Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

PSPC / Tint background

Sources

Security features (on the reverse side of a certificate)

1. Red fluorescent numbering
    2. 120 GSM PSPC water mark security paper
    3. Intaglio border
    4. Tint background
    5. Invisible logo
    6. Gold foil
    7. Micro text line
    Comment

Hallo,

Unsicher mit der Übersetzung bin ich bei

2. ...PSPC .... Ist das einfach der Name einer Papiersorte? - Ich wollte das" PSPC" so übernehmen. GSM ist ja die Papierstärke.

4. Tint background = Farbiger oder getönter (?) Hintergrund

6. Blattgold (Ich vermute, der goldfarbene Siegelabdruck ist hier gemeint)

7. Mikro-Textzeile

Kann das vielleicht jemand korrigieren oder bestätigen - Vielen Dank schon mal!

AuthorElisabeth Caroline (426680) 27 Nov 22, 18:57
    Sources

Performance evaluation of SVD-based digital image watermarking scheme on print-scan and print-cam (PSPC) applications

https://www.researchgate.net/publication/2773...

Comment

Das scheint Papier zu sein, das man nicht so einfach abfotografieren oder scannen kann.

#1Author penguin (236245) 27 Nov 22, 19:39
    Comment

4. gefärbter Hintergrund

Damit umgehst du die Frage, wie das gemacht wurde.

6. Goldfolie

https://de.wiktionary.org/wiki/Blattgold

[1] eine sehr dünn ausgetriebene Goldfolie, die meist zur Vergoldung von Gegenständen benutzt wird.

Goldfolie scheint also etwas dicker zu sein.

#2Author buttermaker (826321)  27 Nov 22, 20:08
    Comment

Vielen Dank für Eure Kommentare!

#1: Folgendes habe ich noch gefunden - könnte tatsächlich passen, denn die Urkunde stammt aus Pakistan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pakistan_Securi...

#3AuthorElisabeth Caroline (426680) 28 Nov 22, 11:10
    Comment

FWIW, aus dem Wiki-Link in #3 :

Pakistan Security Printing Corporation (Pvt.) Limited (PSPC) is a wholly owned subsidiary of the State Bank of Pakistan and prints security products such as Pakistani banknotes and prize bonds for the federal government.[1] Pakistan Security Printing Corporation was established as a joint venture company by Government of Pakistan on March 10, 1949, with M/s Thomas De La Rue International of United Kingdom.

... Initially, PSPC was involved in the printing of security products such as banknotes, prize bonds, stamp papers, degree documents, machine readable passports, cheque books and stamps etc., however, in July 2017, State Bank of Pakistan acquired the company along with operations of Banknote and Prize Bond printing from the Ministry of Finance for Rs.100 Billion. A separate company known as 'National Security Printing Company (NSPC)', was established under the umbrella of Ministry of Finance to print other security products.[2] ...

#4Author no me bré (700807) 28 Nov 22, 11:13

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt