Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Subject

Landesfürstentümer

Sources
    Die heutigen evangelischen Landeskirchen sind unabhängig vom Staat, ursprünglich aber mal aus den Landesfürstentümern entstanden.
    Comment
    LEO schlägt für "Landesfürst" "sovereign" vor, für "Fürstentum" "princedom" oder "principality". Das kriege ich in den obigen Satz irgendwie nicht so recht reingebastelt.

Ich bin auch nicht sicher, ob "princedom" oder "principality" nicht mehr das Konzept, die Idee des Fürstentums meint. Ich brauche aber das Fürstentum im Sinne der territorialen Ausdehnung, also das Land.
    AuthorAnna C. (474640) 19 Jan 09, 20:58
    Suggestionthe sovereigns of local principalities (pl) ; the local sovereign (sg)
    Sources
    Die heutigen evangelischen Landeskirchen sind unabhängig vom Staat, ursprünglich aber mal aus den Landesfürstentümern entstanden.
    Today's evangelistic country churches are independent of the state, but originally they arose from the local sovereign.
    Today's evangelistic country churches are independent of the state, but originally they were authorised by the local sovereign.
    Comment
    I hope this helps
    #1AuthorDonkey Chain19 Jan 09, 21:13
    Comment
    Thanks, Donkey Chain, for your effort!

I am afraid this does not quite catch what I am trying to say though.
    Aside from the fact that "evangelisch" translates to "protestant" ("evangelistic" would be "evangelistisch" and is something entirely different) and the term "country churches" would certainly be misleading, I am not referring to the "Fürst" as a person but to his state.
    The point is not that the churches were authorized by anyone but that their territory originated in the territory of those "Landesfürstentümer". How can I get this territorial aspect across?
    #2AuthorAnna C. (474640) 19 Jan 09, 21:29
    Comment
    Today's regional protestant churches are independent of the state but arose originally from local sovereign principalities.

Does that help you on your way at all?
    #3AuthorRobert -- US (328606) 19 Jan 09, 21:38
    Comment
    Thanks, Robert, that does sound a lot more convincing than all my attempts!
    #4AuthorAnna C. (474640) 19 Jan 09, 23:42

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

• Pinyin

• Keyboard

• Special characters

• Lautschrift

:-) automatisch zu 🙂 umgewandelt