Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

Schrankhüter

[noun]
    Sources
    siehe unten / see below
    Comment
    I'm doing a translation from Japanese to English and I came across a word I can't think of an English term for (タンスの肥やし) although there is a German one (Schrankhüter).

The situation is as follows: a little boy wants his dad to keep the boy's dinosaur costume although it doesn't fit anymore. The father doesn't want to disappoint his son but thinks to himself that the costume is just a "waste of wardrobe space".

The German equivalent would be "Schrankhüter", i.e. clothes that just lie around in the closet unworn. Is there a direct / better English translation for this word or will I just have to go with "waste of wardrobe space"?
    Authorshizuka (1016117) 09 Jul 14, 23:31
    Comment
    Ohne Japanisch zu können ... das erinnert mich an den deutschen "Ladenhüter" ... evtl. kommt da "shelf warmer" in Frage ...
    #1Authorno me bré (700807) 09 Jul 14, 23:48
    Comment
    I am familiar with a "Ladenhüter", but I've never come across a "Schrankhüter". If it existed it would refer to an item that never leaves the wardrobe because no one is interested in it, which is not the case here.
    #2AuthorRodos (930149) 09 Jul 14, 23:48
    Comment
    Google kennt "Schrankhüter" ... ich kannte es bis dato nicht, obwohl ich mir aufgrund von "Ladenhüter" was drunter vorstellen konnte.
    #3Authorxekinai (803976) 09 Jul 14, 23:57
    Comment
    Duden und DWDS kennen "Schrankhüter" nicht.

Der japanische Ausdruck タンスの肥やし (tansu-no-koyashi) bedeutet wörtlich ins Deutsche übersetzt "Schrankmist", d.h. Kram / Plunder / Trödel im Schrank; vielleicht könnte man im Deutschen auch sagen "Schrankkram, -plunder, -trödel".

"tansu" kann allerdings auch "die Kommode" heißen; wenn sich der Kram in einer Lade (Schublade) einer Kommode befindet, mutiert er quasi zu einem "Ladenhüter".
    #4AuthorMiMo (236780) 10 Jul 14, 01:42
    Comment
    Im Zusammenhang mit Textilien, Büchern und Tupper-Dosen ist manchmal die Rede von (überflüssigen) Schrankfüllern.

Mehr über unworn fashion items hier: http://www.ivillage.com/most-womens-closets-c...
    #5AuthorTelos 2.0 (1016134) 10 Jul 14, 01:58
    Suggestionworthless keepsake
    Sources
    #6Authorthundt (34747) 11 Jul 14, 02:39

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

• Pinyin

• Keyboard

• Special characters