Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

sports governance

Sources
    But it does not follow that these rules, as currently constituted, are necessary elements of sports governance.

oder auch:

Proponents of a sporting exception believe sport deserves special legal status within the EU. To explore whether the EU can, and currently does, recognise sport’s specificity, this book examines the application of EU law to broadcasting issues, to rules affecting player mobility in Europe and to issues of sports governance.
    Comment
    Mein Satz stammt aus einem sportrechtlichen Aufsatz, der andere aus einer Buchbeschreibung.
    AuthorKarl Kante (427044) 25 May 09, 19:39
    Comment
    Siehe http://de.wikipedia.org/wiki/Governance:
    "Für den aus dem Französischen kommenden Begriff ("Gouvernance") gibt es keine deutsche Entsprechung."

vielleicht u.a. bestehend aus
    "Sportpolitik", "Sportrecht (Sportrechtsprechung)" ...

Sports Governance is to Sports
    like Sports Illustrated Swimsuit Editions is to Swimsuits.
    #1AuthorDü'nnahmoh25 May 09, 20:11
    Comment
    naja, mir begegnet der Begriff unter anderem im Zusammenhang mit EU-Recht, also dürfte es wohl eine Übersetzung geben.

SPortrecht ist sports law.

Hat jemand noch andere Ideen bzw. weiß das jemand?
    #2AuthorKarl Kante (427044) 26 May 09, 13:58
    Comment
    ach, mir fällt hier nix gutes ein. Ich hatte schon Sportregulierung, Sportführung (bis ich gemerkt habe, dass das offensichtlich ein sozialistischer Begriff ist).....ich bin also immer noch für Vorschläge offen
    #3AuthorKarl Kante (427044) 28 May 09, 23:48
    Comment
    ok, vergesst das, es ist schon spät, ich habe mich kontextbedingt für Entscheidungsprozesse entschieden.
    #4AuthorKarl Kante (427044) 28 May 09, 23:52

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

• Pinyin

• Keyboard

• Special characters

• Lautschrift

:-) automatisch zu 🙂 umgewandelt