Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

coordinated on markets

Sources
    Henceforth, economic behavior which is
    coordinated on markets will typically not lead to efficient outcomes.

Von nun an, wird wirtschaftliches Verhalten, was koordiniert wird über Märkte typischerweise nicht zu effizienten Ergebnissen führen.

Comment
    Ist das so richtig übersetze? Wie könnte man es eleganter formuleiren?

DAnke
    Author soulsister_01 (1115225) 01 Jan 16, 16:07
    Comment
    First of all, the first comma has to be removed, it doesn't belong there.
    Other than that, the order of words is like in English - I changed that to what you would find in German:

Von nun an wird wirtschaftliches Verhalten, das über Märkte koordiniert wird, üblicherweise nicht (mehr) zu effizienten Ergebnissen führen.

If it used to lead to efficient outcomes add the mehr (in this case: any more / any longer), if that is not what you want to say, remove it.
    #1Author TG-512 (1118447) 01 Jan 16, 17:47
    Comment
    Ich habe Zweifel, dass der englische Satz korrekt ist. Was soll denn "behaviour which is coordinated on markets" bedeuten? Unter behaviour which is coordinated across markets/which is coordinated by markets könnte ich mir ja noch etwas vorstellen, aber "on markets"?

#2Author Silvia(D) (320521) 01 Jan 16, 19:36
    Comment
    Ich hatte das als Aktienmarkt verstanden, eine schnelle Suche hat allerdings auch die Möglichkeit "im Handel" Dictionary: on markets

Ich halte auch Angebot/Nachfrage für einen möglichen Kontext.
    #3Author TG-512 (1118447) 01 Jan 16, 20:40
    Comment
    so stand es in dem orginal paper, was ich bearbeiten muss. Fand ich auch sehr merkwürdig. Aber damit könnte echt das Zusammenspiel Angebot/ Nachfrage gemeint sein...
    #4Author soulsister_01 (1115225) 01 Jan 16, 22:23

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt