Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Forum home

German missing

attemptable / to attempt the unattemptable

Subject

attemptable / to attempt the unattemptable

Sources
    Sway to Me
    We accompany the main character on her exciting journey of discovery to her final realization that all she needs to do is believe in herself. She struggles with feelings of not being good enough, hindered by her own constant comparing. Inspired by the exhilarating dancing, she despairs of ever being able to do it herself. The turning point comes when she finally musters the courage to change her outlook and attempt the unattemptable. As she is told later, ' you had it there all along, it's just the way you think about yourself.'
    Comment
    Der LEO-Eintrag "attemptable - versuchenswert" ist nicht hilfreich und klingt undeutsch.
    AuthorIlldiko (763882) 10 Nov 12, 22:21
    Comment
    Ich tu mich ein bisschen schwer mit dem Wort unattemptable. MMn gibt es gar nichts unversuchbares. Man kann alles versuchen, ob es klappt bzw. gelingt, ist eine andere Frage.
    #1Author Myotis (485253) 10 Nov 12, 23:12
    Comment
    das Unerreichbare/Undenkbare unternehmen

...fällt mir spontan als Übersetzung ein. Ich weiß nicht, ob das idiomatisches Deutsch ist.

als Erklärung: Man hat eine Denkblockade und hat deshalb etwas erst gar nicht versucht, bzw. hat es nicht für möglich gehalten.
    #2Author wupper (354075) 10 Nov 12, 23:15
    Comment
    Das Unmögliche versuchen.
    #3Author cocoDrugu (860281) 10 Nov 12, 23:27

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt