Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Forum home

Chat room

TESO #57 - fifty seven trolls

Topic

TESO #57 - fifty seven trolls

Comment
    B'hrian Bloodaxe, the first Low King of the dwarfs, killed fifty-seven trolls in the legendary Battle of Koom Valley on Discworld (a fictional world created by author Terry Pratchett)

As a semiprime, 57 is a Blum integer since its two prime factors are both Gaussian primes.

Incident on 57th Street, a song by Bruce Springsteen and the E Street Band, from their 1973 album, "The Wild, the Innocent and the E Street Shuffle
    57 Channels (and Nothin' On), a song by Bruce Springsteen, from his 1992 album Human Touch
    57, the name of a song by Biffy Clyro on their 2002 debut album, Blackened Sky [nicht schlecht]
    Andy Warstar's record label - Studio 57
    Alternative country band Slick 57

In fiction
    Summer of Fifty Seven by Stephen C. Joseph
    there are Fifty Seven movie references in the movie 'Scream'
    Passenger 57, a film starring Wesley Snipes
    Agent 57 is the name of the master of disguise in the television series Dangermouse
    C-57D is the number of the featured ship in the movie Forbidden Planet, and is referenced in the movie Serenity as well

Fifty-seven is:
    The number of the French department Moselle
    The code for international direct dial phone calls to Colombia
    The designation of Interstate 57 (I-57), a freeway that runs from Miner, Missouri to Chicago

Heinz 57 is a brand of sauce, and the number of varieties of foods claimed to be produced by the H.J. Heinz Company

The name model name of a Maybach car

Die Bundesautobahn 57 (Abkürzung: BAB 57) – Kurzform: Autobahn 57 (Abkürzung: A 57) – verläuft von der niederländischen Grenze bei Goch in Weiterführung der A 77 (NL) parallel zum Rhein über den linken Niederrhein, Krefeld und Neuss nach Köln. Von Rotterdam her kommend ist sie Teil der Europastraße 31. Aufgrund ihrer hohen wirtschaftlichen Bedeutung kann man die A 57 als Trans-Niederrhein-Magistrale bezeichnen.

Die Bundesstraße 57 (Abkürzung: B 57) verläuft in zwei Abschnitten von Kleve bis Rheinberg und von Mönchengladbach bis Aachen. Der Ursprung der Bundesstraße geht auf die französische Herrschaft in der napoleonischen Zeit zurück. 1795 wurde mit dem Bau der geradelinigen Route d'Aix la Chapelle á Crefeld abschnittweise begonnen und 1812 beendet. Sie stellte die direkte Verbindung zwischen der Départementhauptstadt Aachen und Krefeld, als Regierungssitz des Arrondissements dar.

We come from here - where will it end?
    AuthorEmil 14 (299747) 15 Sep 09, 19:12
    Comment
    Danke, Emil :)))
    Du hast eines meiner Lieblingskirchenlieder vergessen ;o)
    Gotteslob 257 
    #1Authoreasy (238884) 15 Sep 09, 19:40
    Comment
    Hallo easy!
    Das stimmt nicht - ich habe es für TESO #257 eingeplant!
    #2AuthorEmil 14 (299747) 15 Sep 09, 20:15
    Comment
    OMG!
    Schreibt um Himmels Willen diesen Faden schnell voll!
    Ich habe im Betreff den Bindestrich vergessen!
    Wie peinlich!!!
    #3AuthorEmil 14 (299747) 15 Sep 09, 20:19
    Comment
    Thanks for the new home, Emil - und Dir sei verziehen :-))

easy, That was my favorite hymn, too, until I started singing this one in the Catholic decades ago - now, they're tied for first place - was also one of my Daddy's favorites, which he sang with his Männersgesangsverein :-) http://www.youtube.com/watch?v=VbLvTsbhosI&fe...

easy, Will have to ask my mother for that recipe, because I don't think I have it - AND, it's very difficult to get the ingredients here in Germany - not to mention the proper cake pans, it's THREE layers!! And our cake pans don't match German ones. Now I wonder what happen to my 3 cake pans - because I did make the German Chocolate one - ohhhh I think I borrowed my mother's pans :-))

edit on: Nope, I tried it with German "Springform"

edit on #2: Forgot to mention that Herr Deine Güte is supposedly taken from Psalm 57 :-)

And I LOVE Bruce Springsteen - though not his 57 Channels and Nothing on (though he's RIGHT), but Human Touch!!! And, they're playing Glory Days right now on the radio!
    #4AuthorCarly-AE (237428) 15 Sep 09, 21:39
    Comment
    Na, wenn wir grad dabei sind.
    die hier gehören auch noch zu meinen Favoriten
    http://www.youtube.com/watch?v=LAMo38upMmQ
    http://www.youtube.com/watch?v=LPQQ5iuUsKg (Ihr Mächtigen, ich will nicht singen)
    http://www.youtube.com/watch?v=7S5HPBtQ3ZE (ähhhhh... ist das die evangelische Version? Ich kenn die Melodie etwas anders. Egal. Trotzdem schön ^^)
    Hach, es gibt so viele schöne Kirchenlieder :) und Kantaten
    ( http://www.youtube.com/watch?v=liJ73QGC6z4 )
    und jedes Ostern wieder http://www.youtube.com/watch?v=7yOr3ZoVNfo&fe... =)))
    http://www.youtube.com/watch?v=3NeX721epRI

Und bevor jetzt alles zu heilig wird ;o)
    Bald ist Equinox *hüpfhibbelfroi*
    #5Authoreasy (238884) 15 Sep 09, 23:02
    Comment
    Moin!
    Bewerbungsgespräch ist mMn gut gelaufen..werden wir bis Ende der Woche wissen..
    *leaves usual pile of hugs and kisses*
    #6AuthorWaringham (384862) 16 Sep 09, 06:51
    Comment
    Moin!
    Ich hoffe, das Bewerbungsgespräch war gestern und nicht heute Morgen.
    #7AuthorEmil 14 (299747) 16 Sep 09, 10:11
    Comment
    Ich dachte, das wär am Montag gewesen?
    hi Wari, waren sie lieb? Oder hat sich meine Meinung bestätigt, dass alle tierärzte a...löcher sind?
    #8Authoreasy (238884) 16 Sep 09, 11:20
    Comment
    Moin!

easy, Will listen to your links later :-)) My mother said she would gladly give you a copy of the recipe, BUT it's hand-written, grease-splochted and she's added her own notes over the years + the ingredients aren't to be found here in Germany - maybe through your "U.K. connection" :-)) Will next be going to visit on her birthday - well, actually the day after, as that's when she'll be celebrating - October 18th.
    #9AuthorCarly-AE (237428) 16 Sep 09, 12:11
    Comment
    Hm.. *looks thoughfully*
    I probably do not know as many vets as you do, easy, but I like most of them. I was interviewed by the chief and his deputy (Prof. Baumgärtner and Prof. Löscher) and they were both very nice. They do actually need a biologist for that position and though it's not paid well (like a BTA), it's 10 minutes from home by car (=9,8km). And it is really an interesting job. As they did get that much money for their project ( see here ), they need someone to coordinate all the parts of the project. And that would be me..
    #10AuthorWaringham (384862) 16 Sep 09, 18:01
    Comment
    Wari, Sounds GREAT - weiterdaumendruck!! :-)
    #11AuthorCarly-AE (237428) 16 Sep 09, 18:06
    Comment
    Wow, Wari, sounds great :)
    *auchDaumenweiterdrück*
    Carly, that's exactly the sort of recipe I like ;)
    #12Authoreasy (238884) 16 Sep 09, 19:49
    Comment
    Hi easy, Had meant to write "...hand-written by my grandmother,..." :-)
    #13AuthorCarly-AE (237428) 16 Sep 09, 23:23
    Comment
    Na, es wird schon kein Sütterlin sein.
    #14AuthorEmil 14 (299747) 16 Sep 09, 23:46
    Comment
    Nee, Emil, das nicht, aber es ist gut 50-60 Jahre Alt :-) Mein Schwiegervater hat "Sütterlin" geschrieben - und wenn er bsw. zur Kur fuhr, uns eine Postkarte schickte, mußten wir zu späteren Schwiegermutter meiner Schwester fahren, damit sie es uns vorlesen konnte :-))
    #15AuthorCarly-AE (237428) 16 Sep 09, 23:52
    Comment
    Hi, All - Just ran across this guy's company name, and it really tickled my fancy (understatement :-))

K.Fleischfresser Dentalerzeugnisse

OHHHH - Forgot to mention that a moose has been sighted here in our region, in fact, where I used to work in "the good old days," before they closed our site. When we had first-time visitors, they'd often call, saying that their "Navi" had directed them to turn onto a cobble-stoned path - Me "Ja, dann liegen Sie richtig, es ist als würde Sie zu Kühe-Weidenland fahren" http://www.hna.de/witzenhausenstart/00_200909...
    #16AuthorCarly-AE (237428) 17 Sep 09, 11:25
    Comment
    Moin Carly!
    it really tickled my fancy - Ha, give us all the facts!
    #17AuthorEmil 14 (299747) 17 Sep 09, 13:10
    Comment
    Emil, I'm not going to let my fancy get tickled by anyone who's last name happens to be Fleischfresser :-)) Poor guy - When I told my mother, she said my niece works with a Herr Frauenschläger :-)) Think I would have my name legally changed :-)
    #18AuthorCarly-AE (237428) 17 Sep 09, 13:16
    Comment
    K. Fleischfresser - Dentalerzeugnisse mit Biss!
    #19AuthorEmil 14 (299747) 17 Sep 09, 14:03
    Comment
    Emil, Danke für den neuen Ausfresser-Faden! ;-) - Ich bin zwar eher "nebenan" bei den Zählern unterwegs, lese hier aber meist mit... Naja, momentan wirklich NUR "meist"... (zu beschäftigt... *seufz* ehrlich!)

# 19: Ich kannte mal einen Zahnarzt "Dr. Maul"... Und auch einen Augenarzt "Dr. Weiner"... *grins*

Isi: Ich habe vor einer Woche oder vor 10 Tagen an einem der letzten (?) warmen Sonnentagen (NICHT Sommertagen!) das Familien-Hundi für eine Nacht zu Gast gehabt... Dabei sah ich beim Morgenspaziergang eine junge Mini-Echse (ca. 3 cm Länge); am Nachmittag noch mal ein etwa dreimal so großes Exemplar... Rein aus Neugier: Zufall? Oder versuchten die Viecher noch mal "Sonne zu tanken"?

Carly: der Red Velvet-Kuchen sieht sehr "beerig" aus! Enthält er wirklich viele Beeren, oder kommt die Farbe woanders her? (flüster) Was muss ich tun, um das Rezept zu kriegen? (/flüster)

*treuherzigenBlickaufsetz* Falls jemand von euch Nuss- oder Mandel-Mürbeteigkuchen mag... Eher trocken, aber eben nicht durchgehend trocken, sondern mit "saftiger" Füllung... Ich LIEBE Haselnuss- bzw. Mandelkranz... Besonders gut ist er, wenn er einen Tag geruht hat... Aber EUCH schmeckt der bestimmt nicht!! *gg* *besorgniserregendSABBER*

Das Rezept ist wirklich SUPER-einfach... Btw.: Ich habe es (noch) nicht mit Kokos probiert, aber auch das sollte eigentlich problemlos funktionieren...
    #20AuthorIgelin DE (467049) 17 Sep 09, 22:58
    Comment
    57 ist die Ordnungszahl von Lanthan (englisch Lanthanium), das u.a. für Nickel-Metall-Akkus in Hybridautos verwendet wird. Für einen Toyota Prius braucht man 10 - 15 Kilogramm davon.

Wollte ich nur loswerden. Danke Wikipedia.
    #21AuthorJTB (617383) 17 Sep 09, 23:07
    Comment
    Hi Igelin!! Nee, Beeren enthält Red Velvet nicht - die rote Farbe wird mit "food colors" bewerkstelligt: http://images.google.de/imgres?imgurl=http://.... Habe ich hier aber auch noch nie gesehen, außer als "Zuckerguß-Stifte" - ich besuche demnächst meine Mutter, wird sie abschreiben, einscannen, versenden :-)) Igelin, es gibt kaum etwas in Richtung "Süßes", daß ich nicht mag - außer Mohnkuchen :-))
    #22AuthorCarly-AE (237428) 17 Sep 09, 23:24
    Comment
    Igelin, danke für das Lebenszeichen.
    Normalerweise sind ja Fernsehzeitschriften voll mit solchen sprechenden Namen, aber, wenn ich googele, finde ich nur Zahnarzt Dr. Grabowski und Augenarzt Dr. Klotzke.

Carly und alle anderen ZuckerexpertInnen: Was sagt Ihr denn hierzu?

Hallo, JTB!
    Ich habe keine Ahnung von Autos. Weshalb sind es 10-15 kg? Werden da unterschiedlich große Akkus eingebaut, und hat das etwas mit Reichweite, PS, Geschwindigkeit zu tun?

Ich werde nicht verraten, was ich heute (gestern) Nachmittag gemacht habe, aber ich war draußen in der Sonne, und morgen wird's wohl einen Muskelkater geben.

Edith meint, diese Seite (und dann "Produkte") sei auch noch sehr interessant:
    http://www.hoinkis.de/DE/unter-firmengeschich...
    #23AuthorEmil 14 (299747) 18 Sep 09, 01:59
    Comment
    *reinsaus*

Einen wunderschönen FreUtag wünsche ich!

Carly, Lebensmittelfarben gibt's auch in DE zu kaufen... Mir hat mal jemand Kuchen mit giftgrünem Zuckerguss vorgesetzt. :-)

*raussaus*
    #24AuthorIgelin DE (467049) 18 Sep 09, 07:01
    Comment
    Huhu, ihr alle,

JTB, herzlich willkommen und vielen Dank, wir lernen gerne dazu ;o)
    Wann kommt eigentlich myklchen wieder?

Ich hab mal einen Dartboardkuchen gemacht, ätzend viel Arbeit, sehr bunt, saumäßig lecker :)

Igelin, wenns was einheimisches war, dann wird das wohl so sein, dss die jetzt nochmal versuchen, so warm wie möglich zu werden, bevors in den Winter geht. Wenns nix einheimisches war, hatten die armen Viecher vermutlich Panik vor der großen bösen kalten Welt und wollten in ihren warmen Glaskasten zurück ;o)

Ich kannte mal ne Augenärztin mit nem Doppelnamen, aber der Erstname war Späh.

Igelin, jetzt hab ich HUNGER!
    #25Authoreasy (238884) 18 Sep 09, 10:17
    Comment
    Moin, All!! Die Sonne scheint, und soll angeblich über's WE weiter scheinen - wäre schön, denn wir haben Nordhessen-Meisterschafts-Reittournier.

Jetzt wo ich im Bilde bin, kann ich mir gut vorstellen, was Du gestern getan hast, Emil :-)) Liebesperlen waren nie mein Ding, aber gekauft haben wir sie trotztdem :-))

Zahnarzt in Sontra: Dr. Mittenentzwei :-)

easy, Paß JA auf - Fleischfresser ist in München!!
    K.FLEISCHFRESSER DENTALERZEUGNISSE in MÜNCHEN
    K.FLEISCHFRESSER DENTALERZEUGNISSE, MÜNCHEN, SIMPLIWET, SIMPLIFIRE, SIMPLICOLLECT. PATENTIERTE ARBEITSHILFEN FÜR DAS DENTALLABOR. AUS DER PRAXIS ENTWICKELT.
    web2.cylex.de/.../k-fleischfresser-dentalerzeugnisse-2552020.html - Im Cache - Ähnlich
    #26AuthorCarly-AE (237428) 18 Sep 09, 13:19
    Comment
    Nein, Du irrst Dich Carly!
    (Diesmal kein BB, und es hatte auch nichts mit Liebesperlen zu tun!)
    #27AuthorEmil 14 (299747) 18 Sep 09, 14:38
    Comment
    Hast Du ein Garten, den Du "winterfest" gemacht hast :-))
    #28AuthorCarly-AE (237428) 18 Sep 09, 14:41
    Comment
    *lach*
    Nein, ich will GAR NICHT wissen, wo von Ihr redet.. Nein!

Ich wünsche Euch ein wunderschönes Wochenende..bitte weiter die Daumen drücken für die Stelle (easy: ich komm Dich dann auch besuchen: Ein Teil des Projekt sist in München angesiedelt)..
    Genießt, wo es geht, das schöne Wetter!
    #29AuthorWaringham (384862) 18 Sep 09, 21:58
    Comment
    Hi Wari! Mehl bekommen :-)) Ich dachte, sie wollten sich diese Woche noch melden...na ja, vielleicht haben auch sie die Sonne einfach genießen wollen :-) Mache morgen wieder "dog-sitter", denn "Mama und Papa" müßen zum Reitturnier-Dienst - ich wollte eigentlich auch hin, aber die spannende Prüfungen finden Sonntag statt...ist aber kein großes Opfer, denn Twix ist sowas von süß, und sie haben eine herrliches Balkon, und ich kann mit gutem Gewissen einfach faulenzen - vorausgesetzt er schafft's bis zum Garten :-))
    #30AuthorCarly-AE (237428) 18 Sep 09, 23:28
    Comment
    Oh, Wari, dann muß ich ja doppelt und dreifach und siebenfach die Daumen drücken
    *verhalten-manwillsichjanichtzufrühfreuen-aufderStellehopps*
    Guts Nächtle, my dears. Ich komm grad von der Mittelaltertanznacht zurück.
    Hab ich bereits erwähnt, dass ich heut rückwarts von ner Leiter gefallen bin? Also, die Leiter fiel rückwärts und ich stand auf ihr drauf. Mein Rücken wurde gestoppt von Tür mit Türklinke. Jetzt habe ich einen ENORMEN blauen (noch roten) Fleck auf dem Rücken... und anderswo *g*
    GUT, dass ich so gut gepolstert bin *ggg*
    #31Authoreasy (238884) 19 Sep 09, 01:22
    Comment
    OMG!! Hope you really ARE OK!!?!!

Heard this one the radio last night, burgular logs into his FB account, while robbing house: http://tech.yahoo.com/blogs/null/151145
    #32AuthorCarly-AE (237428) 19 Sep 09, 11:56
    Comment
    Hi people, I'm home *waves* (sort of). I got back from England last sunday, but departed straight away again to go visiting :). I've still got holiday until the 28th, but I'm going to an NRW Stammtisch in Duzzly Dorf next friday so I've still got sth to look forward to. Isi I hope you haven't done any serious damage, I've fallen twice from ladders in my life both within 6 weeks of each other, both from around 5 meters, both landed on my ar*e, both into the same hospital, both on the same station and both times in the same bed, :) talk about deja vu. *laugh*
    #33Authormykl (442296) 19 Sep 09, 15:40
    Comment
    HIIIIIIIIIIII mykl!! And welcome back! Did you have half-way decent weather??
    I never had any trouble with falling off ladders, and have climbed quite a few in my life - BUT, out of the clear blue sky, I developed a fear of heights over night - but it only overcomes me if I can see "space" below me, as with a ladder, or walking over a slatted bridge, or at the top of a skyscraper and look down....hard to explain :-))
    Spent six hours dog-sitting today - and am worn out - he did NOT sleep his way through the day, as he did the last time - NOOO, and neither did he follow me from the garden to the front door and come inside (only about 3 m from G to D) - nope, before I could react, he took off through the underbrush into neighbor's garden. All the "back yards" on this street head straight up a "mountain," are huge, and are skirted by a forest - it's not called the "Hessische Schweiz" for nothing :-)) Try and "capture" a 13-week-old Irish Wolfhound who's grown so much he's already up to your thigh, and who doesn't want to be caught :-))
    #34AuthorCarly-AE (237428) 19 Sep 09, 22:04
    Comment
    Hi mykl! *undulates*
    You seem to be highly repetitive.

Hallo easy, na, wieder am Fremdfädeln?
    #35AuthorEmil 14 (299747) 20 Sep 09, 01:45
    Comment
    Huch, hallo Emil :) Ja, erwischt.

Hallo myklchen, good to see you again! *hugandkiss*

No I do feel alright. I've always hated that ladder... Oh well. Good night :)
    #36Authoreasy (238884) 20 Sep 09, 01:50
    Comment
    *reinwackel*
    *keineFrühaufsteherseh*

*sfg* *brüll* GUTEN MORGEN!!!

Carly, Kinder sind in einem gewissen Alter furchtbar neugierig und wollen alles anfassen und und und. Richtig? Warum erwartest du dann, dass ein Hund anders ist? Hihi... :-)

Easy, da hast du aber Glück gehabt! O.O
    Wie wär's mit der gelegentlichen Investition in eine stabile Leiter?

*Knuddlerdalass* Schönen Sonntag euch allen, bitte ohne Unfälle etc.

*rauswackel*
    #37AuthorIgelin DE (467049) 20 Sep 09, 09:37
    Comment
    Moin!
    Vielen Dank für die guten Wünsche zum Sonntag, Igelin.
    Vergelt's Gott!
    #38AuthorEmil 14 (299747) 20 Sep 09, 10:23
    Comment
    *grmpf*
    *verschlafenummichschau*
    *bösezuIgelinlug*
    wer BRÜLLT denn da so mitten in der Nacht am heiligen Sonntag?!

Igelin, eine stabile Aufhängung der Leiter wäre wünschenswert. Aber das sollte ich vielleicht mal DEM Leiter zutragen :)
    #39Authoreasy (238884) 20 Sep 09, 11:52
    Comment
    Hey, Moment, was ist das denn? Kein einziger Eintrag?

Wari, weißt du schon irgendwas neues?

*suchendguck*
    Wo seid ihr denn alle?
    #40Authoreasy (238884) 21 Sep 09, 22:35
    Comment
    Hi easy! Got all side-tracked today, and didn't post, 'cause no one was around :-)) Also, was recuperating from "wrassling" with an extremely strong, stubborn, adorable puppy, who has grown so fast, that his back is already up to my mid-thigh :-) I've nick-named him "Sturkopf" or "Sturrie" for short :-) Told my daughter and son-in-law that at his very next Hundeschule lesson, the teacher MUST take up the subject of how puppies are to respond to "Komm" - nooo, you don't take off to the neighbor's garden, and NOOOO you do NOT flop down and refuse to budge, nor do you "dig in" and calmly ignore "Komm" - all the while looking at a person with great big brown innocent eyes :-)

Igelin, der Unterschied ist/war, daß ich ein auf Stur geschaltetes Kind einfach aufheben konnte :-))

edit on: My mother's going to have my sister make numerous copies of the Red Velvet recipe - BUT she told me to state yet again, that it is nigh impossible to find food coloring here in Germany - and she's having trouble even getting it at the commissary now - they've quit selling it in bottles, and the last time she had to resort to the tiny vials sold for Easter-egg dye - she said that cost her TEN dollars just getting enough for one cake. My niece flies out to the States this Friday, with strict orders to bring back several bottles of food coloring :-))
    #41AuthorCarly-AE (237428) 21 Sep 09, 22:51
    Comment
    Good morning, a very happy tuesday to one and all. I've 'promised' myself a kitchen cupboard sort out/clean today. Can't say that I'm looking forward to it, but it has to be done. *g*
    #42Authormykl (442296) 22 Sep 09, 09:30
    Comment
    Morning to All!

Hi mykl, Well, look on the bright side of things this foggy morn - you've got a SINGLE cupboard - and I have to do an unexpected mid-week full clean, because my first "Nachhilfeschülerin" is coming (together with her mother) on Wednesday, rather than Friday :-)) I usually do all that stuff over the weekend, but was otherwise "employed" :-))
    #43AuthorCarly-AE (237428) 22 Sep 09, 10:57
    Comment
    Hi Carly, *waves* do you mean a singles cupboard ? I've got 3 unterschränke, two hängeschränke (up to the cieling) and a drawer. Not a lot, true, I'm just washing up all the cutlery and crockery that I've cleared out (some stuff got thrown out). I usually 'clean' on sundays, but clearing out the kitchen is a thing I don't do oft. Judging by the 'grease rings' under some of the stuff it is long overdue. *gg* *back to kitchen sink*
    :=)
    #44Authormykl (442296) 22 Sep 09, 11:04
    Comment
    Just pulling your leg, mykl :-))
    #45AuthorCarly-AE (237428) 22 Sep 09, 11:06
    Comment
    Moin!
    Writing (illegal!) privately on foreign PC ;)

No, have heard nothing yet, easy..

Sorry, but I don't seem to find the time to look in here at all.. Mornings, I'm sitting here, being entertained..kind of.. in away.. not at all.. She doesn't know or tell us anything I didn't know before or could find out easily on the internet.. At least, it's just 4 hrs every day..til this Friday..looking forward to that..
    Afternoons are kind of full, too..Garden, dogs, home work.. writing applications..But still hoping on that one..It would be awesome to work there.. Keep your fingers crossed!

Well, break is over, she's back, trying to teach me some.. Well, I'll keep smiling and pretend I'm really insterested..At least, that's something I learned at the university..

*Leaves pile of hugs and kisses and departs*
    :)
    #46AuthorWaringham (384862) 23 Sep 09, 10:20
    Comment
    Moin moin. Are you doing some sort of 'training' Wari. Learning things you know sounds like sth from the Arbeitsamt :(. Busy today, going off visiting for the last 4 days of my holidays. Monday, it's back to work and (sort of) back to rality.
    *leaves another pile of hugs and kisses*
    #47Authormykl (442296) 23 Sep 09, 11:15
    Comment
    Wishing you loads of fun, sun, beer, girls, whatever, mykl :-))

Wari, Sent your books off yesterday.

My day started off with a quite literal BANG - my heavy glass container, which holds my coffee, slipped from hands to land on foot - naturally I had just filled it up yesterday, and of course it shattered into a thousands shards all over my freshly washed kitchen floor :-)) At least Kimmy was to engrossed in breakfasting, and wasn't hit by flying glass :-))
    #48AuthorCarly-AE (237428) 23 Sep 09, 11:38
    Comment
    Hidihoh..

I'm sorry I don't have that much time for Leo anymore..There's a really wonderful thread about Kevin, Schand-talle und Jacke-line:
    related discussion: Kevin, Chantal und Jacqueline die 3.
    Funny..There was even sth in our newspaper about that current discussion: "Ist Kevin doof und Sophie schlau?" was the headline..
    #49AuthorWaringham (384862) 23 Sep 09, 19:50
    Comment
    And here's me saying "good Morning" again.
    Mykl, it is indeed from the Arbeitsamt..so I'm gonna endure it two more days.. At least, the folks in the group are great and funny.. makes it easier to ignore the rest..

See you later, am off to being entertained..
    #50AuthorWaringham (384862) 24 Sep 09, 08:02
    Comment
    Moin, all!
    entertained - da fällt mir doch sofort Let me entertain you ein. Eigentlich halte ich nicht so viel von Robbie Williams, aber dieses Stück ist ja doch ganz schmissig.

Ich war etwas abgetaucht wegen vielen Terminen, Ganztagesstress, Autoärger.
    Aber das Finanzamt ist meinen Ansichten gefolgt, höhö - also alles OK.
    #51AuthorEmil 14 (299747) 24 Sep 09, 13:57
    Comment
    Hallo Emil! Don't let my daughter hear you say that :-)) I do like some of his music, but was rather shocked with the video :-))

Das Finanzamat ist Deiner Ansicht gefolgt?? Verstehe ich nicht :-))

Gerade gefunde - muß doch ein Aprilscherz sein, oder??
    Job description:

bonjour,

je suis à la recherche de 2 interprètes de conférence pour le 08 octobre 2009 à Marseille.

Volume and pricing:

0.030 EUR per hour
    Payment method: Bank transfer
    Payment 60 days after date of invoice.

Nach Marseille abreisen, um 3 Cent die Stunden als Dolmetscher/in zu verdienen - und es gab bereits 4 Bieter auf diesen Wahnsinnsauftrag!! Man müßte auch mindestens ein Tag im Voraus anfahren, und ein Tag dranhängen - kann doch nur ein Scherz sein, aber Menschen bietet darauf!!!

So, noch nicht 100% fest, aber habe heute ein Anruf wegen 77 Seiten (Betriebsanleitung) für eine Fa. Vorort, die sich SEHR freuen würden, eine Übersetzerin in greifbare Nähe zu haben - geht um ein CNC-Fräser-Maschin (fast würde ich lieber ein Paar Saunas zusammenbauen :-))
    #52AuthorCarly-AE (237428) 25 Sep 09, 00:01
    Comment
    Hi Carly!

Na, so spät noch wach?

Genaugenommen weiß ich gar nicht viel über Robbie Williams.
    Und diese ganzen boy groups sind auch weitgehend unbeachtet an mir vorbei gegangen.

Ich wollte sagen, dass das Finanzamt alle meine Werbungskosten usw. akzeptiert hat.

Ich vermute, hinter solchen Anzeigen steckt wohl eher irgendein Betrugsmanöver, und
    ich glaube auch nicht, dass sich irgendwer ernsthaft um den Job in Marseille bewirbt.

77 Seiten - dafür wirft man doch schon eher die Denkmaschine an.
    #53AuthorEmil 14 (299747) 25 Sep 09, 00:38
    Comment
    Good morning!
    Alle und besonders easy, habt Ihr das hier mitbekommen? Siehe auch die Bilderstrecke unter More on this story.
    #54AuthorEmil 14 (299747) 25 Sep 09, 10:12
    Comment
    Moin!
    Still being entertained..Last day. *seufz*

Today, they really should call me, for they said "We'll decide until the end of next week". That is now, then.. I'm pretty excited though I know I shouldn't be. Dreamt a dozen times about it this night..Well..I never got the job in my dreams.. I'll take that as a good omen. I really DO hope there's a mesage on my answering machine when I come home, telling me I can start there next Thursday.. I know I shouldn't set my hopes too high..but it's really one of the jobs I applied for and would actually love to get!

*keeps fingers crossed*
    #55AuthorWaringham (384862) 25 Sep 09, 10:30
    Comment
    Wari, I DO so hope, you'll get the job. Would you mind sending me a text message as soon as you know? For I'm in Leipzig now until Sunday, and I would really like to know!!!

emil, I hadn't heard about that. Can't open your link, though, but CAN read the /anglo-saxon-treasure-hoard-gold-staffordshire-metal-detector in the link ;)

Well, am off now, Reptilientagung, here I come :)
    (It is REALLY sad that I'm looking forward to this work trip to Leipzig as if it was a holiday, isn't it?...)
    #56Authoreasy (238884) 25 Sep 09, 11:01
    Comment
    Moin, All!

easy, Business trips ARE fun - and rather like a mini vacation :-))

Wari, Am still keeping all fingers crossed, plus sending out Stoßgebete!!

Emil, Take That hat mich auch nicht sehr interessiert :-) Aber manche Texte von RW finde ich sehr gelungen - Beispiel: I'm contemplating, thinking about thinking. It's over-rated, just get another drink and watch me come undone :-)) Das mit der Schatzfund habe ich gestern im Radio gehört - Archaeologie finde ich fazinierend - bin damit mehr oder weniger groß geworden, denn meine Mutter hatte angefangen, es zu studieren, aber änderte ihre Richtung weil sie in Biologie eine lebende Katze sezieren sollte, konnte es nicht und bekam ein "F = 6"...aber es blieb ihr Steckepferd :-) Wir haben desöfteren Familien-Ausflüge damit verbracht, leerstehende (alte) Häuser zu durchstöbern :-)) In Deutschland aber nur einmal und zwar hier: http://de.wikipedia.org/wiki/Villa_Lilly

Gehörte früher Anhauser Busch (beer), wurde vom Land Hessen gekauft und renoviert, um als Entzugklinik für Jugendliche zu dienen. Wir sind im Hauptgebäude "eingebrochen" - ich schrieb als 12-jährige darauf hin Herr Busch an, erzählte was sie aus seinem Elternhaus machen wollte und bekam ein in Leder gebundenes Geschichtsbuch über deren Familie zugesandt, samt handgeschriebenes Brief :-))

edit on: For easy: http://de.news.yahoo.com/1/20090925/twl-leopa...
    #57AuthorCarly-AE (237428) 25 Sep 09, 11:56
    Comment
    Danke für die gedrückten Daumen and crossed fingers. I'll let you know when and if.. *drums fingers* Call me...call me..Tell me you want me... *tries to hypnotize the phone*

Anyway: have a wonderful evening! And lotsa fun on the Tagung, easy!
    #58AuthorWaringham (384862) 25 Sep 09, 15:33
    Comment
    Wari, Guess they haven't yet called - but it's Friday and people often leave work early...

I heard from the company, they were going to send me the files, which never arrived - called a couple of times shortly before and after 15:00 - no one answered the phone, sooooo...however, my gut feeling says this one will lead to (many??) more - the woman in charge mentioned other depts. often needed things translated - and how nice it would be to have someone right down the road. Just now googled milling machines, and hit upon this tidbit from an American website - cracked me up:

X & Y Axes Zero Backlash Ball Screws with pre-loaded ball nuts to eliminate play on the table travel, and provide precision machining

Sounds much more like a device for the sado/maso scene :-))
    #59AuthorCarly-AE (237428) 25 Sep 09, 23:32
    Comment

Ich habe gestern auch nicht alles auf den Weg gebracht, was ich wollte.
    Wenn Euch das kein Trost ist!

Du sagst es, Carly, und ich bin gespannt zu hören, was Du daraus auf Deutsch machen würdest.
    #60AuthorEmil 14 (299747) 26 Sep 09, 00:30
    Comment
    Hi, All!

Emil, ich weiß garnicht, ob man dieser Satz in Deutsch überhaupt so "pornographisch" rüber bringen könnten

Schlag den nagelden Kügeln zurück mit vorgeladenen Kugel Nüsse, um das Spiel auf dem Tisch zu eliminieren??? :-)

X & Y Axes Zero Backlash Ball Screws with pre-loaded ball nuts to eliminate play on the table travel, and provide precision machining
    #61AuthorCarly-AE (237428) 26 Sep 09, 16:38
    Comment
    Hallo Carly!
    Ich vermute, danach benötigen alle Beteiligten mindestens eine Woche, um sich zu erholen.
    #62AuthorEmil 14 (299747) 27 Sep 09, 00:56
    Comment
    Moin!

Wünsche einen schönen Wahlsonntag ;)

Noch immer nichts gehört, werde morgen mal nachhaken..Ich weiß ja, wie Wissenschaftler so sind..Wahnsinnig unorganisiert..deshalb brauchen sie mich ja auch sooooo dringend!

@Carly: *gröhl*
    #63AuthorWaringham (384862) 27 Sep 09, 11:47
    Comment
    Moin!!

Schön isses - wenn ich nur wählen dürfte...aber dieses Mal wüßte ich echt nicht, wo ich mein "Kreuzchen" machen sollte. Höre gerade in den Nachrichten, daß Roman Polanski bei Einreise in der Schweiz verhaftet worden ist - er sollte heute Abend ein Preis für sein Lebenswerk erhalten, ist aber 1978 aus der Psychiatrie dort geflohen, wo er wegen sexuellen Mißbrauchs eine Minderjährige (eingestanden) zur Beobachtung ansaß.

Fragte vorhin mein Sohn, ob er heute Wählen ginge (das letzte Mal tat er es nicht, und bekam von mir ein Standpredigt) - nöööö, wir haben versehntlich unsere Wahlbenachrichtigungen in den Altpapier entsorgt - da mußte er wieder Mamas Redeschwall über sich ergehen lassen.

Ihr könnt mein "draft sentence" bitte verfeinern :-))
    #64AuthorCarly-AE (237428) 27 Sep 09, 12:07
    Comment
    Huhu. Kennt Ihr mich noch?

Carly, man kann auch ohne Wahlbenachrichtigung wählen gehen. Man braucht dann nur den Personalausweis.
    Süß, da hast du zwei Wörter zusammengewürfelt. Es ist 'Standpauke' oder 'Strafpredigt'. Hope you don't mind.
    #65Authordaisy. (253594) 27 Sep 09, 15:05
    Comment
    Moin!
    So, die Kreuzchen sind gemacht.
    Schlappe Ausrede, Carly - er hat noch anderthalb Stunden Zeit.
    Scheint gar keinen Wahlfaden in LEO zu geben.
    Ich wollte mich eigentlich bis acht nicht um die Ergebnisse kümmern.
    Ob ich das wohl durchhalte?
    Ja sicher. Mir war gar nicht klar, dass Gerbera auch daisies heißen.

#66AuthorEmil 14 (299747) 27 Sep 09, 16:36
    Comment
    Hi daisy!! Habe neulich an Dich denken müssen, bei der Spiel Borussia gegen Schalke - ungerecht!!

Ja, auch das mußte er sich anhören - man kann bestimmt auch OHNE wählen gehen, sofern man sein Ausweis dabei hat. Emil, es gibt/gab so eine an der Wahl angelehnter LEO-Faden (aber Politik ist eigentlich im LEOLand "verboten" :-)) Ich find's aber auf Anhieb nicht. Da ich selbst im Leben nie wählen dürfte, habe ich gezielt versucht meine Kinder für Politik zu interessieren - bei meiner Tochter hat es geklappt, aber mit etwas seltsame Früchte - Gewerkschaftsmitglied und gleichzeitig Parteibuch großes "C" :-)) Doch - einmal dürfte ich wählen - und zwar für's Auslandbeirat in ESW, und gewählt habe ich!! Mich ärgert es, daß ich nicht in den USA wählen darf, obwohl jetzt alles übers Internet läuft, weil ich keine Adresse dort habe...grrrrrrrrrr

Gestern hörte ich, daß evtl. erst gegen Mitternacht echte Ergebnisse da sein könnten, wegen Überhangsmandaten (die aus meiner Sicht sofort rückwirkend aufgebhoben werden müßten, da das ganze (Reigierung) ins "unendliche" aufgebläßt wird).

Ja, daisy, wenn ich mich aufregen, kann ich kein Deutsch mehr :-))
    #67AuthorCarly-AE (237428) 27 Sep 09, 16:58
    Comment
    Ja, genau, Carly - die Überhangmandate!
    Deshalb dürfte es wenig Sinn machen, frühe Schlüsse aus den Zahlen zu ziehen.
    Oder höre ich mir doch wenigstens die Prognose an?
    Und dann sind da ja auch noch die Landtagswahlen ...
    #68AuthorEmil 14 (299747) 27 Sep 09, 17:37
    Comment
    Emil, die Prognosen höre ich mir auf JEDEN Fall an!! Dann ab 20:15 mit Heizkissen im Rücken, Navy CIS und Criminal Minds anschauen, und in den Pausen auf ARD ggf. ZDF schalten :-))

Merkel hatte gestern in etwa "Es MUß mehr Netto von Brutto geben, es kann nicht angehen, daß der Staat bei jeder Gehaltserhöhung/Urlaubsgeld, usw. gleich alles für sich beansprucht". Da würde ich am liebsten ihr schreiben, sie möge mir bitte die 13.000 Euro die der Staat mit ihrem Gesetz von 2005 (Abfindungen voll zu versteuern) für sich unter die Nägel gerissen hat - ich könnte es momentan sehr viel eher gebrauchen, als Ackerman & Co.!!! Da hatte die Große Koalition für die damalige Krise (deutsch Fa. lagern Arbeitsplätze aus) auch "Lösungen" - wir wurden aber nicht gerettet - neeeee - Massentlassungen = Massenabfindungen = "Wir zeigen unsere Anteilnahme, in dem wir "unser" Anteil nehmen"

15 Minuten noch!
    #69AuthorCarly-AE (237428) 27 Sep 09, 17:44
    Comment
    Super Wortspiel, Carly! Das kannte ich noch gar nicht.
    Computer-Uhr: 18:00!
    Also mal kucken ...
    #70AuthorEmil 14 (299747) 27 Sep 09, 18:01
    Comment
    Emil, die stammt von mir, als ich mit 13.000 "dabei" war :-)) Gerade gehört - 20 Überhangsmandate, sieht nach CDU + FDP (15%). Müßte ich vielleicht doch die Angie schreiben, auch wenn ich knapp 4.000 bei der Steuererklärung davon zurück bekommen habe. Ich weiß noch, wo Weihnachtsgeld und Urlaubsgeld Brutto = Netto war!!
    #71AuthorCarly-AE (237428) 27 Sep 09, 18:05
    Comment
    Die 'Anteilnahme' kannst Du einem Kabarettisten verkaufen, Carly!
    Tja, sieht ja wirklich nicht nach einem spannenden Wahlabend aus.
    #72AuthorEmil 14 (299747) 27 Sep 09, 18:32
    Comment
    Kurze Fernsehpause :-)) Tja, die Ergebnisse stehen jetzt wohl fest - schwarz / gelb...

Danke, Emil *blush* - ob er mir dafür die 9.000 Euro gibt? :-))
    #73AuthorCarly-AE (237428) 27 Sep 09, 19:13
    Comment
    YIPPEEEEE - mein Sohn hat gerade EXTRA angerufen, um mir zu sagen, daß er Wählen war :-)) Also, "Mama hat gesprochen" funktioniert hin und wieder doch noch, selbst wenn "das Kind" bald 29 Jahre alt wird :-)))
    #74AuthorCarly-AE (237428) 27 Sep 09, 19:57
    Comment
    Good morning people, a very happy monday to one and all. 'Reality' has returned :( and I'm back at work.
    #75Authormykl (442296) 28 Sep 09, 08:19
    Comment
    Moin, All!

Morning, mykl!! Welcome back, even though you would probably prefer still being on vacation :-))

#76AuthorCarly-AE (237428) 28 Sep 09, 09:23
    Comment
    Hi Carly *waves* Next week we may find out who's going to be on permanent vacation. They want to get rid of a third of the remaining workforce (about 240) at the end of the year. :(
    #77Authormykl (442296) 28 Sep 09, 09:39
    Comment
    "Die Stelle ist anderweitig bestzt worden"...Schade..

Trotzdem: Moin, allerseits!
    #78AuthorWaringham (384862) 28 Sep 09, 10:21
    Comment
    Moin Wari, *waves* shame, but sth will turn up.
    #79Authormykl (442296) 28 Sep 09, 10:24
    Comment
    I'm gonna believe that..but not just now..For it really would have been PERFECT!
    #80AuthorWaringham (384862) 28 Sep 09, 10:28
    Comment
    *shrugs* maybe the next opportunity will be even perfecter *gg*
    #81Authormykl (442296) 28 Sep 09, 10:29
    Comment
    Ach, Wari - das tut mir aber leid!!

mykl, I wonder why companies don't do a "revolutionary" thing, such as firing one or two of the abundant VPs - maintaining those who actually DO the work!!

Am shortly off to pick up the 77-page "Betriebsanleitung" - the file's too big to be sent via e-mail :-) Still not 100% sure as to whether I've actually got the "Auftrag," but looks like it :-)
    #82AuthorCarly-AE (237428) 28 Sep 09, 10:30
    Comment
    *sniff*

It shouldn't be that hard to get a job here.. At least, we live pretty central and there's a lot of university stuff around..
    #83AuthorWaringham (384862) 28 Sep 09, 10:39
    Comment
    Don't be silly Carly....who'd do the firing. *gg* Wari, I'm sure it'll work out *unusually optimistic sei*
    #84Authormykl (442296) 28 Sep 09, 10:41
    Comment
    Danke, mykl.. Thanks a lot!
    *schon wieder ein bißchen besser drauf sei*
    #85AuthorWaringham (384862) 28 Sep 09, 11:27
    Comment
    So people, it's just about time for me to gp home again. I wish everyone a super evening, have fun and may your Gods go with you.
    #86Authormykl (442296) 28 Sep 09, 16:27
    Comment
    Moin!
    Will soon go out with the dogs..though it's finally raining..and afterwards I'm gonna have some photos taken for the applications.. Though in this weather, i usually have the same problem Carly has.. Fuzzy wild hair :)
    See you later!
    #87AuthorWaringham (384862) 29 Sep 09, 07:48
    Comment
    Good morning people, a very happy tuesday to one and all. Wari, I don't have frizzy hair problems, I cut most of it off whilst on holiday. It's now a uniform 8mm all over. *g*
    #88Authormykl (442296) 29 Sep 09, 08:02
    Comment
    Well, that haircut it certainly worth a thought, but I don't think it would suit me.. There are some ladies where it does:
    http://11.media.tumblr.com/tumblr_kpmputIxhV1...
    http://pix.sueddeutsche.de/kultur/604/435351/...
    http://www.moviereporter.net/posters/0003/138...
    #89AuthorWaringham (384862) 29 Sep 09, 09:17
    Comment
    Yep, that's about the length of my hair now. It's very easy to wash/dry/manage *gg*
    #90Authormykl (442296) 29 Sep 09, 09:41
    Comment
    Moin!!

Wari, How can your lovely STRAIGHT hair turn curly-Carly frizzy when it rains???

Freezing cold here, no sign of the sun, rain on the horizon (but, we've had more than our fair share of it) - still waiting for the "go-ahead" on the 77-page manual - am wracking my brains about how to diplomatically state that the "English" brochure they provided me with, is full of typos, poor grammar, mixed AE/BE spellings, poor choice of words, incorrectly translated...:-)))
    #91AuthorCarly-AE (237428) 29 Sep 09, 10:57
    Comment
    Hi Carly *waves* unless you're planning on marrying someone from the firm - tell them ! *g*
    #92Authormykl (442296) 29 Sep 09, 11:23
    Comment
    Thanks, Emil :-))) When she handed me the brochure yesterday, I started leafing through it - got to the last page (only about 8, total) and "The results are self explaining" jumped out at me. The next sentence had „Product“ which is correct in German - I had pointed out these errors, before I could bite off my tongue :-))
    #93AuthorCarly-AE (237428) 29 Sep 09, 12:03
    Comment
    Well, Carly.. let's say about 80% of my hair are straight (though all of them tend to curl for a while after washing them..) and the other 20% wish they where curls.. So I end up with most of it in a braid and the rest scurrying around it :)
    #94AuthorWaringham (384862) 29 Sep 09, 12:11
    Comment
    LOL!! the other 20% wish they were curls LOL! My like that :-)))

Reminded me of a commercial on T.V. decades ago:

http://www.youtube.com/watch?v=o6F4GtyRfto
    #95AuthorCarly-AE (237428) 29 Sep 09, 12:21
    Comment
    Not, "Thanks, Emil, but "Thanks, mykl" :-)) Talk about "perfect proof-reading" - great advertisement for my own skills :-)
    #96AuthorCarly-AE (237428) 29 Sep 09, 12:52
    Comment
    *chuckle* Carly, I was just about to ask if you suffer from hallucinations *gg*
    #97Authormykl (442296) 29 Sep 09, 13:08
    Comment
    mykl :-))) Too bad you can't listen to youtube at work - the commercial is for "Brylcreem, a little dab will do you" - do you remember that one from way back when?? :-))
    #98AuthorCarly-AE (237428) 29 Sep 09, 13:13
    Comment
    Not at the moment Carly. I do remember my dad used brylcream to keep his rockers/teddy boy 'quiff' in place. *gg*
    http://en.wikipedia.org/wiki/Quiff
    http://inlinethumb43.webshots.com/2858/218162...
    #99Authormykl (442296) 29 Sep 09, 13:17
    Comment
    Hallu!
    #100AuthorEmil 14 (299747) 29 Sep 09, 13:21
    Comment
    Hi Emil *waves* Carly already thinks I'm you, so now there's two of 'us' *gg*
    #101Authormykl (442296) 29 Sep 09, 13:30
    Comment
    I'm not there.
    #102AuthorEmil 14 (299747) 29 Sep 09, 14:01
    Comment
    Course not! You can't be there when your here, stands to reason dunnit ?
    #103Authormykl (442296) 29 Sep 09, 14:03
    Comment
    Gosh, you're right!
    #104AuthorEmil 14 (299747) 29 Sep 09, 14:10
    Comment
    You guys are confusing me :-))

Emil, hast Du mein #74 gelesen?? :-)
    #105AuthorCarly-AE (237428) 29 Sep 09, 14:13
    Comment
    Carly, it's the other way round, I think.

Ja, er ist doch braver als es den Anschein hatte.
    #106AuthorEmil 14 (299747) 29 Sep 09, 14:21
    Comment
    Genau das habe ich auch gesagt: Braver Junge :-))
    #107AuthorCarly-AE (237428) 29 Sep 09, 14:24
    Comment
    So people, my time to go home again. I wish everybody a super evening.
    Byyyyyeeeeeeee
    #108Authormykl (442296) 29 Sep 09, 15:15
    Comment
    Byeeeee, mykl!! Getting pretty cold outside, hope you're "properly" dressed :-))
    #109AuthorCarly-AE (237428) 29 Sep 09, 15:17
    Comment
    Tea's ready!
    #110AuthorEmil 14 (299747) 29 Sep 09, 16:59
    Comment
    Tee's alle!
    #111AuthorEmil 14 (299747) 29 Sep 09, 18:59
    Comment
    Good morning people, a very happy wednesday to one and all. Grief! It's WET here today, not very nice cycling weather at all.:(
    #112Authormykl (442296) 30 Sep 09, 06:59
    Comment
    Moin!
    Up here, it's sunny.. For the moment at least.. going out with the dogs now..
    #113AuthorWaringham (384862) 30 Sep 09, 08:40
    Comment
    Moin Wari, *waves* lucky you *looks out of window* *sigh* still raining here, but it'll probably stop by may or june.
    #114Authormykl (442296) 30 Sep 09, 09:47
    Comment
    Hi guys,

Wari, I'm sorry to hear you didn't get that job. You'll simply have to come to Munich and visit me anyway ;)

Not in a good mood today. A good friend of ours from England died of cancer tonight.

Nachbehandlung. See you
    #115Authoreasy (238884) 30 Sep 09, 10:53
    Comment
    Mornin' Isi, have a pleasant day. *ponder* You always 'seem' to be doing Nachbehandlung, who does the 'original treatment' ??
    #116Authormykl (442296) 30 Sep 09, 10:56
    Comment
    Moin, myklchen, long time no speak :)
    Nachbehandlung is what I'm here for ;) in an acute case of illness i take a look, make a proposal for treatment and diagnostics, and then they either pat me on the back and say do that, or hit me on the head and tell me what to do.
    #117Authoreasy (238884) 30 Sep 09, 11:16
    Comment
    Ahhhh *passes protective head gear to Isi*
    #118Authormykl (442296) 30 Sep 09, 11:30
    Comment
    I'd recommend this one
    #119AuthorWaringham (384862) 30 Sep 09, 12:10
    Comment
    Hi, All!

Running late, today - just dodging in and back out again (if I can resist coming back :-)) Got WORK to do - the Master's thesis AND the Fräsmaschine manual (they talked my price down, but I had sent in a "hiked" offer, anyway :-)

It's been cold and wet here since Monday....

easy, Very sorry to hear about the death of your friend!
    #120AuthorCarly-AE (237428) 30 Sep 09, 12:20
    Comment
    So people, my working day here has done, but I've got shopping, cleaning and washing on the agenda for this evening :( Until the next time, viel Spaß am Leben
    #121Authormykl (442296) 30 Sep 09, 15:28
    Comment
    hi Carly, bye, mykl *busiihinterherpfeffer*
    Wari, i like that hat! :)
    #122Authoreasy (238884) 30 Sep 09, 15:30
    Comment
    Good morning people, a very happy thursday to one and all.
    #123Authormykl (442296) 01 Oct 09, 06:57
    Comment
    MOin!
    Happy Thursday and happy October..
    Today, my first ALG arrived..and "Fahrgeld" for the "Bewerbungstraining"..19,60€.. Well, that's better than nothing.. And worth two German or three English paperbacks :)

Hubby's gone for a hunting trip until Saturday evening..we girls stay at home for the Dackel has a test tomorrow.. (Perhaps I'm getting addicted to her having to do tests?)
    I'm gonna collect my photos this morning.. on Saturday's my best friends birthday..Nice date, innit?

So..see you all (?!) later!
    #124AuthorWaringham (384862) 01 Oct 09, 10:37
    Comment
    Moin Wari, yep, 'Tag der Deutschen Gemeinheit', nice day for a party *g*
    #125Authormykl (442296) 01 Oct 09, 10:43
    Comment
    Moin all!
    Himmel, schon das 4. Quartal. Dieses Jahr flutscht nur so weg (wie schon das letzte)!
    Das soll ja im Alter immer schneller werden ... (Dann könnte Bernie Ecclestone doch eigentlich selber fahren.)

Edit: Out for lunch
    #126AuthorEmil 14 (299747) 01 Oct 09, 12:41
    Comment
    Hi Emil, *waves* I'm afraid it's all true, the older one becomes the quicker the time seems to go by. :(
    #127Authormykl (442296) 01 Oct 09, 13:56
    Comment
    Hi, All!! Had to dog-sit, well....take Twix (also known as "Sturkopf, Sturrie, for short) "Gassi"...got back and the phone hasn't quit ringing, since - BUT GOOD NEWS...not only do I have the 77-page manual to do, I just got a call that "Forst und Holz" wants to hire me back for translations - yipppeeeeee - and here I thought they had been "eingestampft" when the new publisher took over in 2005.
    #128AuthorCarly-AE (237428) 01 Oct 09, 14:12
    Comment
    Carly, that sounds good!
    #129AuthorWaringham (384862) 01 Oct 09, 14:21
    Comment
    GREAT news Carly *hüpf hüpf*
    #130Authormykl (442296) 01 Oct 09, 14:25
    Comment
    Home time again. I wish everyone a super evening.
    #131Authormykl (442296) 01 Oct 09, 15:13
    Comment
    Bye, mykl. Have a wonderful evening.. I'll try to send you some of my sun rays..
    #132AuthorWaringham (384862) 01 Oct 09, 15:34
    Comment
    Hello, my dears:) Bit late, I know. See you tomorrow, I hope. Wari, sensible idea to invest that money in books *g*
    Carly, great news. really glad!
    Good night!
    #133Authoreasy (238884) 01 Oct 09, 21:09
    Comment
    Thanks, all...though am about ready to give up on the 77-page thingy...it has to be translated using CorelDraw - what a HORRIBLE program, yuck, double yuck - also umständlicher geht's echt NICHT! Am using a test version of the product, but there is NO WAY IN H*** that I would ever spend 639 euros to purchase a license - no way :-)))
    #134AuthorCarly-AE (237428) 01 Oct 09, 21:16
    Comment
    Good morning people, a very happy friday to one and all.
    #135Authormykl (442296) 02 Oct 09, 07:00
    Comment
    Moin!
    Gonna go out with doggie-girl soon..Hope we won't get too wet :(
    #136AuthorWaringham (384862) 02 Oct 09, 08:15
    Comment
    Hi Wari *waves* you could take them #walkies' here, it's not raining in my little bit of NRW.
    #137Authormykl (442296) 02 Oct 09, 08:17
    Comment
    Hello everybody!
    Got some off-line work to do, so wishing you a wonderful weekend at this early hour.
    #138AuthorEmil 14 (299747) 02 Oct 09, 14:16
    Comment
    Hi Emil,*waves* have a super weekend
    Bye Emil.
    #139Authormykl (442296) 02 Oct 09, 14:19
    Comment
    hi guys, a bit quiet here, this week, don't you think?
    Wari, good luck with dackeline
    #140Authoreasy (238884) 02 Oct 09, 15:27
    Comment
    Hi All, Sorry I got here sooooo late, but have been going nuts with CorelDraw :-))

Just heard that "Knutschi" the moose has been found dead, after being rescued on the A5, and set out safely in Reinhardswald - I BET someone shot him...

edit on: Heard that he had no visible injuries.

Reicht es nicht, daß wir Landessteuern zahlen - jetzt sollen wir auch noch eine von der EU bestimmte Steuer bezahlen: http://de.news.yahoo.com/2/20091002/tts-eu-ko...
    Sie sollten es sich doch einfach machen: Ab sofort habt ihr sämtliche Einnahmen an den Staat abzuliefern - Suppenküchen werden eingerichtet. Bankiers & Co. sind von diesem Gesetz ausgeschlossen.
    #141AuthorCarly-AE (237428) 02 Oct 09, 17:22
    Comment
    Moin!
    Achtundvierzig Stunden ohne Beitrag - ich hoffe, alle sind noch wohlauf.
    Carli, was hat das denn mit CorelDraw auf sich? Das ist doch ein Graphik-Programm, oder?

Der Elch soll nächste Woche untersucht werden - da bin ich auch gespannt.
    Immerhin, keine Woche nachdem er tierärztlich behandelt wurde, liegt er tot im Wald.
    Da fragt man sich schon, ob da nur Experten am Werke waren. Einer sagte, er sei ein Jahr alt, andere sprachen von zwei oder drei ... alles Experten.
    Und dann ist er ja auch noch besendert worden (ich habe jetzt keine Zeit für einen Neuen Eintrag)!
    Na, wenigstens kann er jetzt den Verkehr nicht mehr stören.

Was die CO2-Steuer angeht: Wenn die Leute hier
    http://www.chemieonline.de/forum/showthread.p...
    richtig gerechnet haben, atmet ein Mensch rund 750g CO2 pro Tag aus - das muss sich doch fiskalisch erfassen lassen! Aber der Gedanke hat natürlich schon sooo einen Bart.
    Einfach hatten wir schon: Du stellst einen Antrag (Dein Geld ist eh nichts wert.), und nach zehn Jahren und bei guter Führung bekommst Du vielleicht Deinen Trabant.
    #142AuthorEmil 14 (299747) 04 Oct 09, 17:55
    Comment
    LOLOLOLOL - Das gefällt mir, Emil :-)) Zehn Jahre haben vermutlich noch nicht mal gereicht - du mußtest doch Dein Kind bei der Geburt zur Fahrschule bereits anmelden + Antrag auf Auto :-) Ich frage mich, wenn sie wirklich "die Klimawandel" verhindern wollen (woran ich eh nicht glaube, ahh an der Klimawandel), dann müßte sofort und auf der Stelle, Formel 1 und alle Rennen verboten werden - auch ein Gipfel hier und ein Gipfel da. Ein Zaun für 90 Millionen für 3 Tage aufbauen in einer Naturschutzgebiet. Die dicksten Autos fahren.

Emil, die hatten nur ein pdf Datei - da sollte ich es mit CorelDraw bearbeiten, damit die ganze Formattierung, Abbildungen, usw. bestehen bleiben - ich werde noch WAHNSINNIG mit dem Programm. Du kannst nicht das gesamte Datei aufmachen, sondern nur seitenweise, weil der ganze Datei soviel Arbeitsspeicherplatz wegnimmt - funktioniert NIX. Dann kann ich nicht ein Absatz kopieren und einfügen - neeee - jedes einzelne WORT und auch Bindestriche ist in ihrem eigenen Textbox "gefangen" - ich muß sie nach und nach weglöschen, um meine Übersetzungen Stück für Stück reinzustellen - aber ich habe jetzt, glaube ich, eine Überlistungsmöglichkeit gefunden, die wenigstens teilweise angewendet werden kann.

Ich glaube nicht, daß sie uns tatsächlich sagen werden, woran knutschi gestorben ist.
    #143AuthorCarly-AE (237428) 04 Oct 09, 18:32
    Comment
    Heute ist wohl Vollmond - sieht sehr gut aus!

#144AuthorEmil 14 (299747) 04 Oct 09, 19:22
    Comment
    Ich sehe leider nur Wolken :-((
    #145AuthorCarly-AE (237428) 04 Oct 09, 22:31
    Comment
    Good morning people, a very happy mondy to one and all. *sigh* Only just got back to work and now I'm 'off sick'. I picked up a/the flu bug at the weekendand and I feel grotenschlecht at the moment:(
    #146Authormykl (442296) 05 Oct 09, 10:50
    Comment
    Moin, All!

You poooooooor baby, mykl - Gute Besserung!!!
    #147AuthorCarly-AE (237428) 05 Oct 09, 10:51
    Comment
    Moin!
    Oh weh, mykl - halt die Ohren steif!
    #148AuthorEmil 14 (299747) 05 Oct 09, 13:57
    Comment
    Emil, Have been meaning to tell you that I posted my "Anteilnahme in dem wir unsere Anteil nehmen" along with my thoughts in the Anne Will blog (activated for each of her broadcasts). My post SHOULD HAVE been #170, BUT it was CENSORED!! And when I asked why, no reply! http://annewill.blog.ndr.de/2009/09/25/wer-re...

They only left my "P.S." #173 in
    #149AuthorCarly-AE (237428) 05 Oct 09, 14:19
    Comment
    Moin!
    Am here..nothing new..nothing bad.
    Mykl..poor teddy-bear. I hope you get well soon!
    #150AuthorWaringham (384862) 05 Oct 09, 15:12
    Comment
    Carly, da war ich ja noch nie!
    Und wenn ich die Beiträge so lese, ist es vermutlich eine Auszeichnung, wenn Deiner zensiert worden ist.
    Hier in LEO werden ja nicht die Nummern zusammen mit den Inhalten gelöscht, so dass man erkennen kann, wenn es einen Eingriff gegeben hat, und das finde ich reell. Dein PS ist jetzt #171, also sind wohl noch mehr Beiträge verschwunden.
    Aber lohnt es sich wirklich, sich da ins Getümmel zu stürzen?

In der Zeitung stand, dass das Ergebnis der Leichenschau erst Ende nächster Woche kommen soll. Man arbeitet langsam in Gießen ... aber hoffentlich gründlich.
    #151AuthorEmil 14 (299747) 05 Oct 09, 15:13
    Comment
    Hi Waringham, didn't see you come in.
    Gab es schon Kraniche in diesem Herbst?
    #152AuthorEmil 14 (299747) 05 Oct 09, 15:14
    Comment
    Hi Wari!! Too bad you're not a "Fräser" - I could send you half of this manual, and PAY you, too :-))

Nee, Emil - habe mich vertippt - es wurde nicht "freigeschaltet" (deren Terminologie" und ich erhielt eine Anmerkung der Redaktion, in etwa: So interessant wie Ihre Ausführungen sind, halten Sie sich am Theme - und mein Beitrag war in Antwort auf dieser Beitrag:

#
    147
    Marco Stumpf:
    27. September 2009 um 22:31 Uhr

Mit grosser Spannung die Wahl aus den USA beobachtet stelle ich fest, dass der Wandel nun endlich gelungen ist und die Schmarotzer und Faulenzer ihre Politiker nun in der Opposition finden!

Ich war einige Male drin, wenn die "Anne Will" Sendung interessant war (die hören gegenseitig nicht zu, und meistens rege ich mich nur auf), aber ich habe früher gerne Christiansen geschaut, und dies ist der Nachfolgesendung.

Zur Zeitunglesen bin ich noch garnicht gekommen, heute...CorelDraw treibt mich noch in den Wahnsinn - Du muß jeden einzelene Zeichen in manche Seiten löschen....aber ich gebe nicht auf :-)) Und meine Überlistungstatik funktioniert einigermaßen.

#153AuthorCarly-AE (237428) 05 Oct 09, 15:28
    Comment
    Hi Wari!! Too bad you're not a "Fräser" - I could send you half of this manual, and PAY you, too :-))

Nee, Emil - habe mich vertippt - es wurde nicht "freigeschaltet" (deren Terminologie" und ich erhielt eine Anmerkung der Redaktion, in etwa: So interessant wie Ihre Ausführungen sind, halten Sie sich am Theme - und mein Beitrag war in Antwort auf dieser Beitrag:

#
    147
    Marco Stumpf:
    27. September 2009 um 22:31 Uhr

Mit grosser Spannung die Wahl aus den USA beobachtet stelle ich fest, dass der Wandel nun endlich gelungen ist und die Schmarotzer und Faulenzer ihre Politiker nun in der Opposition finden!

Ich war einige Male drin, wenn die "Anne Will" Sendung interessant war (die hören gegenseitig nicht zu, und meistens rege ich mich nur auf), aber ich habe früher gerne Christiansen geschaut, und dies ist der Nachfolgesendung.

Zur Zeitunglesen bin ich noch garnicht gekommen, heute...CorelDraw treibt mich noch in den Wahnsinn - Du muß jeden einzelene Zeichen in manche Seiten löschen....aber ich gebe nicht auf :-)) Und meine Überlistungstatik funktioniert einigermaßen.

#154AuthorCarly-AE (237428) 05 Oct 09, 15:29
    Comment
    Hi, Carly.. No, sorry. I probably cannot be of any help there.. I have looked into your threads, but it seems others know much better than I :)
    #155AuthorWaringham (384862) 05 Oct 09, 17:39
    Comment
    The very worst part of this translation is CorelDraw - I will never ever again except anything that is based on this nightmare program - NEVER...it took me a good 5 minutes just to add one sentence, because you had to delete each and every hyphen, character, ect. separately.
    #156AuthorCarly-AE (237428) 05 Oct 09, 17:43
    Comment
    Moin!
    Poor mykl..still not better!? *places hot beer beside the sofa*

Carly: I didn't even know you could do texts with CorelDraw.. Why would anyone want to, when there's Word, PowerPoint and Adobe????
    #157AuthorWaringham (384862) 06 Oct 09, 10:31
    Comment
    Moin!

Wari, The company had the German Betriebsanleitung put together by a "Fremdfirma" who delivered in pdf - they would have had to pay much more for a copy in Word format, too. I have Adobe Reader, but not Writer (which is also not the most effective software for working in pdfs). Their IT dept. "solved" the problem by using CorelDraw....

edit on: Hope you're feeling better, mykl!!
    #158AuthorCarly-AE (237428) 06 Oct 09, 11:22
    Comment
    *reinschau*
    Also einen Text mit CoreDraw bearbeiten zu müssen ist ja wohl nicht ernst gemeint von der Firma. Warum nicht mal folgendes Programm probieren?
    http://www.foxitsoftware.com/pdf/editor/
    Es gibt sogar eine 6 monatige kostenlose Lizenz. Evtl. kann man damit viel einfacher arbeiten. Ich benutze bisher nur den kostenlosen PDF Reader von Foxit und der ist gut.

#159AuthorMafi (236280) 06 Oct 09, 13:53
    Comment
    Moin!
    Heute ist es ja so trübe - man denkt, man habe den Kopf unter der Bettdecke.
    #160AuthorEmil 14 (299747) 06 Oct 09, 14:52
    Comment
    Hi Emil! Kalt und trüb hier auch, obwohl hin und wieder scheint die Sonne für 3-4 Sekunden.

Mafi, Reader habe ich, aber kein Writer - und die englische Version soll sämtliche Formattierungen/Bilder/Graphiken, usw. vorweisen. Es ist einfach ZUM KOTZEN - entschuldige, aber ich habe gerade 4 Minute gebraucht, um ein Satz reinzubringen, weil "hundert" Zeichen in ihrem jeweiligen "Einzel-Textbox" saßen.
    #161AuthorCarly-AE (237428) 06 Oct 09, 15:30
    Comment
    Carly, der Link zeigt auf einen PDF Editor!
    Ich selbst kenne aber eben nur den Reader von denen, ich habe den Editor noch nicht gebraucht. Theoretisch sollte er aber eine Anleitung im PDF Format bearbeiten können, mit allen Grafiken etc.
    #162AuthorMafi (236280) 06 Oct 09, 15:41
    Comment
    Sorry, Mafi, my heads spinning ;:-)) Aber jetzt habe ich bereits gut 30 Seiten (von 77) in CorelDraw...ich werd noch verrückt.
    #163AuthorCarly-AE (237428) 06 Oct 09, 15:47
    Comment
    Hi Carly!
    Ja, jetzt gibt es hier auch einen sunny spell.
    Deine Großbuchstaben kann ich Dir so richtig nachfühlen.
    Aber vielleicht solltest Du doch einen anderen Weg einschlagen.

Edith sagt, Du hast schon fast die Hälfte ... da fällt es schon schwerer umzusteigen.
    Überschlage doch einmal den Zeitaufwand für beide Möglichkeiten bei einer Tasse Tee.
    #164AuthorEmil 14 (299747) 06 Oct 09, 15:48
    Comment
    Ich wollte eine Seite in der zu bearbeitende deutsche Version drucken, um sie mit der englische Ref Lit zu vergleichen (ist teilweise schlecht übersetzt, aber...), diese Seite fügte ich in meiner ein, wollte drucken - System crashed, and I lost most of what I've done all morning - I could cry
    #165AuthorCarly-AE (237428) 06 Oct 09, 16:15
    Comment
    Feierabend! Tschüß bis demnächst mal wieder!
    #166AuthorMafi (236280) 06 Oct 09, 16:52
    Comment
    Hello my dears,
    wer oder was ist KNUTSCHI?
    myklchen, get well soon
    *heißenWhiskymitZitronerüberschieb*
    #167Authoreasy (238884) 06 Oct 09, 20:00
    Comment
    Hallo easy!
    'Knutschi' ist ein junger Elchbulle, der über Thüringen nach Nordhessen gewandert ist, dann der A7 gefährlich nahe kam, mit dem Betäubungsgewehr 'erlegt' und in den Reinhardswald verfrachtet wurde.
    http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,651924,...
    Dort hat man ihn vor ein paar Tagen tot aufgefunden. Und jetzt wird er in Gießen obduziert.
    http://www.welt.de/vermischtes/article4753107...
    #168AuthorEmil 14 (299747) 06 Oct 09, 20:44
    Comment
    Hallo, easy!
    Ja, und Knutschi war erstmalig in Hessen auf dem Brodberg gesichtet worden, wo ich früher ach so glücklich gearbeitet habe - wie Du hier sehen kannst, ist es unsere "Industriegebiet" in Sontra - die Besucher dachten oft, sie hätten sich verfahren - riefen mich an, und ich "Doch, Sie sind schon richtig, immer den Kühen nach" :-))

http://images.google.de/imgres?imgurl=http://...

edit on: If it doesn't quit raining soon, I'm going to start building an ark - or, have someone build me one :-))
    #169AuthorCarly-AE (237428) 06 Oct 09, 21:29
    Comment
    Awwwwwwww, poor Knutschi.

Aber das wär ja eh ein sehr einsames Leben gewesen...
    #170Authoreasy (238884) 06 Oct 09, 21:49
    Comment
    Ja, aber sie hatten schon überlegt, ihn ein Weibchen "zuzuteilen".

I seldom fall victim to envy, BUT my niece is in CA and on her way to the redwoods - I wanted to go soooooooooooo badly when we lived there, but it was 3,000 miles up the coast, and my parents couldn't afford it, back then. AND, my daughter, son-in-law and granddaughter will be leaving for a week in the "Bretagne"...right on the coast, and right down the road from my former (French) fiancé (wellll, we said we were engaged way back when in 1973-1975 :-)) It was just too hard keeping the relationship going when he lived in Paris, and I in Germany...but they might stop by and say hello :-))
    #171AuthorCarly-AE (237428) 06 Oct 09, 22:00
    Comment
    Wie, noch gar niemand da? Guten MOOOOOOOOORGEN!!!
    #172Authoreasy (238884) 07 Oct 09, 10:25
    Comment
    Bin da, aber das Netz streikt schon den ganzen Morgen..
    *lieben gruß da lass*
    #173AuthorWaringham (384862) 07 Oct 09, 10:53
    Comment
    *einenTeilvomliebenGrußeinsammel*
    =:o)
    #174Authoreasy (238884) 07 Oct 09, 12:44
    Comment
    Guten Morgen, Ihr frühen Vögel!
    Mein Gott, ist das heiß!
    #175AuthorEmil 14 (299747) 07 Oct 09, 12:52
    Comment
    Moin! Just got back from visiting the milling machine company...she said (after all my complaining:-)) that if it was easier for me, do the text parts in Word and she'd insert into CorelDraw - the purchasing dept. needn't know :-)

Not only is my niece in the Redwoods, BUT her friend whom she is visiting, is doing an internship at a touristry company - this company provided them with a 400-dollar-per-night suite in a luxury hotel for FREE!! And, it snowed...so much for global warming :-))
    #176AuthorCarly-AE (237428) 07 Oct 09, 14:52
    Comment
    Na, Gott sei Dank! Das sind ja gute Nachrichten (Ich meine die CorelDraw-Geschichte)!
    Das hätte ich jetzt auch vorgeschlagen: Jemanden suchen, der CorelDraw hat.
    #177AuthorEmil 14 (299747) 07 Oct 09, 14:57
    Comment
    Ich habe CorelDraw, aber nur bis zum 16.10 :-)) - will erstmal versuchen, ob es mit der Einfügung von einzelne bereits in "Englisch" übersetzte Seiten funktioniert - da bräuchte ich "nur" das Englisch korrigieren...wenn es so funktioniert, wie ich mir das vorstelle - schöner Nachricht war auch, daß sie von den nächsten Übersetzungen sprach, die alle in Word wären - die NÄCHSTEN, JAAAA :-)
    #178AuthorCarly-AE (237428) 07 Oct 09, 17:19
    Comment
    Moin!
    Allen einen wunderbar rustikalen Herbsttag!
    #179AuthorEmil 14 (299747) 08 Oct 09, 11:33
    Comment
    Moin!

Emil, rustikal??? Hier sturmt es fürchterlich :-))
    #180AuthorCarly-AE (237428) 08 Oct 09, 11:46
    Comment
    Moin!
    Been out for a walk this morning..back dripping wet.. Now it's nearly time for the next round.. Going to build a fire afterwards..
    #181AuthorWaringham (384862) 08 Oct 09, 12:48
    Comment
    Hi Carly!
    "rustikal" - gemeint als ein Euphemismus für Nieselregen von oben und Matsch von unten.
    Hi Waringham!
    "fire building" - das ist dann die angenehme Seite von "rustikal".
    #182AuthorEmil 14 (299747) 08 Oct 09, 13:08
    Comment
    Ja, Emil..ich finde es nicht schlimm, nass und matschig zu werden, wenn ich weiß, dass ich nach absehbarer Zeit wieder warm, sauber und trocken sein werde.

Second walk was in the sunshine..but my beautifully built stack of firewood broke down in the thunderstorm tonight..And I've not even gotten over the sore muscles from building it..
    #183AuthorWaringham (384862) 08 Oct 09, 16:35
    Comment
    Moin!
    War bei Euch heute morgen auch so eine Waschküche?
    #184AuthorEmil 14 (299747) 09 Oct 09, 11:34
    Comment
    Selber Moin!
    Ja, herrlichster Herbstnebel. Mittlerweile ist die Sonne da und schön warm.. Wirklich ein schöner Tag!
    Zu schön, um ihn am PC zu verbringen, drum bin ich auch schon wieder weg.
    Euch allen ein wunderschönes Wochenende!
    #185AuthorWaringham (384862) 09 Oct 09, 16:09
    Comment
    Moin!

Didn't have a chance to go online until just now - we had pea-soup fog, but when that left at about 10:00 SUNNNNNNNNNN - rain clouds arrived on the scene at some point, but they never amounted to anything (except for looking threatening) :-))
    #186AuthorCarly-AE (237428) 09 Oct 09, 16:09
    Comment
    Helloooooooooooo,
    stümpt, heut hats geregnet, aber es ist so wunnawunnaWUNNAschön herbstlich, die eBäume sind feuerrot und gelb und blassgrün und rostrot und violett. Ist das nicht geil? Und dann bei Sonnenuntergang heut der Nebel.
    Ich LIEBE den Herbst :)))

Abgesehen davon bin ich gerade kurzfristig in Stuttgart, muß morgen einen Vortrag für Markus halten, weil der krank ist. Wish me luck.
    #187Authoreasy (238884) 09 Oct 09, 22:04
    Comment
    Wishing you the best of luck, easy - das packt's DU schon (Kinderschokolade in Aktentasche packen :-)) Wir hatten fast den ganzen Tag Sonne - und auch ich LIEBE den Herbst!!! (und Frühling:-)) Und, hassen tue ich CorelDraw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    #188AuthorCarly-AE (237428) 09 Oct 09, 22:21
    Comment
    Viel Glück, Isi..
    Now will try to persuade the doggie-girl to go out for a walk with me in the pouring rain -for the 3rd time today (not going out, just trying to persuade her)..Wonder how long she can hold back..
    #189AuthorWaringham (384862) 10 Oct 09, 10:04
    Comment
    Moin!
    Allen ein schönes Wochenende und easy einen gelungenen Vortrag.
    Und nicht zu vergessen, mykl gute Besserung!
    Ich tauche jetzt für ein paar Tage im Weserbergland unter.
    #190AuthorEmil 14 (299747) 10 Oct 09, 12:53
    Comment
    Moin!

Dann wünsche ich Dir viel Spaß, Emil - würde schönes Wetter Dir auch wünschen, aber das könnte wie Verspöttung ankommen :-))

Wari, Kimmy acts like I'm the one responsible for it raining cats and dogs - gives me a glare, or two, before dashing out, protesting the whole time :-)) However, it can't be ALL that bad, because she could use her box, but wants out...
    #191AuthorCarly-AE (237428) 10 Oct 09, 13:06
    Comment
    Good morning people, a very happy monday to one and all. Thank you for all your best wishes and I'm fit again (well, fit enough to return to work) *g*
    #192Authormykl (442296) 12 Oct 09, 08:10
    Comment
    Welcome back, mykl!! Glad to hear you're feeling better!!

I had an absolutely "wonderful" start to my day - pouring rain, high winds and since I had an appointment with the milling machine company at 10 a.m., wanted to arrive "frizz-free" - was just about ready to bite into a Brötchen, when I heard "Achtung, Achtung - wichtige Meldung. Wege ein Wasserrohrbruch, stellen wir das Wasser bis ca. 13:00 ab." Dropped Brötchen, rushed to get my teeth brushed and fill measuring cups with water for coffee later. Got to company, only to find she had called in sick and won't be back till Wednesday, at the earliest (due date). Sorry to hear she's sick, naturally, but my CorelDraw license expires on the 16th - but, at least the due date has been extended. Back to the draw board. I cannot WAIT for a CorelDraw salesman/woman to contact me and ask whether I would like to purchase their product LOL!!
    #193AuthorCarly-AE (237428) 12 Oct 09, 12:07
    Comment
    Hi Carly, *waves* one could almost get the impression that you don't like CorelDraw *gg* Yes, I'm back, just in time for a major software meldown and 'our' programmer is on holiday. :(
    #194Authormykl (442296) 12 Oct 09, 12:47
    Comment
    mykl, You should have stayed home, made yourself some chicken soup, and continue recuperating :-))
    Whoever "invented" CorelDraw never ever had to work with his/her FU********* program - or is the world's greatest sadist.
    #195AuthorCarly-AE (237428) 12 Oct 09, 13:36
    Comment
    CARLY !!! Ts ts ts. Those are hardly 'christian' thougts that you're demonstrating there. *g*
    #196Authormykl (442296) 12 Oct 09, 13:42
    Comment
    *headinshamehide*....I know, I know, I know....BUT, the Good Lord doth forgive me :-)))
    #197AuthorCarly-AE (237428) 12 Oct 09, 14:05
    Comment
    Four o'clock and STILL NO WATER...but, a new "Auftrag" on the exciting subject of "Schalldämpfer" ...and NO, not for a gun :-) The customer called to ask whether I hadn't received his new job, which I hadn't. Due Wednesday, and I said I "love" to do it, but he hadn't yet paid my bill from Sept. 3rd, nor replied to my reminder....ohhh, he'd get onto that right away :-)))

edit on: FINALLY! Got my water back, though you wouldn't want to drink it yet, bright red as it may be, not at all appetising - thank goodness, I had filled up enough containers for coffee water this morning!!
    And, I've out-smarted CorelDraw :-)) Still not very efficient, but better than the past couple of days...weeks. I'm at least making some progress, and my tears have dried up.
    #198AuthorCarly-AE (237428) 12 Oct 09, 16:03
    Comment
    Beginning to feel like I'm talking to myself, and CorelDraw is listening in - my PC crashed right after finishing THREE excrutiatingly CorelDrawish pages (each character in its own text box, needing deleting) - lost all three pages. Tears back on.
    #199AuthorCarly-AE (237428) 12 Oct 09, 19:36
    Comment
    Good morning people, a very happy tuesday to one and all. Sorry to have left you on your own yesterday Carly, but the stress levels here reached unbearable and there wre so many 'bosses' looking over my shoulder that there was hardly enough oxygen for us all *gg* Maybe, you were given CorelDraw as a punishment for sins in several previous lives *gg* Your Karma should be a lot higher if/when you complete the task *smiles* hang on in there and repeat three times "I will never ever take another CorelDraw job".
    #200Authormykl (442296) 13 Oct 09, 10:18
    Comment
    hey-ho, dearies
    Not busy today, are you?
    myklchen, glad to see you up and about again *huggsel*
    #201Authoreasy (238884) 13 Oct 09, 14:01
    Comment
    Moin, easy and mykl....got three new "Aufträge" and drowning in work - how come it all comes in at the same time, and NOT nicely spread over the months??? No, never ever will I take on a CorelDraw project again :-))

One boss leaning over your shoulder is bad enough, but a crowd of them would be a nightmare.

So glad your speech went well, easy...and thanks for listening - my son still keeps teasing me about Kimmy being pregnant :-)) Her tummy's nice and soft, but still fat in her hindquarters :-)
    #202AuthorCarly-AE (237428) 13 Oct 09, 14:19
    Comment
    Tach Carly and Isi *waves and feels hugged* So glad your speech went well, easy ??? Another level of communication I hope. 'cause I ain't read nowt abaht it 'ere.

#203Authormykl (442296) 13 Oct 09, 14:22
    Comment
    Hi mykl, Since easy seems to be otherwise occuppied - she had to hold a speech in Stuttgart in front of an illustrious audience :-))
    #204AuthorCarly-AE (237428) 13 Oct 09, 15:19
    Comment
    Yer, read that in #187, but to know that it WENT well implies some further source of information *gg*
    #205Authormykl (442296) 13 Oct 09, 15:25
    Comment
    Well, Carly is on FACEBOOK (*gentleHINT*) AND she CALLED me *'nothergentlehint*

;)

Yep, speech thingy went well. no one fell asleep. they even laughed at the right places ;o)
    #206Authoreasy (238884) 13 Oct 09, 15:28
    Comment
    My son was here from Saturday to Sunday - Kimmy-cat has put on quite a bit of "knobby" weight in her hindquarters. And though she's been neutered, he kept teasing me about her being pregnant - me: can't be, she's been sterilized. He: Yeah, but just like with humans, could go wrong - me, noooo way - back and forth. Sooooo, gave easy a call :.-))
    #207AuthorCarly-AE (237428) 13 Oct 09, 15:29
    Comment
    I'm NOT a child of the computer generation, I've got sms, text and leoland. That's enough tech. communication for li'll ol' me. :)
    #208Authormykl (442296) 13 Oct 09, 15:48
    Comment
    So, home time in a couple of minutes. I wish everyone a pleasant evening, until the next time viel Spaß am Leben.
    #209Authormykl (442296) 13 Oct 09, 16:10
    Comment
    Bye-bye, myklchen, I'm off now, too :)
    #210Authoreasy (238884) 13 Oct 09, 16:15
    Comment
    mykl, Neither am I - BUT...I wanted an Internet access about the moment it came onto the market - was fascinated by such things as e-mail service, research possibilities, ect. Had it at work, and the very first site I bookmarked, was LEO :-)) Good mother that I am, I waited until both my children were "of age" before I got connected at home - also got robbed blind by my first provider, because I failed to read the small print, and had supposedly signed up for "Open Office" or something - they were REAL smart, didn't bill me for the first 3 months -and THEN - over 1800 DMs, most of which was for said "service"!! Back then, you paid by the MINUTE!!! Well, I got that money back and more, because somewhere along the line, my third? provider had a bunch of updating, forgot about my account in the sense of charging me for it, and I surfed for free for almost 2 years LOL!!
    #211AuthorCarly-AE (237428) 13 Oct 09, 16:16
    Comment
    Byeeeeeeee, you two!
    #212AuthorCarly-AE (237428) 13 Oct 09, 16:39
    Comment
    Hello everybody and a very fine morning too!

Tja, mykl, heutzutage genügt es nicht mehr, zu wissen was man wem schon mal erzählt hat, man muss auch noch wissen wer auf welchem Marktplatz mitgehört haben könnte.

Carly, wir sind hier ja in einem Lexikon, und da interessierte mich, was Du in #195 wohl mit 'FU*********' gemeint haben könntest:
    "Whoever "invented" CorelDraw never ever had to work with his/her FU********* program - or is the world's greatest sadist."

Laut http://www.aivazoglou.gr/wordoxdictionary.html gibt es 37 Wörter mit elf Buchstaben, die mit "FU" anfangen - ein paar unwahrscheinliche Möglichkeiten habe ich gestrichen:

fulfillment fulgurating ... fullmouthed fulminating ... fulsomeness ...
    funambulist ... functioning fundamental ... fungistatic ... furbelowing ... fussbudgety ... fustigating

So, welches war es?
    #213AuthorEmil 14 (299747) 14 Oct 09, 00:19
    Comment
    Good morning people, a very happy wednesday to one and all. Emil, Carly just had a couple of asterixes too many *gg* It's COLD here today, only -1 on the way to work :(
    Nice picture for Isi...
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-12201...
    #214Authormykl (442296) 14 Oct 09, 08:02
    Comment
    Moin!
    Well, it was below 0°C tonight (again)..Will have to start protecting some of my plants soon. Harvested the apples yesterday..I hope they will maintain (?) a while..
    Now, I'm going to search for my gloves and then get on the bike for a ride with doggie girl (well..her not on a bike..legs much too short..) ;)
    See ya!
    #215AuthorWaringham (384862) 14 Oct 09, 09:05
    Comment
    Hi/Bye Wari *waves* have fun.
    #216Authormykl (442296) 14 Oct 09, 09:09
    Comment
    Moin, All! Yep, I overdosed on asteriks yesterday - and will continue to do so, today :-)) I thought CorelDraw was a girl's worst nightmare, but they sent me another one to do, and sent it in XML format - telling me to "just" translate the stuff located in between all the XML commands - 280 lines spread over and in between 38 pages of commands, asteriks, punctuation marks, ect. Told them that I was sorry as I could be, but that it would take me months to locate text to be translated, and the risk was great, that I might overlook something, or unwittingly delete a command....sorry, but no :-))
    #217AuthorCarly-AE (237428) 14 Oct 09, 11:40
    Comment
    Arme Carly. How are you to find the stuff to translate?
    My brother actually understands stuff like this:
    fef
    <!doctype html>Googlewindow.google={kEI:"1aXVSvjNLtWvsgaMx4HhCw",kEXPI:"17259,18167,21766,21920,22107,22194,22217",kCSIE:"17259,18167,21766,21920,22107,22194,22217",kCSI:{e:"17259,18167,21766,21920,22107,22194,22217",ei:"1aXVSvjNLtWvsgaMx4HhCw"},pageState:"#",kHL:"de",j:{en:1,l:function(){},e:function(){},b:location.hash&&location.hash!="#",pl:[]}};
    (function(){for(var d=0,c;c=["ad","bc","p","pa","zd","ac","pc","pah","ph","sa","zc","zz"][d++];)(function(b){google.j=
    function(){google.j.pl.push([b,arguments])}})(c)})();
    window.google.sn="webhp";window.google.timers={load:{t:{start:(new
    #218AuthorWaringham (384862) 14 Oct 09, 12:21
    Comment
    PS: My google doesn't work properly at the moment and that's part of the trouble code.
    #219AuthorWaringham (384862) 14 Oct 09, 12:22
    Comment
    Wari, I turned it down...they've since sent me another tool that might do the trick, but there's no way in H*** that I'm going to take that mess on.
    #220AuthorCarly-AE (237428) 14 Oct 09, 12:34
    Comment
    Moin,
    wat en süßer gecko :)
    Hier hats heut morgen geschneit!!!
    #221Authoreasy (238884) 14 Oct 09, 16:11
    Comment
    Hi Isi,*waves* but why 'satanic' ?
    It's time to go home again *smile* I wish everyone a pleasant evening, have fun and may your Gods go with you
    #222Authormykl (442296) 14 Oct 09, 16:28
    Comment
    BYEEEEEEEEEEEEEE, mykl - Wishing you a snow-free ride home!!

Am getting my winter tires mounted, tomorrow - had hoped to get home for my Mommy's birthday, but have too many translations still to do, and all due on the 20th. Got offered another instruction manual from the one company who hadn't yet paid my bill (they supposedly never got it). This is a translating agency, and "offered" me about 55 cents per line(at the most), counting from the GERMAN text (which is always about 20% shorter, because up to 5 words combined in one)- amounting to about 400-500 euros for over 40 pages - no way.

#223AuthorCarly-AE (237428) 14 Oct 09, 17:53
    Comment
    Moin!
    It looks like it's going to be a wonderful day again. Of course, no snow up here ;) But as hubby is in Austria, he's got a lot of the white fluffy stuff..
    Dad's coming over to help with the garden..
    Wish you a great day!
    #224AuthorWaringham (384862) 15 Oct 09, 07:49
    Comment
    Good morning people, a very happy thursday to one and all.
    Moin Wari,*waves* that's a long way away to go a-hunting *g*
    More 'sneaky' gecko pictures...
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-12204...
    #225Authormykl (442296) 15 Oct 09, 08:35
    Comment
    Moin!
    Ein toller Tag für den Garten oder überhaupt für draußen, Waringham.
    Viel Spaß!
    Wir hatten schon mehrere Gruppen Kraniche hier.
    Schöne Kollektion von Geckos, mykl!
    Da, wo die Geckos sitzen, ist es so angenehm warm ...

#226AuthorEmil 14 (299747) 15 Oct 09, 13:34
    Comment
    Hi, All!!! Wish I could be out and about, enjoying the beautiful weather, but am virtually tied to my desk.
    Emil, als ich früher noch mit der Bahn zwischen hier und GÖ gependelt bin, habe ich 2 x jährlich der "Kranich-Schauspiel" in den Felder erleben können. Herrlich! Und als ich noch im Tal weilte, wohnte ich in den Flugbahn von den Wildgänsen - leider sehe ich (oder besser gesagt, höre) ich sie nicht mehr.
    #227AuthorCarly-AE (237428) 15 Oct 09, 14:08
    Comment
    Juten Tach Emil and Carly, unfortunately we don't have cranes(flying variety) in my little bit of NRW.
    #228Authormykl (442296) 15 Oct 09, 14:10
    Comment
    Juhuu!

mykl..there are no chamoises up here..
    Really great day for the garden, though it is really cold. Have seen cranes and geese, too. And lots of LKWs collecting sugar beets.
    Forgot to eat..being so busy today..went shopping hungry and came back with this.. Thank God I'm not a vegetarian.
    #229AuthorWaringham (384862) 15 Oct 09, 15:56
    Comment
    Wari, always a mistake to go shopping hungry *g* Hubby's got a long way to carry one of those back across his shoulders *gg*
    So, time to go home again. I wish everybody a pleasant evening. Byeeeeeeee
    #230Authormykl (442296) 15 Oct 09, 16:16
    Comment
    Wari, I only saw "Marion's Kochbuch" under your link - she's the one who has been suing all and sundry for "stealing" her online pictures (that she first collected from all the members of her club). Charging them outrageous sums of money for a picture of an apple, for example. I think she has about 400 court cases outstanding. We had a LONG LEO thread on her. http://www.google.com/#hl=en&source=hp&q=mari...

related discussion: Haushaltsschokolade

In the final proof-reading stage of CorelDraw monster :-)

edit on: Just found a page that STILL has German in it...good thing I didn't turn it in today :-)
    #231AuthorCarly-AE (237428) 15 Oct 09, 16:21
    Comment
    Stimmt, da war was. Gleiches Bild, andere Seite:
    http://nobis-restaurant.com/uploads/images/fr...

Why does my google not work??
    #232AuthorWaringham (384862) 15 Oct 09, 17:20
    Comment
    Good morning people, a very happy friday to one and all.
    #233Authormykl (442296) 16 Oct 09, 08:17
    Comment
    Moin!
    This morning is gray and wet and just "Bääh". Still trying to persuade the dog to go out with me.. She just turns, groans and sleeps on. Personally, I think it's time to start hibernating.

Google still doesn't work properly..tried bing..
    #234AuthorWaringham (384862) 16 Oct 09, 09:51
    Comment
    Moin Wari *waves* grey and WET here too. Ask an under 18 year old and google is right up there along with eating and breathing on the priority list. *gg*
    #235Authormykl (442296) 16 Oct 09, 09:54
    Comment
    white-geen-yellow-red and wet here in Munich :)
    Good morning, my drearydears *sfg*
    It's lovely autumn-y weather, but hibernating sounds like the perfect plan, Wari. I'm with you!
    #236Authoreasy (238884) 16 Oct 09, 10:22
    Comment
    Moin!
    Nass und trübe auch hier!
    Da heisst es, sich warm halten, Verspannungen vorbeugen ...
    #237AuthorEmil 14 (299747) 16 Oct 09, 10:33
    Comment
    Moin Isi and Emil *waves* light gray, dark grey, very dark grey, yep, perfect autumny weather here too :(
    #238Authormykl (442296) 16 Oct 09, 10:37
    Comment
    Moin! Wet, wet, wet and wet again, here - in between the bits of sky that aren't foggy, green, yellow, a touch of orange, and no snow as of yet.

FINISHED the CorelMonster!!! And will now start on the XML file, but they've provided me with yet another 30-day license for a tool that takes away all the character thingies - and it actually works LOL!

#239AuthorCarly-AE (237428) 16 Oct 09, 11:39
    Comment
    Just managed to get doggy out. Was a lovely one hr walk with sun and a lot of wind. Started to rain again now, but as we're in again...
    Easy and Carly: I've got James Herriot from both of you. Whose is the paperback and whose the hardcover? Nearly finished the paperback (and recognized a lot of slang thingies mykl often uses..Yorkshire stuff, that is) and would send it back to its owner soon..
    #240AuthorWaringham (384862) 16 Oct 09, 11:49
    Comment
    Hi Wari, I think I sent you the hardback - one where he's already married to Helen and has children, if I recall correctly - It really started storming here a few minutes ago, went rushing down the stairs to call Kimmy-cat - no sooner had I opened the door, then in she flew. Talk about being soaked to the skin :-)) She looked like she'd gone over to "porcupine hairdo" :-)
    #241AuthorCarly-AE (237428) 16 Oct 09, 12:22
    Comment
    Hi Carly *waves* I was in James Herriot land last month *pleasant memories of Gods county hab'*
    #242Authormykl (442296) 16 Oct 09, 12:26
    Comment
    Hi, mykl - *waveback* - If you all would ever learn to drive on the RIGHT side of the road, I'd LOVE to visit Yorkshire :-)))

edit on: to me: There ought to be some kind of EU norm on this, I mean, if they think it pertinent to define how "bent" a banana might be, then surely they could stipulate driving norms.
    #243AuthorCarly-AE (237428) 16 Oct 09, 12:32
    Comment
    I managed the car alright, apart from the gearbox which is still the same way round as a European car. That means that 5th and 6th gears were next to my leg instead of 1st and 2nd. *sigh and shakes head* You wouldn' believe how often I tried pulling away from traffic lights in 5th gear :=(... 99% of the time :=(
    #244Authormykl (442296) 16 Oct 09, 12:36
    Comment
    Well, I've never driven on the wrong side before.. But in AUS, it was terribly hard to get used to it, even in a cab.. Worst of all are the round-abouts.. Somehow, one is so used on going them clockwise, that I nearly fell off my seat when the cab turned counter-clockwise..
    I think I can do the gearbox thing, for I often shift gears for hubby when he's on the phone..
    #245AuthorWaringham (384862) 16 Oct 09, 12:59
    Comment
    WARI !!! You do what !!! Ts ts ts and people wonder why there are so many car accidents.

From the papers in England, sth I've noticed a long time now, the Brits have 'lost the plot'...

A farmer from Yorkshire has been fined £150 for 'failing to meet the psychological and ethological needs' of a cow.
    Ronald Norcliffe's offence was to keep his cattle in a barn without electric light.
    When did that become a crime?

http://www.dailymail.co.uk/debate/columnists/...
    #246Authormykl (442296) 16 Oct 09, 13:03
    Comment
    Who Sir? Me? No Sir!
    #247AuthorWaringham (384862) 16 Oct 09, 13:30
    Comment
    Doch, doch, Waringham!
    #248AuthorEmil 14 (299747) 16 Oct 09, 13:47
    Comment
    Depends on how dark the barn is... Ah, have just read the article. We-ell. Just because some people have always done what they are doing doesn't make it right. Keeping an animal in virtually complete darkness for half of the year, or even for a month, is absolutely intolerable, unless it's a naked mole rat. If you cannot keep animals in such a way that a certain small degree of "welfare standard" is ensured, you mustn't keep them. As simple as that. Nothing else to say. Sorry.
    Wari, I thought, I had sent you a hardcover as well. Green. Several books in one? Can't remember =)
    #249Authoreasy (238884) 16 Oct 09, 13:49
    Comment
    #250Authormykl (442296) 16 Oct 09, 14:02
    Comment
    roflmao
    #251Authoreasy (238884) 16 Oct 09, 14:06
    Comment
    So people, my day has done, but I'm back at 6 in the morning :(
    I wish everybody a pleasant evening. Byeeeeeeeeeeeeeeee.
    #252Authormykl (442296) 16 Oct 09, 15:01
    Comment
    Wari, If your English wasn't nigh perfect, I would have sworn you'd made a mistake with your shifting gears, while hubby drives - tsk, tsk, tsk!!

Heard from the foresty journal today...they want me for a project: integrating a forestry dictionary into their website, PLUS requested permission to advertise my services on their web page!!! :-))
    #253AuthorCarly-AE (237428) 16 Oct 09, 15:43
    Comment
    Hmm, heute stellt sich LEO bei mir im Panorama-Format dar,
    mit dem Antwortschalter ungefähr anderthalb Meter rechts (rechts, Waringham!) vom Bildschirmrand.
    Das ist mühsam.

Da darf man doch geratulieren, Carly, nicht weahr?

Bye, mykl! See you tomorrow!

#254AuthorEmil 14 (299747) 16 Oct 09, 16:58
    Comment
    Ja, danke, Emil - da habe ich mich sehr gefreut!! Wari, ist "schuld" weil sie mit mir und meine XML-Datei Mitleid hatte, und irgendwelche XML-Zeugs hier eingestellt hat, die ihr Bruder verstehen würde :-)) Und dieses Problem hat sich gelöst - sie gaben mir ein Lizenz, womit ich arbeiten kann.

Wishing everyone a nice weekend, despite the weather :-) Am going to take a break tomorrow, and go to town - snow, or not!!
    #255AuthorCarly-AE (237428) 16 Oct 09, 17:03
    Comment
    Ja, ja, ja.. ich bin an allem Schuld. Sorry..

/to me/ Good I didn't complain about the site being so wide.. *gg* /to me/

Well and - for a woman- I'm pretty good with right and left, reading cards, finding ways and giving directions..

I wish all of you a super weekend!
    Mykl, don't let the bastards get you down!
    #256AuthorWaringham (384862) 16 Oct 09, 17:34
    Comment
    Moin!
    mykl, are you still around?
    #257AuthorEmil 14 (299747) 17 Oct 09, 13:52
    Comment
    Moin, All!

Took a break from translating, and went to town, despite the chancy weather - didn't rain until I reached the car on my way back home :-)) Felt GOOD to be out-and-about in the (very) fresh air!
    #258AuthorCarly-AE (237428) 17 Oct 09, 15:36
    Comment
    Prima, Carly! Ich war auch eben einkaufen. Plus ca 70 Kraniche.
    #259AuthorEmil 14 (299747) 17 Oct 09, 16:02
    Comment
    Lucky you, Emil! Außergewöhnliche "Flugobjekte" habe ich nicht gesehen, aber nach fast 2 Wochen am Schreibtisch gekettet zu sein, war's herrlich. Vor drei Tagen wurde ich gebeten, ein Angebot für eine weitere Bedienungsanleitung (aber Anfrage kam von eine Übersetzungsbüro, für den ich bisher nur Kleinigkeiten erledigt habe). Ich nannte mein SEHR günstigen Zeilenpreis, aber er meinte - das sei zu viel, ich möge doch die Datei anschauen, und nochmals "bieten." Er meldete sich gestern und fragte nach mein Angebot - ich nannte ihn den gleichen Preis, er meinte er hätte eine Engländerin (betont), die 20 Cent die Zeile weniger nehmen würde. Ich war SOOOO stolz auf mich, als ich mit "Nun, dann fragen Sie doch sie" antwortete. Ach ja, aber sie ist so unfreundlich und nervt, und ruft dauernd an, und ist auch nicht sehr gut in Technik. Ich: Nun, Qualität hat sein Preis - und quasi Umsonst arbeiten kann ich nicht. :-))
    #260AuthorCarly-AE (237428) 17 Oct 09, 16:14
    Comment
    Moin! Boy did I have some early-morning excitement - was in the kitchen drinking coffee, reading a book, when I heard an odd sound coming from the living room. Had barely taken note of the commotion, when this: http://www.dagi-lehmann.de/gifs/meise.jpg flew into my kitchen, landing on the windowsill. His/Her baby looking in from the other side. Cleared the windowsill, opened window, tried to coax it out, but...to make a long story short, after several rescue attempts, it flew to the top of my (built-in) kitchen cabinet, got stuck in the "safety space" between cabinet and wall, I had the great idea of opening bottom drawer - it eventually flew out from drawer, onto windowsill, hid behind my Alpenweilchen, re-opened window and managed to shew it back outside to freedom - it even perched on my finger for a split second :-)
    #261AuthorCarly-AE (237428) 18 Oct 09, 12:27
    Comment
    Moin all!
    Aber stell Dir die Aufregung der kleien Meise vor, Carly!
    Die dachte sicher, Du wolltest sie für den Kochtopf haben!
    #262AuthorEmil 14 (299747) 18 Oct 09, 14:05
    Comment
    Ja, ich weiß - und alle meine "It's okay, I'm not going to hurt you, Let me help you" zeigten keinerlei Wirkung. And I thanked my lucky stars, that Kimmy-cat was OUTSIDE!!
    #263AuthorCarly-AE (237428) 18 Oct 09, 14:11
    Comment
    Good morning people, a very happy monday to one and all. Not much of a meal on one of those anyway Carly, not even for kimmycat. *g*
    #264Authormykl (442296) 19 Oct 09, 06:07
    Comment
    Good morning!
    It's Monday, hubby's back from his hunting trip since Friday evening and we had a wonderful weekend. Now I'm writing applications again..
    #265AuthorWaringham (384862) 19 Oct 09, 11:38
    Comment
    Moin, All!!

Wari, About Herriot - I think easy sent you the first one, All Things Bright and Beautiful, and I sent the last one - The Lord God Made Them All (if I recall correctly). What are the titles - then I'd know for sure :-))

mykl, That's true, but she would have had so much more fun chasing it, than chasing a fly :-)
    #266AuthorCarly-AE (237428) 19 Oct 09, 11:41
    Comment
    http://en.wikipedia.org/wiki/James_Herriot

If Only They Could Talk (1970) ISBN 0330237837
    It Shouldn't Happen to a Vet (1972) ISBN 0330237829
    All Creatures Great and Small (1972)
    Let Sleeping Vets Lie (1974) ISBN 0330241567
    Vet in Harness (1974) ISBN 0330246631
    All Things Bright and Beautiful (1974)
    Vets Might Fly (1976) ISBN 0330252216
    Vet in a Spin (1977) ISBN 0330255320
    All Things Wise and Wonderful (1977)
    James Herriot's Yorkshire (1979)
    The Lord God Made Them All (1981)
    Every Living Thing (1992)
    James Herriot's Cat Stories (1994)
    James Herriot's Favourite Dog Stories (1995)

Hi Carly and Wari, I was beginning to think that I was all on my lonesome today. :)
    #267Authormykl (442296) 19 Oct 09, 11:49
    Comment
    OHHHH mykl, Thanks for THAT list!!! There's a couple I haven't yet read/heard of!!
    #268AuthorCarly-AE (237428) 19 Oct 09, 11:51
    Comment
    *laughs* I've only read 'It Shouldn't Happen to a Vet' and that was umpteen years ago.
    #269Authormykl (442296) 19 Oct 09, 12:05
    Comment
    Well, I thought I had read them all - and mykl, You don't know what you're missing :-))
    #270AuthorCarly-AE (237428) 19 Oct 09, 12:10
    Comment
    *shrugs* I don't need to read about the yorkshire coutryside, I live there. :)
    #271Authormykl (442296) 19 Oct 09, 12:11
    Comment
    I've got a paperback called "Every Living Thing" , US-Ausgabe..7,99$

Going out w't' dogs now..
    #272AuthorWaringham (384862) 19 Oct 09, 12:29
    Comment
    Home time people. I wish everyone a pleasant day and until the next time, viel Spaß am Leben.
    #273Authormykl (442296) 19 Oct 09, 13:59
    Comment
    Moin!
    Ich habe so das Gefühl, dass es allmählich kälter wird.
    Heizt schon jemand?

An diesem Rechner habe ich immer noch, aber immer nur bei diesem Faden, den Ärger mit der Sendetaste weit rechts außen.
    Also schreibt ihn 'mal voll, damit wir bald einen neuen Faden anfangen können.
    Dieser wurde am 15. September gestartet, das sind morgen fünf Wochen!
    #274AuthorEmil 14 (299747) 19 Oct 09, 18:17
    Comment
    Hi, Emil!! Ja, LEIDER muß ich wegen dieser "globales Erwärmen" bereits heizen - sonst würde ich am PC/Stuhl/Couch festfrieren. Die Heizung anschmeisen hätte ich bereits Ende August/Anfang September tun können, aber schottische Vorfahren :-))
    #275AuthorCarly-AE (237428) 19 Oct 09, 18:55
    Comment
    Good morning people, a very happy tuesday to one and all.
    #276Authormykl (442296) 20 Oct 09, 06:51
    Comment
    Moin!
    Heize seit letzter Woche zumindest das Bad (Fußbodenheizung).. Ansonsten per Kamin und Pullover.
    Gestern ist hier im Revier ein Hirsch geschossen worden..da keiner der anderen Jäger darauf Anspruch erhoben hat, habe ich Herz, Nieren und Leber mit heim genommen. Leber für mich, Rest für zwei glückliche haarige Gefährten. Ach, die strahlenden braunen Hundeaugen.. :)
    #277AuthorWaringham (384862) 20 Oct 09, 11:36
    Comment
    Hi Wari *waves* Mmmmmmmmmmm Hirsch *sabber*
    #278Authormykl (442296) 20 Oct 09, 11:50
    Comment
    Moin, All!!

He's darling, mykl - where on Earth do you find all these things :-)) ?? I got sooooo tickled - that translating agency outlined in #260, asked me whether I could possibly help their French translator with some English terms in the bit she was translating on a sound absorber for an exhaust system "break versus bow" - the thing was an Excel file, and both of us had come to the conclusion that it had been very poorly translated from the original German to English - this is what whomever had made out of "Schalldämpfer" http://images.google.de/images?hl=en&source=h...
    #279AuthorCarly-AE (237428) 20 Oct 09, 12:27
    Comment
    Hi Carly *waves* as ever, I giggle for them. *g* (this time in the hope of getting a bit of Hirsch) *g* That's the difference 20 cents makes, had they come back to me a 2nd time I would have added ANOTHER 30 cents to the first offer, the first one being the 'friendship' price. *fg* (All part of the training to make them take your first offer)
    #280Authormykl (442296) 20 Oct 09, 12:32
    Comment
    mykl, I sent them the same link, and added that at least the "translator" was consistent in his/her terminology: break and bow = I'm gonna break you, now bow your head - uses silencer, and then farther down was the term "cleaning" (up the mess made to my silencer) :-))
    #281AuthorCarly-AE (237428) 20 Oct 09, 12:41
    Comment
    Moin allerseits!
    Der neue Jerry Cotton: 'Schüsse aus dem Auspufftopf'
    Die send-Taste bleibt gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanz rechts außen ...
    Und das war eine Abkürzung.
    Back to work ...
    #282AuthorEmil 14 (299747) 20 Oct 09, 12:52
    Comment
    Tach Emil
    Well done Emil! Now the thread is 4 times wider than my monitor :(
    #283Authormykl (442296) 20 Oct 09, 12:54
    Comment
    Ach Du liebe Güte! Das kann doch nicht wahr sein!
    Dann könnte ja jeder Troll jeden Faden auf diese Weise beschädigen.
    Trotzdem: Entschuldigung!
    Nur noch 16 postings ...
    #284AuthorEmil 14 (299747) 20 Oct 09, 13:14
    Comment
    There's a mistake in your logic there Emil, Trolls don't think.
    #285Authormykl (442296) 20 Oct 09, 13:20
    Comment
    So people, it's time for me to go home again. I wish every one a pleasant day and until the next time, viel Spaß am Leben.
    #286Authormykl (442296) 20 Oct 09, 13:49
    Comment
    Byeeee, mykl!!!

Emil, was hast Du denn nur angerichtet?? :-)
    #287AuthorCarly-AE (237428) 20 Oct 09, 13:52
    Comment
    Oh, Emil..That's far worse than what I did.
    Gonna mow the lawn now..hopefully for the last time this year. But as it's dry and sunny..
    #288AuthorWaringham (384862) 20 Oct 09, 15:23
    Comment
    @288: But what did you do then, Waringham? I didn't notice.
    Bei mir hatte der faden schon die ganze Zeit schlecht ausgesehen. Bei Euch nicht?

OK let's get out of here and move to some better place.

money tree, diesen Badezuber, die Tiere, gefegt wird hier nicht mehr ...
    #289AuthorEmil 14 (299747) 21 Oct 09, 01:32
    Comment
    und husch ...
    #290AuthorEmil 14 (299747) 21 Oct 09, 01:33
    Comment
    Los! Ab!
    #291AuthorEmil 14 (299747) 21 Oct 09, 01:34
    Comment
    Dann hätte der Faden am Ende seinem Namen ja doch Ehre gemacht!
    #292AuthorEmil 14 (299747) 21 Oct 09, 01:34
    Comment
    Dieser Gehirnzellenzähler ...
    #293AuthorEmil 14 (299747) 21 Oct 09, 01:35
    Comment
    Ich darf nicht ...
    #294AuthorEmil 14 (299747) 21 Oct 09, 01:36
    Comment
    ... vergessen den ...
    #295AuthorEmil 14 (299747) 21 Oct 09, 01:36
    Comment
    Zeitzünder einzustellen ...