Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Forum home

English missing

Vollschnitt and Einzelzahn (Stator)

Subject

Vollschnitt and Einzelzahn (Stator)

Sources

See comment.

Comment

In stator design, "Vollschnitt" refers to when the laminations are made so they form the entire cross-section of the stator (a ring). When stacked together, they form the stator as a single piece. This is the opposite of "Einzelzahn", where the laminations are made to form the cross-section of just one tooth (looks like Thor's hammer), then are stacked together and assembled with corresponding stacks to create a polechain, or a segmented stator. Does anyone know the correct technical terms for these in English?

AuthorTranslator Joe (761535) 29 Sep 22, 23:23
    Comment

Was ein Stator ist, weiß ich, und die Wickeltechniken habe ich auch schon gesehen. Darüber hinaus habe ich aber keine Ahnung, kenne nicht einmal die deutschen Begriffe. Die Gegenüberstellung Vollschnitt vs. Einzelzahn klingt aber so unpassend und unwahrscheinlich, dass die Benennung wohl nicht aus dem Deutschen stammt.

google findet dann jede Menge Fachseiten nicht-deutscher Herkunft mit den beiden Begriffen full cut und single-tooth im Zusammenhang mit Statoren, dazu die entsprechenden Bilder.

#1Author reverend (314585) 30 Sep 22, 00:07
    Comment

#1 I didn't want to believe it was actually "full-cut" and "single-tooth", as they sounded just as literally taken from German to me, but sometimes it really is that simple. Thanks for your input!

#2AuthorTranslator Joe (761535) 30 Sep 22, 00:18
    Comment

Mir spukten noch die Begriffe Glattwicklung und Sägezahnwicklung im Hinterkopf herum, aber letzteres ist keine übliche Bezeichnung (mehr) und ersteres scheint mir mit Vollschnittwicklungen nicht übereinzustimmen.

Ein ganz guter Überblick, in dem die Begriffe allerdings alle nicht vorkommen, steht in Wikipedia zu den Begriffen Stator und Spulenwickeltechnik.

#3Author reverend (314585) 30 Sep 22, 09:42

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt