Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

Auf etwas entfallen

Sources

Hallo Leute,

ich will sagen, dass der Großteil der abgeregelten Energie in Deutschland auf Schleswig-Holstein entfällt. Passt der Satz aus eurer Sicht:

"A large part of the curtailed energy can be attributed to the federal state of Schleswig-Holstein (North of Germany), having caused 53 % of Germany’s total curtailment in 2018"

AuthorPeter_Be (871272) 17 Mar 20, 16:36
    Comment

With a minor correction, dropping the comma, the sentence is OK.

But I would reword it. Why not simply "53 % of Germany’s total energy curtailment in 2018 can be attributed to the federal state of Schleswig-Holstein"?

#1Author Martin--cal (272273) 18 Mar 20, 06:47
    Comment

Was bedeutet denn "entfallen"? "Kommt von da" oder "wird da verbraucht"?

#2Author B.L.Z. Bubb (601295) 18 Mar 20, 08:51
    Comment

Danke für die Antworten. 'Entfallen' bedeutet hier soetwas wie 'verursacht'. Das bedeutet, dass in Schleswig-Holstein sehr viel Energie nicht produziert werden kann, aufgrund des Netzes bzw. der nicht vorhandenen Stromnachfrage im Bezug auf die Erzeugung (die Windkraftanlagen müssen vom Netz genommen werden, obwohl sie eigentlich Strom (Energie) produzieren können).

#3AuthorPeter_Be (871272) 18 Mar 20, 20:50
    Comment

I have a follow-up question to Matin--cal (and to the others)

Your suggested sentence "53 % of Germany’s total energy curtailment in 2018 can be attributed to the federal state of Schleswig-Holstein" indeed sounds good. However, I am wondering whether I can begin a sentence with a number? As far as I remember, I was told at school (a long long time ago :-)), that this should be avoided.

#4AuthorPeter_Be (871272)  20 Mar 20, 10:27
    Comment

I never heard of such a rule.

#5Author Martin--cal (272273) 20 Mar 20, 17:29
    Comment

Peter_Be,

ich meine, es gibt eine Regel, dass man i.d.R. am Satzanfang keine Ziffer schreibt, stattdessen die Zahl als Wort ausschreibt.

Prozentzahlen in dieserart Texten dürften eine Ausnahme sein.

Ich hatte mal das Chicago Manual of Style gut im Kopf. Vielleicht such ich noch die Regel raus.

Hier ist mal eine Fundstelle - evtl. gibt es bessere.

https://apvschicago.com/2011/05/numbers-spell... 

#6AuthorBraunbärin (757733)  20 Mar 20, 17:51
    Comment

Thanks for the answers,

Here I have found a couple of source that state that you should not use numbers at the beginning of a sentence unless you spell them out:

#7AuthorPeter_Be (871272) 20 Mar 20, 19:13

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt