Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

book of remembrance

Sources
    The Book of Remembrance is a permanent record in memory of a loved one.
    A full page is dedicated to each day of the year and, as the days go by, the pages are turned so that the Book is always open at the appropriate page.
    Entries can be of two, five or eight lines. Crests, badges, motifs or heraldic designs can be added to five or eight line entries to give added significance.

http://www.glasgow.gov.uk/?articleid=6460

A War of 1812 Book of Remembrance is being created to honour those who gave their lives in that pivotal conflict. Special commemorative pages are currently displayed on a new War of 1812 altar in the Memorial Chamber until the Book is completed.
    http://www.veterans.gc.ca/eng/remembrance/mem...
    Comment
    Gesucht ist nicht das biblische "Book of Remembrance".
    AuthorIlldiko (763882) 08 Sep 15, 23:45
    Comment
    Gedenkbuch?

Interessehalber: Was ist denn mit dem "biblischen 'Book of Remembrance'" gemeint? Es gibt doch kein biblisches Buch, das so heißt... oder?
    #1AuthorCalifornia81 (642214) 08 Sep 15, 23:53
    Comment
    Nein, das kommt als Begriff im Alten Testament vor.

Then they that feared the LORD spake one with another: and the LORD hearkened, and heard, and a book of remembrance was written before him, for them that feared the LORD, and that thought upon his name.

Aber die Gottesfürchtigen trösten sich untereinander also: Der Herr merket es und höret es, und ist vor ihm ein Denkzettel, geschrieben für die, so den HERRN fürchten und an seinen Namen gedenken.

Maleachi 3:16
    #2AuthorIlldiko (763882) 09 Sep 15, 00:02
    Comment
    Ach so, dann war das ein Missverständnis. Ich dachte, ein "Buch der Bibel" wäre gemeint.

"Denkzettel" hat heute jedenfalls wohl einen völlig anderen Klang als "book of remembrance"...

Da finde ich "Gedenkbuch" doch deutlich passender.
    #3AuthorCalifornia81 (642214) 09 Sep 15, 00:11
    Comment
    Ja, Gedenkbuch oder Erinnerungsbuch.
    #4Author mbshu (874725) 09 Sep 15, 00:13
    Comment
    #5Author MiMo (236780) 09 Sep 15, 06:35
    Comment
    "Memorbuch" höre ich hier zum erstenmal (obwohl ich mich in der umliegenden Thematik einigermaßen auszukennen meine). Da müsste man erstens genau gucken, ob der Begriff bei der Zielgruppe bekannt ist. Und zweitens scheint das ein Begriff für eine spezifisch jüdische Tradition zu sein, um die es in den Beispielen in #0 ja nicht geht.

Und bei "Memorial" bitte den Zusatz "veraltet" beachten.
    #6AuthorCalifornia81 (642214) 09 Sep 15, 08:11

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt