Werbung
LEO

Sie scheinen einen AdBlocker zu verwenden.

Wollen Sie LEO unterstützen?

Dann deaktivieren Sie AdBlock für LEO, spenden Sie oder nutzen Sie LEO Pur!

•  
  • Übersicht

Quasselzimmer

dreiezwanzgeschda Schbagaad

Betrifft

dreiezwanzgeschda Schbagaad

Kommentar
    Alemanne-Schwôbe-Fade 23

    
    Des isch a ganz a endrnazenale Alemanne-Schwôbe-Dräffbonkd
    zom Hõigaate, Radsche ond Dischkriere,
    in deam wo ma alle grenzibrschraitede Warianda vom Alemannesche läese ond schreibe kã.

Ond wäe Luschd had, kã oo en andre Dialäkd wie Bladd odr Schdandardneihôechdeitsch schreibe.
    Also dond ui koin Zwang ã ond schreibed mid. Mier gfrajeze ibr jedn, däe wo reikudd ond eis Xelschafd laischded :-))

Des isch dr vôereg Schbagaad gwe, ond jiez gôz dô hinna weidr.

Mier hõigaated allad weidr, solangs no ebbs zom sage geid!
    Onz siechd ganz drnôch aus, dass eis dr Gschbrächsschdoff no id so schnell ausgôd ;-))

              Land id lugg!

Boschgribbdom:
    'Schbagaad' odr 'Schbagə' isch im sidliche Dail vo Siddeitschland s Äkwiwalend vo 'thread' ond bedeided Bindfade. Eddemelogesch haz ebbs mid Schbageddi zom doe.
    Fier 'Hõigaate' sageze in manke Gegnda oo 'Hoggedse'
    ;-)
    Verfasser manni3 (305129) 05 Sep. 09, 21:25
    Kommentar
    Ômzoga!
    Schdiggle, Manni, wo sênd-er?
    #1Verfasser twocents (460778) 05 Sep. 09, 21:37
    Kommentar
    Danggschee Manne.
    #2Verfasser neutrino (17998) 05 Sep. 09, 21:37
    Kommentar
    Dees hâun-eau grad wella eddidiera:
    Danggschee Manne (c) Schdiggle
    #3Verfasser twocents (460778) 05 Sep. 09, 21:38
    Kommentar
    I moi, dass i im alde Fade an falsche Link xedzd hao - Luija :-((
    #4Verfasser manni3 (305129) 05 Sep. 09, 21:39
    Kommentar
    Mann, oin? Älle ..

Abbr mir hen jâ hergfonde ..

I vrabschied mi jetz zom die zwoit Halbzeit vom Lenderschbiel Âgugge. I wensch Eich no en scheena Âbed.
    #5Verfasser neutrino (17998) 05 Sep. 09, 21:42
    Kommentar
    Zue deam Scharmidzl haon i jiez oo endle durch dein Dibb bei de Grimm-Buebe ebbs gfonde. Vrgäelzdr Godd, DuSenz! Des isch doch allad mea berujigend, wemma vo deane zwai Kerle a bossedivs Fidbäck kriegd:

STRANITZE, f., papiertüte, seltenere umgestaltung des gleich bedeutenden scharmützel; im bair. und schwäb., s. FISCHER schwäb. 6, 2918; KRETSCHMER wortgeogr. 544; sprach-Brockhaus (1935) 637.
    #6Verfasser manni3 (305129) 05 Sep. 09, 21:43
    Kommentar
    Etzt been-e abr schdolz auf me, i als lenguischdischer Laie hâu kenna Dir ebbes Nuis vrzähla!

Schdiggle,wia schdahd's denn eigentle beim Kicka? Eschdrreich schbielt ja grad gegs d'Färöer...
    #7Verfasser twocents (460778) 05 Sep. 09, 21:49
    Kommentar
    Guggl? Kenne au et, bei ois hot ma Gschdaddl gsagt.

Grad isch as zwoi null gfalla, fir di unsere nadierli.
    #8Verfasser bluesky (236159) 05 Sep. 09, 22:26
    Kommentar
    *ineschneii*

Isch WM oder EM oder so?? Eieiei was ich da alls nöd mitüberchume... Janu.

Mhm, da isch ez scho richtig froschtig, nume no 20 Grad oder so, und Mensch und ier wapnet sich für de Winter. D Spinne mached Netz wie wild und s Ungezifer chrüücht ufs Huus zue. S het da e igendwie 10cm Gottesabeterin grad nebed em Igang, es Rieseviech. Es luegt eim immer so komisch a, richtig gfürchig; ufs mal gumpets eim no is Gsicht oder so.... *brrr*
    #9Verfasser Snowflake (260254) 05 Sep. 09, 22:32
    Kommentar
    Fueßbal glueged ond im Kobfhäerar d Trawiadda vo Orâsch im Radio käed. Bis jiez isch a scheas Schbil gwe! Ond die Aria hanze in däer Arena ganz wondrbar xonge. Laidr isch dObr scho vorbei. Also bloß no Fueßball näebebei, ond dò hinna läese ond a bissle schreibe - grad schea isch ;-))
    #10Verfasser manni3 (305129) 05 Sep. 09, 22:32
    Kommentar
    Uhhhh, en Synchronpunkt . für mich und Manni!
    #11Verfasser Snowflake (260254) 05 Sep. 09, 22:49
    Kommentar
    Griaßdi Fleckle, schee dassd au amol wiedr hergfindsch! :-) Gohds allad gued?
    I hao letschd so a Schdadistik gläese (die koi Mensch brauchd odr so), da hat gschdande, dass jedr Mensch em Durchschnid acht Schbinne in seim Leabe vrschlockd. Wääääääääh!

Ond Hemele, noi, mir schdandat id so friah auf (bloß id ogmiatli sei); des laufd eis alls id drvo.

Ond Gugg odr Guggana odr Guggagugg odr wia hoischd des? - hao i oo no nia gherd.
    #12Verfasser candice (447114) 05 Sep. 09, 23:48
    Kommentar
    *snowflake wink*

Leider habe ich keine Zeit mehr, Schwäbisch zu üben. Es dauert so lange, wenn ich hier mitlese. Und schreiben kann ich sowieso fast nichts.

Hi, candice, bluesky, neutrino, manni3, twocents.
    #13Verfasser Amy-MiMi (236989) 06 Sep. 09, 00:17
    Kommentar
    A²µ³, des isch wirkle a räechda Jammr, dassd koi Zeid mea hasch - fier die wirkle scheane ond wichdege Sache im Läebe! Abr s wäed scho oo mea amòl andrsch komme - ädd änni reit Ai ämm luking fòwed tu schwädzing wiß ju :-))
    #14Verfasser manni3 (305129) 06 Sep. 09, 00:35
    Kommentar
    Zickerle, es san sogar no mehr Schpinna ond Insekta, hods Fleckle scho amol poschtet (Numero dreißge). Ond i glaub au it, daß Numero vieradreißg auf die paßt.

Dr Amy rewink. Bist du zu Hause oder in der Stadt?
    #15Verfasser bluesky (236159) 06 Sep. 09, 00:39
    Kommentar
    Hi, manni. Abr s wäed scho oo mea amòl andrsch komme --Das z.B. verstehe ich nicht. Aber es wird schon auch mehr einmal anders kommen????

*seufz* Vielleicht wenn ich mich eingelebt habe, werde ich mehr Zeit fürs Schbagaad finden. Im Moment habe ich aber zu viel zu tun.
    #16Verfasser Amy-MiMi (236989) 06 Sep. 09, 00:40
    Kommentar
    Guggamôl na, da Manni un d'Mimi sin no ums Eck. Sonsch no äbbr?

Guggamôl, hot etz abr nix mitara Guggala (Guggl) zum dua.

D'Gallier hen heit au kigget - da Dings isch nersch un hot gsait, dassr nia un niame bei ama Schbiel zualuaget, wenn d'Franzosa kigget.
    #17Verfasser Moi Gab (456541) 06 Sep. 09, 00:40
    Kommentar
    Hi, Moi Gab.

@Hemele: Zu Hause. In einer Viertel Stunde muss ich losfahren. Wir essen heute Abend bei meinen Schwiegereltern.
    #18Verfasser Amy-MiMi (236989) 06 Sep. 09, 00:42
    Kommentar
    Guate Fahrt Mimi, un lens eich schmegga!

N'Ôbnd Blauhimmele
    #19Verfasser Moi Gab (456541) 06 Sep. 09, 00:45
    Kommentar
    A²µ³ - scho oo mea amòl - schon auch wieder einmal
    No id lugg laô :-))

Gäbele - dFranzose wend allad uff dr Gwinnarseide sei. A Onendschiede isch blamabl fier d Grândə Naßiô!! Die Kerle send hald oifach vrwendt!
    #20Verfasser manni3 (305129) 06 Sep. 09, 00:45
    Kommentar
    Jiez flack i abr ins Bedd.

A guez Nechdle ui all! Ond dier an scheane Ôbed, Eimi!

#21Verfasser manni3 (305129) 06 Sep. 09, 00:50
    Kommentar
    Recht hosch, Manni.

Schee, dannede au no vrwischd hon. Nô kane jô etz beruigt ins Neschd.

Guads Nächtle allemitanand.
    #22Verfasser Moi Gab (456541) 06 Sep. 09, 00:50
    Kommentar
    Gute Nacht, Gäbele und manni3. Träumt was Schönes.
    #23Verfasser Amy-MiMi (236989) 06 Sep. 09, 01:02
    Kommentar
    *GäbeleondManninochwink*

Amy, das hat mich anfangs auch verwirrt, wie die Familie vor vielen Jahren aus der Großstadt auf's Land gezogen ist, es hat eine Weile gedauert bis ich verstanden habe: mea = wieder.

Guads Nechtle!
    #24Verfasser bluesky (236159) 06 Sep. 09, 01:06
    Kommentar
    So, heit be-n-e widder môl dr Öhrlibörd.

Manni, velleicht kã'sch doch bei dr Doris irgendwia drom nôchsuacha, dass mr den Link no vrbessert. Wemmer nemlich aus irgend ma Grond môl schbäder alle alde Schbagaat durchgugga will, ischas nô echt schwierich, wenn dui Reihe onderbrocha isch (des isch mir môl mit de alde Iebergreizfäda so ganga, mô-n-e dô en dr Vrgangaheit han wiahla wella).

Guat dass as Fleckle môl widder dô gwea isch! I han me scho gwondert ghett mô se schdeckt! Ja, bei ons deant d' Schbinna au scho heftich rom, 's fellt mr uff.
    #25Verfasser Goldammer (428405) 06 Sep. 09, 07:27
    Kommentar
    Also i hao Schdranitze oddr Scharmitzl no nia ghert fir Gugg (uff hochdeitsch: Diede), egal ob fir a Babier- odr a Blaschdiggugg.

ond guade Morge Goldammer.
    #26Verfasser neutrino (17998) 06 Sep. 09, 08:40
    Kommentar
    Guda Morga Schdiggle on älle andre wenn se nô môl aus de Fedra kommat!
    I gang jetz nô en den Bodanischa Garde uf Hoaheim nei. Môl seha wia der isch.
    #27Verfasser Goldammer (428405) 06 Sep. 09, 09:42
    Kommentar
    Guede Mòege allmiddand!

Emmrle, des isch a guede Idee - i hao dr Dorris scho a Imeil gschickd. Wär wirkle schea, wenn se Zeid hedd fier die Korreckduur.
    Ma däd de Hischdoreckar schbädr ier Gschäfd doch räechd vil leichdr mache, wenn die Kronelogie one Lucka wär. Nò kudd schbädr idd oifach a Illig oder a Dänicken sage, eis häbs gar id gea ond dr siebehondrdseggsedreißgeschd Fade sei vo deane greane Menndla in iere Aschdronauddekischdla erfonde wòere - gell Selima, aso isches doch ;-))
    #28Verfasser manni3 (305129) 06 Sep. 09, 09:47
    Kommentar
    Guada Morga, ui schwäbische Ratschkattla! Hondr scho mear an Fada vollgratscht.

Os sagmr au Gugg. Ond z'Mencha guggatse mi noch äbbl bleed a, wanne nochrar Gugg frog.

Ädidd: Manne, dau hosch reacht. Des kot leicht bassiera, wammr koi lickalosa Dokumentatzjon hot.

Ond a Vrgelt's Gott frs Bäschtla.

Ond dann hätte no ebbs, was de gfreia weard: Dr Dengs hot gescht gsät, dassr des scho mechta däd, wanne an Roock a-ziacha däd.

Ond no an Ädidd anz Stiggle, drmits ebbs zom bruddla hot: I be heit bis nauch Neine em Bettle gflackt ond grad schea war's :-)~

#29Verfasser Selima (107) 06 Sep. 09, 10:27
    Kommentar
    Selima, ond schemmsch De wenigschdens?

Abbr i kâ De beruiga, i be heit au lengr em Bett gwä . I ben erscht kurz nâch de Siebne uffgschdande.
    #30Verfasser neutrino (17998) 06 Sep. 09, 10:57
    Kommentar
    Woisch ja, wiane ausgugg, gell? Nocht schdöllschdr des broideschde Grinsa en meim Gsiicht vor, des megle isch - nocht woisch, wia dasseme schäma dua :-)
    #31Verfasser Selima (107) 06 Sep. 09, 11:04
    Kommentar
    I kâ mr's vorschdelle.
    #32Verfasser neutrino (17998) 06 Sep. 09, 11:18
    Kommentar
    Des isch schea.
    #33Verfasser Selima (107) 06 Sep. 09, 11:22
    Kommentar
    *dureschneiiii*
    Ja, mir gahts guet, danke, Zückerli.
    #34Verfasser Snowflake (260254) 06 Sep. 09, 12:02
    Kommentar
    Des freit mi Fleggle.
    #35Verfasser neutrino (17998) 06 Sep. 09, 12:21
    Kommentar
    :)

Übernäxscht Wuche überfalli den BaWü, schoppe. ;-)
    Und ich gange idi BaWü'schi Trinkwasserquelle go bade, mal luege öbs no warm gnueg isch.
    #36Verfasser Snowflake (260254) 06 Sep. 09, 12:40
    Kommentar
    Dâ war i letscht Woch (also die vor derre, die heit z'End gâht) dren, dâ war's uff jeden Fall no guat.
    #37Verfasser neutrino (17998) 06 Sep. 09, 12:59
    Kommentar
    Mhm, Du muesch beachte, dass ich ez e chlige es anders Temperaturemppfinde han, wenns z.B. ca 20§C und nöd grad mega sunne het, den laufi im Faserpelz umenander ;-)

Aber ein Teil vom See, de "Gnadesee", det isch s Wasser immer mega warm, so 20-24°C, defür hets aber au so 2 Meter Alge.
    #38Verfasser Snowflake (260254) 06 Sep. 09, 13:14
    Kommentar
    A Schneefleggle was friert, wenn's wenigr als 20 Grad hât? Sache gibt's ...
    #39Verfasser neutrino (17998) 06 Sep. 09, 13:49
    Kommentar
    Dò isch ja schwäer ebbs los, drseid i beim Radle gwe bi.
    Schea âgneam frisch isch gwe, so an de achze Grad. Ond nix los uffm Isarhaiwei :-)

Selima, dei Dengs had wirkle an guede Gschmack!! Abr des haomr allad scho denkd, weil a ja id ommasoschd dei Dengs isch :-))

Däe weldâschaulich Derror vo de Frieaufschdandar isch ja manxmòl bloß schwäer auszomhalde. Als ob Frieaufschdande a Dugnd ber see sei, a Brimäerdugnd sozomsage ond als ob ma se ebbs druff eibilde kudd. Isch es idde - isch alls bloß a Fròg vo de Krommesome ond Hormone ond dr brä odr boschdsenile Beddfluchd. (Fluchd hadd idd ommasoschd mid Fluech zom doa ;-))
    Grad so wies d Schdiegnaufschbrenge z Ôbed om viedlibrachde ;-((

❄ Alga, grad so lang wie deine scheane gschnegglede Hòr :-))
    Bloß grîə!
    #40Verfasser manni3 (305129) 06 Sep. 09, 13:52
    Kommentar
    Genau, Teili.
    Ich han mich ebe aklimatisiert. Ich chan da ez scho de lokali Slangdialekt nachäffe und ich han chalt, wenn s weniger als 24° het.

No vil länger manni, echt, RIESIGI alge. Aber defür seichwarms Wasser. Isch glaubs dete vor derer Insle mit somne berühmte Mönch, Bruder Benno oder so... oder verwechslich da ez öppis?

PS: Ich het mer d Haar ja mal grüän gfärbt, aber han mi nie chöne dezue ufraffe igendwie .. XD
    #41Verfasser Snowflake (260254) 06 Sep. 09, 14:06
    Kommentar
    Pscht, die Insel hoißt "Reichenau".

Mir waret en dr Schweiz schwemme em See bei Rorschach ond dann no em Rhein bei Stein.
    #42Verfasser neutrino (17998) 06 Sep. 09, 14:14
    Kommentar
    #43Verfasser manni3 (305129) 06 Sep. 09, 14:40
    Kommentar
    So, nocht kane me dauherinna au no vrabschieda. D'Bohrmaschie, dr Dengs ond i fahrat nau mole.

Deand ned mibbm Kaffe auf os warda. Bis dauna semmr no ned zruck ;-)

Pfiads Ui!
    #44Verfasser Selima (107) 06 Sep. 09, 14:48
    Kommentar
    *michräusper*
    *meinenMutzusammennehm*
    *meinhochdeutschrauskram*
    Ich möchte hier mal sagen, dass ich das Schwäbische mag, es aber nicht sprechen kann, vielleicht könnt ihr mir das beibringen?
    #45Verfasser maulwurf (236924) 06 Sep. 09, 15:23
    Kommentar
    Erschd mâl muaß gscheit zuhere lerne. Ond dann säja mr weidr.
    #46Verfasser neutrino (17998) 06 Sep. 09, 20:17
    Kommentar
    Au, 's Wirfele em Schwôbafada!
    Grieß de Gottle au!
    Muasch et so uff's Schdiggle hera! Oifach mitraffla, so wia da's kãsch! Des wurd scho werra!

Also, der Botanische Gaarda en Hohenheim, desch a echts Schatzkäschtle! Mir sen faif Schdond dô dren romgloffa on hen trotzdem no laaang et älles ãguckt ghett! An õheimlich schener alder Baumbeschdand mit tolle Exoda drbei. Viele Baim wo's normal bloß linksteichisch geit, zom Beischbiel.
    Zwoi wonderschene Arzneipflanzagärda, so a Gegnd mô dia Pflanza nôch dr botanischa Sischdemadig zammagschdellt sen - dô han-e meine botanische Begleiderinna kaum me weggriagt. On no viel viel maih. On drzuanã des wonderschene Schloss vo dr Franziska vo Hohenheim, dô mô jetz d' Uni dren isch. Älls en allem a wonderschene Ãlag, wirklich an Ausflug wert! ^<--- @Schdiggle & Co!!
    #47Verfasser Goldammer (428405) 06 Sep. 09, 21:12
    Kommentar
    Oms Vrrecka kã i des falsche Dächle bei dem Pfeil nemme weg-edidiera e meim letschda Beitrag. Nô miaßat-r 's eich halt wegdenka.

Gut Nacht mitanand - isch jô widr koiner dô heit Ôbad! I woiß scho, ihr kommat nôch wenn i em Bett be on machat an gmiatlicha Hock ohne mi!
    #48Verfasser Goldammer (428405) 06 Sep. 09, 22:02
    Kommentar
    Samma, hömma, kumma, bissu jeck? Wieso willsu denn Schwäbisch schwätzen können tun?
    #49Verfasser bluesky (236159) 06 Sep. 09, 22:03
    Kommentar
    I bêe scho no dau!
    Guata Aubad beianand, bsondrs dr Maulwurf!
    Ob da's glaubsch oder it, heit hanne an De denkt, ônd schêa isch, dass-Da mitmachschd!

Heit war-e nô em Schdarnberger See, bada, 'z Wassr war schiergaar wermer wia d'Luft. Die andre hand alle a Regadda g'seglat, dia Feigleng!
    Naucham See semmer a weng schbaziera ganga ônd hand an Baum g'fonda zôm Zibärtla moißla. Grad schêa isch g'wêa!

Langzeit-Eddid: Etz isch-es halba elfe am Vormiddag, ônd koi Mensch isch dau gwêa?
    Han-e Eich vrscheichd mit meine Zibarta?
    #50Verfasser twocents (460778) 06 Sep. 09, 22:11
    Kommentar
    Ôns etzt lupf i da Faada offiziell nauf...
    [bruddl:]muaß-t mâ allz sell dôa?[\bruddl:]
    #51Verfasser twocents (460778) 07 Sep. 09, 10:36
    Kommentar
    Ja, Bruddla isch a ur-schwäbischa Tätigkeit. Dau muamrse emmr mol widdr dren dräniera, Zwoizentle ;-)

Wia got's drn nauchet allwei?
    #52Verfasser Selima (107) 07 Sep. 09, 10:54
    Kommentar
    Guda Morche midanand!
    Ja, was is aber a "Zibärtla moißla"? Des is mir a noch nie underkumme.
    Juhu! I glab heit wird's Wedder nochamol schee. Irchendwie wor der Summer mir zu kurz... Hoffendlich gibt's no a boar scheene Dooch.
    #53VerfasserMorgenmuffel (271106) 07 Sep. 09, 11:10
    Kommentar
    Des ischt abr schee, das ihr mit miar so nett umgait. War das nu richtig?
    Bluesky, ich mecht ebn main Horizont erweiteren, neue Sprache lerne.
    #54Verfasser maulwurf (236924) 07 Sep. 09, 13:43
    Kommentar
    Lehr gschider Schwizerdütsch, Mauli.
    #55Verfasser Snowflake (260254) 07 Sep. 09, 13:51
    Kommentar
    Correcturitos fr da Maulworf:

Des isch abr schea/schee, dassnr/dass Ui mid mier a so nedd omgangat (so wär's en meim Dialekt).

Bei os schwätzt halt an jedr a wengale andrscht. Abr des -t bei ischt isch en jedm schwäbischa Dialekt falsch. Ond ansonschta isch doch schea, daß an jedr frei schreiba ka, wianr mog. Odr, Maulwurf?
    #56Verfasser Selima (107) 07 Sep. 09, 13:58
    Kommentar
    *Vokabelheftzück*
    *notier*
    Bei "isch" isch koi "t" hinte.
    #57Verfasser maulwurf (236924) 07 Sep. 09, 14:10
    Kommentar
    Maulwurf, ha was sotte sa?! Des war absolut berfekt! Bessr hättes au ed sa kenna ;-)
    #58Verfasser Selima (107) 07 Sep. 09, 14:11
    Kommentar
    Ha, des isch doch schee, dass des berfekt wor.
    Snowflake, nee i lern liabr schwäbisch.
    *weiternotier*
    Perfekt wiad mittm weichen "p" gschwätzt.
    #59Verfasser maulwurf (236924) 07 Sep. 09, 14:36
    Kommentar
    scheene guede dag zamme!
    au emol schwäbisch schwätze brobiere will :)
    *fränkisch/hessisch in ecke stell*
    #60Verfasserminima (507790) 07 Sep. 09, 15:06
    Kommentar
    wor --> war (des andere wär frängisch)
    nee --> noi, des is, neba dem "sch", tüpisch schwäbisch.
    #61Verfasser bluesky (236159) 07 Sep. 09, 15:39
    Kommentar
    Ah geh, minima, worum schdellschd denn des frängisch in d' Eck? Is doch a ä scheeni Sprooch...
    I werd mi jetzat vom Aggr mache. Gnuach gschafft fir heit.
    Tschüs an alli!
    #62VerfasserMorgenmuffel (271106) 07 Sep. 09, 15:52
    Kommentar
    *weiternotier*
    nein = noi
    War = war
    *wink*
    Ade!!!! Richtig?
    #63Verfasser maulwurf (236924) 07 Sep. 09, 15:52
    Kommentar
    Morgenmuffel, do nur fir etz un hier! i kennd des goar nit vrschdegge! Un i mooch mei Sprooch a. Ewwer i meachd a bissle dzulerna ;)
    Scheene Feirowend!
    #64Verfasserminima (507790) 07 Sep. 09, 16:45
    Kommentar
    Hey maulwurf, grießdi!

Du machsch ja guede Fordschridd :-))

Fier des 'war' soddesch liebr 'isch gwe(se)' nemme, oder uff Flecklealemannisch 'isch xi' - gsi=gesein, s Schweizar Bardezibb Berfeckd.
    #65Verfasser manni3 (305129) 07 Sep. 09, 17:32
    Kommentar
    Grießdi Manni,
    und wie isch des mit 'gweä'?
    #66Verfasser maulwurf (236924) 07 Sep. 09, 17:45
    Kommentar
    Griaß de, Maulwurf! Hallo Manni ônd wer nôo allz dau isch!

"Isch gwe" sait mr mêahner weschdlich, weitr eschdlich wandlat se dees en "Isch gwêa".
    "Isch gwese" isch fr mi mêahnr Honoraziora-Schwäbisch - dees, was oiner schwätzd, der wo môint, dass-dr grad "Hochdeitsch redet".

Ônd dia Nasale sênd sowieso a ganz ôiges Kabbiddl (brobier amôle "ô-âgnehm" zôm saga!).
    #67Verfasser twocents (460778) 07 Sep. 09, 17:54
    Kommentar
    Oha, grießdi two cents, des isch ja kompliziert.
    #68Verfasser maulwurf (236924) 07 Sep. 09, 18:10
    Kommentar
    Grieß uib all!!

maulwurf @'brobier amôle "ô-âgnehm" zôm saga!' - odr "nẽĩ" fier 'hinein' ;-))

ädd 'gweä': Mier befinded eis, oo wemmr all Schwäbesch schwädzed, drodzdeam in am Dialeckdkondinohom - hald em schwäbesch-alemannesche Dialeckdkondinohom. Dò geiz vo Òedschafd zue Òedschafd kloine Ondrschied, die wo se am End abr zue gròeße zemedaddiered - vo Drijend bis Flenschburg nauf.

ädd 'komblezierd': Ja freile! Sosch kudd des ja a jeda, ond idd bloss mier Schwòbe ;-))
    #69Verfasser manni3 (305129) 07 Sep. 09, 18:12
    Kommentar
    ô-âgnehm, isch des in Ordnung?
    Wie? Von Òedschafd zue Òedschafd, oha!
    Wie verstehn die sich denn dann?
    #70Verfasser maulwurf (236924) 07 Sep. 09, 18:30
    Kommentar
    Zom Schdreide raichz scho ond zom Fehla vrfiere ;-))
    #71Verfasser manni3 (305129) 07 Sep. 09, 18:42
    Kommentar
    Ha no! *stolzbin*
    Dann vrabschied i mie emol.
    Ade!
    #72Verfasser maulwurf (236924) 07 Sep. 09, 19:23
    Kommentar
    Isch no epper dau?

Wirfale, pfiat de, dr erschde Daag war âschdengend, oder?
    #73Verfasser twocents (460778) 07 Sep. 09, 20:44
    Kommentar
    Ha i.

'n Âbed Faschdafempferle.
    #74Verfasser neutrino (17998) 07 Sep. 09, 21:15
    Kommentar
    Schichdweggsl drhoim? Griaß De, Schdiggle!
    #75Verfasser twocents (460778) 07 Sep. 09, 21:28
    Kommentar
    I be schlapp, 's war heit sooooo langweilig em Birro ...

Ond, wia gâht's Dir?
    #76Verfasser neutrino (17998) 07 Sep. 09, 21:31
    Kommentar
    Warôm war's langweilig, hasch z'wenig Arbat? I jkôot Dr ebbes abgêa...

Sonschd gaht's guat, danke frs Frauga, a weng lack bên-e heit. Ônd wia gaht's Eich? Ihr send em Urlaub gwêa?
    #77Verfasser twocents (460778) 07 Sep. 09, 21:49
    Kommentar
    Doch, zom Schaffe isch scho dâ, abbr halt grad nix sonderlich
    Schbannends.

Urlaub? Des isch jâ faschd scho nemme wâhr, so lang isch des scho her ... Okeeh, i schaff jetzt a guade Woch wiedr.

Schee war's em Urlaub.
    #78Verfasser neutrino (17998) 07 Sep. 09, 21:55
    Kommentar
    Schbannend isch bei mir grad au et, a Brojegt gaht am End zua, ônd i muaß d'Ôntrlagafr dÄ' Abrechnông vorbereita. Dêes hoißt bei mir, dass-de dees, wâs-e em Kopf hâu, als Babier zemmasucha muaß. Greislich!

Eddid 22:20: Schdiggle, sei mr it bêas, abr i bêe miad ônd gang ens Bett. I hätt gern a weng mit Dr gschwätzt, abr i bêe oifach lack. Guats Nächtle!

#79Verfasser twocents (460778) 07 Sep. 09, 22:11
    Kommentar
    Guad Naachd, twocents.

I vrabschied mi au.
    #80Verfasser neutrino (17998) 07 Sep. 09, 22:22
    Kommentar
    *ineschneiii*

Yo, Schwabe und Alemanne, ich bruch mla schnell euri Hilf.
    Im Schwiizerdütsche gits sones super Wort, nämli "verhebe", das wer eis zu eis so öppis wie verhalten uf Hochdütsch.
    Ez, het das di gliche Bedütige?
    - z.B. Autofahrt, s Chind mögget es müäs ufs WC und s gaht ez halt nöd, den seit's Mami: "Los, chasch ez nöd, muesch es halt verhebe"
    - und so ööpis wie träge, verhebe, so mhm, öppis verhebt, öppis isch stabil gnueg zum öppis uszhalte
    #81Verfasser Snowflake (260254) 07 Sep. 09, 22:58
    Kommentar
    Erscht Bedeitung: ja, zwoit Bedeitung: noi.
    #82Verfasser bluesky (236159) 07 Sep. 09, 23:20
    Kommentar
    Bei dr äeschde Bedeidong ben i mier sichr: Ja!
    "Mamma, i mueß glei zom Bisele! I kâs nemma vrhebe (1)!!!"

Bei dr zwaide kenni des so: "I hao dean schwäere Schdoi nòch drei Minudda loslâo miesse. I hao nen nemma vrhebt (2), aso hammr d Hend wäe dao." Odr wemma ibr an Glädschar gòd, hoffd ma hald, dass oin dr Sailbardnar vrhebd (3), sodd ma in a Schbalde neirudsche.
    I bi mier nemma ganz sichr, abr i glob scho, dass ma oo sage kâ: "Dò kâsch id dribr gâo! Die dinne Breddr vrhebed (4) di idde!!"

Ädidd: Jez haon i beim Rauche no a bissle in des 'vrhebe' neiglosed, ond dò isch mr a Sadz vo meim Vaddr, deam wo i efdr uffm Bau ond beim Dachdecke kolfe hao, eigfalle: "A achzgar Nagl vrhebd (5) an Mâ!"

Hemele, du bisch hald a Ondrlendar ond a bissle weidr weck vo de Glädscharschbalda ond dr Schweiz ;-))
    Abr falls scho amòl a alde Laidr nauf bisch, hasch de doch sichr oo gfròged, ob de die morsche Schbrossa woll vrhebed (6).

Ond in am Omschdand, wo ma a bissle (bloß a gaaanz a klôis bissle naddierle) a Schadefraid had, sed ma oo: "I hâos Lache schier id vrhebd! (7)"

❄   'verhalten' isch 'to behave - behaviour'. Abr ma sed oo no uf Hòechdeitsch 'Harnverhaltung', wemma wodd, abr id kâ. Als Werb kenn i des id. Bloß no s Bardezibb: Midd verhaltener / zruckgnommenar Schdimme.

1 zurückhalten
    2 nicht länger halten
    3 halten kann
    4 tragen
    5 halten
    6 aushalten
    7 zurückhalten

#83Verfasser manni3 (305129) 07 Sep. 09, 23:38
    Kommentar
    Bis jiez vrhaldedr ui heit ja räechd vrhalde ;-))

Bis zÒbed nòò, i radle jiez zom Klareneddle.
    #84Verfasser manni3 (305129) 08 Sep. 09, 12:23
    Kommentar
    Gudda Morga. I hen zwar koi Erfahrung mit Gletscherschpalta odr alte Loitra aber mit verroschtete Schteigeise in am morscha Kami, do han i mi scho gfrogt, ob die no halte, ganz ohne ver-.

Edith: Mir isch no ebbes eigfalle. wenns oins an dr Bandscheibe hôt, no frogt man ob er sie verhebt het.
    #85Verfasser bluesky (236159) 08 Sep. 09, 13:09
    Kommentar
    *Fadanufflupf*
    *mi drbei net vrheb*
    Tolle Abhandlong ieber "vrheba", manni!
    #86Verfasser Goldammer (428405) 08 Sep. 09, 16:49
    Kommentar
    Genau, Hemele, des isch nomòl a Bedeidong. Des mibbm Kamî hâon i mier bloß denkd, i hâos liebr dier sell sage lâo ;-))

Bei mier isches des Scheißmodorad gwe, des wo im Dreck henda weckgrudschd isch, dassis nemma vrhebd hau ond mier sKnie nausklabbd had .-((((

Des gfraibe, Emmrle, dass de id vrhebd hasch beim Lubfe, ond dassbe lobschd oo :-)

Dr Kili had ibrigens de Fadelink rebbarierd ond an Schbagadd kennd a oo!
    #87Verfasser manni3 (305129) 08 Sep. 09, 18:20
    Kommentar
    Des isch ja au koi Wunder, daß dr Kili des kennt, 's isch ja au a Allgeier.
    #88Verfasser bluesky (236159) 08 Sep. 09, 18:56
    Kommentar
    Wennrme au id vrmisst honn, moinat bloß id iii het eich vrgessa.

Isch dô äbbr?

Nô halt idda. Guads Nächdle.
    #89Verfasser Moi Gab (456541) 08 Sep. 09, 20:44
    Kommentar
    Ha a baar Menudda kötsch aos scho geba zom de schbodda!
    So schnell muasch etz au et vrschwenda!

(isch se scho weg?)
    #90Verfasser Goldammer (428405) 08 Sep. 09, 20:53
    Kommentar
    Gugge mr mâl, Goldammer.
    #91Verfasser neutrino (17998) 08 Sep. 09, 20:54
    Kommentar
    Se isch scheintz scho weg ..
    #92Verfasser neutrino (17998) 08 Sep. 09, 21:02
    Kommentar
    Scheintz iebrhaupt neamrds me dâ. Nâ gang i halt au wieder.
    #93Verfasser neutrino (17998) 08 Sep. 09, 21:14
    Kommentar
    Ha so a Blunzn!
    Nô kã mr au nix macha...

I will au no a bissle lesa heit Ôbad, i glaub i fahr s Läbbtobb jetz au ronder.

D' Edith hôt xait I soll am Schdiggle no wenka...
    *am Schdiggle nôchwenk*

Guads Nächdle alle mitanand!
    #94Verfasser Goldammer (428405) 08 Sep. 09, 21:16
    Kommentar
    Danke, manni!

#95Verfasser Snowflake (260254) 08 Sep. 09, 23:27
    Kommentar
    Guede Mòege, Schwäbla!

Jiez isch mr grad aufgfalle, dassbr woll baid an kloine Fählar neibròchd hand, Emmrle:

Wenn oim ebbs ins Kreiz schießd beim hebe, nò habba se vrhobe. Des isch a irregeläers Verb. Wemma abr lache mueß, dass die zwai allargräeschde Niddbickar des id gmerkd hand, nò habbas Lache id vrhebd!

De gscheide Leit vrdrenned d Widz, had mei Mueddr denn sage kenne, die domme hand koi ;-))

An scheane Dag wensch i ui :-))
    #96Verfasser manni3 (305129) 09 Sep. 09, 07:22
    Kommentar
    Griaß de, manne. Was deand dia gscheide Leid mibm Witz? Vrdrenna?

I hät no a Fraug an de Wertrbiachrbsitzr: Gescht hommrse iebr Nauchnäma ondrhalda. Zom Beischbiel, daß Ott des gleich bedaidt wia Otto, nämmle wohlhabend, reich. Alz Adjektiv isch ott(o) ja nemme em Gebraucht. Abr, honnemr denkt, kot des sei, daß des em schwäbischa 'oz' fr viel, arg, sehr no drenna steckt? Odr daß oz [ots?] ond Ott/Otto vom selba aldhochdeitscha Wort kommat?
    #97Verfasser Selima (107) 09 Sep. 09, 08:06
    Kommentar
    Selima, die Gscheide hand soviel Widz, dass se gäere a baar vrdrenna lâo kenned - se hand nò allad no gnue (gell Emmrle!);-))

I hâo id sovil Wäedrbiechr, ond kois ibr Neme.
    Nò haoni hald bei de Grimmbuebe glueged, weidrs haon i nix gfonde. Oo im Kluge idde.

Grimm:

OT,OTT, adv. verstümmelt aus ockert (sp. 1140):

OCKER,OCKERS,OCKERT, adv. nur, blosz, halt. ahd. ekordi, ekrôdi, ein adverbial gesetzter accusativ des adjectivs ekordi, ekrôdi, eccherôde, dünn, zart, schwach (von WACKERNAGEL im handwb. 66b zu lat. aeger, aegrotus gestellt); davon ist abgeleitet das adv. ekkorôdo, echerôdo, ekrôd, ecchert, echert und ockeret, ockert, okker; mhd. ockert, ocker und genetivisch ockers (noch im voc. 1482 X 7b; ockers, solummodo, tantummodo); md. ecker, eckers, ockert, ockers. das wort ist dann weiter mhd. zu oht, ôt (ot) und eht, êt (et), md. zu oc, og, ok verstümmelt worden, s. gramm. 3, 113. WEINHOLD mhd. gramm.2 § 319. LEXER handwb. 1, 515. 2, 139. 140, nachtr. 136; frühnhd. ocht:

die kirchen musten sie wol decken,
    wolten sie ocht nit werden nasz.
    Kalenberg 295 Bobert.

Nur mundartlich noch erhalten: götting. ocker (eben, so eben) SCHAMBACH 147b; kurhess. ockert, gewöhnlich ockers, ockerst und ackerst (nur) VILMAR 290, westerwäldisch ackers SCHMIDT 3, nassauisch ackers, eckersch KEHREIN 1, 37; schles. ock, ocke, ack, och WEINHOLD 66b; nordböhm. ock, ocka, im kuhländchen ocker und ock PETERS beitr. (1864) 7; schweiz. ächter, ächters, ächterst, echt, acht u. s. w. (in fragesätzen im sinne von 'wol, etwa, vielleicht'). STAUB-TOBLER 1, 82 (s. auch oben th. 3, 20. 21).

#98Verfasser manni3 (305129) 09 Sep. 09, 08:54
    Kommentar
    Desch a endressande Theorie, Selima, hert sich sehr blausibl ã wenn da mi frôgsch!

Velleicht fendat dr manni jô doch no ebbes irgendwo. I han au net gwißt dass "Ott" on "Otto" ebbes mit reich zom doa hôt.

Jô jô, manni, mir kennat ons schao leischda a weng vom Witz z' vrdenna... (no net 's Liacht ondr da Scheffl gschdellt!)
    #99Verfasser Goldammer (428405) 09 Sep. 09, 12:48
    Kommentar
    Griaßt's uib. Jetzt ho i amol a weng drweil ... Wia machat dia aheb dia Sondrzeiche? Kunnt mr des amol ebbar ergläre, i komm do it drauf, ho scho aheb iberall g'lueget. :-(

I muaß o zuagea dass i itt alls in deam Schbagaat g'leasa ho, weil i grad im G'schäft bi und da derf i it gar a so lang ebbs andersch dua, suscht duat mei Schäf g'schbessig.

I wollt uib o amol ebbs froge. I ho jetzat zum erschde Mol a'gfange so an Krimi mit d'm Kommissar Kluftinger zum leasa und i weiß it so reacht, wia i dean find. Es geit ja scho iberall Fans, sogar bis zu d'r "Preißa" nauf, aber i muaß saa, dass i des Buach zwar ganz nett find, aber mancke Sacha sind halt scho arg "klischeehaft" und i find it uhbedingt jetzat so auddendisch. I finds ja guat, dass amol ebbar ebbas ibrs Allgai schreibt, scho weil dia meischde Leit it wiassat, wia d'Allgaier sind (wenn se iberhaupts wiassat, wo des isch), aber i find m'r hätt des beassr mache kenne. Was moinet dir? Hot ebbar oi d'rvo g'leasa?
    #100Verfasser ray-c (408594) 09 Sep. 09, 13:35
    Kommentar
    Emmrle, mir hot des au ganz blausibl gklonga - abr wahrtscheintz weard des mol widdr bloß mei oigna Volksedimologie sei. Beim Moischtr Guhgl honne enzwischa nauchgleasa, daß ooz/ods/otz von unz- kommt ond eanr mit Un- wia en Unsummen vrwandt ischt. Ha. I woiß au ned :-)

Strahla-Zehle, i hau vor Jauhr da earschta Kluftingr gleasa (Milchgeld). Dr Schdiel war a wengale holprig mangkmol ond ned ganz glonga. Abr so dia Beschreibonga vo de Allgair warat ned ganz schlecht, wiane enzwischa feschtgschtellt hon - des mit deam Abrglauba und de Heilr ond de Wegbeatr. Dr Karaktr vom Kluftingr sell isch a wengale ôausgora gwest - fr mei Empfenda. Abr velleicht isch des en am nuira Krimi scho bessr. Dr Film, haue ghert, sott ganz guat sei. Em Fernsäh dädr Ende Septembr komma. Abr i ka dean ja zwoiml ned seacha.

Ond: Schea, daß d'mol widdr reiguggsch.
    #101Verfasser Selima (107) 09 Sep. 09, 13:55
    Kommentar
    Griaß di, Selimale!

No gohts d'r grad wia mir. I find, dass mancke Sache scho ganz guat droffe sind, zumindescht wias Allgai und d'Allgaier seal b'schriebe sind (z.B. des "wortkarge", der druckene Humor, des Gschwätz und so weiter), abr alls was am Kluftinger allgaierisch sei soll, isch dass er allat fluacht, am liabschde an Trachdejanker ohot und allat Kässpatze isst. Des isch m'r a weng zua ... du hosch scho des richtige Wort g'schriebe: ôausgora. I finds halt schaad, dass ber jetzat vo de Allgaier globe kutt, dass se allat bloß fluachat und Kässpatze eaßat und suscht reachte Hinterwäldlar sind. Und des isch a Schmarrn, find i. Dann isch mir no auf'gfalle, dass es mi manckmol stört, wenn se Hochdeitsch schwätzet, obwohl des gar it basst. A Seniorschäf vo a Käserei seet halt it "Guten Tag" zua nam ander Allgaier, wenn er oh usm Allgai kutt. Aber mei, des sind halt so Details ...
    #102Verfasser ray-c (408594) 09 Sep. 09, 14:18
    Kommentar
    Griaß Gott, i hann au mol wiedr Zeit.
    #103Verfasser maulwurf (236924) 09 Sep. 09, 14:29
    Kommentar
    Also i han de erschde drei Folgana vom Kluftinger glesa, on i han gfonda dass se eher schwächer worra sen. Der isch doch allzu glischeehaft on a weng zu schlicht dargschdellt, des hôt me mit dr Zeit oifach gnervt, so dass-e nôch ausgschdiega be nôch dr dridda Folge. Deshalb ka-n-e ieber die viert (i glaub des isch die agduellschde) nix saga.

Zo dene Sonderzeicha:
    also des ^ fendsch uf de meischde Taschdadura lenks neba dr ois, wenn da des tibbsch on ãschließend a o, nôch geits des ô.
    Die Tilde mach i so: &atilde ; (ohne Leerzeicha vor dem Schdrichponkt), des geit nôch a ã.

Du kãsch dr se abber au en dr Zeichentabelle holla, die isch onder Start - Alle Programme - Zubehör - Systemprogramme zom fenda. Dô hôt's a Riesasammlong vo älle megliche Sonderzeicha, do hol i zom Beischbiel au Singronpungde oder 's Kobireit-Zeiche, wenn i des brauch. I han mr die Zeichentabelle ufm Desgtob vrlenkt.
    Hilft dr des, Strahla-Cele?

d' Edith secht, i soll au am Wirfele Griaß Gottle saga!
    #104Verfasser Goldammer (428405) 09 Sep. 09, 14:30
    Kommentar
    Desch nett, Maulwurfale. Wia gatt's allat(Allgäu)/äbbl(Ries)/allwei(Nordschwaben)?

Raizehle, nocht hosch Du au ds Milchgeld gleasa? Velleiht sottmr mal an nuira vrsuacha.
    #105Verfasser Selima (107) 09 Sep. 09, 14:33
    Kommentar
    I vrdrag koine Krimi mea - des isch mr z schbannend. Dò kani ja nemma schlòfe. Dò sauf i bessr an Äschbrässo.

Abr dass du endle amòl mea reiluegesch, Räsi, des gfraibe scho ôbandeg. Du bisch doch wirkle oine vo de Daufdoddla vo eisrem Hôigaade ond haschn uss de Windla kobe. Manxmól muesch scho vorbeiluege, ond a Ooge druff hao, was uss eisrem Buzzele im Lauf vo am Jòr wòere isch ;-))
    #106Verfasser manni3 (305129) 09 Sep. 09, 14:34
    Kommentar
    Zwäx deane Sondrzaiche:
    Fier nasal nemmi ^, des isch lenx oba.
    Fier offene Wockal nemmi `, des isch ibrem ü,
    ond soddi amòl an gschlossene Vockal brauche, däd i ´ nemme, oo ibrem ü.

I hao lang die Tilde gnomme fier nasal, abr des isch &#771 ; (ohne Läerzaiche), ond des isch mr z omschdendle wòere uf Dauwr.
    #107Verfasser manni3 (305129) 09 Sep. 09, 14:41
    Kommentar
    Manni, deswege kann i au "ôâgnehm" schwätze.
    #108Verfasser maulwurf (236924) 09 Sep. 09, 14:50
    Kommentar
    Vergelt's Gott Goldammer und mannele, des hôt b'r scho g'hòlfe. I hô mi jetzat fiar mannis Version entschieda, des mit deara Tilde isch m'r zua gombliziert. (Oder, andersch geseet: Dô bi i zu faul d'rzue.)

Genau, Selima, i hô bisher bloß Milchgeld g'leasa odr beassr gseet, i bi nô d'rbei. I hô vo a Fähl g'heert, dia isch voll der Fän, dass se d'r agtuellschde it aso guat g'funde hôt, weil des a g'heriger Schmarrn war mit "islamischdischer Gefahr" und so a Zuig. M'r gohts do oh a weng wia em Goldammer, " Der isch doch allzu glischeehaft on a weng zu schlicht dargschdellt, des hôt me mit dr Zeit oifach gnervt", aber vielleicht werd is doch no amôl mit am andern Krimi brobiere, nach oim Buach ka ma ja no it aso viel saa. D'r manni isch abr dr beschde Beweis, dass dia Allgaier koine Hintarwäldlar sind, susch däd ar koin Äschbrässo saufe - des dät nämle dr Kluftinger gwies oh it. :-)

manni, du hosch scho reacht, dass a weng maulesch, dass i nimm neilueg. I bis scho a reachte "Rabemuattr". Zeescht s'Buzzele us der Dauf heba und hernochat nimm luage wia's hot.
    #109Verfasser ray-c (408594) 09 Sep. 09, 14:58
    Kommentar
    Hat anner vo eich scho amol an Roman vom Bienzle glese? Die Tatort find' i immer inderesand, abber i waas ned, ob sich dia Biachr lohne?
    #110VerfasserMorgenmuffel (271106) 09 Sep. 09, 15:04
    Kommentar
    Maulwurf, schreibe kannsch es scho ganz guat, abr schwätza? dô miaßat ma amol a Hörkontrolle mache.

Kluftinger ond Klischees: Dr Bienzle hot au allaweil an Zwiebelroschtbrata gesse ond allaweil sein Trenschcot aghabt, sin halt dene ihre Markazeiche.

Im Schmeller hab i bloß Ottl gfunda, als Beispiel fir Nema ...bey den kernbayrischen auf l, ohne vorangehenden Vokal, dieses l oft die Verstümmelung eines ganzen bedeutsamen Worttheiles zu sein.
    #111Verfasser bluesky (236159) 09 Sep. 09, 15:15
    Kommentar
    Morgamuffl, i ho gar it g'wisst, dass es dô ó Biachr drvó gitt.
    #112Verfasser ray-c (408594) 09 Sep. 09, 15:15
    Kommentar
    I hob amol ans gseche in am Reschdposchte-Buchhandel "Bienzle und der Klinkenmörder". I waas jetz bloos nimmi, wer die Biachr schreibt. Den Kluftinger kenn i aa noch ned. Wär vielleichd a mol was...
    #113VerfasserMorgenmuffel (271106) 09 Sep. 09, 15:25
    Kommentar
    *nick*
    Bluesky, i öb wia unbandig.
    #114Verfasser maulwurf (236924) 09 Sep. 09, 15:27
    Kommentar
    Griaß Eich, jetzt muan-e doch au no mitbäbbla:

Die Krimmi vom Bienzle gibt's als Biachr seit mindeschtens 25 Jauhr, schreiba duat se dr Felix Huby. Dr Klinkamerdr dirft oins von de nuiere sei. Dia erschde han'e guat g'fônda, die warat no echde Krimmi, sênd mr it vorkomma wia Dreahbiachr, wo mr au no a Buach drvo druggt. D' Handlông war ausgreifdr, weitr ausghollat, it aso blaggadif, ônd dr Bienzle hat au ebbes abndrs gessa wia Roschdbrauta.
    #115Verfasser twocents (460778) 09 Sep. 09, 16:09
    Kommentar
    Sodele, i muaß ....
    Ade!
    #116Verfasser maulwurf (236924) 09 Sep. 09, 16:18
    Kommentar
    Also wenn-r mi frôgat sen dia Bienzle-Krimi a ganz andere Liga wia dia Kluftinger. Dr Huby isch echt a ausgezeichnader Krimischreiber. I han se älle glesa, on zwôr au scho lang vor se's als Tatort gea hôt. 's sen zwôr au net älle gleich guat, aber durchweg lesenswert, dät e saga. Dr Bienzle isch zwôr au manche a weng z arg schwäbisch grôta, aber des fend i ieberhaupt et. Er isch doch emmer widder aus-m biedera Glischee ausbrocha, scho dia Beziehong zur Hannelore zom Beischbiel. On dia Rahmahandlong wia 's jetz widder mit seira Hannelore weidergôht, des hôt me manchsmôl fascht meh endressiert wia dr Krimi.
    Also i dät dia õeigschrenkt empfehla, Morgamuffl!

Dr Huby hôt dia Reihe jetz iebrigns seit einiger Zeit beendet, die Nôchfolgerreihe isch mit ma jonga Kommissar, der wo vo Schduagert nôch Berlin zoga isch (on da Bienzle au kennt, manchsmôl kommt der als Randfigur no vor). Dr Huby lebt jô au in Berlin heitzudag, on wenn-e me recht erinner, kommt er selber au im erschta Band vo dera Reihe als Randfigur vor Der Brotagonischt hoißt Peter Heiland, on es geit inzwischa drei von dera Reihe. Dr erschte han i sehr guat gfonda (Der Heckenschütze), de zwoi folgende et so - komischerweis scheinat dia au a wengale abzufalla, scheints kã dr Huby au net ällaweil weider so Schbitzakrimi broduziera...

I fend des iebrigns eigentlich et agzebdabl, dass ihr wega a baar Taschdedrigger z' faul send, die korregde Sonderzeicha zom nemma! Fir mi isch a Dächle oifach koi Nasal, also echt wôhr!
    #117Verfasser Goldammer (428405) 09 Sep. 09, 16:51
    Kommentar
    Emmrle - Fir mi isch a Dächle oifach koi Nasal, also echt wôhr!  
    - Nò muesch hald omläerne ;-))
    Jednfalls isch im Schwäbische neanaz a 's' ausgfalle wie im Franzesesche,
    zom Beischbil bei 'fen ê tre' - Fen s ter.

Fier wåhr soddesch nå abr &#229 ; nemme - wenn dr des liebr isch?
    #118Verfasser manni3 (305129) 09 Sep. 09, 19:08
    Kommentar
    @manni

schweiz. ächter, ächters, ächterst, echt, acht u. s. w. (in fragesätzen im sinne von 'wol, etwa, vielleicht'

Da hani mer mal en Luschtige gleischtet: Telefon nach Berlin: "Haben Sie echt noch ein Zimmer frei?"
    Das das komisch tönt het isch mir den nachher scho ufgange, den hani den umestudiert und bin au uf wohl als Übersezig cho. Aber das Wort wird, schints mer, nöd eso hüüfig brucht im Dütsche wie echt im Schwiizedütsche.
    #119Verfasser Snowflake (260254) 09 Sep. 09, 20:05
    Kommentar
    Echt jetz? I han allaweil gmoint, d'Schweizer schließen jeden Satz mit am odr ab, odr?
    #120Verfasser bluesky (236159) 09 Sep. 09, 20:11
    Kommentar
    LOL nei.

Odr am Endi vomne Satz bedüütet:
    - dini Meinig isch mer zwar glich, aber wil mir Schwiizer e höflichi Nation sind, frögi ez glich nach dinere Meinig.
    -Ich bin interessiert a dinere Meinig
    -Ich bruche Zuestimmig für mis Vorhabe, wil ich mir nöd sicher bin
    Und vilich susch no öppis, aber da fallt mer ez nüüt me i und drum lanis mal so, odr?

PS: mir schlüsset Säz nöd mit echt ab.

#121Verfasser Snowflake (260254) 09 Sep. 09, 20:17
    Kommentar
    So, i het etz a wengle Zeit, wenn äbbr mitmr schwätza mega dät.

Nochgläasa honne au. Ihr sin oifach Gscheidala un desch fei a Kombliment.

#122Verfasser Moi Gab (456541) 09 Sep. 09, 20:34
    Kommentar
    Griaß di, Gäbele. I bin heit eher weniger dô. Set mr dô et Käpsele fir die Gscheithaferl?
    #123Verfasser bluesky (236159) 09 Sep. 09, 20:57
    Kommentar
    Doch Himmele, Käpsele isch bessr!

Griaß de. Bin au glei futt. Winsch dr äbbs!
    #124Verfasser Moi Gab (456541) 09 Sep. 09, 21:05
    Kommentar
    Morga liabe Schwäbla. Heit bini da Örlibörd.

Winsch eich an scheena Dag.

Heit Ôbnd binne aufama Fäschd - unsr T.... wird fimf.
    #125Verfasser Moi Gab (456541) 10 Sep. 09, 06:27
    Kommentar
    A an gude Morche an alli!
    No wer i mer mol a boar Grimmi vom Huby kaafe. Ledschdens hob i amol zwa Biachr vom Gunter Haug g'lese, die schbiele ja oft in meinere Gechend. "Niemands Tochter" hob i verschlunge, aber an Grimmi, den er g'schriebe hot "Tauberschwarz", den hob i no a nimmi ganz a sou guat g'funde, wall i mer scho noch dr Hälft' vom Buach dengt hob, wer der Mördr is. Un sou wor's nocha aa.
    Kennat ihr noch sou a boar Biachr, die si rediered zum Lesä, die do ums Schwobaländle spiele?
    Moi Gab, dir no vill Spaß heit Obed uffm Feschdla.
    #126VerfasserMorgenmuffel (271106) 10 Sep. 09, 07:28
    Kommentar
    Äbbr dâ?
    #127Verfasser neutrino (17998) 10 Sep. 09, 20:45
    Kommentar
    Scho!

21:00 Wo bisch jiez, Kerle?
    #128Verfasser manni3 (305129) 10 Sep. 09, 20:53
    Kommentar
    Ha dâ.
    #129Verfasser neutrino (17998) 10 Sep. 09, 21:03
    Kommentar
    Aha, jiezadle abr!
    #130Verfasser manni3 (305129) 10 Sep. 09, 21:19
    Kommentar
    Ond wia!
    #131Verfasser neutrino (17998) 10 Sep. 09, 21:24
    Kommentar
    Ond jetz scheintz doch alloi ...

Nâ gang i au. I wensch allseitz a guade Naachd!
    #132Verfasser neutrino (17998) 10 Sep. 09, 21:44
    Kommentar
    Jiez gòd a scho mea. Geduld hadda koine nemma heizòbed :-((
    Was a woll mea fier a Buech hadd, des wonen d Schdieg nauf ziechd??
    #133Verfasser manni3 (305129) 10 Sep. 09, 21:53
    Kommentar
    @Muffele
    Vrzehlsch nô au wie se dr gfallat, dia Bienzle, gell?

So, i han heit a weng an hegdischa Dag ghett on gang jetzt nom Richdong Bettgschdell.

#134Verfasser Goldammer (428405) 10 Sep. 09, 22:57
    Kommentar
    Kaum luegesch in a baar andre Schbagääd nei, senze scho mea all fudd! Grad brässand hanzes heizòbed mea!
    #135Verfasser manni3 (305129) 10 Sep. 09, 23:20
    Kommentar
    Morga Schwäbla, schee isch gwäa aufm Feschd.

Muffl, i han amôl a Buach gläasa vo oim aus Villinga-Schwenninga. Ischmr dômôls uheimlich nochganga. S'war abr koin Grimmi. Wemmrs wiedr eifallt, wias hoißt, nô schreibes eich.

Scheena Dag an alle. Bis heit Ôbnd.
    #136Verfasser Moi Gab (456541) 11 Sep. 09, 06:45
    Kommentar
    Isch epper gar koiner dau, heit z'Middaag?

I hock em Sommerhääs am Schreibtisch ônd es isch kaaalt! I kâa abwarta, bis dass-d ne blaue Fiaß kriag.

Eddid: ... und Hennapfrupfa au noo!
    #137Verfasser twocents (460778) 11 Sep. 09, 12:37
    Kommentar
    Hallo! I bin do un schiab dr mol unser Heizlüfterle rieber... Du arme! Des kou i mir lebhaft vorschdelle wia kald des is.. abber Hennapfrupfa?
    Is des sou a Oart Gänshaut?
    Bei uns dahona weht's ganz ordendlich vorm Fenschdr.
    #138VerfasserMorgenmuffel (271106) 11 Sep. 09, 13:12
    Kommentar
    Griaß di Zweicentle,

I bi schô dâ. Abr bei mir isch es grad anderschrum: I hô schô aheb a Herbschthäs a und mir isch fiechtig warm. Aber i hock ja oh it im Allgai, sondern z'Frankfurt doba. :-)
    #139Verfasser ray-c (408594) 11 Sep. 09, 13:14
    Kommentar
    Dô schau her, d'r Morgamuffl isch oh dâ, griaß di! Ja saperlott, kennsch jetzat du koin Hennapfrupfa? Wia sehsch nô du dazua? Gänshaut?
    #140Verfasser ray-c (408594) 11 Sep. 09, 13:16
    Kommentar
    Servus ray-c. No hock i grod irchendwue zwische eich zwaa dinne. :-)
    Also, wenn Hennapfrupfa uff hochdeitsch Gänsehaut is, dann soche mir glaab scho Gänshaut drzue. Dea andere hob i noch net g'hert (abber doa mei Leit domols in Hohelohe dazuazoche sin, hat kanner vo denne sou richdich urichs hohelohisch g'schwätzt. Miassed mol mei Kolleche frocha, wia die drzue socha.
    #141VerfasserMorgenmuffel (271106) 11 Sep. 09, 13:31
    Kommentar
    Mei, kaa ja scho sei, dass dir dô andersch drzua saget. Bei eis (jetzat moin i im Allgai und itt z'Frankfurt) seht ba manckmol ja scho andersch zua a Sach, wenn ma sich bloß amol a baar Kilometar weiter futt bewegt. Wo kusch na du her, Morgamuffl? (Hosch es g'wies scho a mol g'seht, aber i weiß des nimma, weil i ja erscht seit kurzem wieder drweil hô manckmôl in dean Schbagaat dô dana neizumluaga.)
    #142Verfasser ray-c (408594) 11 Sep. 09, 13:37
    Kommentar
    Gebirdich kumm i aus'm Greis Schwäbisch Hall, wohn jetzat abber scho a weil im frängische "Ausland", abber i kumm noch efders zu meire Muadr ham, weil i alls amol schaue muess, dass alles basst (un es is aa nedd allzu weid, is mr schnell amol niebergfohre).
    #143VerfasserMorgenmuffel (271106) 11 Sep. 09, 13:55
    Kommentar
    Gänshaut - a so gròeße agrokuldurelle Ondrschied geiz dò hinna??
    Gänshaut fier Hennabfrubfe, des isch ja scho faschd Hòechdeitsch, om idd zom sage breißesch!!
    #144Verfasser manni3 (305129) 11 Sep. 09, 14:09
    Kommentar
    Siggsch, des isch beschdimmd, weil mei Muadr heid noch faschd hochdeitsch schwätzt. Abber i hob mol mei Kolleche dohinna gfrocht, dia kenna aa ka anders Word derfier.Die sooche halt Genshaud mit "e".
    Abr Manni, weil du doch als scho amol nach Bedeidung vo Wörder guckt hasch. Wo kummd eichendlich der Begriff "Hääs" her? Mei allemannische Verwandschaft nimmd des nur beim "Faschingshäs". Abr i glaab dia soche aa net Fasching, mir fällt des abber nimmi ei, wia dia sooche...
    #145VerfasserMorgenmuffel (271106) 11 Sep. 09, 14:21
    Kommentar
    Fasnacht vielleicht, Morgamuffl?
    #146Verfasser ray-c (408594) 11 Sep. 09, 14:22
    Kommentar
    Fasned - genau, des wor's. :-)
    #147VerfasserMorgenmuffel (271106) 11 Sep. 09, 14:46
    Kommentar
    Bei os send des Geeeshaita.
    #148Verfasser Selima (107) 11 Sep. 09, 14:50
    Kommentar
    Beim guhgle nòch 'Häs' haoni glei zwai vrschidene Häelaidonga gfonde. Abr so isch des efdr in dr Eddemollogie - a äxackde Wisseschafd isch des idd!

1 - Das Wort geht zurück auf mittelhochdeutsch "haeze" 'Kleidung' was eine Kollektivbildung zu althochdeutsch, mittelhochdeutsch "hâz" 'Kleid' darstellt. Parallelen finden sich in altenglisch "haeteru" 'Kleider'. Diese Formen führen zurück auf eine erschlossene indogermanische Wurzel *sked 'bedecken', zu der es auch altindische, avestische und afghanische Fortsetzungen gibt
    (Pokorny, Idg. etym. Wörterbuch, S. 919).

2 - Dazu Beispiele
    hâჳ stm., hæჳe, hæჳ stn. rock, kleid, kleidung. hâჳ MS. in irem schambærlîchen hâჳ (: strâჳ). nu sî verwâჳen mit orse und mit hâჳen ; hæჳe, hæჳ;
    sô sond die dienstmägt ir hæsz, röck und mäntel ouch nit anders tragen noch machen, denne daჳ inen die blôsz uff die erden stôszint und nit lenger . wann wir unserm gesinde hæჳe geben; (mittelhochdeutsches Wörterbuch von Matthias Lexer)

3 - Zu dem in der Fasnet so oft gebrauchten alemannischen Ausdruck "Häs" für "Kleid" sei hier übrigens am Rande erwähnt, dass er von dem sage und schreibe schon bei den Hethitern nachgewiesenen und über die Griechen zu den Römern gelangten Wortstamm "wes-" für "Kleidung" kommt, wie er beispielsweise im lateinischen "vestis = Kleid" steckt. Während aus "vestis" auf dem Umweg über das Französische unser hochdeutscher Begriff "Weste" geworden ist, lebt die alte Wurzel "wes" nach der geringen Lautverschiebung von "w" zu "h" im Alemannischen noch ganz direkt als "Häs" fort.
    (Prof. Dr. Werner Mezger in seinem Buch "DAS GROSSE BUCH DER SCHWÄBISCH-ALEMANNISCHEN Fasnet", S. 64)
    #149Verfasser manni3 (305129) 11 Sep. 09, 17:10
    Kommentar
    Schdiggle, dringsch mitmr an Wisgi?
    #150Verfasser Moi Gab (456541) 11 Sep. 09, 20:00
    Kommentar
    On i krieg koin? Magsch mi nemma?
    #151Verfasser manni3 (305129) 11 Sep. 09, 20:03
    Kommentar
    Doch, ich magde scho. Ganz feschd.

Hon bloß gmoind, dassda id dô bisch.
    #152Verfasser Moi Gab (456541) 11 Sep. 09, 20:07
    Kommentar
    I hao mr scho amòl oin eigschenkd. Broschd!!

Mòere will i begle. Oo die fläxene Gschierdiechr vo meir Großmueddr. Die rieched allad so schea beim Dambfbegle :-)
    #153Verfasser manni3 (305129) 11 Sep. 09, 20:15
    Kommentar
    Guggamôl na, i biegle morga au. Bieglamr sinkron?
    #154Verfasser Moi Gab (456541) 11 Sep. 09, 20:19
    Kommentar
    Au ja, wenn fangschd ââ?
    #155Verfasser manni3 (305129) 11 Sep. 09, 20:23
    Kommentar
    Soama Zehne.
    #156Verfasser Moi Gab (456541) 11 Sep. 09, 20:42
    Kommentar
    Okee, nòcha sinkron. S wäed a Weschdwind gao, nò riech i dei Wäsch oo :-)
    #157Verfasser manni3 (305129) 11 Sep. 09, 20:57
    Kommentar
    Dschuldigung Manni, bin vrschlôfa un etz gange d'Schdiage nauf. Schlôf guad Bärle.
    #158Verfasser Moi Gab (456541) 11 Sep. 09, 22:18
    Kommentar
    Guade Morge midnand!
    #159Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 06:48
    Kommentar
    Gäbele, i fang jiez ââ.
    #160Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 09:59
    Kommentar
    Wow, manni, pingdlich fascht uff d' Menut!
    Viel Schbaß beim Biegla, ihr zwua, - i sott au, abber i komm wahrscheinz heit net drzua.
    #161Verfasser Goldammer (428405) 12 Sep. 09, 10:02
    Kommentar
    Frehlichs Biegla am Gäbale ond am manne. I dua des haind gwieß net. I bach liabrsch an Kuacha. A Kollegin vo miar mecht nammedaags vrbeikomma zum Haislegschauba.

Pfiads ui!
    #162Verfasser Selima (107) 12 Sep. 09, 11:30
    Kommentar
    D Hemadr send scho fedeg. Midd a baar Bausa hald - i muess doch allad uff de Balkô nòch deam Beglaz vom Gäbele ond deam Kueche vo dr Selima schnubbre ... (obwol des ganz schea schwäer isch dauwrnd middeam Zigarädderauch in dr Nes, äerlich!)

Boschgribbdom: Wie henkba aingdle an Dimmenediv an Selima nâ, one dass se a Mâle wäed??? hmmm .... A gscheida orriginäera Schwòbename isch des fei idd, wemma koi -le nâhenke kâ *miamkopfkredzdassdschubbaschdiebed*

#163Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 12:43
    Kommentar
    Hosch Du vill Hemmadr? Mei Jongr deff iebrigns seine Hemmadr sell biegla. I hau scho alz glois Mädle, dia Hemmadr vo meim Baba (der hot zwoi Hemmadr am Daag braucht) ond nocht dia vo meim Mâ biegla deffa. Iatz moge nemmr. Wear Hemmadr âziacht, sottse sell biegla.

Zwengs deam Nôma: Mei echtr Noma loßt se ja au schleacht diminuiera. Ond wandschdes ned grad als Selimáale schbrichsch, sondrn alz Selímale ... nocht däd's doch ganga. Kotsch abr au oifach "Mädle" zuamr sa.

Ui! Dr Kuacha muaß raus ...

Edith:
    Odr zwengsmeinr au See-ale ;-)
    Dau fallt mr grad ebbs ei (ball mei Baba zuamr äbbl Mädle sät): Os semmr am Migda em Biergarta gwest: mei Bua, mei Baba ond i. Zescht brengt d'Bedienong am Bua sei Essa. Nauchra Weile kommtze mid osre Wurschtsalätr, schdelldse na ond moint: "So, nocht griagat d'Eldra au ihra Essa."
    I hau so glacht :-) Mei Baba hotze scheintz guad ghalta *gg*

#164Verfasser Selima (107) 12 Sep. 09, 13:07
    Kommentar
    Dei Babba wäed ja koir*) vo deane sei, aber vile reiche alde Seckl hand jonge Weibr!

*) Odr hanze bloß koi Foddo von eam gmached?
    Es soll ibrigens Mannsbildr gea, die wo oo no em hòeche Aldar Kend mache kenned, so wie dr Dscharli Dschäbblin.
    #165Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 13:52
    Kommentar
    Noi, ball en deara Gschicht scho drei, vier Sächala falsch send: mei Baba isch ned reich, mei Baba isch koin Seckl ond i be koi Weib ond jong benne sell nemme ;-)
    #166Verfasser Selima (107) 12 Sep. 09, 14:16
    Kommentar
    Ah, Amoisle, a Scheene bisch hald doch.

Un wenn du ald bisch, wa bin no i? Hä???

Manni, muaßdr äbbs gschdanda: I hon wella, hon abr id kenna - biegla moine.

Isch do äbbr?
    #167Verfasser Moi Gab (456541) 12 Sep. 09, 20:06
    Kommentar
    Ha scho, i gugg abr trotzdem da Samstagskrimi ô.
    #168Verfasser bluesky (236159) 12 Sep. 09, 20:10
    Kommentar
    I ben dâ.
    #169Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 20:28
    Kommentar
    Abbr alloi isch langweilig. Nâ gang i halt au wiedr. I wensch allseitz en scheena Âbed.
    #170Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 20:46
    Kommentar
    Okai, Himmele.

Schdiggle, drinksch heit an Wisgi mit mir? Hon geschdrn vrgässa ghett, dassde freidags id ums Egg bisch.
    #171Verfasser Moi Gab (456541) 12 Sep. 09, 20:47
    Kommentar
    Bidde blei no. Bloß fimf Minudda!
    #172Verfasser Moi Gab (456541) 12 Sep. 09, 20:47
    Kommentar
    En Wisgi? Jetz? Hmm, i drenk grad en Weißwei ...

Geschdert war i mit dr Familje was ässa. Während de Schulferia isch koi Schbort.
    #173Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 20:51
    Kommentar
    Ässadr sonsch nix?

re Schbort: Wa machsch nô firan Schbord? Handball? Wolleball? Turna?

#174Verfasser Moi Gab (456541) 12 Sep. 09, 20:57
    Kommentar
    Ondr dr Woch ganz selda zsamme, ond Freidichâbeds währed dr Schualzeit scho glei gar net. On wenn, dann gange mr au net schdendig ässa.
    #175Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 21:01
    Kommentar
    A bissle Ausdaur ond Riggagimnaschdig fier meine Bandscheibe.
    #176Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 21:02
    Kommentar
    Morgns, vorda aufschdôsch, rollschde zamma wia a Schnägg. Knia ans Kinn. Des mache jedn morga, mei Kreiz mags. Deis womeglich au...

Kommsch eigendlich no mit de Handflächa auf da Boda (d'Knia gschdreggt)?

#177Verfasser Moi Gab (456541) 12 Sep. 09, 21:06
    Kommentar
    Wia en Schnägg? I hao no nia en Schnägg sich zsammerolla säa.

Handfläche uff da Bode? Klar, lang uff da Bode nâlege, Knia drbei durchdriggt lao, on dann gâht des ganz oifach.
    #178Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 21:09
    Kommentar
    Okai, zammarolla wia a Schnägganudl (bildlich gschbrocha).

un des midde Handflächa aufm Boda im Liega isch a tipische RA-Antwort - uschlagbar!

Bin etz wägg. Winschdr a guade Nacht :-)
    #179Verfasser Moi Gab (456541) 12 Sep. 09, 21:16
    Kommentar
    I wensch dr au a guade Naachd!
    #180Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 21:20
    Kommentar
    I wär jiez oo dò.

I hao grad no am dransadlandesche Krosskandrischbagaad bäschdled.

I hao ibrigens an Ròedwei ond an schwaaze Schocklad näebe mier.
    #181Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 21:24
    Kommentar
    I be au nomml dau.

Edit: Ond i hau nix neabrmr.
    #182Verfasser Selima (107) 12 Sep. 09, 21:29
    Kommentar
    a Maus?

d Katz frisst Meis, i max id!
    #183Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 21:32
    Kommentar
    Griaß Gott.
    #184Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 21:33
    Kommentar
    Noi, Mais moge au ned. Isch abr au koina dau.

Grüß Gott, Herr Stick.
    #185Verfasser Selima (107) 12 Sep. 09, 21:35
    Kommentar
    Sears!
    #186Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 21:35
    Kommentar
    's duabmr loid, i vrschtand bloss Bâhof.

I glob, i klink me bessr widdr aus. Pfiadsui.
    #187Verfasser Selima (107) 12 Sep. 09, 21:39
    Kommentar
    Selima, i vrschdand dr Manne grad au net. Abbr willsch deswega ächt scho gange?
    #188Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 21:40
    Kommentar
    Scheintz scho dr Fall. Schlâf guat!
    #189Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 21:47
    Kommentar
    Okei, duebr laid, des isch id räechd Schwäbesch. Es isch die Menknar Versiô vo 'Servus'! Also: Grieß ui all middand!

Ond Selima-le, hasch mea dein Läbbdobb ââ, wod koi Maus näebe dier hasch - des isch mei Fròg gwe, falls des id vrschdande hasch. Hmmm ...
    #190Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 21:48
    Kommentar
    Okee, jetz vrschdeh i's. Abbr wenn Du au en Fremdschbrâche schwätzsch ...
    #191Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 21:51
    Kommentar
    Wäe kâ däe kâ!

Ibrigens isch mr ledschdns aufgfalle, dass i lengr zMenke läeb als wie ni dahôi im Allgai ond in Middlschwòbe bei Buechlòe gläebd hao! Drom bini scho mankmòl oo a bissle ôsichr, was uff Schwäbesch gòd ond was id gòd heizedag.
    #192Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 21:56
    Kommentar
    Abr jetz vrabschied i mi au. I wensch a guade Naacht!

*edit* Wenn D' jetz au no sagsch "Mir san mir", nâ hât der bayerische Eifluss abbr bes zuagschlage ...
    #193Verfasser neutrino (17998) 12 Sep. 09, 21:56
    Kommentar
    Noi, dò sag i scho: Mier sen mier!
    #194Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 22:03
    Kommentar
    Grieß eich mitenand, isch do noch ebber wach?

I hab eifach kei Zytt zem efter neiluege im Mumänt, s'isch so viel zem Tue...
    #195Verfasserguimauve (340107) 12 Sep. 09, 22:41
    Kommentar
    I bi scho no dò.

Was haschn allad zom doa a so Zeidaufwendex? Schaffe?
    #196Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 22:46
    Kommentar
    Schaffe im weidesche Sinn. S'nei Schueljohr goht am Meendig los un i Aafängeri bruch halt ä weng länger zem Vorbereide als wie d'meischte erfahrini Kollege... Außerdämm kumm i an ä neii Schuel, die wo-n-i no gar nit richtig kenn un bi glei Klasselähreri dert.
    #197Verfasserguimauve (340107) 12 Sep. 09, 22:52
    Kommentar
    Ja, des kenni. Dò geiz vil zom doa, laudr nuie Sache: nuie Schuel, nuie Kind, nuie Läerblâ warscheinz oo. Des isch ja oo vil Aufregong allad.
    #198Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 22:57
    Kommentar
    I han de manni scho verschtanda, i bin abr au scho länger 'z Minka wia am Schwäbischa.
    #199Verfasser bluesky (236159) 12 Sep. 09, 22:59
    Kommentar
    So ischs, manni. Jetz sitz i scho de ganz Obed und ieberleg, was i miine Neintklässler am Meendig frieh älles sage mueß, was sie mitbringe mäen, welli Sitzordnung, Ufruumdienscht un so Ferz.

Wenn i dra denk, dass i erschtmol die Nämme vu Schieler us 7 Klasse lääre mueß, no wirds mer ganz anderscht!
    #200Verfasserguimauve (340107) 12 Sep. 09, 23:08
    Kommentar
    *schlaflosdureschneiii*
    Uuuuh, I mhm, kei anig s paar Stund halt, bini scho in Genf, ide Schwiiiiiiiz :D Und den gahts namla es paar Stund und den reded d Lüüt uf de Strass widr mini Sprach :)
    *freu*
    *ufgretumeschneii*
    *freu*
    #201Verfasser Snowflake (260254) 12 Sep. 09, 23:41
    Kommentar
    Siebe Klassa, des sind ja mäer als zwaihondrd!! Dò wäesch ja hierewierbleg!

I wensch dr jednfalls guede Nerva. I hoff, dass des oifach middar guede Borziô inerar Ruä âgâo lâo kâsch.
    Jednfalls wie a selbschbewussda Kauboi vòer dKlass nâschdâo hilfd ganz gued, dassd id de Kobf hange laschd.
    #202Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 23:43
    Kommentar
    Willkomme dahôi, Fleckle. Viel Schbass, wennd mea rede kâsch, wie dr dr Schnabl gwaxe isch!
    #203Verfasser manni3 (305129) 12 Sep. 09, 23:45
    Kommentar
    Messi.
    Rede so wini wett chani eich immer, d Frag isch nume, öbs die andere all verschtönd. Aber weisch, ich verschtahn au nöd immer alls, vo dem her wers egal, si verschtönd mich nöd - ich verschtahn si nöd :D
    #204Verfasser Snowflake (260254) 12 Sep. 09, 23:51
    Kommentar
    Dangschee, manni. I bi emol zueversichtli, dass i des scho irgendwie naakrieg. Aber ä Huffe Nämme sin des scho, weiowei. Schlimm isch, wenn de se nur zwei Stund in de Woch hesch, do bruchsch eifach länger, bis de sie älle kennsch. Bi miine drei Hauptfachklasse hab i do nit so viel Bedenke.

So, fier hitt isch aber no Schluss. I mueß no de Hund zem Lüfte nus, un dann gang i schlofe.

Fleckli, wie witt hesch no bis dehaim?

Guet Nacht zemme!
    #205Verfasserguimauve (340107) 12 Sep. 09, 23:53
    Kommentar
    Fahre tömmer ersch morn, und denn je nachdem so 8-10h. Chunt halt druff a, uf Fahrstil und Zugverbindige und so.

Ich sött wol eich is Bett un de Klapptop reisefertig mache...
    #206Verfasser Snowflake (260254) 12 Sep. 09, 23:58
    Kommentar
    Bett? Koi Chülschränkli?

Guimauve, i han mi au allaweil gwundret wie di Lehrer si alls di Nema gmerkt haben kenna.
    #207Verfasser bluesky (236159) 13 Sep. 09, 00:07
    Kommentar
    Chline Versprecher, Bluesky.

Sooo, ich mach ez de Laptop reisefertig und schneii i mis Chüälschränkli!

#208Verfasser Snowflake (260254) 13 Sep. 09, 00:08
    Kommentar
    S Fleckle wäed hald allad luxerieesr, Himele. Jiez haze scho a Bedd im Chüälschränckhli!! Glei näebe dr Wisgifläsche, moini, ond ibrem Chääs ;-))
    #209Verfasser manni3 (305129) 13 Sep. 09, 00:23
    Kommentar
    Wisgi em Kialschrank?? Dâ schiddlts mi scho bei dem Gedange ...
    #210Verfasser neutrino (17998) 13 Sep. 09, 06:49
    Kommentar
    Einen schönen guten Morgen, Kleinteilchen!
    Darf ich Dich auf ein paar Zahlen einladen?
    #211Verfasserminima (507790) 13 Sep. 09, 06:53
    Kommentar
    In dr Frie om viedl uff simne däz mi oo schiddle!
    #212Verfasser manni3 (305129) 13 Sep. 09, 08:23
    Kommentar
    Grondsätzlich oddr beim Gedange an Wisgi?
    #213Verfasser neutrino (17998) 13 Sep. 09, 08:26
    Kommentar
    Morga Schwäbla un vor allm Maximimi!

I dät so gern efders bei de Zahla mitmacha, abr's gôht id. Isch koin besa Willa. S'ärgrtme sell.

Heit gange nôch Tettnang aufs Bähnlefeschd. An 3 Generationa-Mädles-Ausflug.

Wennr Flohmarktliabhabr sin, nô muenr dô môl na.

Vielleicht bis heit Ôbnd.

Servus

PS: Manni un Guimauve: Am Schlimmschda isches beim Zeignismacha, a Menge Klassa, a Menge Schialr, wellr Nama ghert zu wellem Gsichtle? I schbrich ausera lang verganga Erfahrung.
    #214Verfasser Moi Gab (456541) 13 Sep. 09, 08:27
    Kommentar
    Viel Schbaaß en Tettnang.
    #215Verfasser neutrino (17998) 13 Sep. 09, 08:29
    Kommentar
    Schdiggle, gronzäzle bei Wisgi am Mòege, ond an kalde äeschd räechd: Amäerekanissmes, gschmacklosa!

Gäbele, an scheane Dag ui Fehla allmiddand. Dond oo òedele, dassba se id scheniere mueß!!
    Ond kommed oo mea hoi, gell!!
    #216Verfasser manni3 (305129) 13 Sep. 09, 08:40
    Kommentar
    @guimauve:
    Woisch was mei Schweschder äls macht? Glei en de erschde Dag nemmt se ihr Digikamera mit en d' Schual, macht Bilder vo de Kender (teils au Grubbabilder vo gleinere Grippla, wo se nô die oinzlne drhoimt rausschneidet am Kombuder), on nô macht se sich Sitzblee von ihre Klassa mit de Bilder on de Nama drzua. Dia legt se sich en dr erschda Zeit emmer drzua, ufs Pult, on drhoimt wenn se korregiert.

I druck dr da Dauma dass da guat neikommsch morga!
    #217Verfasser Goldammer (428405) 13 Sep. 09, 08:55
    Kommentar
    Emmrle, dei Schweschdr isch ja a ganz a Gwidzde, faschd wie du, hä?!

Send dier all aso in uibrar Famille? Nò brauchsch dr om dein Bue koine Gluggegedanke zom mache ond kâsch es griebeg âgâô lâô :-))

Boschgribbdom: Em Krosskandrifade geiz an Haufe zom correcturitoriere. Machs du - i bi vom Schbagaadbäschdle no ganz erschebfd ...
    #218Verfasser manni3 (305129) 13 Sep. 09, 09:08
    Kommentar
    oke, i guck nôchher drnôch, aber zerscht friahschdigg e no.

#219Verfasser Goldammer (428405) 13 Sep. 09, 09:25
    Kommentar
    I radle jiez zom Bruggewied uff Greawald zom Weißwuschdfrieschdick, vòrs zwarm wäed.

Bis schbädr!
    #220Verfasser manni3 (305129) 13 Sep. 09, 09:28
    Kommentar
    Sodala, ausgiebigscht gfriaschdiggt ond da Bua auf'n Zug (zor Fraindin) gfahra. Ond iatz weard ebbs gschaffat. 's Weadr isch hait so schea, dau werre mole schbädr no gugga, ob's a baar Pilzla em Wald git.
    #221Verfasser Selima (107) 13 Sep. 09, 11:05
    Kommentar

Die scheane ròede midde weiße Bonkd geiz uff jedn Fall ...
    #222Verfasser manni3 (305129) 13 Sep. 09, 14:06
    Kommentar

Abr die handr jiez doch hoffndle id gäeße - odr warom isch so riebeg dò hinna??
    #223Verfasser manni3 (305129) 13 Sep. 09, 19:47
    Kommentar
    Bilzvrgifdong - all beim Mageausbombe!! Schad om die guede Beilaga - all mid weckgwòefe ond in Gulli gschbield :-((

Drom sag i allad: Liebr a Bils als an Bilz!

Abr des endressierd ja die jonge Leid vo heid idde, was fier Läebesweishaida se vo de erfarene Bierdrenkar erfare konnded!
    #224Verfasser manni3 (305129) 13 Sep. 09, 21:07
    Kommentar
    I han koi Pilzvrgifdong. I war uff dr Alb beira sehr schöna besinnlicha Abendwanderong, mr hôt älls môl ãghalda on auf schene Tegschde ghört on gsonga. Am Schluss zua hemmer da Sonnaondergang ieber dr Salmadenger Kapell agugga kenna, des war wonderschee.
    Bloß a saumäßich kalts Wendle hôt blôsa, des isch ons durch on durch ganga. Widder môl hôt sich zeigt, dass es uff dr Alb emmer an Kiddl kelder isch also onda em Albvorland.
    #225Verfasser Goldammer (428405) 13 Sep. 09, 21:26
    Kommentar
    Morga Schwäbla un a scheene Woch. Eich un alle Lewa groß un gloi :-)
    #226Verfasser Moi Gab (456541) 14 Sep. 09, 06:37
    Kommentar
    Guada Morga.

Noi, koi Pilzvrgifdong, au koi Pilsvrgifdong, obwohl des eanr hätt sei kenna. Alze gescht da Radio aufgmacht hon, honds grad vom Tag des offenen Denkmals vrzällt. Nocht honne nauchguggt, wo dass bei os ebbs auf isch (Brauerei Maria Hilf/Eisenberg und Brauerei Kaltental/Aufkirch). Ja mei, ond nocht hommr gsät, daßmr erscht en Aufkirch vorbeiguggand ond hernacht hendr Aufkirch en da Wald gant. Abr z'Aufkirch semmr grad recht zur Fiehrong komma, hernocht hommr midm Braumoischtr ond mim Wirt iebr Denkmalpflege dischkriert ond nadierle 's Bier vrkoschtet ond wiamr ferde warat, war's z'schbäd fr Pilzla :-)
    #227Verfasser Selima (107) 14 Sep. 09, 07:44
    Kommentar
    Guda Morga au vo mir. Heit ben-e noml ausnahmsweis uffgschdanda mitm Jonga, 's isch jô dr erscht Schualdag. Ab morga sen se Selbschtvrsorger morgens. Widder ein Tobig uff dr Gluckenlischde abghôkt. Dr Graoße bleibt noml drhoimt, dem duat emmer no sei Gosch saumäßich waih. Ehm hent se vor era Woch älle Weisheitszeh raus.
    #228Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 07:56
    Kommentar
    A an gude Morche von mir. Bin heit no amol doa und hob no dr Reschd vo der Wuche Urlaub, mei "Groaßer" kummt in'd Schual. Bin amol gschbannd, wia des werd, der is nemlich no a rechdr "Zoramichl" wia mr bei uns sechd. I glaab dem hätt noch a Joar Kindergarde net gschad, abber vom Alder her un a vom Wisse her secht Kindergärtneri wär' er in dr Schual scho guat uffghoube. No hoffendlich fiart dr sich no net glei rechd uff. (Waaß echt ned, woher der sein Hitzkopf hat... Vo mir glaab net ubedingt... )
    #229VerfasserMorgenmuffel (271106) 14 Sep. 09, 07:59
    Kommentar
    Ach, a Abezee-Schitzle hôsch! Schee! I wensch em alles Guade! Wie fendet er's denn selber dassr en d' Schual kommt? Freit er sich?
    #230Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 08:17
    Kommentar
    Guede Mòege allmiddand!

Dò bin i abr fròe, dass koer vo ui a Bilzrgifdong hadd.

So a Brauareibesichdigong isch doch allad ebbs scheas. Eis hanze im Ginnasiom amòl d Ackziebrauarei z Beire zaiged ond nò an Haufe Kischda donkls Bier nâgschdelld. Mier hand nix vrkomme lâo welle ond hand nò de Bâhof schier nemma gfonde. Abr a donkls Bier mag i heid no idd, i kâs iddamòl rieche!!

Emmrle, die Lischde wäed ja allad kirzr. Dò wäed ja bald gar nix mea druffschdao ond du wäesch de bloß no om die sell kemmre mieße.

Muffele, wenns dei Bue id vo dier hadd, nò hasch ja alls no sell - du Egoischd! So ebbs geiba and Kind weidr, ond nò isch mas sell los!! "Was du ererbtd vo deine Väddr..."
    Mid sovil Ennergie wäed as abr nò in dr Schuel scho zue ebbs bringe.
    #231Verfasser manni3 (305129) 14 Sep. 09, 08:47
    Kommentar
    Also er freit sich no uffd Schuel un i glaab aa dass es em guet dued, weil er immr wissbegierich is. Nur sei Schdurschädl wird em woll als zu schaffe mache. Mid fünf is ja aa noch a weng ball... abber er wird no sechse am End vom Monad.
    Ach, jetzad Manne, mei Mou had em dess vererbt, der had's aa nimmi...
    Hob ja eichendlich mei Schwiechermudder im Verdacht, abber dia hat ihrn Schdurschädel aa noch... Hmm....
    Dafir sind's abber nur 15 Kindr in der Glass.. des is no scho Lugsus (oder wia mr des schreibt...).
    #232VerfasserMorgenmuffel (271106) 14 Sep. 09, 09:18
    Kommentar
    Fuffzehn Kinder in dr Klass? Desch jô 's reinschde Paradies! Dô muaß mr em egschdra noml graduliera!

Also i han älle dia blede Eigaschafda au emmer no, dia wo i an meine Kender weidergea han. I woiß et, was dô schief gloffa isch - dia hen sich ofach vrvielfäldicht irgendwie...
    #233Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 09:25
    Kommentar
    Des schdimmd!Z'ersch had's nämlich ghaaße sie mache nur aa Klass mid 31, des wär mei Horror gwese. No häd der Kerle nämlich überoll andersch guggd wie do wo er hädd selle.
    Noja, bin amol gschbannd un werr's aich als amol berichde, wenn's aich inderessierd, wia's a sou gead. Abbr i glaab die Miadr mache sich do als amol zuvill Gedange.. do gher i aa als drzue.
    #234VerfasserMorgenmuffel (271106) 14 Sep. 09, 09:57
    Kommentar
    Vom Gluggamuadr-Dasein kã i dir a Liedle senga, Muffele! I ben - velleicht hôsch's scho gmerkt - enzwischa en dr Endphase, mô mr se loslassa muaß. Koi oifache Sach, abr i mach Fortschritt - dr manni kã's dr beschdädiga, gell, manni?
    #235Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 12:07
    Kommentar
    Jawolljafreile ;-))
    "Nuer wäer eweg schdrebmd sich bemiht, dean kennebr erleese!"
    #236Verfasser manni3 (305129) 14 Sep. 09, 12:10
    Kommentar
    Wobei i deam wiaschda Seckl dia Erleesong no nianats vrgonnt hau.
    #237Verfasser Selima (107) 14 Sep. 09, 13:21
    Kommentar
    Wer isch no der wiaschde Seckl?
    #238VerfasserMorgenmuffel (271106) 14 Sep. 09, 13:31
    Kommentar
    Dr Fauscht velleicht? I kã au bloß rôda. Dr manni on Zelima sent halt scho so richdich humanischdisch gebildöt.
    #239Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 13:41
    Kommentar
    Ah ja, des kenned sei. Dass es vom Goethe is des Zidad, des hob i noch rausgfunde, aber des wor no scho alls... :-)
    Soudele, I werr jetzad mei Ibersetzunge ferdich mache un no gehn i noch a boar Glanichkeide fir'd Schualdiede eikaafe.
    Verabschied mi dann bis negscht Wuch. (Muas mr doch endlich a amol wieder an PC fir daham ouschaffe...)
    Machats guat midanand!
    #240VerfasserMorgenmuffel (271106) 14 Sep. 09, 13:47
    Kommentar
    S Emmrle hot des scho reacht - am Geethe seim Fauscht hond des d'Engala gsonga.

Vill Schbass beim Schualgugg filla.

I be nocht au mear furt.
    #241Verfasser Selima (107) 14 Sep. 09, 13:54
    Kommentar
    *ineschneiiii*

Fuuscht vom Goethe hemmir nie glese... glaubs anderi Sache, aber Fuscht kenni nur vom Ghöresege. (PS: Nei, Tell vom Schiller hemmir au nie glese.)

Soooo, ez bini widr diheime, d Wise sind widr grün, uf mim Geld staht widr "de Herr wird versorge", uf mim Natel staht widr Swisscom und s tönt widr brav Grüezi! hinefüre und d Autos uf de Strass hend widr mis Kennzeiche und es het überhaupt überall so farbigi Liechtsignal und Fuessgängerstreife mit fuessgänger druff, wo Vortritt hend....

Und es isch arschchalt, ich glaub ich gang is Brocki und chauf mir e Wullesau oder so..

#242Verfasser Snowflake (260254) 14 Sep. 09, 14:07
    Kommentar
    was ums Hemmels Willa isch a Wullesau???

@Muffele
    Ha glar brauchsch du an Kombuder drhoimt! Des gôht jô edda, dass du hier mitmachsch on hôsch koin Pezeh drhoimt!
    #243Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 14:30
    Kommentar
    Lexikon:
    Soldatensprache der Schweizer Armee
    Wullesau (Wollsau): Wollpullover
    http://www.wk.devanthey.ch/Lexikon.html#W
    #244Verfasser Snowflake (260254) 14 Sep. 09, 14:35
    Kommentar
    ach, endressant. Hett i jetz irgendwia net denkt, dass du dich der Soldatenschbrache bediensch...
    #245Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 17:00
    Kommentar
    So!
    #246Verfasser Selima (107) 14 Sep. 09, 18:31
    Kommentar
    (sehr informativ, Selima!)
    ;-)
    #247Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 18:41
    Kommentar

                                   Sodele!
    #248Verfasser manni3 (305129) 14 Sep. 09, 19:11
    Kommentar
    Ihr waxet iebr eich naus heit Ôbad, wirklich wôhr!
    #249Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 20:15
    Kommentar
    Soso!
    #250Verfasser bluesky (236159) 14 Sep. 09, 20:16
    Kommentar

            So?
    #251Verfasser manni3 (305129) 14 Sep. 09, 20:19
    Kommentar
    Jetzatle:
    #252Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 20:34
    Kommentar
    Ihr kennat me jetz môl kreizweis on ieberzwerch!
    #253Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 20:35
    Kommentar
    Waas kenned mier di? Ibrs Zwerchfell zieche oder kreizweis nâdrucke? Brauchsches bloß sage, mier dond doch alls fier di - i jednfalls!

                                                                      faschd
    #254Verfasser manni3 (305129) 14 Sep. 09, 20:45
    Kommentar
    Des was i gmoint han dätsch wahrscheinz eher net...
    aber immerhin han-e dr jetz môl widder a ganzes Sätzle entlogga kenna...
    #255Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 20:49
    Kommentar
    Emmerle, wer ka de am A... bsuacha? Bsuacha dätede, abrs andr id.

Isch do äbbr? Bin faschd scho nimme dô...
    #256Verfasser Moi Gab (456541) 14 Sep. 09, 21:19
    Kommentar
    Soddebr amòl a Zeid ausmache, wo mr eis dräefed?
    I bi jednfalls mea amòl dò!

Emmrle, des isch fei oo a vrschlaijerz Geethe-Ziddad, des mid deam Zwerchfell - odr moisch du amend Kuefell ond redschd vo deine Schdecklschue mid de gleichhòeche Bladdoosola?
    #257Verfasser manni3 (305129) 14 Sep. 09, 21:40
    Kommentar
    Echt, a Geede-Zitat?
    Des han-e et gwißt! Mô kommt denn dees beim Geede vor? Vorrôtsch mr's?

(Mei Vadder hôt des glaub älls môl xait wenn em's zviel gworra isch...oder mei Muader? I woiß grad gar nemme - aber eddafall bei ons drhoimt hôt mr des xait)
    #258Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 21:44
    Kommentar
    Vrschlaijerd, Emmrle, vrschlaijerd! (in deam Schduck ibr a Famillemidglied vom Ruck-durch-Deitschland Herzog seim Weib)
    #259Verfasser manni3 (305129) 14 Sep. 09, 21:50
    Kommentar
    Ôch manni, du bisch so gemein! Du schdellsch mi so bloß, weil i nemlich jetz emmer no et woiß welches Schdick on welches Zidat da moinsch. I han dr's doch schau xait dass mei humanischdische Bildong oifach pheinliche Ligga ufweist. Muasch me jetz dô noml mit dr Nãs neidonka!

Sowieso han-e mein Inderfjubericht vo heit jetz grad ferdich, den geb-e jetz no gschwend ins Onlainformular ei on nôch mache s Glabbtebble zua fir heit. Dô hôschs jetz.
    #260Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 21:56
    Kommentar
    Also dr Roman Ruck-durch-Deitschland Herzog hat d Alexandra Freifrau von Berlichingen keired. Ond de Getz uss däer Famille haddr Geethe sage lâo: "Er aber, sag's ihm, er kann mich im Arsch lecken!" Die drei ledschde Wäedr kommed allardings bloß in dr Urfassong vòer, weil a se - wie dei Vaddr oo, ond du oo - id draud had, so ebbs laut zom sage :-((
    #261Verfasser manni3 (305129) 14 Sep. 09, 22:21
    Kommentar
    ach soooo moinsch du!
    Also dô ben-e andrer Ãsicht. Meiner Moinong nôch zitiert dô dr Geede da Volksmund, on net jeder wo - mehr oder weniger vrschleiert - "Leck me am Arsch" sait zitierd deswega glei Geede!!!
    #262Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 22:26
    Kommentar
    Abr in gewissän Kraisän machze hald a Geedeziddad bessr als dr Volxmond. Dòdrom gòz doch, odridd?
    #263Verfasser manni3 (305129) 14 Sep. 09, 22:29
    Kommentar
    Also mei Vadder hôt manchmôl scho a weng an Kraddl ghett, aber trotzdem glaub i, wenn der des xagt hôt, hôt-r net an da Geede denkt....

On jetz gang-e wirklich ens Bett - a guade Naacht dir on älle wo velleicht no reiguggad.
    #264Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 22:42
    Kommentar
    Abr i. Ond drom bi i oo id dei Vaddr ;-))
    Dò kâsch jiez fròe sei odr idd! Odridd?

edidd zue Emmrles edidd: Scho mea nomm oms Egg mibbm Buech ondrem Elleboge ;-((
    #265Verfasser manni3 (305129) 14 Sep. 09, 22:45
    Kommentar
    Jô, dô ben-e schao froh drom, weil als mei Vadder wärsch an arg alder Gracher!

edidd zom manni seim eddid:
    ätschegäbele, doch no et!
    #266Verfasser Goldammer (428405) 14 Sep. 09, 22:48
    Kommentar
    Nò flack i oo amòl ind Bedd. Heid znachd wäez sowiso nix mea mibbm nuie Schbaage.
    #267Verfasser manni3 (305129) 15 Sep. 09, 00:31
    Kommentar
    Guda Morga mitanand!
    (Merkat-r-s? I be net so friah drã wia sonscht als. Heit isch dr Jong zom erschda Mol ganz alloi fir d' Schual uffgschdanda un i han no a weng weidergrußlt. Er hôt gerscht - em Scherz - nomôl alle Regischder zoga: "Du mãgsch mi net! Mi dô ganz alloi uffschdanda lassa en dr Friah! Bähähäää!", abber i ben hart blieba!)
    #268Verfasser Goldammer (428405) 15 Sep. 09, 07:57
    Kommentar

                                        Rabemueddr ! ! !  
    #269Verfasser manni3 (305129) 15 Sep. 09, 10:11
    Kommentar
    Guda Morga zamma !
    #270VerfasserSchalinaya (619562) 15 Sep. 09, 10:55
    Kommentar
    @manni
    Se....l! ;-)

He hallo, a nuis Schwäble! Herzlich willkomma, Schalinaya! Freit me, de dôhenna zo begrießen! Mach dr's begwem, lass de nieder on du mit ons hoigaarda/nãhogga/raffla!

Aus welchem Doil vom Ländle kommsch denn?

#271Verfasser Goldammer (428405) 15 Sep. 09, 13:25
    Kommentar
    Dangschee ^^

Im moment hock i in Nrw fescht... Isch etz a Woile her das i in BaWü glebt hon...bold 4 Jahr.
    Mei ganz Familie wohnt abr no in Ravensburg :)

Aus Bang das i den gliebta Dialekt gar ganz vlier... dacht i mia.. hogg i mi ma dzua.

Habt Gnade mit mir, mir fällt es mittlerweile tatsächlich schwer schwäbisch zu schreiben ... wenn das mitm schwätza au so los geht.. verzweifel ich xD
    #272VerfasserSchalinaya (619562) 15 Sep. 09, 14:22
    Kommentar
    Also mir sen seeehhr großziagich was de schwäbische Schreiberei ãgôht, jeder so wia-n-r mecht. Mit a bissle Iebong kommsch dô scho nei!
    On wenn dr's z' bled wurd, kãsch wega mir au NRW-mäßich odr nôch dr Schrift schreiba - Haubzach da bisch drbei!

On i glaub net, dass da oms schwäbisch Schwätza Angschd hao muasch. I han an Ongl, der wohnt seit Jahrzehnde etz en Köln, ond der schwätzt (et Kölnerisch, des hôt-r nia ãgnomma) lubbareins Hochdeitsch. Abber wemmern bsuacht on schwäbisch mitm schwätzt, nô kommt des sofort wieder! (On seine Freind dromrom schdaunat, weil der zmôl so komisch drhearschwätzt - desch emmer sauglatt!)
    Des vrlearnesch et, desch doch dei Muaderschbrôch! No weniger wia's Fahrradfahra vrlearnesch des!
    #273Verfasser Goldammer (428405) 15 Sep. 09, 14:29
    Kommentar
    Zu mir saged se alle immr... nix kasch gscheit.. wedr bergisch no schwäbisch... xD da komsch dir glatt bled vor.. :( Nja Hochdeitsch bekomm i dfür uffd reihe.. xD

Wenn i a woile bei meinr familie gwea bin, dann gohts au mitm schwätza... abr des isch a so schnell wieder futsch.

dein Ongl wohnt dann ja quasi ums eck, i wohn derzeit in Wuppertal.^^

Hmm nu würds mi ja indressiera ob i denn no frahhradfahra ka... I glub des probiri heut obend ma aus. ^^
    #274VerfasserSchalinaya (619562) 15 Sep. 09, 14:43
    Kommentar
    Verzählsch ons nô ob da raghaglt bisch vom Rädle??
    :-D
    #275Verfasser Goldammer (428405) 15 Sep. 09, 15:02
    Kommentar
    machi morga dann mit vrgnüga :-D
    entwedr mit odr ohne pflaschter übrm Knie ^^
    #276VerfasserSchalinaya (619562) 15 Sep. 09, 15:05
    Kommentar
    (I ieberleg mr grad ob mr aus deira Verwendong vo deane eher japanisch gschdailde Smailies - ^^ on xD on sodde - schliaßa kã dass d' eher dr jengera Generazjoh ãghersch? I ben mr bis vor kuurzem jô no echt fortschrittlich vorkomma, weil i dia Dengr ieberhaupz kenn on vrwende, em Gegasatz zo viele vo meine Aldersgenossa, abr enzwischa sagat meine Jonge scho widder, wemmer :-) on :-D on sowas nemmt, isch des fascht scho schbießich - genau so wemmer SMSsa net mit oira Hãd tibbt...)

(wo sen denn au älle andre heit? Jetz hemmer dô so a nez nuis Mitglied em Hoigaarda, on älle machet sich rar!)
    #277Verfasser Goldammer (428405) 15 Sep. 09, 15:07
    Kommentar
    Hmm jengre Generazio? Hmmmmmmmm .... :D
    Bin geschtern 22 gworda ... des isch dann bschdimmd no quasi grün hintr de Ohra für di ^^
    I denk...wa füa lachede Gsichtr ma nua tippt isch worscht.. hauptsach...ma weiß wasse bdeuta sollet ;) abr übrs japanisch gschdailde.. musst i scho lacha...
    so hab-i-s bisher no nid geseha

Hmm d´andre hond sich rar gmacht... Ha! Irgendwann tauchet se sichr wiedr uf...dann wirds no gmütlicha.

^__^

#278VerfasserSchalinaya (619562) 15 Sep. 09, 15:14
    Kommentar
    Ha dô muaß-e jô no nôchdräglich graduliera!!
    Herzlichen Glickwonsch zo deim fortgeschriddene Alder! (Onser Fleckle, d' Snowflake, dät des velleicht sogar fenda...i selber gher nôch ejer zor Generazjoh vo deine Eltra...)

I han dô môl ebbes glesa ieber dia Smailies aus onderschiedliche Kuldurgrais. D' Japaner guggat bei Gsiichder vo andere Menscha ejer uff d' Auga, wenn se seha wellat, wia oiner druf isch. Mir Weschdliche guggat ejer uf da Mund. Deshalb betonat dia weschdliche Smilies die Mundregion, om auszdrugga, was mr saga will, on d' Auga sen bei viele gleich oder ehnlich:
    :-)
    :-(
    ;-)
    :-D
    :-P
    on so weider.

Bei de Japaner wurd die Gmiatslage ieber da Ausdruck vo de Auga hergschdellt:

^^

XD

òó

(^_~) (entschbricht onserem ;-) ) on so weider
    #279Verfasser Goldammer (428405) 15 Sep. 09, 15:33
    Kommentar
    Zum zwoita mol a dangescheee :-)
    Hmm guad, da i koin Japaner bin werd i nu au weschdliche Smailis vrwenda... naja i vrsuachs zmindesch. :-D

Soo füa mi isch etz abr au erstamol schluss, d´arboit isch vorrübr un no länger kann i mir a nimmer zwanghaft ebbes sucha wassi macha könnd.

I sag a mol bis nachr odr spädeschdens morga ... (mit odr ohne pflaschdr ne)

N schene Obend dir end de ondre... :-)

#280VerfasserSchalinaya (619562) 15 Sep. 09, 15:40
    Kommentar
    Hey Schalinaya, grieß di! Schea dass d reigfonde hasch.

I glob, Du bisch grad räechd dò hinna zom Auffrische vo deir Mueddrschbròch.
    Mier isch genauso gange. I läeb lengr z Minke als wieni dahoi im Allgai gläebd hao. Laudr Baire ond Hòechdeitschschwädzar om mi rom. Dò hinna blied mei Dialeckd jiez so richdeg auf, die alde Wäedr fallebr mea ei - grad schea isch :-))

Abbrobboo fordgschriddes Aldar: I wär nò uss deir Gròeßeldregenneraziô ...

#281Verfasser manni3 (305129) 15 Sep. 09, 20:03
    Kommentar
    ... neidrinos sen Gott sei Dank zeitlos, dia aldre ned.
    #282Verfasser neutrino (17998) 15 Sep. 09, 20:10
    Kommentar
    Dò redmr amòl in dreißg Jòr nomòl dribr!!
    #283Verfasser manni3 (305129) 15 Sep. 09, 20:27
    Kommentar
    Also Schdiggle, des vrschdand i jetz net ganz. Du schwätzsch doch emmer von deira präsenila Bettflucht, dia mô du hôsch. Also selbscht wemmer jetz bericksichdicht, dass des nadierlich no koi senile Bettflucht isch, isch aber doch drotzdem scho en dera Bezeichnong an gewisser Alderongsbrozess angedeidet, dem wo du onderliegsch, odret?
    #284Verfasser Goldammer (428405) 15 Sep. 09, 20:39
    Kommentar
    Goldammre, des isch ganz viel prä ond iebrhaubt koi senil, gell.

Abbr frâget doch mâl en Fisiggr. Der wird Eich beschdädiga, dass a neidrino net aldert.
    #285Verfasser neutrino (17998) 15 Sep. 09, 21:11
    Kommentar
    Goldammre, des isch ganz viel prä ond iebrhaubt koi senil, gell.

Abbr frâget doch mâl en Fisiggr. Der wird Eich beschdädiga, dass a neidrino net aldert.
    #286Verfasser neutrino (17998) 15 Sep. 09, 21:11
    Kommentar
    Emmrle, 'bräsenil' isch alls was no idd senil isch. Äer will drmid bloß zom widrholde Mòl behaubde , äer sei no idd senil. Abr eis zwai kâna idd deische, mier kennedn ja ...

*weckduckondschnelldrvôschbreng*
    #287Verfasser manni3 (305129) 15 Sep. 09, 21:14
    Kommentar
    Pffffffffffffff.
    's gibt Aißeronge, die mr besser oifach ignoriert ...
    #288Verfasser neutrino (17998) 15 Sep. 09, 21:30
    Kommentar
    Also ihr sen heit irgendwia schwer von Begriff.
    Selbscht in dem Begriff BRÄsenil isch doch an Prozess von Alderong scho imbliziert, selbscht wenn er no et beim senila Zuaschdand ãkomma isch, aber a juvenile Bettflucht isches edafall nemme, also isch des Schdiggle mit ra BRÄsenila Bettflucht auf jeden Fall scho elder als a anders, wo velleicht no juvenil isch on an gar koiner Form vo aldersbedengder Bettflucht leidet - odret???

Handlt sich's dô bei eich velleicht om a aldersbedengde Form vo Gehirnerweichong?

I guck jetz glei no "Fahr mal hin" em dridda Brogramm ã, dô kommts heit vo meira Schdadt - môl gugga, ob se ebbes wissat was i no et woiß.
    #289Verfasser Goldammer (428405) 15 Sep. 09, 21:47
    Kommentar
    Juvenil (ond sogar bräjuvenil, ja sogar diregt poschtnadal) isch älles au bräsenil. Isch docj logisch. Ond i hao's doch gsagt: vor allem brä!
    #290Verfasser neutrino (17998) 15 Sep. 09, 21:53
    Kommentar
    okeh, i kabedulier, fir heit zomindescht....

Jetz muaß-e eich no ebbas ganz anders frôga: seit viele Monat han-e jetz gar nemme so viel Schbäm-Mäls griagt wia friher emmer, in han glaub-e ghert ghett, dass se do so an ganz graoßa Fisch en dem Segdor vrwischt on em 's Handwerg glegt hent. Jetz seit a baar Dag nemmts uf oimol widder schdarg zua mit dene blede Mäls uf meim Kondo. Dr Filder fendet se au et älle, so dass widder meh en meim Boschtfach landet. Isch des bei eich au so? 's ärgert me schao reacht. Mr hôt sich so drã gwehnt ghett dass des viel besser war!
    #291Verfasser Goldammer (428405) 15 Sep. 09, 21:55
    Kommentar
    Offdobbick:
    Mached in Rue dean Fade vol. Ond wenn dr ferdeg sind,   gòz dò weidr.
    #292Verfasser manni3 (305129) 15 Sep. 09, 21:59
    Kommentar
    Drhoim, also uff dr brivaade I-Määl-Adress griag i faschd koine, abbr em Birro en ganze Haufe. Des liegt dâdrâ, das i mit I-Määl-Adress en ma Haufe Vrzeichnis, au em Endrnedd, drenschdeh.
    #293Verfasser neutrino (17998) 15 Sep. 09, 22:03
    Kommentar
    I hao de Eidruck, dass eisr Sörwar an guede Schbämmfildar eibaud had, ka des sei? In ledschdar Zeid kommed aber he ond da Imeils ussdr Dirkei. Deane schreib i zruck, dass i koi Dirkisch id kâ, nò genze a Rue. Die andr Sorde so alle baar Däg send Leid, die womr an Haufe Gäeld gea wend, wenn i eane hilf, an no an gräeßre Haufe uss Affreka rauszomibrweise. I hao abr Gäeld gnue!!

Wenn ebbar endressiert isch vo ui, nò däd i deane nedde Leid z Afreka abr uijer Adress gea! Brauchebrs bloß schreibe :-)

Ibrigenz: I hao Bvrlengrongsschnuer scho drâbonde :-)

#294Verfasser manni3 (305129) 15 Sep. 09, 22:11
    Kommentar
    Manne, hmm, noi, die nedde Leit en Afrigga wellet doch Dir des Geld zuakomme lao, net ons.

Ond jetz wensch i Dir a guade Naachd.
    #295Verfasser neutrino (17998) 15 Sep. 09, 22:18
    Kommentar
    Saged amòl, dier Wiedebäergar: 'Birro' - isch dò bei ui dr Wòedackzend wirkle uffm 'Birr'??
    Bei eis isch des a 'Bieroooh',
    grad wie im Franzesesche oooh!
    #296Verfasser manni3 (305129) 15 Sep. 09, 22:21
    Kommentar
    #297Verfasser manni3 (305129) 15 Sep. 09, 22:23
    Kommentar

                                                            Bfiez ui!
    #299Verfasser manni3 (305129) 15 Sep. 09, 22:28
    Die Diskussion zu diesem Artikel ist geschlossen.

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt