - Du "darfst" freiwillig 80 Euro pro Monat einzahlen, um eine evtl. Erwerbsminderung "abzusichern". Es ist auch Rentensteigernd - jaaaaaaaaaaaa ganze 4,80 pro Monat - also zahle bitte 960 Euro jährlich ein, und wenn Du 67 bist, erhälst Du als Gegenleistung ca. 48 Euro jährlich zurück - ich dachte, wir hätten Gesetze gegen Wucherpraktiken!!
    #207AuthorCarly-AE (237428) 09 Jul 09, 21:44
    Comment
    Meint ihr sowat hier?
    #208Authoreasy (238884) 09 Jul 09, 22:11
    Comment
    Also, das geht so... (Ich glaub, Wari hat mir das erklärt)

eckige Klammer auf a href="hierdenLinkeingeben" eckige Klammer zu hierdashinschreibenwiesowathier eckige Klammer auf /a eckige Klammer zu
    #209Authoreasy (238884) 09 Jul 09, 22:15
    Comment
    Test: dict.leo.org/forum/viewGeneraldiscussion.php?idThread=756531&idForum=9&lp=ende&lang=de

Ich glaube kaum, daß ich es richtig kapiert habe easy - aber....mal sehen :-)

Nee, dachte ich mir - nix comprenda :-)
    #210AuthorCarly-AE (237428) 09 Jul 09, 22:20
    Comment
    < a href="http://www.reptilienauffangstation.de"> na eben so, nur ohne die Leertaste zwischen der eckigen klammer auf und dem a
    #211Authoreasy (238884) 09 Jul 09, 22:32
    Comment
    upps =)

(a href="http://www.reptilienauffangstation.de") na eben so, nur statt runden Klammern eckige (/a)
    #212Authoreasy (238884) 09 Jul 09, 22:34
    Comment
    Genau Carly, das ist auch meine Überschlagsrechnung:
    Du musst 85 bzw. 87 Jahre alt werden um ungefähr das eingezahlte Geld nominell wieder herauszubekommen und dann natürlich noch ein paar Jahre älter, damit auch Zins und Zinseszins eingefahren werden. Viel schlechter kann man sein Geld auch privat kaum anlegen.
    Und jetzt der Test:
    BfA

Edit: easy, Du bist genial! [Aber das ist ja nu mal nichts Neues!]
    Und jetzt die Verfeinerung:
    BfA

HAHAHA!!! - Gute Nacht!

SUPER!

Noch'n edit: Ich sehe gerade, dass die links oben nicht wirklich auf Seiten der BfA führen. Aber ich lasse es jetzt mal so stehen.
    #213AuthorEmil 14 (299747) 10 Jul 09, 00:36
    Comment
    Good morning people, avery happy friday to one and all. I have to agree that hyper links look difficult, but after you've mastered one they're all easy. *gg* You might try looking here and you can practice to your hearts content.
    #214Authormykl (442296) 10 Jul 09, 07:09
    Comment
    Here's a nice story for you youtube fans. Sorry, can't link to youtube from here, but in the last picture bottom left is a link - I think.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-11982...
    #215Authormykl (442296) 10 Jul 09, 07:50
    Comment
    Oh ! Only just noticed, Emil has already mastered the hyper-link and in fett too.
    #216Authormykl (442296) 10 Jul 09, 09:12
    Comment
    Morning, I woke up at five this morning with one of the fiercest headaches i can remember... And now I feel like my adrenal glands have a continud spasm releasing adrenaline. So I feel like I have an exam or have to go to the dentist or am going ot be shouted at by the boss or somethig equally unpleasant...

Vielleicht hab ich ne Schilddrüsenüberfunktion *g* slim easy, here I come ;o)

Oh well, Nachbehandlung now
    #217Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 10:12
    Comment
    Mornin' Isi *massages neck to relieve headache* have you checked to see if you've an exam/dentists appointment *fg*
    #218Authormykl (442296) 10 Jul 09, 10:56
    Comment
    Moin!

Emil, da habe ich aber ein ganz andere Rechnung - nämlich ca. 220 Jahre bis ich das Eingezahlte wieder raus hätte. Wenn ich bis zum 65. Lebensjahr einzahle = 10560 Euro, dann 48 Euro jährlich "Ruckgabe".

Could someone please explain this hyperlink thingy in plain English :-))

Passing easy some Ibuprofens.

Granddaughter got an excellent first report card - only "negative" thing being she still takes her fingers "into account" for arithmetic :-))
    #219AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 11:52
    Comment
    Moin!
    Ich bin jetzt ein wenig in Eile - wir rechnen später nochmal nach, Carly.
    Ich habe eben statt 'fiercest headaches' 'firecrest headaches' gelesen. Denk an 'was Schönes, easy!
    #220AuthorEmil 14 (299747) 10 Jul 09, 12:29
    Comment
    Tach Carly and Emil *waves* I've posted a link to the test thread in #214 Carly, it's explained there better than I could do it. I've made my pact with the Devil, I have to live to 169 to get my pension contributions back out again :(
    #221Authormykl (442296) 10 Jul 09, 12:31
    Comment
    Moin!
    Ich bin jetzt ein wenig in Eile - wir rechnen später nochmal nach, Carly.
    Ich habe eben statt 'fiercest headaches' ' firecrest  headaches' gelesen. Denk an 'was Schönes, easy!

Von wegen mastered - http://en.wikipedia.org/wiki/Firecrest
    Bis später!
    #222AuthorEmil 14 (299747) 10 Jul 09, 12:33
    Comment
    This is a restless species, constantly on the move as it searches for insects, and frequently hovering
    I'm sure it can cause its very own headache, Emil :)

Carly, I've already taken 600mgs of Ibuprofen, but thanks anyway. I might go for some Novalgin next... Then again, no, I'll have to drive later on... On the plus side, I'll go to the Faun concert in Lenggries tonight, Faun being about the only band that one can listen to at a concert even WITH a headache ;o)

mykl, mach mich nicht schwach! Can't think of any appointments...

Well, foodhunt now. See you
    #223Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 12:42
    Comment
    I'm beginning to think I must be a bluthering idiot - can usually do just about anything with a PC - but this hyper thingy....

Does this ‹a href="URL "› neuer Name ‹/a› mean for each link I acutally have to first enter ...???
    #224AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 12:50
    Comment
    Öhm... first enter what? Yes, you have to write

(a href="http://www.arch.cam.ac.uk/~dir21/gallery/tn/whitby_abbey.med.png") Whitby Abbey (/a)
    which will turn out if you put <<<< these brackets in like<br/> Whitby Abbey
    #225Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 12:58
    Comment
    No, you just type in what you've just written, but with the "pointy" brackets (left, next to the Y on your keyboard and then your neuer Name should turn up blue.
    #226Authormykl (442296) 10 Jul 09, 12:58
    Comment
    grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    Whitby Abbey
    #227Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 12:58
    Comment
    < that's the bracket you want
    #228Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 12:59
    Comment
    Testing: ‹a href="URL "›Sex-Flatrate ‹/a›
    #229AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 13:02
    Comment
    To the left of my Y is T ! Has someone been buggering around with the buttons ? ;-)
    #230AuthorVileness fats (241697) 10 Jul 09, 13:03
    Comment
    Another test: I have no trouble finding the proper brackets, but making the thingy WORK :-))

http://de.news.yahoo.com/17/20090710/twl-spre...
    #231AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 13:05
    Comment
    That's not even the link I tried to post as a hyper :-)
    #232AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 13:05
    Comment
    Hi VF. hmmmmmmmmmmmmmmmmm... your're ENGLISH, right?

Yep, Carly, it'S supposed to look like thet... except it shouldnt show... =)

Didn't I say FOOD?
    Bye
    #233Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 13:06
    Comment
    That's not even the link I tried to post as a hyper :-)

edit on: I give up: http://de.news.yahoo.com/26/20090710/ten-sex-...
    #234AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 13:06
    Comment
    Hi VF, still using one of those old fashined English keyboards ?
    Carly, URL is the title of the page you want to copy such as...

http://www.daskochrezept.de/rezepte/vanille-m...
    Then you can make your hyper-link so...
    (a href="http://www.daskochrezept.de/rezepte/vanille-mohn-mousse-mit-fruchtsaucen_56552.html") Mousse (/a) but using the pointy brackets not curved as I have.
    #235Authormykl (442296) 10 Jul 09, 13:07
    Comment
    Well guessed Easy !
    And who said man can’t multi-task ! I’ve got the choice of An English, German Or Chinese computer/keyboard! Which isn’t as much fun as it sounds, believe me.
    I’ve also been wondering about the hyper link deal but unfortunately don’t have the possibility to try it from here, I’ll give it a go at home on the Outer Mongolian keyboard !
    Thanks for the instructions Mykl ;-)
    #236AuthorVileness fats (241697) 10 Jul 09, 13:15
    Comment
    #237AuthorWaringham (384862) 10 Jul 09, 13:23
    Comment
    Thanks, mykl - I really DO know what a URL is - but still can't get the fu**** thing to do what I want!!!
    #238AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 13:28
    Comment
    Mongolian sigh

Carly, your brackets look smaller than mine...?

Hi Wari, nice to see you on your weekend :)

edit: Carly, you've jinxed this!! (That's MY business!!!) It gives me [ these brackets now instead of <
    #239Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 13:50
    Comment
    Mongolian *sigh*

#240Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 13:56
    Comment
    Easy are you showing off again ? :-) Anyway it not the size that matters it´s what you do with them !
    Since our company introduced kurzarbeit I´ve had Fridays off and have forgotten how hard a 5 day week is !*putheadonkeyboardandtypespagesandpagesofj`s*
    #241AuthorVileness fats (241697) 10 Jul 09, 14:02
    Comment
    VF, poor dear
    *patshimonhead*
    Life is TOUGH. And you're wrong about size, that's only something compasssionate women say ;oP
    (No, it's not, but never mind)

And will you all stop keeping me from work? I need to get out of here by ten to four

AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!
    already a quarter past 2???!

Bye!
    #242Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 14:15
    Comment
    So your saying it’s the similar to our “No those pants don’t make your butt look big” comment!
    I’ll have to interrogate Mrs. Fats this evening!
    ps. Don’t read this Easy as I don’t want to be responsible for making you late !
    #243AuthorVileness fats (241697) 10 Jul 09, 14:29
    Comment
    One more try: http://de.news.yahoo.com/26/20090710/tenf4615...

It's not going to work, I know it's not going to work...

I KNEW IT!! Give up....who wants a fancy hyperlink, anyway..!!
    #244AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 14:31
    Comment
    Ok, won't read this then. But yes, your're right. Same thing ;o)

Carly
    http://www.compusol.it/cms/upload/kursunterla...
    lower left hand corner, the key next to number 4, next to the "shift" button, that's the one you need ;o)
    Don't give up. YOU CAN DO IT :))))
    #245Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 14:34
    Comment
    easy, That's the one I've been using - have been typing since age 14 - which makes for 40 years of experience - there's something else I'm doing wrong (obviously) :-))
    #246AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 14:37
    Comment
    Carly, why not copy and paste this, and just exchange brackets?

(a href="http://fp.rifraf.plus.com/thixendale/") I love Thixendale (/a)

I love Thixendale
    #247Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 14:40
    Comment
    Yeah but 40 years ago there was no such thing as a hyperlink, so don’t be too hard on yourself! ;-)
    Do you need any English specialities in compensation ? My parents are coming over this weekend so I can put orders in ! As long as it´s not classical English furniture :-) I take it Mykl has knock off for today (should have thought of it ealier).
    #248AuthorVileness fats (241697) 10 Jul 09, 14:45
    Comment
    Vf, No hyperlinks, yeah, but brackets YES :-)) What, no Chippendale furniture for me LOL :-) I love Cadbury's chocolate and English toffee...

Once again, in desperation: images.google.de/images?hl=en&q=newport+beach&gbv=2&aq=0&oq=newport"> Where I Want To Be

Bet it won't work
    #249AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 14:55
    Comment
    Why don't you like English furniture? Oh, BTW I dreamt I was shopping in an English bookshop tonight and it was HEAVEN :)))
    I have always found that English living rooms tend to have much more comfortable furniture than German ones.

Oh, and I want Minstrels and Maltesers and Lilt and Terry's Orange Milk Chocolate and Wensleydale Cheese (with and without Cranberries) and Double Cream and Cider, please ;o)
    (AM I suprised that I'm fat? NAAAAAAAAAAAAAAAH!)

Where I Want To Be
    hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...
    #250Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 15:02
    Comment
    The EU tried to ban Cadbury's from calling the brown stuff they make chocolate. There's no chocolate beans in it, only cocoa fat/butter *gg*
    So people, it's time for me to go home, have a super weekend one and all. Isi, I've a 2 ft cardboard cutout of wallace and grommet at home.
    Carly, at some stage you'll have a head slapping AHA erlebnis and then everything will be OK.
    #251Authormykl (442296) 10 Jul 09, 15:07
    Comment
    I don't know, Carly, a proxy reply error is no place where I want to be ;o)
    #252Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 15:07
    Comment
    Me?? I LOVE English furniture!!

Well, it didn't work again - so what else is new - AHHHH, it didn't copy everything - maybe that was the problem.
    #253AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 15:08
    Comment
    Ok Guys I´ll see what I can do! But my folks are both 80 and I don’t want to stress them to much! Cadbury’s chocolate and toffee mmmmm I Know an idea combination of those two ingredients!
    Easy you can get Maltesers here now! I love going in to Charity shops back home as you get a book for 1 – 3 pounds
    Off home now for a school grillfest ! Oh the joys of parenthood :-) Bye
    #254AuthorVileness fats (241697) 10 Jul 09, 15:10
    Comment
    Vf, please DON'T ask your parents, I was joking! I mean, that's the stuff I usually buy in England, but honestly! ^^
    I LOVE all those charity shops, and the second hand book shops :)
    #255Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 15:17
    Comment
    Old-fashioned, but reliable: http://images.google.de/images?hl=en&um=1&sa=... :-))

Byeeeeeeee mykl and Vf - wishing you both a grand weekend!

mykl, There's a concert near the campsite you stayed at - but in this weather??? nahhhh think I'll stay home and work on hyperlinks :-)

#256AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 15:19
    Comment
    Ach ja richtig :)
    Byeeeeeeeeeee Vf, enjoy the barbecue.
    Right, pretty beach, Carly, I'll have to stop now otherwise I won't be off in time.
    byeeeeeeeeeeee
    #257Authoreasy (238884) 10 Jul 09, 15:24
    Comment
    Have fun at the concert - and your headache will be a thing of the past :-)
    #258AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 15:31
    Comment
    *kicher* Das Elend ist ja nicht mehr mit anzusehen...

Ganz langsam und zum Mitdenken:

Hier muss die Pfeilspitze (spitze Klammer von deiner Tastatur) nach links zeigena href="Hier muss die URL zwischen den Anführungszeichen stehen"Hier muss die Pfeilspitze nach rechts zeigenHier kommt dein Wunschtitel hin
    Hier kommt wieder die Pfeilspitze nach links/aUnd hier wieder die Pfeilspitze nach rechts

Gaaaaanz langsam durchgehen - es ist ein bisschen unübersichtlich... Have fun! *gg*

*edit* Keine Freustellen außer der bei a href="
    #259AuthorIgelin DE (467049) 10 Jul 09, 15:39
    Comment
    Eigentlich wollte ich nur die "Freustellen" zu "Freistellen" ändern, nicht alles verdoppeln:

*edit* Keine Freistellen außer der bei a href="

#260AuthorIgelin DE (467049) 10 Jul 09, 15:48
    Comment
    Well, at the risk of making a fool of myself, but having no other place to practice my idiocity:

First Place?

Well, getting there:

First Place?

edit on: Well, the color's the correct hue - no distracting characters, BUT THE DANG LINK DOESN'T WORK grrrrrrrrrrrrr
    #261AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 15:52
    Comment
    Hey, where's the Problem?
    That's the Formula:
    ‹a href="URL "› neuer Name ‹/a›

You need to exchange the small arrows there by the arrows from your keyboard (wherever they might be placed.. On mine, they are on one key left of Y.
    Wikipedia has them or left of P . It's the arrows used to say something is bigger or smaller than something else..

Than you insert the URL and concluding, the rain in Spain stays mainly in the plains..
    #262AuthorWaringham (384862) 10 Jul 09, 15:56
    Comment
    Wari, I know where the arrows are - will get it right one of these days!!! Every time I try changing something in the URL, the whole system goes haywire, as in - I get redirected to an error message telling me the site cannot be found :-)))
    #263AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 16:09
    Comment
    Well, doesn't matter. You truly have other qualities! And that blue non-working link happens to everybody once in a while.

Hope you all have a super weekend! Will have to go up and make mirabelle jam.
    #264AuthorWaringham (384862) 10 Jul 09, 17:13
    Comment
    Well, at least it's cool outside - am fighting off the urge to turn on the radiators :-)) Wari, mich nervt's aber, da ich sonst so ziemlich alles fertiggestellt bekomme am PC !!
    #265AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 17:15
    Comment
    Carly, du hast Poscht.
    #266AuthorIgelin DE (467049) 10 Jul 09, 18:21
    Comment
    Danke, Igelin - ich versuch's erneut und schicke es Dir zu - ABER, seitdem ich von IE auf Firefox umgestellt habe, kriege ich noch nicht Mal "blue clickable" Links in einer versendete Mail - mußte umstellen, da schlagartig nix mehr unter IE in e-Mail-Box ging.

edit on: Test: Pawley's<</a>
    #267AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 18:27
    Comment
    Noch mal: Pawley's<</a>
    #268AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 18:37
    Comment
    #269AuthorIgelin DE (467049) 10 Jul 09, 18:39
    Comment
    Show off :-))) Now, what did I do wrong???
    #270AuthorCarly-AE (237428) 10 Jul 09, 18:46
    Comment
    Emil ist auf dem Rückweg - ich wollte nur erst selbst testen, ob ich nix übersehen hab. :-)

#271AuthorIgelin DE (467049) 10 Jul 09, 18:51
    Comment
    Möglicherweise hast Du einmal Anführungsstriche vergessen, dann macht leo irgendwie aus den spitzen klammern Striche oder eckige klammern.

Morning folks, concert was SOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO cool, near Bad Tölz, which is such a pretty area, so I kept on wondering all the time why I never simply take my car and go outside Munich... (well, money and time, but it really isn't THAT far...)
    #272Authoreasy (238884) 11 Jul 09, 11:02
    Comment
    Einen schönen Sonntag allerseits!

@ # 271: ? Um 18:51 war ich auf dem Hinweg!

Jetzt mache ich noch ein paar Fingerübungen:

'fiercest headaches' 'firecrest headaches'

'fiercest headaches' 'firecrest headaches'

Edit: Ts, was hatte ich denn da falsch gemacht?
    #273AuthorEmil 14 (299747) 12 Jul 09, 14:17
    Comment
    Good morning people, a very happy monday to one and all.
    #274Authormykl (442296) 13 Jul 09, 06:59
    Comment
    Morning, mykl!
    Hope you had a pleasant weekend.
    #275AuthorEmil 14 (299747) 13 Jul 09, 10:13
    Comment
    Mornin' Emil, for the most part yes. It's a good job I hadn't planned any outdoor activities as it rained on and off for the biggest part of the weekend.
    #276Authormykl (442296) 13 Jul 09, 10:16
    Comment
    Moin moin all! Carly my parents were unfortunately not able to take the sideboard and the grandfather clock on the plane (bloody terrorists have spoilt everything now)! But we are ok for chocolate for the next year or so! Easy do you want to send me your address? Don’t worry I’m not an axe wielding maniac (Carly can vouch for me) my E-address is in my details!
    In true parent manner they managed to cause complete chaos as soon as they arrived yesterday! I picked them up from the airport and drove them home (180km round trip), having got through the front door I heard my Dad say, “hold on, that’s not my case“! At first I though he was joking but it soon dawned on my, he was serious and he had really taken the wrong suitcase off the baggage carousel! Having uttered a few words that my kids shouldn’t be hearing I set about to firstly, finding his case and then the poor bugger whose case my Dad had stolen! B.A. had the case still in Stuttgart and would only give it to us when we had returned the other case to its rightful owner and he had contacted them confirm he had it! Now in the best case scenario the owner would live just down the road so getting it back to him would be a doddle, but life being what it is he had to live way out over the other side of Stuttgart! So it's back in the car for me and another 280km round trip to retrieve it (in a car that averages 14L/100km). They are here for a week and I can't wait to see what they get up to next! "Bless em" :-)
    #277AuthorVileness fats (241697) 13 Jul 09, 10:47
    Comment
    Mornin' Vf, how old are your parents, 15 ?? *sfg*
    #278Authormykl (442296) 13 Jul 09, 10:52
    Comment
    Besser als wenn man keine Geschichten zu erzählen hätte, Vf!
    #279AuthorEmil 14 (299747) 13 Jul 09, 11:23
    Comment
    Jetzt sehe ich das auch so, aber gestern war ich anderer Meinung! ;-)
    #280AuthorVileness fats (241697) 13 Jul 09, 11:54
    Comment
    Moin!
    Vf: great story.. Gotta love them, don't you.
    Emil: Why do those little birds give you headaches?

We had a quiet weekend..got wet in the rain, got dry again..had a lot of fun with the doggies..the usual stuff like.
    #281AuthorWaringham (384862) 13 Jul 09, 11:57
    Comment
    Moin!

Vf :-)) You should have "abgewrackt" :-)) What do you drive, an Alfa?? Just asking, because that's about what my son's car averages.

For the past couple of weeks, I've looked for something NEW to wear to my daughter's wedding - at first, I just wanted a new top to go with one of the two really nice skirts I have - nothing but psychedelic hippie-style peasant blouses to be found - OK, looked again Saturday to no avail - then thought: Well, look for a dress - one-eyed, one-horned flying purple people eater purple, pinks that actually scream at you, shoulder-free, see-through nothings - more suitable to walk the streets in....will be meeting with my son in Bad Hersfeld tomorrow - hoping to find something classic - an NO I do not mean classic sixties hippie look :-))
    #282AuthorCarly-AE (237428) 13 Jul 09, 12:37
    Comment
    Tach Wari and Carly *waves* Carly, how hard can it be to find a frock ?
    #283Authormykl (442296) 13 Jul 09, 12:49
    Comment
    mykl, There's "tons" of frocks, but I don't want to go to her wedding dressed in one of these:

http://images.google.de/images?hl=en&um=1&sa=...

edit on: Or http://www.sungboutiquela.com/cocktail-dresse...

http://shop.hm.com/de/shoppingwindow?dept=DAM...
    #284AuthorCarly-AE (237428) 13 Jul 09, 12:53
    Comment
    #285Authormykl (442296) 13 Jul 09, 12:59
    Comment
    It's easier for men, isn't it?! They just need one good suit and that's it.

Carly: This is where you should look, as the mother of the bride .
    I'm to go to a wedding on Saturday, too. my best friend and maid of honor. I'll wear black trousers, a black blazer and a blouse..white or something alike.. She told me I should wear an evening gown.. I don't own one.. What for?
    #286AuthorWaringham (384862) 13 Jul 09, 12:59
    Comment
    No Carly! It's a gas-guzzling dinosaur VW 9 seater bus! I just can't afford to buy a new one (min 25,000€) and once you've had one you don't want to give it, I have two kids and a big hobby, so a Fiat Panda would be about as much use to me as a chocolate teapot !
    I suggest knitting a dress, that way you get what you want !
    #287AuthorVileness fats (241697) 13 Jul 09, 12:59
    Comment
    Hi, Waringham!
    The firecrest in #222 was supposed to be a link -
    yet somehow I managed to mess it up. Most likely I forgot the second ".
    #288AuthorEmil 14 (299747) 13 Jul 09, 13:03
    Comment
    A suit ?? Wari, I haven't got one of those either. The last wedding I went to (last summer) there were only about 10% of the men in suits. The rest had a sakko on as I did.
    #289Authormykl (442296) 13 Jul 09, 13:05
    Comment
    Thanks, mykl - But your links display the exact type of dress I do NOT want to wear to her wedding :-))) But, they seem to be the only kind around right now!!!

Wari, I have many nice pants suits, but don't want to wear one on that special day - think I'd look ridiculous in an evening gown - I want something classic.

Vf, If I knitted a dress, I might as well go naked for all the stiches I would drop :-))
    #290AuthorCarly-AE (237428) 13 Jul 09, 13:08
    Comment
    Also ich hätte erst heute Nacht wieder Zeit zum Basteln ...
    (The B-52's - 53 Miles West of Venus)
    #291AuthorEmil 14 (299747) 13 Jul 09, 13:17
    Comment
    Na, dann bastel Du mal.

Carly, klassisch wäre doch dann ein Kostüm, oder (also blazer und passender Rock egal welcher Länge)?
    #292AuthorWaringham (384862) 13 Jul 09, 13:23
    Comment
    Vf, If I knitted a dress, I might as well go naked for all the stiches I would drop 
    Ooooooo, then we start writing the story of Carly's wonderous new clothes *gg*
    #293Authormykl (442296) 13 Jul 09, 13:25
    Comment
    Wari, ich habe Hoffnung für morgen - BH hat nicht nur die Ketten, sondern auch viele kleine Boutiqueen (spelling, plural??) - und mein Sohn ist eine Ausnahme unter Männer - er geht gerne Einkaufen :-))
    #294AuthorCarly-AE (237428) 13 Jul 09, 13:26
    Comment
    Vf, If I knitted a dress, I might as well go naked for all the stiches I would drop 
    Ooooooo, then we start writing the story of Carly's wonderous new clothes *gg*
    #295Authormykl (442296) 13 Jul 09, 13:26
    Comment
    Eine Boutique, viele Boutiquen. Es gibt aber auch -grad nachgeschaut- viele Boutiques..
    #296AuthorWaringham (384862) 13 Jul 09, 13:39
    Comment
    mykl, How'd you guess that that was one of my absolute favorite fairytales :-)))

Guess I'm generally frustrated right now - potential clients (agencies) seem to think you'd be honored to work for free/next-to-nothing, will soon be "vereidigt und ermächtigt" - the "ceremony" will probably take all of 5 seconds, and costs at first reading of letter, 87,50 euros, which I thought was highway robbery, read it again the next day: ....Ein Gebühr für die Vereidigung und Ermächtigung von jeweils 87,50 Euros wird erhoben. And I just bet the "Stempel" is NOT included in that fee :-))

edit on: Thanks, Wari! I wasn't sure whether you needed to add an extra "e" for the plural, as Boutique ends in e :-)
    #297AuthorCarly-AE (237428) 13 Jul 09, 13:40
    Comment
    *going off to hammer room/sauna 53 together, from a set of translated swedish/chinees plans* *fg*
    #298Authormykl (442296) 13 Jul 09, 14:27
    Comment
    mykl :-)) I proof-read a brochure for the same advertising agency, different sauna company, over the weekend. They had translated it themselves - are focussed on planning, designing, furnishing hotels with "Wellness Areas/Spas" - got sooooo tickled because the one model was called "Celebrate Life Laufbahn" - translated to: Celebrate Life Treadmill :-))
    #299AuthorCarly-AE (237428) 13 Jul 09, 14:36
    Comment
    OK people, WE'VE MOVED

*rounds up and moves animals*
    *digs up and transplants money tree*
    *empties and relocates jacuzzi*
    *sweeps up*
    *switches off lights*
    #300Authormykl (442296) 13 Jul 09, 14:36
    This thread has been closed.

•  
  •