Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

Please email me

Sources
    Finde es erstaunlich, dass "email" as Verbform in Leo gar kein deutsches Übersetzung hat, kann aber selber nicht denken, was die richtige Übersetzung wäre.
    AuthorTheodore (US) (230361) 23 Oct 14, 00:54
    Comment
    "Brief" hat auch keine Verbform. So ein Pech. :-)

Wie ist das übrigens in Englisch? Please letter me?

Sende/schicke mir bitte eine E-Mail.
    #1AuthorHarald (dede) [de] (370386) 23 Oct 14, 00:58
    Comment
    On second look, it appears that Leo does have an entry "e-mail" as a verb, which is translated as "e-mailen". I keep forgetting that the German bias tends to prefer the hyphenated form, unlike native speakers of American English.

Is the verb "e-mailen" used much? Would it be appropriate in a business email?

It's certainly not odd in English to say "send me an email", but it's more common to say "email me", and in certain situations it's hard to fit in the helper verb, for example, it's very natural to say "Please email us back with a time that would work for you", but it gets a bit wordy to say "Please respond with an email and give us a time that would work for you."
    #2AuthorTheodore (US) (230361) 23 Oct 14, 01:28
    Comment
    Ich würde das als e-mailen als "informal" ansehen. Und ehe mir ein Satz wie "Das habe ich Dir gerade gee-mailt!" aus der Tastatur fließt...

Wenn schon, dann "maile" ich. Aber das fasse ich dann als Jargon auf, nicht als Deutsch.

Dictionary: mailen
    #3AuthorHarald (dede) [de] (370386) 23 Oct 14, 01:42
    Suggestionper Mail
    Comment
    1. Es heißt E-Mail, weil Email eine völlig andere Bedeutung hat. (http://www.duden.de/rechtschreibung/Email)

2. Ich würde für "Please email us back with a time that would work for you" sagen: Bitte lassen Sie uns per Mail wissen zu welchem Termin Sie Zeit haben.
    #4AuthorKangaroo (367365) 23 Oct 14, 02:42
    Comment
    Pro # 3.

# 4 1. Contra Email. Pro Emaille.
    #5Authormbshu (874725) 23 Oct 14, 02:49
    Comment
    Naja, es gibt Email und Emaille. Keine Ahnung wo in Deutschland welche Form häufiger ist :) (http://www.duden.de/node/714176/revisions/131...)

Email, Verwandte Form: Emaille
    französisch émail < altfranzösisch esmal = Schmelzglas, aus dem Germanischen, verwandt mit ↑schmelzen
    #6AuthorKangaroo (367365) 23 Oct 14, 02:58

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

• Pinyin

• Keyboard

• Special characters

• Lautschrift

:-) automatisch zu 🙂 umgewandelt