•  
  • Betreff

Praxis Dr. ... BE/ AE

Quellen

Telefonat

Kommentar

Wie meldet man sich normalerweise am Telefon in einer Arztpraxis?

• Deutschland:

(Gemeinschafts)praxis Dr. x (und y), Müller...

• UK - wie meldet man sich beim NHS/ bei einer Privatpraxis?

..... (?)

• USA

::: (?)

Danke!

Verfassercookie crumbler (484354) 04 Dez. 18, 19:38
    Kommentar

Around here (AE) it's usually, "Doctor's office, please hold!" After that, muzak and crickets.

#1Verfasserdude (253248) 04 Dez. 18, 20:33
    Kommentar

lol dude ... same in Canada

#2VerfasserRES-can (330291) 04 Dez. 18, 20:42
    Kommentar

Und nach muzak and crickets? ;-)

Name + how can I help you? (oder so?)

___

Und beim NHS heute? (Hab' schon so lange nicht mehr dort angerufen.)

#3Verfassercookie crumbler (484354) 04 Dez. 18, 20:47
    Kommentar

Nach muzak und crickets? Wer Geduld hat und nicht aufhängt, hört dann evtl. folgendes:

-Can I help you?

-Yes. I'd like to make an appointment for a check-up.

-With which doctor?

-No, not with the witch doctor. With Dr. Feelgood.

-Dr. Feelgood has no available appointments until 3 years from Monday.

-I'll take the witch doctor instead, then.

-He can see you tomorrow.

#4Verfasserdude (253248) 04 Dez. 18, 20:54
    Kommentar

Wenn man aber am liebsten zu Doctor Who gehen würde, was dann?

Wie geht's weiter?

#5Verfassercookie crumbler (484354) 04 Dez. 18, 21:00
    Kommentar

What do you need? An entire screenplay or a short story? The receptionist will ask you your name and tell you what time slots might be available. Then you say yes or no and you either have your appointment or you have to let the receptionist tell you what other days and times are available.

I'm not sure what exactly you're looking for. It also depends on whether this is your first time calling this particular doctor's office or if you're an established patient.

#6Verfasserdude (253248) 04 Dez. 18, 21:04
    Kommentar

Weder screenplay noch short story.

Beispiel:

Dude ruft bei Praxis an.

Wie meldet sich der Mensch in der Praxis?

Offensichtlich zuerst meist die automatische Ansage mit M.&C. Danach spricht man aber mit jemandem. Mich interessiert, wie man nach der autom. Ansage normalerweise angesprochen wird.

In D (wenn nicht erst M.&C.) meldet man sich normalerweise mit

'Praxis Dr. Aua, Meier.' (Es spielt dabei keine Rolle, ob man dort bereits Patient ist.)

#7Verfassercookie crumbler (484354) 04 Dez. 18, 21:11
    Kommentar

Aber das hab' ich doch schon alles gesagt:

Receptionist: Doctor's office. Please hold.

Caller: uh, ...

Nach einiger Zeit:

Receptionist: Can I help you?

Caller: I'd like to make an appointment.

Receptionist: With which doctor?

Caller: Dr. Feelgood.

Receptionist: Has he seen you before?

Caller: Yes, I'm a regular patient of his.

Receptionist: The earliest appointment he has available is three weeks from now.

Caller: I'll take it. I hope I won't die before then.

Receptionist: Excuse me?

Caller: Never mind. I'll take it.

#8Verfasserdude (253248) 04 Dez. 18, 21:17
    Kommentar

Three weeks later: Dr. Feelgood verschreibt dir "Milk and Alcohol" .

Remember? (1979)

#9VerfasserBraunbärin (757733) 04 Dez. 18, 21:23
    Kommentar

This is a weird thread! But good for a laugh. Cookie, why don't you call an Arztpraxis or two in the US and UK and report back?

#10Verfasserisabelll (918354) 04 Dez. 18, 21:23
    Kommentar

Hab gerade Probleme mit dem Absenden.

Vllt kommt's an.

Werden weder die Namen des Arztes (z.B. Dr. Aua) noch die der Sprechstundenhilfe (z.B. Meier) genannt?

#11Verfassercookie crumbler (484354) 04 Dez. 18, 21:25
    Kommentar

Ich glaube, ich würde gerne mal dudes Arzt Dr. Feelgood persönlich sprechen und ihn fragen, was er ihm für schöne Pillchen verschreibt. ;-)

#12Verfassercookie crumbler (484354) 04 Dez. 18, 21:27
    Kommentar

Normalerweise nicht (also in meiner Erfahrung). Es wird meist ganz generisch "doctor's office" gesagt,

#13Verfasserdude (253248) 04 Dez. 18, 21:27
    Kommentar

Sorry, mit dem Antworten geht's grad schlecht. Doctor Who treibt sein Unwesen.

Rufe morgen bei Feelgood an und werde berichten... ;-)

#14Verfassercookie crumbler (484354) 04 Dez. 18, 21:29
    Kommentar

Es wird meist ganz generisch "doctor's office" gesagt,

Ahhhh, Danke!

Trotzdem rufe ich mal bei Feelgood an. ;-)

ed.:

isabell, könntest du das mit dem Anruf beim NHS erledigen? ;-)

#15Verfassercookie crumbler (484354) 04 Dez. 18, 21:30
    Kommentar

A little (possible) explanation:

The doctor-patient relationships can often be short-lived here. For one thing, as employee you usually have no say-so about what insurance you might have. Employers tend to renew contracts on an annual basis, always on the lookout for the least expensive deal. Consequently, the employee might be changing insurance companies on an annual or maybe biannual basis. This frequently brings about having to change doctors because not every insurance company accepts every doctor and vice-versa. Basically that means the doctor-patient relationship can be very impersonal.

There was a time when I changed doctors about once a year, sometimes even more frequently. I remember I had to switch doctors because my employer had switched insurance companies. Some six months into switching doctors, my doctor at the time committed suicide, so I had to switch again. About 9 months after switching, the new doctor decided to retire. Again I had to switch. I got lucky and found a doctor close-by in my neighborhood. She was young and very personable, s I thought this might be my doctor for quite a while, but a year or so into our relationship she decided she wanted to do research instead, so she quit. I am now on my fifth doctor in about 7 or 8 years. I like the one I currently have, but he’s way past retirement age, so who knows how long he’ll stick around. Fortunately, I only need to go once a year for my annual check-up. If I had some sort of ailment that required frequent visits, I would probably go nuts trying to remember which doctor I’m with. All that, however, sort of explains the generic greeting, I think. I’m sure I’m not the only one who has these relationship problems.

#16Verfasserdude (253248) 04 Dez. 18, 21:45
    Kommentar

In the UK a GP (general practitioner) practice is almost certain to consist of numerous doctors. Mine is called the John Smith Practice (no, not really - "John Smith" replaces the actual name). The normal response would be something like:

Hello, John Smith Practice, how may I help you?

or

Hello, John Smith Practice, Diane speaking, how may I help you?

#17VerfasserSpike BE (535528) 04 Dez. 18, 21:53
    Kommentar

#16 Blicke nicht mehr durch - Feelgood ist tot oder im Ruhestand? Na, dann lohnt der Anruf nicht. ;-)

Zusammenfassung:

D: Praxis Dr. Aua, Meier (guten Tag/ Grüß Gott).

UK: Hello, John Smith Practice, Diane speaking, how may I help you?

USA: (Ansage + M&C ) + Doctor's office... (wenn er nicht im Ruhestand oder sonst was ist...)

Danke, gute Nacht! :-)

#18Verfassercookie crumbler (484354) 04 Dez. 18, 22:05
    Kommentar

Also meiner Erfahrung nach (Bay Area, Kalifornien), haben Gemeinschaftspraxen üblicherweise einen Namen. Wenn ich meinen Arzt anrufe (selten, da Termine, neue Rezepte u.ä. inzwsichen online laufen) kriege ich ein "Medical One, Berkeley Office, how can I help you?". Beim Kinderarzt meines Sohnes ist es "East Bay Pediatrics, how can I help you?".

Und bei beiden muss ich mich vorher durchs Telefonmenü durchhangeln, wo auch schon der Praxisname drin ist.

#19VerfasserIna R. (425467) 04 Dez. 18, 22:34
    Kommentar

Zusammenfassung:

z.B.

D: Praxis Dr. Aua, Meier (guten Tag/ Grüß Gott).

bzw. Gemeinschaftspraxis/ bzw. Augenarztpraxis Dr. Aua (und)...

UK: Hello, John Smith Practice, Diane speaking, how may I help you?

USA: (Ansage + M&C ) + Doctor's office/ xy office/ xyFacharzt oder Fachärzte...

Danke!

#20Verfassercookie crumbler (484354) 04 Dez. 18, 22:42
    Kommentar

FWIW, I was just going by my experience. Others' (like #19's) may be different. I'm sure different offices have different policies, too.

#21Verfasserdude (253248) 05 Dez. 18, 00:12
    Kommentar

I'm sure different offices have different policies, too.

Das ist in Deutschland auch nicht anders. In der Regel kann man wohl erwarten, dass derjenige, der das Telefon abnimmt, die Bezeichnung der Praxis (Praxis Dr. Müller, Gemeinschaftspraxis Schröder/Schulz/Schmidt, Orthopädie Bismarckstraße, Medizinisches Versorgungszentrum Kleinkleckersdorf, ...) sowie seinen eigenen (Nach-)namen nennt. Alles Weitere (guten Tag, was kann ich für Sie tun, ...) ist optional und eigentlich eher unüblich, weil zeitaufwändig. Ein deutliches Fragezeichen am Ende der Ansage tut's auch.

Kürzlich habe ich in einer (Facharzt-)Praxis angerufen, da war Frau Dr. XY höchstpersönlich am Telefon und bot mir einen Termin gleich für den nächsten Tag an. Die Dame macht tatsächlich alles alleine: Telefondienst, Anmeldung, Termine, Rezepte und Überweisungsscheine ausdrucken - und zwischendurch auch mal Patienten behandeln.

#22Verfasserdirk (236321) 05 Dez. 18, 07:55

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

• Pinyin

• Tastatur

• Sonderzeichen

• Lautschrift

:-) automatisch zu 🙂 umgewandelt