Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

„platt machen“

[comp.]
    Sources
    Keine Daten übernehmen => „platt machen“.

Es geht um ein Softwareupdate, und das Gerät soll vermutlich alle alten Daten löschen...

Comment
    Mein Versuch:
    Do not accept any data => "overwrite everything"??? oder "format/delete storage"? oder "clear memory"???
    Kann mir Jemand helfen? Danke im voraus...
    Author funkygirli (285352) 06 Nov 14, 11:57
    Comment
    Vielleicht "nuke it", wenn man den Originalstil beibehalten will.

Sonst kenne ich dafür "clean install".
    #1Authorcodero (790632) 06 Nov 14, 12:04
    Comment
    To be on the safe side try: "to wipe"
    #2AuthorDuckbill06 Nov 14, 12:45
    Comment
    to wipe (the system)
    to wipe (the system) clean

Beispiel:
    Coping with Malware — University Information Services ...
    www.ucs.cam.ac.uk/support/anti-virus/coping
    Its possible that malware may have corrupted Windows. If this has happened you are advised to wipe the system and re-install. You can use the System File ...

(wie # 2)
    #3Author mad (239053) 06 Nov 14, 13:47
    Suggestionto (secure) wipe
    Comment
    There is even the common expression "to secure wipe", often written without a hyphen.
    With the "secure" word in it normally means that a special algorithm is used to thwart anyone's attempts to restore data from the raw sectors.
    #4Author enigma_ (459970) 07 Nov 14, 05:05
    Comment
    I don't think "secure" means a special algorithm is used. It just means that the raw sectors get written over repeatedly with zeros. The more times they get written over, the more secure the wipe is. The most secure NSA standard requires the wipe cycle to be repeated thirty times or some such number.
    #5Author Himalia (970475) 07 Nov 14, 05:19
    Comment
    Keine Daten übernehmen heißt aber nicht unbedingt, dass die alten Daten gelöscht werden. Bei einem Softwareupdate, bei dem keine Daten übernommen werden, muss man alle vorhandenen Daten neu eingeben. Aber in der alten Version sind diese Daten noch vorhanden und verwendbar.

OT: Damit hat ELSTER (das Steuerprogramm der deutschen Finanzämter) mich jahrelang zur Weißglut gebracht. Nach jedem Update musste ich unsere Daten neu eingeben. Aber inzwischen haben die auch eine Möglichkeit gefunden, die Daten zu erhalten.
    #6Author kedi31 (394684) 07 Nov 14, 10:15

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt