Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Forum home

English missing

Tut mir leid dass ich so ein Erbsenzähler bin (AE)

Subject

Tut mir leid dass ich so ein Erbsenzähler bin (AE)

Sources
    Liebes Forum,ich brauche mal wieder eure kreative Hilfe: Ich muss zum wiederholten Male einer amerikanischen Anwältin und ihrer Paralegal erklären, welche Dokumente ich von ihnen für Österreich brauche. Die stellen sich ziemlich blöd an und wollen nicht verstehen, dass es halt Unterschiede gibt zwischen dem inneramerikanischen und dem internationalen Rechtsverkehr.
    Comment
    Nachdem ich ihnen also zum dritten Mal alles haarklein erkläre, möchte ich immerhin am Schluss einen Satz anbringen, dass es mir ja leidtut, dass alles so umständlich ist, aber anders werden sie nicht zu ihrem Recht kommen.

Wie sag ich's also? Vorschläge willkommen!
    Authortigger (236106) 06 Mar 17, 10:51
    Comment
    I am sorry if this seems overly complicated and bureaucratic to you, but this will be the only way to reach the intended goal?
    #1AuthorB.L.Z. Bubb (601295) 06 Mar 17, 10:54
    Comment
    Sorry to be such a nitpicker, but I'm afraid our legal system requires XYZ.
    #2Authorpenguin (236245) 06 Mar 17, 11:07
    Comment
    I am sorry to be so pedantic, but...

I am sorry if I appear to be splitting hairs/nit-picking but... (more informal)
    #3AuthorKarrie (941084) 06 Mar 17, 11:08
    Comment
    Ich würde das nicht direkt auf mich, sondern auf die Umstände schieben, die eben so sind wie sie sind. Daher hatte ich 1 mit Absicht so geschrieben ;-)
    #4AuthorB.L.Z. Bubb (601295) 06 Mar 17, 11:11
    Comment
    OK, "pedantic" hatte ich auch schon, sehr gut.
    Die übrigen natürlich auch - am liebsten würde ich die ja zum Teufel jagen!
    *stattdessen den Rechnungsbetrag erhöh damit wenigstens mein Chef was davon hat*
    #5Authortigger (236106) 06 Mar 17, 11:12
    Sources
    Comment
    "Being a nitpicker" is good. I'm sure the self-irony will be understood by others in the legal world.
    #6AuthorAlan (De/US) (236282) 06 Mar 17, 11:13
    Comment
    Natürlich ist es nicht meine Schuld, sondern die der österreichischen Gesetze. Merkwürdigerweise ist das zuständige Amt bei diesen Angelegenheiten fürchterlich erbsenzählerisch, daran verzweifeln schon deutsche Anwälte. (Aber die verstehen wenigstens selber, dass es nicht meine Schuld ist.)
    #7Authortigger (236106) 06 Mar 17, 11:15
    Comment
    Lawyers and self-irony? That's not even worlds clashing; that's worlds never meeting in most cases ;-)
    #8AuthorB.L.Z. Bubb (601295) 06 Mar 17, 11:17
    Comment
    Nein, bei der Anwältin dürfte keine Selbstironie vorhanden sein. Ich verbuche das als "lost in translation". Hab ich halt nicht verstanden, dass sie mich für blöd hält. (Du mich auch...)
    Aber deswegen muss ich halt aufpassen, dass mein Kommentar nicht falsch ankommt, und frage lieber bei euch nach! :-)
    #9Authortigger (236106) 06 Mar 17, 11:24
    Comment
    RE #8: I'd say that that's often the case with US lawyers as a group as well, but with such people it doesn't hurt to show a bit of self deprecation (it makes them feel better about themselves).
    #2 includes both that as well as an explanation that it is the legal system that requires it.
    #10Authorhbberlin (420040) 06 Mar 17, 11:29
    Comment
    Unless you know them quite well, I would advise against self depreciation vis-á-vis US lawyers. Been there, done that, came a cropper, didn't get the t-shirt. Only result is they will get even more unbearably toffee-nosed and aggressive.

But maybe that's just me.
    #11AuthorB.L.Z. Bubb (601295) 06 Mar 17, 11:36
    Comment
    Das ist mir allerdings nicht so wichtig, weil ich ja nur Paralegal bin und kein Anwalt. :-)
    #12Authortigger (236106) 06 Mar 17, 11:40
    Comment
    Umso eher nicht machen ;-)
    #13AuthorB.L.Z. Bubb (601295) 06 Mar 17, 11:42
    Comment
    I would vote with Bubb on this one -- it's not your fault, so don't feel like you have to grovel personally.

Maybe a combination of #1 and 2, e.g.,

I'm sorry if it seems overly complicated and bureaucratic, ...
    I'm sorry that there's so much red tape, ...
    ... but I'm afraid this is what our legal system requires.
    ... but unfortunately it's a legal requirement.
    Thank you for your understanding.
    #14Authorhm -- us (236141) 06 Mar 17, 12:27
    Comment
    Herzlichen Dank für die Sammlung, hm--us!
    Das eine habe ich jetzt schon abgeschickt, aber diese werde ich mir für die Zukunft aufheben. Das brauch ich nämlich ständig, insbesondere für die USA.

(Notare und notaries sind einfach inkompet- äh inkompatibel...)
    #15Authortigger (236106) 06 Mar 17, 13:47
    Comment
    *heul*
    Jetzt hab ich das Gegenteil, eine US-Anwältin, die mir pico bello alles auflistet und nachweist, und der muss ich jetzt sagen, dass ich davon bitte acht Originale mit Apostille brauche.
    Die schießt mich auf den Mond... wie gut, dass ich hm--us' ersten Vorschlag anbringen kann.
    :-)
    #16Authortigger (236106) 10 Mar 17, 11:41
    Comment
    Heast geh weiter wos gehst her und losst Di mit am Anwoid ein?
    #17AuthorGart (646339) 10 Mar 17, 11:56
    Comment
    ...weil sie meinen Chef für meine Arbeit bezahlt?!
    #18Authortigger (236106) 10 Mar 17, 17:35
    Comment
    Eight authorized copies of the same original?!

In that case I think I might actually grovel.

'I'm so terribly sorry, and I do realize that this is an unbelievable imposition, indeed, a shameless attempt by my own government to make life difficult for foreigners by burdening them with Kafkaesque fees, seals, and other red tape. I can only thank you again for your detailed lists so far and apologize for being the bearer of more bad news.'

But maybe it's only four copies of two documents, or two of four ...

Either way, I must say it reminds me of the Bolivian consulate, where if I had not been getting a stamp and a signature on behalf of a Bolivian citizen, it would have cost me something like 400% more. And then small countries wonder why more tourists aren't eager to visit.

(Wonder how Australia compares with regard to apostilles ... since people may confuse it anyway. (-; )
    #19Authorhm -- us (236141) 11 Mar 17, 08:30
    Comment
    OT: My experience with U.S. bureaucracy made me long after the German one - I never thought that might happen ...

Ad rem: you are not a beancounter, nitpicker or anything else of that sort if you are just passing on what the law of the land requires - so I would say something like "sorry it is so complicated / I regret that these regulations cause you so much trouble," but I would not put anything on my own character for that.
    #20Authormbshu (874725) 11 Mar 17, 09:26
    Comment
    but I would not put anything on my own character for that.

I agree.
    #21AuthorHappyWarrior (964133) 11 Mar 17, 09:33

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

• Pinyin

• Keyboard

• Special characters

• Lautschrift

:-) automatisch zu 🙂 umgewandelt