Advertising
LEO

It looks like you’re using an ad blocker.

Would you like to support LEO?

Disable your ad blocker for LEO or make a donation.

•  
  • Forum home

Translation correct?

yes we did not see each other may be due to my frequent travels. Nevertheless I am in frequent conta…

Source Language Term

yes we did not see each other may be due to my frequent travels. Nevertheless I am in frequent contact with your colleague and you can email to me any time.

Correct?

Wir haben ja lang nicht gesehen vielleicht wegen mein haeufige dienstreise. Trotzdem bin ich regelmaessing in kontakt mit dein kollege und du kannst jederzeit mir Email direkt schreiben.

Comment

thats how i will speak in German for the English sample ; how can i frame the sentence in a nice German - thanks folks.

Authormangof (1089637) 24 Mar 19, 12:33
    Comment

Vorschlag :

Wir haben uns ja lange nicht gesehen(Komma) vielleicht wegen meiner haeufigen Dienstreisen. Trotzdem bin ich regelmaessig in Kontakt mit deinem Kollegen und du kannst mir jederzeit eine E-Mail schicken.

Ggf. statt "deinem" und "du" auch "Deinem" und "Du" ... aber dabei ist die Großschreibung optional ... nur wenn, dann bei beiden ...

#1Authorno me bré (700807) 24 Mar 19, 13:02
    Comment

no me: the English does not say we haven't seen each other in a long time. It just says we did not see each other. Also, the English is not punctuated. Punctuation would make it easier to read:

Yes, we did not see each other. May be due to my frequent travels. Nevertheless, I am in frequent contact with your colleague, and you can e-mail to me any time.

Stimmt, wir haben uns nicht gesehen. Vielleicht wegen meiner haeufigen Dienstreisen. Trotzdem bin ich häufig in Kontakt mit deinem Kollegen, und du kannst mir jederzeit eine E-Mail schicken.

#2AuthorBob C. (254583) 24 Mar 19, 13:11
    Comment
    Bob C,

The English sentence didn't include "...for a long time..."

However, the OP implied something to that effect with proposed German.

Confusing...arrgghh
    #3AuthorMein Fritz (862420) 24 Mar 19, 16:21
    Comment

You're no doubt right. I should not have tried to deal with this because I really cannot make out what the guy wants.

#4AuthorBob C. (254583) 24 Mar 19, 20:27
    Comment

As far as I know, mangof is neither a native speaker of German nor of English, so his threads sometimes need some interpretation. But I think it's quite clear what he's trying to say and agree with #1.

#5AuthorGibson (418762) 24 Mar 19, 20:33
    Comment

Ich finde den Vorschlag in #1 auch passend, allerdings wäre es vielleicht noch sinnvoll, in einem Verbesserungsvorschlag auch die Umlaute zu korrigieren (die der OP ja vielleicht nicht auf seiner Tastatur hat, aber in korrektem Deutsch doch verwendet werden sollten), also:

Wir haben uns ja lange nicht gesehen, vielleicht wegen meiner häufigen Dienstreisen. Trotzdem bin ich regelmässig in Kontakt mit deinem Kollegen und du kannst mir jederzeit eine E-Mail schicken.

#6AuthorSachs (638558) 24 Mar 19, 22:25
    Comment

Aber:

regelmässig ---> regelmäßig

mangof ist Chinese, meine ich mich zu erinnern.

#7AuthorBraunbärin (757733) 25 Mar 19, 10:52
    Comment

Nur zur Sicherheit: "colleague" könnte auch eine Kollegin sein. In dem Fall "... mit deiner Kollegin".

Oder in der Höflichkeitsform: "... mit Ihrem Kollegen (Ihrer Kollegin) ... Sie können mir jederzeit..."

#8AuthorMr Chekov (DE) (522758) 26 Mar 19, 13:07

•  
  •  
  •  
  •  
  •  

automatisch zu   umgewandelt